Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a decis ca spotul "Le Birt", la marca de cognac "Cava d' Oro" (in care apare replica "niste tarani"), nu incalca legislatia audiovizuala. Totodata, conducerea CNA a anuntat ca va trimite o scrisoare sindicatului politistilor in care le transmite ca spotul nu mai ruleaza din data de 1 mai, informeaza NewsIn. Spotul "Le Birt", pentru brandul de coniac "Cava d'Oro", este considerat de presedintele Sindicatului National al Politistilor si Personalului Contractual (SNPPC) din Ministerul Internelor si Reformei Administrative, Liviu Butunoi, drept o incercare de subminare a autoritatii politistilor, care reflecta "lipsa lor de cultura". Sindicatul politistilor a solicitat CNA sa interzica spotul "Le Birt", la marca de cognac "Cava d' Oro" (in care apare replica "niste tarani"), sustinand ca aceasta le-ar stirbi autoritatea in fata cetatenilor, care i-ar putea lua de "fraieri". Presedintele CNA, Rasvan Popescu, a declarat, in sedinta de astazi, ca spotul nu incalca legislatia audiovizuala si ca nu exista motive de interzicere a spotului, mai ales ca el nici nu mai ruleaza. "Pe legislatia audiovizuala nu se constata incalcari, iar spotul nu se mai difuzeaza din data de 1 mai", a aratat Rasvan Popescu. CNA a cerut un punct de vedere si de la Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC). Raspunsul RAC a fost acela ca spotul incalca prevederile articolelor 7 si 12 din Codul de Publicitate. Articolul 7.1 din Codul de Publicitate precizeaza ca "publicitatea trebuie sa nu contina nici o forma de discriminare sau ofensa pe criterii sociale, politice, de rasa, nationalitate, sex, varsta, religie, origine, etnie, handicap sau orientare sexuala", iar articolul 12 spune ca "denigrarea persoanelor, organizatiilor companiilor, activitatilor comerciale si industriale, profesiilor a produselor, elementelor de marketing, sau a altor elemente asociate acestora, chiar fara a fi mentionate explicit, este interzisa".