Constructorul american General Motors vrea sa intre pe piata automobilelor low-cost cu un model ce va costa aproximativ 4.000 de dolari, informeaza The Wall Street Journal, potrivit hotnews.ro. Noua masina ar putea fi produsa in Asia si va concura cu Tata Nano, un automobil de numai 2.300 de dolari.
La inceputul lunii iulie, General Motors a semnat actele prin care cele mai bune active ale companiei sunt vandute unei noi firme care va fi detinuta in proportie de 60% de statul american. General Motors a iesit astfel de sub protectia legii falimentului dupa 40 de zile. "Noul GM", o companie de dimensiuni mai mici, care se bazeaza in prezent pe doar patru modele: Chevrolet, Cadillac, Buick si GMC, ar trebui sa fie mai bine adaptata crizei. "Vechiul" General Motors a fost zeci de ani cea mai mare companie auto din lume, insa in ultimii cinci ani a pierdut 80 de miliarde de dolari si a acumulat datorii uriase.
Masina low-cost de la GM ar trebui sa aduca vanzari mai bune in tarile emergente.
In ciuda pretului redus si a marjei mici de profit, automobilele low-cost au avantajul ca pot fi vandute in numar foarte mare. Indienii de la Tata Motors au primit deja 200.000 de comenzi ferme pentru Nano si vor ca, pana in 2011, sa intre si pe piata din Europa. e asemenea, ei spera ca in doi ani sa fie capabili sa lanseze Nano pe piata americana.