Ziua Logo
  Nr. 4379 de luni, 3 noiembrie 2008 
 Cauta:  
  Detalii »
Social
Piata unica a transportului aerian
De la 1 noiembrie, operatorii aerieni trebuie sa includa toate taxele in pretul biletelor
 3 noiembrie, 14:54 
Operatorii aerieni sunt obligati sa includa toate taxele in pretul biletelor, acolo unde este afisat, odata cu intrarea in vigoare, la 1 noiembrie, a noului Regulament privind piata unica a transportului aerian, ceea ce va duce la o mai buna informare a pasagerilor de pe tot teritoriul Uniunii Europene si va da posibilitatea unei comparari eficiente a ofertelor. Potrivit unui comunicat al Centrului European al Consumatorilor Romania, noul act normativ impune operatorilor aerieni sa includa toate taxele in pretul biletelor, acolo unde este afisat, discriminarea tarifara bazata pe locul de rezidenta fiind interzisa. De altfel, preturile biletelor vor trebui sa fie indicate cu toate taxele incluse. Mai mult, pasagerii vor putea sa vada diferitele elemente de cost care compun pretul final: tarif, taxe de aeroport si alte costuri. Astfel, calatorii vor dispune de informatii exacte asupra preturilor reale, ceea ce va permite evitarea publicitatii inselatoare si va facilita compararea preturilor. In plus, nu va mai fi posibila impunerea unor costuri suplimentare optionale fara consimtamantul expres al pasagerilor (opt-in).
"Este vital ca toti actorii de pe piata sa respecte aceleasi reguli. Acest lucru reprezinta o conditie a liberalizarii in cadrul Europei, care s-a relevat o veritabila poveste de succes, determinand cresterea posibilitatilor de calatorie si scaderea preturilor", a declarat vicepresedintele Comisiei Europene cu responsabilitati in domeniul transporturilor, Antonio Tajani. In opinia acestuia, concurenta loiala reprezinta cheia succesului, intrucat, gratie transparentei preturilor, pasagerii vor sti dinainte cat trebuie sa plateasca si vor avea posibilitatea de a face alegeri in deplina cunostinta de cauza. Dupa liberalizarea transporturilor aeriene in Uniunea Europeana (1997), sectorul a cunoscut o dezvoltare fara precedent, contribuind la cresterea economica si la crearea de noi locuri de munca. Astfel, numarul companiilor a crescut si a determinat o crestere generala a traficului si o imbunatatire a concurentei pe rutele aeriene, iar numarul rutelor a crescut cu peste 60 la suta, in prezent fiind deservite mai multe orase, in special in zonele izolate. De asemenea, aparitia unor noi competitori a adus o scadere a preturilor pe numeroase rute, permitand unui numar mai mare de europeni sa utilizeze transportul aerian.
Noul Regulament, adoptat prin procedura codeciziei, stabileste reguli comune pentru exploatarea serviciilor de transport aerian in cadrul Comunitatii (Regulamentul Parlamentului european si al Consiliului nr. 1008/08 din 24 septembrie 2008, JO L239 din 31 octombrie 2008) si imbunatateste in mod substantial legislatia existenta ("al treilea pachet aerian"). Conform acestuia, autoritatile nationale vor avea un control mai mare asupra companiilor pentru a garanta calitatea, pentru a se asigura siguranta si a preveni falimentele. Regulamentul permite aplicarea mai stricta si uniforma a regulilor in toata Uniunea Europeana, astfel: licentele de operare ale companiilor aeriene vor fi monitorizate cu aceeasi strictete in toate statele membre, criteriile de acordare si de validitate a licentelor de operare in Uniunea Europeana sunt clarificate, inchirierea aeronavelor inregistrate in cadrul Uniunii a fost facilitata, dar au fost introduse reguli mai stricte pentru inchirierea aeronavelor provenind din terte state, pentru a se asigura respectarea standardelor de securitate.
Regulile aplicabile obligatiilor de serviciu public au fost revizuite pentru a reduce cerintele administrative si pentru a simplifica punerea in aplicare a noilor reguli, impiedicand abuzurile. Comisia poate solicita prezentarea unui raport economic care sa explice contextul obligatiilor de serviciu public si sa analizeze gradul de adecvare. Nevoile regiunilor izolate sunt luate in calcul prin permiterea, daca este cazul, unei concesiuni exclusive pentru o perioada de cinci ani. Masuri mai eficiente au fost adoptate pentru cooperarea dintre aeroporturi care deservesc acelasi oras sau regiune urbana. Sub controlul Comisiei, eventualele distribuiri de trafic vor trebui sa fie nediscriminatorii. Aeroporturile vor trebui sa dispuna de infrastructuri de transport eficient, in beneficiul pasagerilor. Au fost eliminate ultimele restrictii ramase in acordurile bilaterale aeriene intre statele membre in ceea ce priveste serviciile intracomunitare si impartirea codurilor.
Z.O.  
Alte articole
  Aeroportul Henri Coanda va percepe aceleasi taxe ca toate aeroporturile din capitalele europene    (2008-10-23 17:38)
 Afisari: 393  |  Tiparire pagina  |  Tiparire articol (optimizat)  |  Trimitere pe e-mail 
A r h i v a
Stirile zilei 2008-11-03
 21:04 
Octombrie, cea mai neagra luna din istoria moderna a burselor
2 comentarii
 20:58 
Interpretul lui Borat, actorul Sacha Baron Cohen, imortalizat drept homosexual
5 comentarii
 20:10 
Evadare spectaculoasa la Budapesta a unui fost campion olimpic la lupte greco-romane
 18:57 
Marco Materazzi a castigat procesul cu Daily Mail care l-a acuzat ca l-a numit pe Zidane fiu de terorist
1 comentariu
 18:57 
Romania a semnat primul document necesar pentru aderarea la programul Visa Waiver
11 comentarii
 18:30 
Ion Iliescu: Singura alianta viabila dupa alegeri trebuie sa fie formata din PSD si PNL
11 comentarii
 18:27 
Alta greva: Trenurile vor stationa vineri intre 7,00 si 13,00
 18:13 
Inspirat de Lukasenko, Gaddafi viseaza inca dupa "fortele progresiste" unite impotriva SUA
4 comentarii
 18:10 
Orasul-plutitor, cel mai mare vas de croaziera din lume! (Imagini incredibile)
5 comentarii
 18:07 
Nationalizare pe 2 euro: Kommunalkredit, prima victima din sectorul bancar austriac
 17:57 
Secretarii din primarii ameninta cu blocarea alegerilor, daca nu primesc bani in plus
1 comentariu
 17:46 
Negocieri euate: Cadrele medicale ies in strada pe 11 noiembrie, aa cum era stabilit
3 comentarii
 17:44 
Razboi intre PD-L si TVR dupa decizia televizunii nationale de a refuza sa difuzeze doua clipuri electorale ale democrat-liberalilor
14 comentarii
 17:24 
Dacia anunta noi intreruperi ale productiei
2 comentarii
 17:22 
Masina care merge cu aer, gata in 2010
6 comentarii
 17:10 
Fathi Taher: S-a demonstrat ca domnul Copos a gresit atunci cand a vrut sa ii dam pe toti afara de la Rapid
 16:49 
UPDATE Traian Basescu: Romania, gata sa participe la procesele de negociere israeliano-palestiniene
21 comentarii
 16:33 
O noua moda la Hollywood: Buticurile sexuale te invata arta amorului
1 comentariu
 16:24 
Sfarsit tragic la doar 14 ani: s-a sinucis pentru ca a parasit-o iubitul
3 comentarii
 16:18 
Stadionul Dinamo ar putea fi suspendat pana la sase luni, in urma raportului Jandarmeriei
4 comentarii
 Top afisari / comentarii 
 Moarte pe parbriz (3012 afisari)
 Geoana parasutat in politica (2596 afisari)
 Miliardara santajata de gigolo (2125 afisari)
 Turnatorul Voiculescu cu laba pe IAR Ghimbav (1526 afisari)
 Basescu acuzat de antisemitism in Haaretz (1427 afisari)
 Orasul-plutitor, cel mai mare vas de croaziera din lume! (Imagini incredibile)  (5752 afisari)
 The Times: Romania, cea mai recenta victima a crizei mondiale  (3632 afisari)
 Profesoara de matematica, acuzata ca a avut relatii intime cu o fata de 14 ani (2829 afisari)
 "Expertii" rusi si americani se intrec in scenarii apocaliptice: Rusia va ataca, pe rand, state din Europa Centrala si de Est (2828 afisari)
 Masina care merge cu aer, gata in 2010 (2447 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01087 sec.