Pentru o viata mai sanatoasa si pentru a reduce poluarea din oras, primul centru de inchiriat biciclete din Capitala, cu un parc velo de 100 de biciclete, se va deschide vineri, 1 august, pentru public. Problema e ca piste pentru biciclisti nu prea sunt prin Bucuresti. Lansarea oficiala a centrului "Cicloteque" va avea loc joi, 31 iulie, printr-o "defilare" cu bicicletele prin centrul Bucurestilor. La eveniment se va prezenta si istoria bicicletei prin intermediul unor marci de epoca, cum ar fi tandem, monociclu, Lumierre si altele. Participantii vor merge, insa, pe bicicletele pe care le folosesc in fiecare zi si pe cele puse la dispozitie de catre organizatori. Circuitul se va opri apoi la "Cicloteque" (Bd. Kogalniceanu 36-46, langa Facultatea de Drept), unde se va taia panglica si se va sustine o conferinta de presa. Din 1 august, centrul se va deschide pentru public. Centrul va fi deschis in fiecare zi a saptamanii, intre orele 8:00 si 22:00, de luni pana vineri, si intre 10:00 si 22:00, sambata si duminica. Bicicletele vor putea fi inchiriate exclusiv pe baza unui abonament anual in valoare de 100 de lei sau 50 de lei - pentru studenti, la care se adauga o taxa de doi lei/ora (un leu/ora in cazul studentilor) la fiecare inchiriere. De asemenea, abonatii pot opta pentru alte doua variante de inchiriere: 10 lei pentru 12 ore (5 lei pentru studenti), respectiv 20 de lei pentru 24 de ore (10 lei pentru studenti). Pentru a asigura un rulaj cat mai mare, abonatii nu vor putea retine o bicicleta mai mult de trei zile.
Acest proiect mizeaza pe o schimbare in privinta poluarii din Bucuresti cauzata de traficul rutier. Organizatorii sustin ca, la zece kilometri parcursi, o bicicleta va reduce dioxidul de carbon pe care l-ar fi emis un autovehicul, pe aceeasi distanta, cu 1500 de grame. Traficul rutier reprezinta cea mai mare si periculoasa sursa de poluare a Capitalei. Potrivit Green Report, in fiecare luna, in Bucuresti, se produc 273 de tone de praf si 125 de tone de plumb, aproape toate provenind de la traficul rutier. Astazi, in Bucuresti, circula zilnic aproximativ 1,5 milioane de autovehicule, incluzandu-le pe cele de tranzit sau folosite in aprovizionare. Circa 30% dintre autovehicule folosesc benzina cu plumb, combustibil extrem de nociv, interzis de Uniunea Europeana. In cazul expunerii la concentratii ridicate, particulele de plumb si alte metale aflate in suspensie pot afecta sistemul nervos, functiile renale, hepatice, respiratorii.