Ziua Logo
  Nr. 4193 de miercuri, 26 martie 2008 
 Cauta:  
  Detalii »
Social
Batalie pe suprematia asupra transportului public din Capitala
Videanu vrea metroul la Primarie, Orban trece RATB-ul la Guvern
    (MP3, 2424 kB)    Descarca »     Asculta »    
    (MP3, 2189 kB)    Descarca »     Asculta »    
-- Primarul general si ministrul transporturilor isi aroga dreptul de a prelua in subordine servicii care nu le apartin. In timp ce Videanu cere Metrorexul in administrarea municipalitatii, ministrul Transporturilor planuieste sa treaca in subordinea Guvernului RATB-ul, Administratia Strazilor si serviciul de semaforizare din Bucuresti.Toti contribuabilii din Romania ar sustine, astfel, din buzunarul lor, transportul public din Capitala
 26 martie, 17:38 
Transportul public din Capitala a devenit miza politica pentru ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, care vrea sa treaca sub autoritatea Guvernului, alaturi de reteaua de metrou, atat Administratia Strazilor, sistemul de semaforizare, cat si RATB-ul, a acuzat primarul general Adriean Videanu, in conferinta de presa de miercuri. "Pe vremea cat era viceprimar al Capitalei, dl. Orban dorea ca metroul sa treaca la municipalitate. Acum, el vrea sa infiinteze Autoritatea Metropolitana de Transport, care sa contina toate serviciile publice de interes local ale Bucurestiului: reteaua de metrou, RATB, Administratia Strazilor si sistemul de semaforizare. Pe toate le vrea in subordinea Guvernului. Poate dl. Orban vrea sa distruga, sa blocheze orasul, asa cum se intampla acum cu metroul", a declarat primarul general al Capitalei.
Orban a anuntat acum zece zile ca are un proiect de hotarare de guvern privind infiintarea Autoritatatii Metropolitane de Transport (AMT), institutie sub "palaria" careia va functiona intreg transportul public din Capitala. Primarul general este de parere ca propunerea lui Ludovic Orban nu va fi acceptata niciodata de consilierii municipali, indiferent de coloratura lor politica. Orban vede altfel lucrurile: "Chiar daca legea privind ariile metropolitane nu fost adoptata, noi am considerat ca in zona Bucurestiului este absolut necesara infiintarea unei astfel de autoritati, care sa coordoneze, sa planifice si sa intretina infrastructura de transport public", sustine el.
Primarul Videanu argumenteaza ca AMT trebuie subordonata municipalitatii si Consiliului Judetean Ilfov pentru simplul motiv ca Metrorex, RATB, Administratia Strazilor si partea de semaforizare de la Administratia Strazilor sunt institutii de interes local la nivelul Capitalei si al Ilfovului. "AMT nu poate fi in subordinea Guvernului, pentru ca acesta are alte probleme in subordinea sa", a conchis Videanu.
"Mocanita" lui Orban
Adriean Videanu a ridiculizat si propunerea lui Ludovic Orban privind extinderea retelei de metrou spre aeroportul Otopeni, catalogand-o drept "mocanita pentru Bucuresti", deoarece va pleca din Gara de Nord spre Chitila, pe traseul caii ferate, apoi spre Mogosoaia, pentru a ajunge la aeroport. De fapt, edilul sef este nemultumit ca ministrul ignora proiectul elaborat de municipalitate, in colaborare cu specialisti romani si reprezentanti ai Misiunii SAPROF a Guvernului japonez, prin care "nu se doreste legarea centrului Capitalei de Aeroportul "Henri Coanda" Otopeni, ci rezolvarea problemei de transport in zona de nord" a Bucurestiului. "Aceasta este unica solutie care anticipeaza blocarea traficului in zona de nord a Bucurestiului, tinand cont de faptul ca, cartierele Aviatiei, Baneasa sunt lipsite total de acest mijloc de transport", a mai spus edilul municipal intr-o conferinta de presa.
Proiectul municipalitatii a primit finantare japoneza
Potrivit lui Videanu, specialistii romani si cei japonezi au analizat toate variantele de extindere a metroului pentru zona de nord a Capitalei si au decis ca aceasta extindere trebuie facuta fie din Piata Victoriei, fie din Piata 1 Mai, dar obligatoriu pe zona de nord a Capitalei. "Specialistii au demonstrat ca singurele relatii fezabile sunt cele pe care municipalitatea le-a propus", a mai spus Adriean Videanu. Primarul Capitalei a mai aratat ca in 24 ianuarie 2008, Guvernul Japoniei a aprobat un credit de 300 de milioane de euro pentru proiectul de extindere a metroului din Piata Victoriei catre Aeroportul Otopeni si a explicat ca ar fi "o mare eroare" daca Guvernul Romaniei nu ar lua o decizie mai repede in privinta utilizarii acestor bani de catre Metrorex, apreciind ca este cel mai ieftin credit pentru investitii la momentul actual.
Orban croieste alt proiect
Ludovic Orban prezenta, la sfarsitul saptamanii trecute, un proiect al Ministerului Transporturilor privind estinderea liniei de metrou Bucuresti-Otopeni, prin care, din lungimea totala de 19 kilometri, 12 kilometri vor fi pe actualul traseu, iar restul pe o linie de cale ferata noua, valoarea estimata a proiectului fiind de 243,95 milioane de euro. "In maximum o luna, studiul de fezabilitate va fi pregatit pentru ca Guvernul sa aprobe indicatorii tehnico-economici ai liniei de metrou Bucuresti-Otopeni", a anuntat Orban. El a adaugat ca in cadrul studiului de fezabilitate initiat de Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA s-a avizat varianta de traseu, fara a preciza insa care este aceasta.
Potrivit ministrului, aceasta investitie va fi realizata in doi ani si jumatate dupa semnarea contractului. Pe traseul noii linii va exista un tunel care va avea lungimea de un kilometru. Orban a mai anuntat ca la inceputul lunii aprilie va avea loc licitatia pentru alegerea consultantului in vederea reabilitarii inelului feroviar al Capitalei.
Studiul de fezabilitate platit de CGMB, aruncat la cos
Consiliul General al Municipiului Bucuresti a platit un studiu de fezabilitate pentru intocmirea documentatiei care stabileste indicatorii tehnico-economici necesari constuirii liniei de metrou Piata Victoriei - Aeroportul Henri Coanda Otopeni. In urma studiului, CGMB a aprobat investitia de peste un miliard de euro. Investitia este justificata, potrivit actului normativ, prin imbunatatirea centrului orasului cu aeroporturile, asigurarea unui transport de calitate buna pentru rezidenti, scaderea traficului rutier si a numarului accidentelor, imbunatatirea conditiilor de mediu prin reducerea zgomotului si a poluarii, revitalizarea activitatii economice in centrul orasului si stimularea dezvoltarii suburbiilor din zona de nord, asigurarea sprijinului necesar promovarii zonelor rezidentiale dintre aeroportul Baneasa si Otopeni. Reprezentantii Ministerului Transporturilor sustineau insa, anul trecut, ca investitia este ilegala atat timp cat societatea se afla la Ministerul Transporturilor. Pe de alta parte, reprezentantii executivului municipal apreciau ca pot realiza investitii care vizeaza infrastructura de transport public din Bucuresti.
Udriste: "Orban vrea ca oamenii sa admire liniile de cale ferata"
Gheorghe Udriste, directorul general al Direciei Infrastructura Transporturi din cadrul Primariei Capitalei, ne-a declarat ca proiectul propus de ministrul Orban - in afara de faptul ca anuleaza, practic, munca de ani buni a specialistilor municipalitatii, dar si banii cheltuiti pentru studiul de fezabilitate - nu poate fi comparat "nici ca valoare, nici ca importanta" cu cel realizat de municipalitate. "Mocanita este o alternativa pe care ministrul Orban vrea s-o puna la dispozitia celor care doresc sa ajunga la Aeroportul Otopeni, pe un traseu pe care vor putea admira intreg complexul de linii de cale ferata din Gara de Nord, apoi CFR Chitila-Mogosoaia si apoi sa se indrepte spre aeroport, prin desprindere de linia ferata existenta pe traseul catre Urziceni, spre Snagov. Sigur, cine doreste sa foloseasca acel mijloc de transport n-are decat sa o faca, daca se va realiza, dar pun pariu cu oricine ca nu se va realiza niciodata un asemenea proiect. Municipalitatea are un proiect avizat de o misiune trimisa special de Banca Japoniei, raportul final a venit, confirmarea imprumutului a fost transmisa primului ministru al Romaniei. Sunt lucruri care nu se pot compara, nici ca valoare, nici ca importanta sau ca orice altceva. Proiectul Primariei municipiului Bucuresti vizeaza efectiv o legatura de metrou a centrului orasului, sau a Garii de Nord, prin linia existenta de metrou, o linie de metrou cu material rulant compatibil cu cel actual, care sa poata fi extins pe partea de sud a orasului catre zona Progresul, asa incat vom continua sa lucram de maniera pe care ne-am propus-o. Pentru inceput, Banca Japoniei confirma un imprumut de 300 de milioane de euro. Este un credit foarte ieftin, cu o durata indelungata de returnare - 30 de ani - si cu o dobanda mica, precum si o perioada de gratie extrem de buna - 10 ani. Este ca un grand, as putea spune", ne-a declarat dir. Udriste, "creierul" proiectului aprobat de specialistii japonezi.
Orban, acuzat ca fura munca specialistilor din Primarie
In privinta infiintarii Autoritatii Metropolitane de Transport, Udriste il acuza pe Orban ca i-a furat munca: "Dl. Orban nu face decat ce a facut si pana acum: taie panglici si isi insuseste proiecte pe care le-au realizat altii, dorind sa puncteze cat mai mult in campania electorala pe care o face. N-are nici un merit in ceea ce priveste infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport public, care este un proiect dintr-un complex de proiecte finantate de Banca Mondiala. Eu sunt cel care am coordonat acest proiect inca de la inceput, fiind co-presedinte al Comitetului Director, cel care vizeaza toate documentele care au fost elaborate si care sunt inca in curs de elaborare. Discutam despre o autoritate publica de transport a unor administratii publice locale care nu au cum sa-si desfasoare activitatea decat sub autoritatea Primariei Municipiului Bucuresti si sub coordonarea primarului general. Ce gandeste dl. Orban este o chestiune fara precedent, mai ales daca candideaza la Primaria Capitalei, pentru ca una dintre cerintele cele mai importante ale orasului este aceea a unui transport public de calitate si in siguranta. E posibil sa lase o chestiune fara precedent, asa cum am spus, in care o autoritate metropolitana de transport local sa fie subordonata unui Guvern central. In timp ce discutam de descentralizare, iar normele Uniunii Europene indica pe toate caile ce trebuie facut in sensul descentralizarii, iar noi, acum, ne intoarcem la situatia dinainte. Nici in privinta fondurilor nu ne-am inteles: Ministerul Transporturilor doreste paritate cu Primaria Capitalei, ceea ce nu este posibil. Poate Guvernul sa doreasca o paritate cu municipalitatea, in sensul de a avea reprezentanti ai ministerelor Transporturilor, Finantelor Publice, iar in paritate, municipalitatea sa aiba alti trei reprezentanti in Consiliul de Conducere. Cert este ca Autoritatea trebuie sa fie a municipiului Bucuresti"
Magda SEVERIN  
 Afisari: 380  |  Tiparire pagina  |  Tiparire articol (optimizat)  |  Trimitere pe e-mail 
A r h i v a
Stirile zilei 2008-03-26
 21:46 
Summitul NATO dauneaza alcoolului
3 comentarii
 20:13 
Razboiul producatori-retaileri in versiune franceza
 19:50 
Priscilla Presley recunoaste: Am fost victima unui medic care m-a macelarit
1 comentariu
 19:05 
Cod de bune maniere pentru furnizori si hypermarketuri
 19:00 
DNA confirma urmarirea lui Ristea Priboi pentru dare de mita
2 comentarii
 18:56 
Rapid cere 20 milioane de euro daune de la FRF
5 comentarii
 18:47 
Summitul NATO: Consiliere psihologica gratuita de la SPP
1 comentariu
 18:32 
La doar 14 ani, sora lui Lindsay Lohan a apelat la operatii estetice
2 comentarii
 18:05 
Lui Mircea Geoana nu i se par "legale" noile tarife RAAPPS
1 comentariu
 17:49 
Medicament experimental pentru Patrick Swayze
 17:46 
Salvat, dupa ce la nastere sangele i-a curs prin corp in sens invers
 17:27 
Abandonul scolar, prevenit in Capitala prin sistemul "After school"
 17:16 
Madalin Voicu spune ca PSD va veni cu un candidat "surpriza" la Primarie
4 comentarii
 17:07 
Jaguar si Land Rover trec in proprietatea Tata Motors
3 comentarii
 16:48 
"Sclava" din Bulgaria, obligata sa inoate intre pesti pirania
2 comentarii
 16:05 
BNR a majorat rata dobanzii de politica monetara pentru a treia oara in acest an
 16:04 
A asteptat trei ore ca politia sa vina sa aresteze hotul care-i intrase in casa
1 comentariu
 15:55 
Shekhar Kapur ii ia locul regretatului regizor Anthony Minghella
 15:34 
Raport CSM: "Scurtmetrajul spagii Muresan-Remes" ar fi fost realizat de Serviciul Tehnic al DNA
1 comentariu
 15:30 
Curtea Suprema a SUA il avertizeaza pe Bush ca isi depaseste prerogativele
3 comentarii
 Top afisari / comentarii 
 Donatorul de organe s-a trezit din coma (3510 afisari)
 Ungurimea, tiganimea si romanimea in fata Marii Uniri (2663 afisari)
 Procurorii delatori (2062 afisari)
 Pestele de la cap se-mpute (1814 afisari)
 Ce va spune Putin la Bucuresti (1653 afisari)
 Un barbat este gravid in cinci luni (7310 afisari)
 Priscilla Presley recunoaste: Am fost victima unui medic care m-a macelarit (4667 afisari)
 "Sclava" din Bulgaria, obligata sa inoate intre pesti pirania (3349 afisari)
 Un imens bloc de gheata se desprinde de Antarctica  (2242 afisari)
 Barbatii cheltuiesc averi pe liposuctii, epilare cu laser, implant de par sau lifting facial (1932 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01127 sec.