Ziua Logo
  Nr. 3892 de joi, 29 martie 2007 
 Cauta:  
  Detalii »
Editia de ora 16
Tariceanu nu renunta la taxa de prima inmatriculare
 26 martie, 15:35 
Premierul Calin Popescu Tariceanu s-a pronuntat astazi inca o data in favoarea pastrarii taxei de prima inmatriculare - decizie neagreata de Bruxelles - anunt impachetat de premier in fraze populiste. "Nu trebuie neaparat sa se cheme taxa de prima inmatriculare. Putem sa-i zicem taxa pentru o Romanie curata sau taxa pentru pastrarea slujbelor", a declarat acesta. "Ca premier, refuz ca Romania sa se transforme in lada de gunoi a Europei. Zeci de mii de angajati din domeniul auto romanesc risca sa-si piarda posturile daca eliminam taxa", a subliniat Tariceanu. Automobile Dacia va prezenta premierului o solutie pentru taxa auto.
Desi Comisia Europeana a trimis, la sfarsitul saptamanii trecute, un ultimatum Romaniei pentru eliminarea taxei, Tariceanu sustine, in continuare, oportunitatea acestei masuri. Prezent la Adunarea Generala a Asociatiei Oraselor, primul-ministru a adus ca argumente in favoarea mentinerii taxei de prima inmatriculare protejarea mediului, sporirea parcului national auto cu masini noi si pastrarea locurilor de munca a miilor de oameni care lucreaza in industria automobilelor.
"Trebuie sa punem inainte interesele Romaniei. Obiectivul meu principal este sa promovez Romania ca un stat mandru, vertical", a precizat primul ministru. Seful Guvernului insista ca locurile de munca ale angajatilor in companiile auto interne depind de aceasta taxa.
Vicepresedintele Dacia propune reducerea taxei auto pentru masinile foarte vechi
Vicepresedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe, a declarat astazi ca ii va prezenta primului ministru o solutie pentru modificarea taxei de prima inmatriculare, ce nu poate multumi pe toata lumea, insa va fi conforma cu cerintele Uniunii Europene, relateaza NewsIn. Mai exact, acesta va prezenta un proiect privind reducerea taxei de prima inmatriculare pentru masinile foarte vechi, pentru a raspunde cerintelor Uniunii, care a inceput o actiune impotriva Romaniei in acest caz.
Proiectul tine cont de obiectia principala a Comisiei Europene, care apreciaza ca nivelul taxei de prima inmatriculare trebuie sa scada odata cu cresterea varstei autovehiculelor, in acord cu valoarea reziduala a acestora, a precizat Stroe.
PD-ul sustine o taxa, nu e foarte clar care
Presedintele executiv al PD, Adriean Videanu, a declarat, azi, ca Partidul Democrat sustine taxa de prima inmatriculare si spijina masurile Guvernului cu privire la mentinerea ei. Presedintele PD, Emil Boc, a nuantat, mai tarziu, declaratia lui Videanu, spunand ca partidul sustine pozitia ministerului Mediului, adica taxa de mediu, in loc de taxa de prima inmatriculare. "Romania nu poate ignora reglementarile UE. Taxa de mediu nu poate fi mai mare decat valoarea reziduala a masinii", a precizat Boc.
Pe de alta parte, ministrul Finantelor, Sebastian Vladescu, a spus in cadrul emisiunii Money Express ca taxa de prima inmatriculare va fi valabila si in urmatoarele doua luni.
Ce urmeaza
Deocamdata, autoritatile de la Bucuresti au fost anuntate oficial de Comisia Europeana in legatura cu procedurile declansate impotriva Romaniei, pentru ca taxa de prima inmatriculare contravine articolului 90 din Tratatul de Aderare. Bucurestii au la dispozitie doua luni sa isi alinieze legislatia cu regulile europene.
Daca dupa aceasta perioada legislatia nu este modifica, Comisia trimite un alt document in care explica de ce taxa auto este in contradictie cu legislatia europeana. Acest document va explica ce si cum trebuie schimbat. UE cere Romaniei, cu precadere, sa elimine caracterul discriminatoriu al taxei. Autoritatile de la Bucuresti au la dispozitie alte doua luni pentru a se conforma cerintelor europene.
Dupa declaratiile premierul Tariceanu, insa, taxa nu va fi eliminata, ci, cel mult, ii va fi schimbat numele. Prin urmare, date fiind antecedentele unor state ca Ungaria sau Polonia, care au avut taxe similare si au fost nevoite sa le elimine, este posibil ca Romania sa fie obligata, la randul ei, sa returneze oamenilor banii.
De amintit ca taxa de prima inmatriculare, in vigoare de la 1 ianuarie 2007, se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii. Nivelul taxei porneste de la 68 de euro, pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrica de 600 cmc, dotate cu euro 4 si ajunge pana la 8.586 euro pentru autoturismele mai vechi de sase ani, fara euro si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc.
Basescu: Aruncam in aer taxe de prima inmatriculare si cerem autoritatilor locale sa reduca taxele
Presedintele Traian Basescu a declarat, tot azi, si tot la Adunarea Generala a Asociatiei Oraselor, ca, pe de o parte, sunt "aruncate in aer" taxe de prima inmatriculare, iar pe de alta parte se cere autoritatilor locale sa reduca taxele, apreciind ca acestea "este o poveste care nu functioneaza". El a sosit la aproximativ o jumatate de ora dupa plecarea premierului Tariceanu, care anuntase ca Romania nu va renunta la taxa de prima inmatriculare auto.
REACTII LA CALD
Gilda POPA, redactor Departament Economic:
"Executivul nu se arata dispus sa dea inapoi cu nici un leu in ce priveste taxa de prima inmatriculare, nici in al doisprezecelea ceas, dupa ce Comisia Europeana a declansat, oficial, procedurile de infringement impotriva Romaniei. Desi Uniunea Europeana nu a pus, sub nici o forma, problema ca Romania sa renunte la taxa, ci doar a cerut autoritatilor romane sa elimine caracterul discriminatoriu al acesteiea, premierul Tariceanu a facut ieri declaratii belicoase in apararea impunerii fiscale, aratand ca Guvernul nu va renunta la taxa si ca Romania nu trebuie sa execute ordinele UE in dauna propriilor interese. Pe de alta parte, ministrul Finantelor, Sebastian Vladescu, sustine apasat ca taxa de inmatriculare este o taxa de mediu, avind ca scop principal evitarea unui aflux de masini vechi si poluante in Romania, pe cand ministrul Mediului, Sulfina Barbu, este de parere ca taxa auto este o taxa fiscala. Amandoi sunt de acord, insa, ca principalul scop al taxei ar fi acela de a opri un aflux necontrolat de masini ieftine, insa vechi si poluante dupa eliminarea taxelor vamale, in conditiile in care peste 50% din parcul auto autohton este format din masini cu o vechime de 12-15 ani, cu un grad ridicat de poluare."
 Comentarii: 2 Afiseaza toate comentariile  
Impartasesc intr-u totul opinia D-lui/D-nei Logos   de Petre S
Populist?   de Logos
A r h i v a
Stirile zilei 2007-03-29
 16:00 
Aliantei PNL-PD i se canta Prohodul  2007-03-26
1 comentariu
 15:34 
Basescu apreciaza "neutralitatea" SRI  2007-03-26
 Top afisari / comentarii 
 O scrisoare pierduta (5729 afisari)
 Mostenitoarea lui Versace se zbate intre viata si moarte (5298 afisari)
 Cel mai inalt ginere din lume (4231 afisari)
 Nervii la incercare (2966 afisari)
 Taxa verde la vedere (2299 afisari)
 Basescu: "Consideram ca, in linii mari, ne-am indeplinit misiunea la Basra" (158 afisari)
 Orban: Restructurarea Guvernului, amanata cu o saptamana (142 afisari)
 Calota arctica se topeste "surprinzator" de repede (131 afisari)
 Labirintul lui Pan (El laberinto del fauno) (80 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2007 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01207 sec.