Ziua Logo
  Nr. 4244 de joi, 29 mai 2008 
 Cauta:  
  Detalii »
Social
Contractele de salubritate au fost prelungite ilegal in Capitala
-- Acesta este rezultatul controlului efectuat in perioada februarie-mai de Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice. Potrivit OUG nr. 34/2006, primariile de sector ar fi trebuit sa organizeze licitatii pana martie 2008 pentru serviciul de curatenie stradala. Adriean Videanu sustine ca legislatia a fost modificata special pentru Andrei Chiliman, singurul primar de sector care a reziliat contractul cu REBU
 29 mai, 14:35 
ANRMAP denunta "incalcari istorice" ale legislatiei
Contractele de prestare a serviciilor de salubritate in municipiul Bucuresti au fost prelungite cu� inclalcarea prevederilor legale in materia achizitiilor publice, fapta cu atat mai grava cu cat cadrul normativ in vigoare specific domeniului gospodaririi comunale prevede in mod expres ca, pana la nivelul lunii martie 2008, autoritatile publice
locale aveau obligatia de a dispune reorganizarea serviciului public de salubrizare, cu atribuirea noilor contracte in conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii", se arata in raportul intitulat "Radiografie privind serviciile de salubritate din Bucuresti", transmis redactiei de Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice (ANRMAP). "In data de 27.05.2008, ANRMAP a finalizat actiunile de control demarate la inceputul lunii februarie a.c. privind modul in care au fost atribuite contractele de salubrizare de catre Primaria Sectoarelor 1 - 6 si de catre Primaria Municipiului Bucuresti. Procedurile se supraveghere a primariilor au fost initiate atat ca urmare a unor seszari primite de catre ANRMAP, cat si ca urmare a autosesizarii acesteia. In urma analizei documentelor puse la dispozitie de catre toate primariile controlate au fost evidentiate o serie de incalcari, atat ale legislatiei in domeniul achizitiilor publice, cat si a legislatiei specifice in domeniul gospodaririi comunale, dintre care unele istorice, care au fost perpetuate de-a lungul anilor, cu acordul de vointa al autoritatilor locale", se arata in documentul remis redactiei, semnat de Codrin-Ioan Vulcu, director al Departamentului Strategii si Comunicare, din cadrul ANRMAP.
Videanu: "Chiliman lucreaza cu Romprest tot fara licitatie"
Primarul general Adriean Videanu acuza insa Guvernul ca a modificat Legea salubrizarii dupa placul edilului Andrei Chiliman, imediat dupa prelungirea contractelor de salubrizare, ceea ce il exonereaza de orice vina. In opinia edilului Capitalei, Guvernul a dat o mana de ajutor primarului Andrei Chiliman, care era croit sa scoata REBU din Sectorul 1. Astfel, Guvernul a modificat Legea salubrizarii, prin OUG nr. 92, emisa pe 2 septembrie 2007, dupa ce la mijlocul lui august fusesera prelungite contractele cu URBAN (pentru Sectorul 6), REBU (pentru sectoarele 1 si 4), ROSAL (pentru Sectorul 3) si SUPERCOM (pentru Sectorul 2). Potrivit noului act normativ, deszapezirea si curatenia stradala nu mai sunt dictate de la Primaria Capitalei, ci decise de edilii de sector.
Primarul Sectorului 1 a reziliat contractul cu REBU - firma in care Primaria Capitalei are jumatate din actiuni - si a incheiat contract cu firma Romprest fara a organiza licitatie decat in decembrie 2007. In prezent, licitatia s-a incheiat, dar castigatorul acesteia nu a fost facut public. REBU nu s-a lasat mai prejos, a dat in judecata primaria de sector, iar tot circul a facut deliciu presei in toamna anului trecut.
Cum Videanu i-a luat-o inainte Guvernului, prelungind contractele de salubrizare, OUG nu putea fi aplicata retroactiv, astfel ca primarul general este acuzat acum ca a incalcat legea achizitiilor publice, ANRMAP - aflata in subordinea Guvernului - invocand O.U.G. nr. 34/2006 in stabilirea ilegalitatilor constatate la controlul din februarie-mai. Ca un facut, rezultatul licitatiei organizate de Primaria Sectorului 1este pe cale de a fi anuntat.
Deszapezirea relevanta
Neajunsurile unui serviciu public ce nu se mai executa in mod unitar la nivelul orasului s-au vazut la prima ninsoare, pe 3 ianuarie, cand Chiliman, desi reziliase contractul cu REBU si a apelat temporar - insa tot fara licitatie - la serviciile firmei Romprest SRL, a dat vina pe Primaria Capitalei pentru deszapezirea deficitara. De parca ar fi vrut cu tot dinadinsul ca deszapezirea sa iasa prost, primarul general a intarziat cat a putut - chiar si numai la nivel declarativ - interventia utilajelor pe strazi. A invocat viscolul puternic si ninsoarea abundenta, chiar si cand vantul scazuse mult in intensitate, iar zapada cadea din ce in ce mai rar. Abia dupa ce Politia a amendat firmele de salubrizare, Videanu a gasit momentul oportun sa pozeze in aparator al acestora, dar sa si arate ca edilii de sector sunt singurii responsabili de deszapezirea orasului.
Dar iata ce prevede OUG nr. 92/2.09.2007: Consiliile locale ale sectoarelor Municipiului Bucuresti "elaboreaza si aproba strategiile locale cu privire la dezvoltarea si functionarea pe termen mediu si lung a serviciului de salubrizare"; "au competente exclusive in ceea ce priveste infiintarea, organizarea, gestionarea si coordonarea serviciului de salubrizare a localitatilor, avand urmatoarele atributii in domeniu": "in calitate de autoritati deliberative ale unitatilor administrativ-teritoriale, impreuna cu primarii, in calitate de autoritati executive si de semnatari ai contractelor de delegare a gestiunii, sunt responsabili de asigurarea serviciului de salubrizare a localitatilor, de respectarea de catre operator a indicatorilor de calitate ai serviciului, a clauzelor contractuale si a legislatiei in vigoare referitoare la serviciul de salubrizare".
Capitala cu 7 orase
Cum era de asteptat, primarul general nu a pierdut ocazia, la data respectiva, sa critice Ordonanta 92, si nici faptul ca a atras atentia asupra urmarilor ei: "Reamintim opiniei publice ca, la data emiterii ordonatei de urgenta citate, Primarul General Adriean Videanu a avertizat Guvernul asupra riscului crearii de incoerente in gestionarea salubrizarii Municipiului Bucuresti, care nu ar mai functiona ca o structura unitara, ci precum sapte orase administrate independent, astfel, strategia de salubrizare a Capitalei avand mult de suferit. La acea data, datorita unui conflict artificial intre Primarul sectorului 1 si firma de salubritate REBU, interesele politice au primat in fata interesului public, iar efectele, din pacate, s-au vazut la prima situatie de criza creata de caderile abundente de zapada", se arata in comunicatul remis, ieri, redactiei.
Istoria contractelor de salubrizare in Bucuresti
La data de 10.01.1997, intre Consiliul General al Municipiului Bucuresti, reprezentat de Primarul General Victor Ciorbea si S.C. RER-RWE ECOLOGIC SERVICE S.A. Bucuresti - REBU s-a incheiat un contract de prestari de servicii, avand ca obiect salubrizarea Municipiului Bucuresti. Durata initiala a acestui contract a fost stabilita pe o perioada de 10 ani de la data semnarii, cu drept de prelungire. La expirarea contractului acesta ar fi urmat sa se prelungeasca automat pe o perioada egala, cu exceptia cazului in care, cu 6 luni inainte de expirarea duratei initiale a contractului, autoritatea contractanta, respectiv Primaria Municipiului Bucuresti ar fi notificat prestatorul cu privire la vointa de a nu mai
prelungi contractul. La data de 08.07.1999, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a emis hotararea nr. 163 care prevedea reorganizarea serviciului public de salubritate, prin organizarea de licitatii pentru sectoarele 2, 3 si 6 iar pentru sectoarele 1, 4 si 5 activitatea in discutie urmand sa fie prestata in continuare de catre S.C. REBU S.A..
Ca urmare a acestei hotarari, in cursul anului 1999 Primaria Municipiului Bucuresti, in calitate de persoana juridica achizitoare a incheiat contracte cu S.C. SUPERCOM S.A. (contractul nr. 1128/25.10.1999 privind prestarea seviciilor de salubritate in sectorul 2 - pe o perioada de 5 ani cu drept de prelungire), S.C. ROSAL SERVIS S.R.L. (contractul nr. 24165/09.11.1999 privind prestarea seviciilor de salubritate in sectorul 3 - pe o perioada de 5 ani cu drept de prelungire) si S.C. URBAN S.A. (contractul nr. 1153/01.11.1999 privind prestarea seviciilor de salubritate in sectorul 6 - pe o perioada de 5 ani cu drept de prelungire).
Referitor la contractul incheiat intre Consiliul General al Municipiului Bucuresti si S.C. REBU S.A., in perioada 2001 - 2002 s-au schimbat partile contractante pe calea unui act aditional la contractul initial, incheiat sub forma unui contract de novatie, beneficiarul prestatiei fiind inlocuit cu un nou beneficiar, respectiv cu Primaria Sectorului 1 Bucuresti si Primaria Sectorului 4 Bucuresti. Acelasi lucru s-a intamplat si in cazul contractelor incheiate pentru salubrizarea sectorului 2, 3 si 6. Este de precizat faptul ca, la nivelul Primariei Sectorului 6, contractul de novatie nu a putut fi gasit in arhiva in vederea prezentarii acestuia echipei de control a A.N.R.M.A.P..
Chiliman, opinie separata
In cazul Primariei Sectorului 1, la data de 28.07.2006 aceasta a notificat S.C. REBU S.A. asupra faptului ca nu doreste prelungirea contractului incheiat in anul 1997 si, prin urmare, acesta va expira conform prevederilor contractuale la data de 18.08.2007. Ca urmare a acestui lucru, Consiliul Local al Sectorului 1, hotaraste organizarea de
licitatii, in conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de conesiune de servicii, cu modificarile si completarile ulterioare. in cadrul licitatiei respective, S.C. REBU S.A. a depus o contestatie care a fost respinsa de catre Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor insa, ulterior, fiind admisa ca urmare a atacarii deciziei C.N.S.C. la Curtea de Apel Bucuresti.
Prin decizia civila nr. 1588/12.10.2007, Curtea de Apel Bucuresti a anulat in tot decizia C.N.S.C. si a hotarat anularea procedurii de atribuire. La data de 08.12.2007, Primaria Sectorului 1 organizeaza o noua licitatie in baza prevederilor legale in vigoare, procedura aflata in curs de desfasurare la momentul de fata.
ANRMAP remarca faptul ca situatia Primariei Sectoarelor 2, 3, 4 si 6 este diferita de cea a Sectorului 1, in sensul ca, ulterior incheierii contractelor cu prestatorii de servicii, au fost incheiate o serie de acte aditionale la contractele initiale, prin care a fost modificata/prelungita durata acestora, dupa cum urmeaza: Primaria Sectorului 2: act aditional nr. 11/21.10.2004 prin care se prelungeste durata contractului initial pentru inca 5 ani, respectiv pana la data de 25.10.2009; Primaria Sectorului 3: act aditional nr. 17/20.10.2004 prin care se prelungeste durata contractului initial pentru inca 5 ani, respectiv pana la data de 09.11.2009; Primaria Sectorului 4: act aditional cu numar de inregistrare 29521/18.08.2000, prin care durata contractului este stabilita la 7 ani, cu prelungire automata de inca 10 ani cu exceptia cazului in care se notifica faptul ca nu se mai doreste prelungirea acestuia; act aditional cu numar de inregistrare 3571/17.05.2004, prin care durata contractului este stabilita de la data de 15.05.2004 pana la data de 18.08.2007, cu posibilitatea de prelungire pe inca 10 ani; act aditional nr. 4/26.09.2006
prin care durata contractului este stabilita de la data de 15.05.2004 pana la data de 10.01.2007; act aditional nr. 5/19.12.2006 prin care se prelungeste durata contractului pana la data de 10.01.2017, cu posibilitate de prelungire; Primaria Sectorului 6: act aditional nr. 11/26.10.2004 prin care se prelungeste durata contractului pentru inca 5 ani, respectiv pana la data de 01.11.2009.
Zeci de acte aditionale pentru modificari de tarife
ANRMAP face precizarea ca, suplimentar actelor aditionale incheiate sub forma unui contract de novatie prin care este schimbat beneficiarul contractelor initiale precum si a celor cu referire la modificarea/prelungirea duratei contractelor, in cazul: Primariei Sectorului 2 mai exista un numar de 20 acte aditionale care vizeaza modificari de tarife, sume platite, etc.; Primariei Sectorului 3 mai exista un numar de 12 acte aditionale care vizeaza suprafetele deservite, programul de deszapezire, sumele platite, etc.; Primariei Sectorului 4 mai exista un numar de 18 acte aditionale care vizeaza modificari de tarife, sume platite, etc.; Primariei Sectorului 6 mai exista un numar de 17 acte aditionale care
vizeaza modificari de tarife, sume platite, etc..
Verificarea actelor aditionale prevazute mai sus excede limitele de competente conferite A.N.R.M.A.P. prin actele normative in vigoare, motiv pentru care acestea nu au facut obiectul verificarilor in cadrul actiunilor de control efectuate.
In mod aparte fata de celelalte sectoare, la data de 05.11.2001, Consiliul Local al Sectorului 5 a emis hotararea nr. 63 prin care s-a decis efectuarea serviciilor de curatenie, salubrizare si dezapezire de catre A.D.P. Sector 5, enitate aflata in subordinea Primariei Sectorului 5. Prin urmare, incepand cu data de 06.11.2001 si pana la data de 04.04.2008,
activitatea de salubrizare in sectorul 5 a fost desfasurata prin ntermediul A.D.P. sector 5. La data de 04.04.2008, in baza hotararii nr. 5 a Consiliului Local al Sectorului 5 s-a stabilit ca serviciul de salubrizare sa se realizeze prin gestiune delegata iar contractul sa fie
atribuit prin procedurile prevazute de O.U.G. nr. 34/2006. In prezent, procedura de atribuire a acestui contract este in curs de derulare.
Control fara sanctiuni
"Avand in vedere faptul ca, data la care contractele respective au fost prelungite cu nerespectarea prevederilor legale in materia achizitiilor publice excede, ca intindere in timp, perioada de prescriere a contraventiei stabilita de lege de 1 an de zile de la data savarsirii faptei, institutia noastra nu este in drept la momentul de fata sa dispuna aplicarea de sanctiuni contraventionale ca urmare a derularii acestor actiuni de control".
Autoritatea precizeaza insa ca primariile "nu pot invoca prelungirea contractelor ori nerezilierea acestora legata de un potential litigiu cu posibile plati de daune interese intrucat, in cadrul tuturor acestor contracte este prevazuta si o clauza de forta majora privind schimbarea legislatiei aplicabile, prin care autoritatea contractanta era exonerata de raspundere in cazul in care ar fi dat curs noilor reglementari legale".
Totusi, ANRMAP arata pisica: "Analizand derularea contractelor incheiate de catre Primaria Municipiului Bucuresti si preluate ulterior de catre primariile de sector s-a constatat faptul ca, incidente in materia serviciilor de gospodarire comunala erau O.G. nr. 87/2001 privind serviciile publice de salubrizare a localitatilor, Legea nr. 326/2001 privind serviciile publice de gospodarire comunala, O.G. nr. 71/2002 privind organizarea si functionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public si privat de interes local, Legea nr. 51/2007 privind serviciile comunale de utilitati publice si Legea nr. 101/2007 privind serviciul de salubrizare a localitatilor'.
In concluzie, "in baza prevederilor acestor acte normative, coroborate cu prevederile legislatiei specifice in materie de achizitii publice intrata in vigoare pe parcursul derularii contractelor incheiate, respectiv O.U.G. nr. 60/2001 si, ulterior, O.U.G. nr. 34/2006, Primariile Sectoarelor� 2, 3, 4, si 6 aveau obligatia de a inceta raporturile contractuale cu prestatorii de servicii la data expirarii contractelor initiale si de a organiza licitatii in vederea atribuirii contractului de servicii de salubrizare. Prelungirea contractelor initiale dupa data de intrare in vigoare a actelor normative in domeniul achizitiilor publice invocate mai sus, fara organizarea de licitatii, constitutie o incalcare a legislatiei in vigoare la data respectiva", se incheia documentul ANRMAP.
Razboiul se extinde si in Sectorul 5
Pe principiul "unde dai si unde crapa", acuzatiile aduse municipalitatii Bucurestilor de catre Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice (ANRMAP) au fost parate si directionate de primarul general Adriean Videanu catre edilul Sectorului 5, Marian Vanghelie. Enervat de rezultatul controlului efectuat in perioada februarie-mai, Videanu cere acum Autoritatii aflate in subordinea Guvernului sa se pronunte si asupra demersului facut de Asociatia Romana de Salubritate privind licitatia pentru serviciul de salubrizare organizata de Primaria Sectorului 5. Edilul Capitalei sustine ca Asociatia Romana de Salubritate a sesizat urmatoarele: "In data de 09.05.2008, in Monitorul Oficial al Romaniei, partea a VI-a, nr. 216, a fost publicat anuntul de participare la licitatie pentru serviciul de salubrizare de catre Primaria Sectorului 5, care la punctul 8 prevedea: Documentatia de atribuire se poate obtine de la sediul Primariei Sectorului 5, Bd. Regina Elisabeta nr. 29-31, sector 5, Directia Achizitii Publice - Serviciul Administrativ, Aprovizionare, Achizitii, et. 3, cam. 34, contra-cost, 200 lei, platibil la casierie, parter. Din motive pe care nu le cunoastem si ignorand prevederile legale, respectiv OUG 34/2006, Primaria Sectorului 5 a refuzat, pana la aceasta data, sa raspunda la solicitarile scrise privind punerea la dispozitie a documentatiei de atribuire pentru procedura "licitatie deschisa" de atribuire a Contractului de prestari servicii pentru activitati de salubrizare pe raza administrativa a sectorului 5 din data de 30.06.2008, ora 12.00. Mai mult, pe raza Sectorului 5 au inceput sa activeze, probabil cu aprobarea primariei, doua firme de salubritate (Romprest si Brantner), eludandu-se astfel prevederile Legii 101/2006 si ale OUG nr. 92/2007", se arata in comunicatul remis redactiei.
In document se mai mentioneaza ca firmele care au solicitat documentatia de atribuire au primit de la Primaria Sectorului 5, in copie, "contestatiile depuse de SC Servicii de Salubritate Bucuresti SA si de SC Brantner Servicii Ecologice SA., in timp ce SC Servicii de Salubritate Bucuresti SA sesizeaza acelasi tratament, respectiv refuzul de a i se pune la dispozitie documentatia, firma SC Brantner Servicii Ecologice SA contesta unele aspecte punctuale din cadrul documentatiei de atribuire, situatie in care rezulta ca este deja in posesia acestei docuemtnatii si ca Primaria Sectorului 5 a permis punerea la dispozitie, respectiv achizitionarea documentatiei in mod preferential si discriminatoriu".
Primaria Capitalei face aplel la Consiliul Concurentei
Primaria Capitalei considera ca trebuie sesizat atat Consiliul Concurentei, pentru incalcarea dispozitiilor Legii concurentei nr. 21/1996 (republicata), cat si ANRMAP, care are ca atributii in baza Legii 111/2006, monitorizarea, analiza, evaluarea si supravegherea modului de atribuire a contractelor de achizitie publica. "Sanctiunile pentru nerespectarea dispozitiilor Legii nr. 101/2006 se aplica de persoane imputernicite de: Ministrul Internelor si Reformei Administrative, de Presedintele ANRSC si primari. Pentru nerespectarea prevederilor Legii nr. 101/2006 a H.C.G.M.B. nr. 146 /2005 si a H.C.G.M.B. nr. 147/2005, Directia de Inspectie si Control General din cadrul PMB va aplica prevederile legale", se mai arata in comunicat.
Referitor la acuzele ANRMAP privind prelungirea ilegala a contractelor de salubrizare, Primaria Capitalei face urmatoarele precizari: "ANRMAP a fost infiintata in baza OUG nr. 74/2005, astfel ca nu exista in anul 2004, cand Primaria Municipiului Bucuresti, respectiv Primariile sectoarelor 2, 3, 6 au incheiat actele aditionale la contractele de prestare a serviciului public de salubrizare. Actele aditionale incheiate in anul 2004 intre: Primaria Municipiului Bucuresti, Primaria Sectorului 2 si SC Supercom SA; Primaria Municipiului Bucuresti, Primaria Sectorului 3 si SC Rosal Grup SRL; Primaria Municipiului Bucuresti, Primaria Sectorului 6 si SC Urban S.A au fost incheiate cu respectarea prevederilor Legii 326/2001, O.G. nr. 71/2002 OUG 87/2001 aprobata prin Legea nr. 139/2002 , acte care reglementau la acea data functionarea serviciului public de salubrizare", se specifica in document.
Videanu: "Prelungirea contractelor s-a facut legal"
Totodata, contractele initiale pentru cele 3 sectoare prevedeau posibilitatea prelungirii contractelor cu acordul partilor cu conditia mentinerii licentei de prestatie eliberata de ANRSC. "De mentionat ca toti operatorii de salubrizare aveau prevazute in contractele de prestatie parametrii de performanta. Pentru indeplinirea acestora operatorii de salubrizare au facut o serie de investitii .Deasemenea au fost necesare investitii suplimentare in vederea indeplinirii obiectivelor in domeniul gestiunii deseurilor asumate de Romania in procesul de aderare, obiective precizate de legislatia romaneasca transpusa din Directivele Uniunii Europene (Directiva Cadru privind deseurile nr. 75/442/EEC, amendata de Directiva nr. 91/156/EEC transpusa in O.U.G. nr. 78/2000(actualizata), Directiva nr. 2002/96/EC privind deseurile de echipamente electrice si electronice transpusa in Hotararea Guvernului nr. 448/2005, Directiva nr. 94/62/EC privind ambalajele si deseurile de ambalaje transpusa in Hotararea Guvernului . 349/2002, abrogata de Hotararea de Guvern nr. 621/2005 privind gestionarea ambalajelor si a deseurilor de ambalaje privind gestionarea ambalajelor si deseurilor de ambalaje). Cat priveste reorganizare serviciului public de salubrizare, ne aflam in cazul prevederilor Legii 51/2006 art. 33 alin (4) "Furnizorii/prestatorii serviciilor de utilit�ti publice existenti la data intr�rii in vigoare a prezentei legi, care isi desf�soar� activitatea in modalitatea gestiunii directe, precum si furnizorii/prestatorii care isi desf�soar� activitatea pe baza unor contracte de concesiune/delegare a gestiunii valabil incheiate anterior intr�rii in vigoare a prezentei legi isi vor continua activitatea pan� la expirarea acestor contracte", mai precizeaza in comunicatul primarului general.
Magda SEVERIN  
 Afisari: 380  |  Tiparire pagina  |  Tiparire articol (optimizat)  |  Trimitere pe e-mail 
A r h i v a
Stirile zilei 2008-05-29
 20:32 
Gorbaciov: "Este posibil sa asistam la inceputul unui nou razboi rece"
5 comentarii
 20:17 
Autoritatile romane se pregatesc pentru cutremur
5 comentarii
 19:45 
Basescu: Cei alesi duminica vor gestiona 20 de miliarde de euro
2 comentarii
 19:42 
NATO ar putea ramane in Kosovo inca cinci ani
2 comentarii
 19:30 
15 ONG-uri le cer lui Oprescu si Diaconescu sa se dezica public de Iliescu
22 comentarii
 19:24 
Dior si-a retras reclamele din China in urma scandalului provocat de Sharon Stone
6 comentarii
 19:01 
Peste un milion de romani au fost victimele violentei in 2007
2 comentarii
 18:50 
Romtelecom nu are niciun contract incheiat cu Colegiul National Mihai Eminescu din Satu Mare
1 comentariu
 18:33 
Maimutele cyborg
1 comentariu
 17:58 
Americanii au ajuns sa isi fure benzina din rezervor
23 comentarii
 17:51 
Elevii bulgari se inghesuie sa studieze limba romana ca limba straina
2 comentarii
 17:49 
CGMB a modificat de dragul NetCity Planul Urbanistic General al Bucurestilor
 17:40 
Tinuta in viata, 60 de ani, de un plaman de fier, dar omorata de o banala pana de curent
2 comentarii
 17:40 
Vosganian: Nu scadem acciza la petrol pentru ca iar vine Petrom si scumpeste benzina
1 comentariu
 17:34 
Albania ar putea gazdui centrale nucleare italiene
 17:27 
Mortii din Brasov dezgropati din cauza Elodiei
 17:19 
Sinuciderile in randul soldatilor, fenomen global
 17:01 
Sotia unui politist a provocat un accident mortal si a fugit de la locul faptei
1 comentariu
 17:01 
Videanu face audienta cat candidatii
1 comentariu
 16:57 
Cazul Mailat pus in scena la Opera din Roma
1 comentariu
 Top afisari / comentarii 
 Enigma de duminica (1984 afisari)
 Sharon Stone in razboi cu chinezii (1972 afisari)
 Inflatie de case (1888 afisari)
 Medvedev: Urca-te linistit la volan, ai baut cu mine! (1649 afisari)
 Parintele Arsenie: Sindicatele, straine de duhul Bisericii (1524 afisari)
 Autoritatile romane se pregatesc pentru cutremur (2977 afisari)
 Un american sustine ca are imagini cu extraterestri de 1,2 m pe care le va da publicitatii vineri (2899 afisari)
 Dior si-a retras reclamele din China in urma scandalului provocat de Sharon Stone (2629 afisari)
 Sotia unui politist a provocat un accident mortal si a fugit de la locul faptei (2235 afisari)
 Gorbaciov: "Este posibil sa asistam la inceputul unui nou razboi rece" (2219 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01516 sec.