< Imprimare >      ZIUA - SPORT - vineri, 15 februarie 2008

Exclusivitate pentru Liga I

Realitatea TV si Boom TV se vor lupta pentru drepturile de televizare ale campionatului, care se vor negocia in aprilie, ambele trusturi intentionand sa cumpere si sa nu vanda mai departe

Liga I va deveni un brand foarte scump incepand din sezonul viitor. Actualul contract de vanzare a drepturilor TV, cu Telesport, expira la finalul acestui sezon, iar LPF va scoate la licitatie urmatoarele trei campionate. Conform lui Dumitru Dragomir, strigarea va incepe de la minimum 15 milioane de euro pe sezon, adica un contract total de 45 de milioane de euro pe trei ani. Vor fi bani multi la cluburi, dar ramane de vazut cine va plati atat si care va fi strategia de amortizare a investitiei si producerea de profit.

Cu adevarat in cursa pentru castigarea acestor drepturi de afla, in acest moment, Realitatea TV si Boom TV. Postul de stiri nu are inca o pozitie oficiala in privinta participarii la licitatie, insa surse din interior anunta ca disponibilitatea este foarte mare. Astfel, una dintre variante, achizitionarea postului Telesport, canal exclusiv de sport, care detine de trei ani aceste drepturi, a cazut, intentia fiind aceea de a initia o platforma digitala proprie, in sistemul DTH (direct to home).

Un alt amanunt important este acela ca Realitatea TV nu intentioneaza sa vanda mai departe meciuri din fiecare etapa, asa cum face Telesport in prezent, ci sa difuzeze in exclusivitate intreaga Liga I. Pe aceeasi strategie merge si Boom TV, care are deja o platforma digitala, in functiune din 2004. Tot neoficial, Boom TV este gata achite 15 milioane de euro pe sezon si chiar mai mult, actionarii din Israel fiind extrem de interesati de competitia lui Mitica, pe care s-o adauge campionatelor din Italia, Spania si Anglia, existente deja pe micile ecrane ale abonatilor sai. Boom TV are in plan, daca se impune la licitatie, sa pastreze toate meciurile, pe care sa le transmita in sistemul folosit in Italia, Anglia, Franta sau Spania: toata etapa la tv, iar telespectatorul isi alege meciul pe care vrea sa il vada printr-o simpla apasare de buton! Boom TV a facut planuri sa-si scoata banii investiti prin atragerea unui numar mare de abonati, targetul sau fiind doua milioane de abonamente a 7 euro bucata (posesorul unui astfel de abonament receptioneaza pachetul de baza, adica toate programele romanesti, cateva straine, plus canalul propriu de sport, Boom Sport One), un total de 14 milioane de euro pe luna!

"Italienii de la Sky au inceput cu 50.000 de abonati, iar acum au peste cinci milioane!", a explicat Gabi Safta, redactorul sef al sectiei Sport de la Boom TV. In prezent, platforma DTH are 123.000 de abonati, iar pentru a putea vedea canalele sale este necesara o investitie de aproximativ 200 de euro, cat costa kit-ul de instalare. Alti posibili candidati la preluarea drepturilor TV din Liga I sunt Arenna TV (noul canal de sport al Trustului Intact, detinator al Antenelor) si TVR, insa reprezentatii ambelor posturi declara ca preturile care umbla pe piata sunt exagerate.

Data licitatiei, despre care Dragomir a afirmat ca va fi una deschisa, cu strigare, urmeaza sa fie stabilita in Adunarea Generala a LPF din 28 februarie, tot atunci cand va fi definitivat si caietul de sarcini.

Adica va fi stabilit pretul minim de pornire, toate posturile anuntand ca isi vor preciza o pozitie oficiala atunci cand vor intra in posesia drepturilor si obligatiilor pentru participare.

Bogdan GHEORGHE

Articol disponibil la adresa http://www.ziua.net/display.php?id=233215&data=2008-02-15