Cu o piata in crestere cu peste 50% in fiecare an, cei trei giganti ai serviciilor on-line - Google, Yahoo! si Microsoft, se lupta pentru a atrage o parte din cele trei miliarde de utilizatori ai aplicatiilor mobile. Yahoo! si Microsoft au anuntat o serie de imbunatatiri a aplicatiilor destinate telefonelor mobile, in timp ce Google ofera deja multiple aplicatii precum Gmail, Google Maps si YouTube. In joc se afla o piata estimata la 3 miliarde de dolari in 2008, dublu fata de anul trecut, relateaza NewsIn.
Vicepresedintele Yahoo!, Marco Boerries, a anuntat ca aplicatiile de cautare pentru telefoanele mobile One Search vor putea fi accesate prin comanda vocala. Yahoo!, ce se concentreaza pe telefoanele mobile pentru a concura cu Google in acest nou segment, a scos pe piata modelul One Search in 2007, dotat cu toate aplicatiile sale, printre care site-ul de photo sharing Flickr si Yahoo Mail. In plus, compania a anuntat de curand un serviciu de mesagerie instant si socializare mobila, inca nelansat.
La randul sau, Microsoft a prezentat noile servicii de geolocalizare atasate motorului sau de cautare pentru telefoanele mobile, Live Search Mobile, ce dispun de asemenea de comenzi vocale. Compania a prezentat si o noua versiune a sistemului de operare al telefoanelor mobile, Windows Mobile, estimand ca-si va dubla vanzarile in acest an, la 20 milioane licente.
Google ofera deja multiple aplicatii pentru telefoanele mobile, cu versiuni adaptate ale motorului sau de cautare, precum si servicii ca Gmail, Google Maps si YouTube. Cele trei companii opereaza pe piata emergenta a publicitatii pe telefoanele mobile, care, potrivit firmei Gartner ar trebui sa se dubleze in 2008 la 2,7 miliarde dolari, fata de un miliard in 2007, in trei ani asteptandu-se sa ajunga la 12,8 miliarde dolari.