Accidentul feroviar de la Valea Calugareasca a fost provocat de sustragerea intentionata a suruburilor si piulitelor de prindere ale macazului astfel incat acesta nu a mai functionat, a declarat vineri, intr-o conferinta de presa, Laurentiu Dumitru, presedintele comisiei de investigatie a accidentului, transmite Rompres.
"Accidentul a fost provocat de desfacerea voluntara a acestor elemente astfel incat macazul nu a mai putut realiza una din cele trei operatiuni de asezare a macazului. Piesele au fost sustrase de o persoana necunoscuta, dar au fost gasite desfacute de catre organele de cercetare", a spus Laurentiu Dumitru.
Acesta a precizat ca revizorul de cale a verificat calea ferata la ora 8,00 in dimineata zilei accidentului, fara a constata defectiuni sau lipsa unor piese, iar sustragerea pieselor a fost posibila de la verificarea caii ferate pana la ora producerii accidentului, 16,57.
"Revizorul trebuie sa verifice zilnic circa 15 kilometri de cale ferata. Acesta a verificat dimineata cale ferata si nu a constatat nicio defectiune", a precizat directorul CFR SA, Constantin Manea.
Oficialul a precizat ca revizorul de cale nu va fi sanctionat deoarece acesta si-a indeplinit atributiile de serviciu.
CFR Calatori a sprijinit material familia persoanei decedate in accident si pe cei patru raniti, iar CFR SA a acordat conform contractului colectiv de munca, patru salarii cu o valoare totala de 3.696 lei familiei persoanei decedate deoarece tatal victimei este angajat la compania feroviara.
Reprezentantul Comisiei de Investigatie a spus ca ancheta a cuprins atat chestionarea personalului implicat in accident, cat si prin doua simulari.
Un tren de calatori a deraiat in judetul Prahova, in data de 11 mai. Accidentul feroviar s-a soldat cu moartea unei persoane si la ranirea altor patru. Trenul de pasageri, care efectua o cursa pe ruta Ploiesti - Iasi, a deraiat la intrarea in gara din localitatea Valea Calugareasca, judetul Prahova. In tren se aflau aproximativ 200 de pasageri.