Comisia Europeana (CE) doreste sa revizuiasca cateva reguli privind concurenta, in domeniul distributiei, pentru a tine cont de influenta crescuta a marilor lanturi de supermarketuri si de dezvoltarea comertului online, informeaza AFP, preluat de Agerpres.
Incepand cu luna iunie a anului 2000, companiile care detin mai putin de 30% din piata intr-un anumit sector economic din UE nu mai au nevoide de acordul Comisiei Europene pentru a-si stabili acordurile de distributie. Aceasta masura ii viza, intre altii, in acea perioada, pe producatorii de bere si a companiile petroliere care incheiau acorduri exclusive de distributie cu comercianti de bautura si cu statii de alimentare cu benzina si avea drept scop usurarea serviciilor concurentei scutindu-le de examinarea acordurilor de importanta limitata.
Masura luata in iunie 2000 expira la 31 mai 2010, iar CE a deschis marti o consultare publica asupra prelungirii sale pana in 2020, dupa aprobarea a cateva modificari.
'CE considera ca aceste reguli functioneaza satisfacator la nivel general si ca nu este necesara modificarea lor fundamentala', se mai precizeaza in comunicatul oferit de Bruxelles. In acelasi document se precizeaza insa ca este nevoie 'sa se tina cont de noile tendinte ale pietei', in special cu privire la cresterea puterii de cumparare a marilor lanturi de supermarketuri si de dezvoltarea comertului pe internet.
Puterea crescuta a lanturilor de supermarketuri precum Carrefour sau Auchan in ceea ce priveste impunerea preturilor este criticata constant de UE. Anul trecut, eurodeputatii au solicitat chiar CE sa deschida o ancheta privind sectorul marilor distribuitori, acuzand un numar mic de actori economici (supermarketuri) ca au abuzat de puterea lor de cumparare, obligandu-i pe pe furnizori sa-si reduca preturile.
Consultarile publice vor fi deschise pana pe 28 septembrie.