Ziua Logo
  Nr. 3797 de luni, 4 decembrie 2006 
 Cauta:  
  Detalii »
Editia de ora 16
Dupa ABN Amro, si Leo Burnett se gandeste sa intre in lumea virtuala din Second Life
 4 decembrie, 16:44 
A doua viata a dumneavoastra va asteapta
Va aduceti aminte de Tamagochi - animalutul de la breloc pe care trebuia sa-l hranesti si sa-i vorbesti pentru ca altfel se deprima si murea? Acela a fost inceputul relatiilor virtuale. A urmat Sims. Acum la moda este Second Life. Desi la inceput nu parea sa fie decat un alt joc virtual, acum a devenit cel mai apropiat lucru de un univers paralel. Jocul, creat de Linden Lab San Francisco, este o veritabila lume virtuala tridimensionala in care utilizatorii creeaza personaje, cumpara proprietati si interactioneaza cu alti jucatori. Cu aproape 1.800.000 de locuitori si tranzactii zilnice de peste 600.000 de dolari, Second Life a reusit sa atraga atentia celor mai mari firme. Dupa Toyota, IBM, Adidas si Reuters, a venit randul ABN Amro sa-si deschida un birou virtual. Iar agentia de publicitate Leo Burnett se gandeste serios si ea sa intre in joc, la propriu si la figurat.
Cea mai mare banca olandeza, ABN Amro, va crea o banca virtuala, asemanatoare birourilor reale ale institutiei de credit, care va oferi consiliere financiara. Pentru inceput, sucursala online nu va oferi servicii bancare, chiar daca Second Life are o economie virtuala, purtatorul de cuvant al ABN declarand ca aceste servicii vor fi disponibile de anul viitor. Wietze Reehoorn, membru in consiliul de administratie al ABN Amro, a motivat decizia bancii de a-si deschide un birou vitual prin faptul ca este foarte important ca intre banca si clienti sa existe o relatie cat mai personala si directa, extinderea serviciilor si in cadrul unui joc ajutand la realizarea unui contact direct si personal cu clientii. Fac sport, se uita la filme si fac o multime de alte lucruri familiare noua.
1.800.000 de locuitori cheltuiesc 650.000$/zi
Creat in 2003, universul Second Life are aproape 1.800.000 de locuitori si numarul acestora creste cu circa 38% in fiecare luna. Spre deosebire de jocul SimCity, Second Life este o lume virtuala tridimensionala in care utilizatorii creeaza personaje si interactioneaza cu alti jucatori. Utilizatorii isi pot construi o identitate virtuala (avatar) pe care si-o asuma pe parcursul unei adevarate vieti paralele: socializeaza, isi construiesc case, fac sport, se uita la filme, pun bazele unor afaceri de succes sau fac multe alte lucruri familiare noua. Jucatorii cumpara si vand bunuri si servicii cu ajutorul unei valute virtuale - Linden Dollar, acestia putand fi apoi schimbati in dolari reali (270L$/USD). Tranzactiile zilnice ajung la valori colosale, de ordinul sutelor de mii de dolari. Oficial, acest joc genereaza profituri anuale de peste 60 de milioane de dolari, Linden Labs castigand minimun 15$ de la fiecare utilizator inregistrat.
Second Life - Raiul marilor corporatii
Cu o economie de invidiat, Second Life a devenit in scurt timp raiul marilor corporatii. Toyota, Sony BMG, Sun Microsystems si compania de stiri tehnologice Cnet sunt numai cateva dintre companiile care au intrat in Second Life. Adidas vinde haine si accesorii pentru ca jucatorii sa-si imbrace personajele virtuale. Starwood Hotels a construit o versiune virtuala a unui nou lant de hoteluri iar Reuters va avea jurnalisti care vor scrie reportaje, articole pe teme financiare si culturale din ineriorul si despre Second Life. ''In interiorul jocului, facem din Reuters o parte a vietii noii generatii. Jucam un rol activ in cadrul acestei comunitati si prin introducerea in joc a stirilor din lumea reala si viceversa'', a declarat Tom Glocer, Chief Executive al Reuters. Formatia Duran Duran a apelat chiar la o importanta companie de design din Londra pentru a crea ''avatarii'' electronici ai trupei, care vor sustine conferinte, intalniri cu fanii si chiar concerte live in realitatea virtuala, asemeni U2 sau Suzane Vega. Pana si celebra universitate Harvard a inceput sa foloseasca Second Life pentru a sustine cursuri. Jocul ofera posibilitatea de a merge intr-o sala de curs, unde ai prilejul sa interactionezi cu alti studenti si cu profesorul. Agentia de publicitate Leo Burnett a anuntat si ea ca va crea ''Leo Ideas Hub'', un departament de creatie virtual, utilizand acelasi sistem Second Life pentru a-si aduce laolalta creativii din toata lumea.
Cum sa impozitezi economiile virtuale?
Dezvoltarea exploziva a economiilor virtuale a atras si interesul autoritatilor fiscale, transmite Reuters. ''Ne aflam in faza preliminara de analiza a domeniului, precum si a problemelor de strategie ridicate de economiile virtuale'', a afirmat Dan Miller, economist in cadrul Comitetului Mixt pentru Economie al Congresului SUA. Acesta a apreciat ca legislatia a ramas in urma, neexistand inca un mecanism de impozitare a economiilor virtuale dar ca marimea considerabila a economiilor virtuale, care in unele cazuri au un Produs Intern Brut care rivalizeaza cu cele ale unor state mici, nu mai pot fi ignorate de catre guvernanti si autoritatile de reglementare.
Internetul da dependenta
Datorita dezvoltarii internetului, relatiile virtuale au ajuns sa fie la fel de importante ca si cele reale, se arata intr-un sondaj realizat cu ajutorul internautilor, relateaza BBC. Center for the Digital Future, realizatorul studiului, a stabilit ca 43% dintre utilizatorii de internet au sentimente la fel de puternice pentru prietenii lor online ca si pentru cei din viata reala. Sondajul a fost realizat cu ajutorul a 2.000 de persoane si face parte dintr-un studiu extins pe sase ani in legatura cu comportamentul online al publicului. Potrivit raportului, 40% dintre internauti folosesc internetul pentru a fi in contact cu oamenii si 37,7% considera ca internetul le permite sa comunice mai mult cu prietenii si familia. ''La peste zece ani de cand portalurile web pot fi accesate in intreaga lume, asistam la o adevarata emergenta a internetului ca fenomen personal si social'', a declarat Jeffrey Cole, directorul centrului care a realizat studiul.
Second Life poate fi descarcat gratuit de la http://www.secondlife.com
REACTII LA CALD:
Claudiu COBILANSCHI, editor Multimedia:
''Ca o banca isi asuma legalizarea acestor tranzactii (sunt curios ce regim fiscal vor avea aceste operatiuni) inseamna o miscare foarte importanta in directia businessului on-line. Beneficiile din acest joc se vor putea transforma in bani reali, ceea ce va impulsiona pe multi. Insa, evident, vor aparea si infractiunile... Cine isi deschide primul birou de detectivi in Second Life?''.
Adrian ENCULESCU  
 Afisari: 523  |  Tiparire pagina  |  Tiparire articol (optimizat)  |  Trimitere pe e-mail 
 Comentarii: 1 Afiseaza toate comentariile  
Cand viata reala nu-ti ofera satisfactii.   de Aladin
A r h i v a
Stirile zilei 2006-12-04
 16:31 
Doar sapte conservatori au demisionat dintr-o lovitura!
 16:30 
Cazul Litvinenko, in dezbaterea ministrilor Uniunii Europene
 Top afisari / comentarii 
 Sorin ROSCA STANESCU: Presedinte in ofsaid (4312 afisari)
 Sabotarea PD (3713 afisari)
 Otrava perfecta din Rusia (2811 afisari)
 Flutur s-a transformat in Vultur (2626 afisari)
 "Caracatita Bold-Bucur" (2211 afisari)
 Dupa ABN Amro, si Leo Burnett se gandeste sa intre in lumea virtuala din Second Life (523 afisari)
 Doar sapte conservatori au demisionat dintr-o lovitura! (151 afisari)
 Cazul Litvinenko, in dezbaterea ministrilor Uniunii Europene (145 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2006 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.25517 sec.