Ziua Logo
  Nr. 4404 de marti, 2 decembrie 2008 
 Cauta:  
  Detalii »
Auto
Loganul se innoieste
 2 decembrie, 18:28 
Noua generatie a Logan, care va inlocui actualul model, va fi aleasa la inceputul anului viitor de catre conducerea grupului Renault, din doua variante posibile, urmand ca masina sa apara pe piata in 2010, cel mai devreme, sau in 2012, cel mai tarziu, potrivit directorului RTR, Philippe Prevel, precizeaza hotnews.ro
"Urmeaza sa fie luata o decizie despre inlocuirea Logan in cateva saptamani, cel mult in cateva luni", a declarat Philippe Prevel, directorul Renault Technologie Roumanie (RTR), centrul de inginerie regionala al Renault.
El a precizat ca producatorii auto inlocuiesc modelele la 6-8 ani si ca este cazul ca Logan sa fie schimbat.
"Toti producatorii auto inlocuiesc modelele la sase ani sau la opt ani cel tarziu. La fel se va intampla si cu Logan. A venit vremea cand trebuie sa ne gandim la un succesor. (...) In functie de complexitatea proiectului, de la decizia de inlocuire a unui model si pana la lansarea pe piata a succesorului poate trece o perioada de la unu la trei ani, in functie de complexitatea proiectului. In cazul Logan, intre 2010 si 2012 vom avea pe strazi noua generatie", a spus Prevel.
Modelul Logan a fost lansat pe piata in toamna anului 2004, iar de atunci a suferit doua schimbari de ordin estetic. Prima, in 2006, a vizat stopurile din spate si capacul portbagajului, iar la cea de-a doua, din 2008, partea frontala si cea posterioara au fost modificate mai mult, aducand modelul la noua identitate de marca a Dacia, inaugurata o data cu prezentarea Sandero, in martie 2008.
Potrivit oficialului RTR, noua generatie Logan va pastra si va evidentia trasaturile actualului model, si anume spatiul, fiabilitatea si raportul pret-prestatii.
"Toate aceste aspecte vor fi protejate si ne vom asigura ca se ridica cel putin la acelasi nivel cu ale actualului model. Pe de alta parte, a trebuit sa imbunatatim aspectul si sa facem masina atragatoare si pentru alte categorii de clienti. (...) Cand te uiti la masinile de succes, ele nu se remarca printr-un design deosebit, sunt standard. Asta pentru ca sunt modele de volum si trebuie sa placa mai multor oameni. Aceasta abordare nu este rea, dar mai avem si varianta unui design mai selectiv", a explicat Prevel.
Directorul RTR a precizat ca, din punct de vedere procedural, la inlocuirea unui model se pleaca de la 5-10 idei, urmand ca doua variante - sau, in cazuri exceptionale, trei versiuni - sa fie prezentate conducerii sub forma de filme tridimensionale (3D) si machete la scara naturala. Conducerea decide in cele din urma modelul care va intra in fabricatie, iar din acel moment incep cercetarile de inginerie.
Philippe Prevel a afirmat ca recesiunea globala nu afecteaza negativ proiectele de vehicule dezvoltate in programul Logan.
"Proiectele din programul Logan sunt afectate de criza in sensul ca sunt din ce in ce mai cerute. (...) Cred ca situatia globala din acest moment va conduce spre masini a caror productie nu este costisitoare si care nu utilizeaza prea mult carburant. Masinile hibride reprezinta o provocare pentru ingineri, dar nu si pentru clienti, deoarece pretul de achizitie pe unitate ramane mare. Avem solutii simple pentru viitor. Cu tehnologia actuala si cu motoare imbunatatite putem sa reducem emisiile de dioxid de carbon aproape de pragul de 100 de grame pe kilometru, fara ca pretul masinii sa creasca prea mult", a precizat directorul RTR.
El a adaugat ca inginerii romani de la RTR au adaptat un Renault Twingo, echipat cu un motor diesel de 1,5 litri, astfel incat sa emita 104 grame de dioxid de carbon, valoare apropiata de cea a unei masini hibride. Modelul urmeaza sa fie comercializat in Franta.
RTR dezvolta proiecte de vehicule si de mecanica, fabricate in uzinele din zona Euromed (Europa Orientala, Rusia, Magreb, Turcia) sau destinate pietelor din aceasta regiune.
In prezent, RTR are in lucru mai multe proiecte de vehicule, in colaborare cu ingineria centrala a Renault, iar pe termen lung va deveni centrul de referinta pentru ansamblul vehiculelor dezvoltate pe platforma Logan.
Directorul de Design Industrial al Renault, Patrick le Quement, a declarat in primavara acestui an, ca familia de modele dezvoltate pe platforma Logan ar putea include o masina de familie si un sedan, mai mari decat actualele modele, insa nu a precizat cand vor fi lansate acestea.
Echipele RTR sunt amplasate in doua localitati. La Bucuresti sunt amplasate birourile de studii, iar la Pitesti sunt concetrate serviciile de inginerie pentru uzinele de vehicule si mecanica.
La finalul anului 2009 RTR isi va extinde activitatile si la Titu, judetul Dambovita, unde va functiona un centru de incercari pentru autovehicule.
Compania are 2.300 de angajati in prezent, iar in urmatorii ani va ajunge la 3.000.
Z. O.  
Alte articole
  Loganul moare dar Dacia nu se preda    (2009-09-29 17:30)
  Loganul care se va numi LADA!    (2008-09-29 16:00)
 Afisari: 1267  |  Tiparire pagina  |  Tiparire articol (optimizat)  |  Trimitere pe e-mail 
A r h i v a
Stirile zilei 2008-12-02
 21:48 
Statele Unite, Germania, Franta si Marea Britanie au ajuns la o solutie de compromis in problema aderarii Ucrainei si Georgiei la NATO
7 comentarii
 21:30 
Comisia Europena a semnat cu Republica Moldova trei acorduri de finantare
 21:23 
Dusan Uhrin jr., antrenorul echipei FC Timisoara, a fost demis de Marian Iancu
1 comentariu
 20:34 
O italianca a chemat Politia de teama ca sotul ei de 82 de ani va muri din pasiune dupa ce a luat Viagra
1 comentariu
 20:24 
Voronin a numit doi directori adjuncti la serviciile secrete de la Chisinau
1 comentariu
 20:21 
Parlamentarii din diaspora
9 comentarii
 19:45 
Ministrul Justiției, invins la alegeri de un politician PSD aflat in atenția procurorilor anticorupție
1 comentariu
 19:40 
UPDATE 20:50 - Numele noilor parlamentari, pe judete si colegii
3 comentarii
 19:35 
Doua carute pline cu tigari de contrabanda de 85.000 de euro, capturate in Satu Mare
 19:31 
Diva Beyonce Knowles si-a facut aparitia pe covorul rosu... nedepilata la subtiori
 18:51 
Principalul suspect in dosarul asasinarii jurnalistei Ana Politkovskaia este gata sa se predea
1 comentariu
 18:49 
Anca Parghel a fost internata intr-o clinica de medicina naturista din Belgrad
 18:42 
Doi severineni au golit bancomatele din Romania cu peste 200 de carduri clonate in strainatate
2 comentarii
 18:30 
UPDATE ORA 18.30 Calin Popescu Tariceanu este deputat
8 comentarii
 18:26 
Antenele lui Voiculescu blocheaza licitatia pentru administrarea spatiului publicitar al TVR
 18:23 
PSD si PD-L si-au stabilit echipele care vor negocia formarea viitorului Guvern
1 comentariu
 18:18 
Joaquin Almunia: Deficitul bugetar peste 3% este acceptat timp de un an, in conditii de reducere severa a cresterii economice
 18:16 
CE ar putea finanta initiativele autoritatilor pentru imbunatatirea vietii persoanelor cu handicap
 17:47 
Presa italiana: Ramona Badescu, o Carla Bruni a Romaniei
2 comentarii
 17:38 
Tariceanu: PNL nu va face compromisuri pentru a ramane la putere
3 comentarii
 Top afisari / comentarii 
 Te-am infrant, Voiculescule! (8672 afisari)
 Ceata la PSD: Doamne, suntem iar pe primul loc! (4056 afisari)
 Cum l-am invins pe Felix (2614 afisari)
 Prostituata de Bombay (1719 afisari)
 Pana la capat (1449 afisari)
 UPDATE 20:50 - Numele noilor parlamentari, pe judete si colegii  (4871 afisari)
 Nu are buric, dar Karolina Kurkova compenseaza cu un posterior de nota zece! (VEZI FOTO) (3666 afisari)
 Marturie-soc a unei romance de 17 ani care vrea sa fie prostituata (2622 afisari)
 Tot mai multe OZN-uri dau tarcoale bazelor secrete din Berezovski si Ekaterinburg (2399 afisari)
 Statele Unite, Germania, Franta si Marea Britanie au ajuns la o solutie de compromis in problema aderarii Ucrainei si Georgiei la NATO (2164 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.20131 sec.