Ziua Logo
  Nr. 3846 de sambata, 3 februarie 2007 
 Cauta:  
  Detalii »

Analize si comentarii

2007-02-03

Comentarii: 12, forum ACTIV

     Listare: comuna | separata     Ordonare: cronologica | inversa

Polina
2007-02-03 11:33:34

Ce nseamn resentimentele

N-am citit scrisorile lui Doina, dar din prezentarea lor de ctre profesorul E Simion se vede c intolerana se ntlnete nu numai la anonimi, ci i la mari oameni, incapabili la un moment dat s-i domine subiectivitatea. Nu omul Camil care l irita pe Doina intra aici n discuie, ci filolozofia substanei pe care poetul, orbit de resentimente, nu o luase n consideraie sau nu o nelesese. Aici a intervenit rolul lui Noica, al filozofului, gndirea obiectiv. M-am temut de subiectivism n receptarea ideilor, de faptul c el mi-ar putea umbri dreapta judecat. n acest sens am un exemplu: Nicolae Manolescu nu s-a numrat printre simpatiile mele. Ca s-i citesc crile fr resentimente am refuzat s-l ntlnesc foarte muli ani. N-am vrut s am o reacie asemntoare cu Doina citind Sadoveanu, Arca lui Noe, Contradicia lui Maiorescu i alte cri interesante scrise de el. Refuz s-i ntlnesc pe oamenii care m dezamgesc, s comunic cu ei, din dorina de a-mi pstra recea cumpn a gndirii (care la o femeie, fiin subiectiv, zic unii c ar fi cam nclinat). N-am fcut ru! Suntem oameni, nu zei. Putem greim n multe feluri, i cnd privim la rece i cnd judecm cu inima(subiectiv), cum l judec Doina pe Camil Petrescu. De curnd am avut o mare dezamgire descoperind la cel mai mare scriitor al timpului acesta, Mircea Crtrescu, un comportament asemntor lui Arghezi cnd l tmia pe Carol al doilea. Citindu-i articolul din Jurnalul naional n-am avut cum s nu mprtesc opinia profesorului E Simion n privina politicului: creatorul, dei are drept la opiniile lui, trebuie s ia distan fa de politic ca s-i apere fiina de trector. Cnd i cotropete gndirea, politicul sau ranchiuna (aflate n sfera devenirii ntru devenire) au efect letal! Sufletul curat pe care-l apropiasem de Labi i Nichita Stnescu cnd, pe vremuri, l ntlnisem la Cercul de Critic literar condus de Eugen Simion, mi-a aprut un suflet poluat cnd am citit n Jurnalul naional aceste rnduri " Toti afaceristii venali, toti nationalistii sforaitori, toti securistii dovediti se mai opintesc o data sa-l rastoarne pe singurul om care a reusit sa-i puna pan-acum cu botul pe labe, omul care i-a dat jos pe Roman si pe Nastase si care se pregateste sa-l bage dupa gratii pe Iliescu. Liberalii, partidul care s-a compromis cel mai tare in ultimul an, dau si ei o mana de ajutor, fara sa inteleaga ca prin asta se condamna la o ruine istorica de neters. Acest partid glorios, in care vedeam pana nu de mult motorul unei Romanii moderne, europene, se va duce la fund cu pietroiul Rompetrol agatat de gat." (Ce deranjeaz aici nu e critica liberalilor, ct tmierea celui puternic)
Mircea Crtrescu de altdat nu mai exist. M-am ntrebat dac ar putea scrie: Baroane. Nu cred. Acum, ca i n anii optzeci, e necesar apariia altei generaii literare pentru c vechea generaie nu mai d tonul epocii. Se gsesc entuziati chiar dac viaa tnrului scriitor de azi este imposibil, mizerabil. Important este s fie descoperii. Nu tiu dac Eugen Simion mai coordoneaz Cercul de e necesar Critic literar la Universitate, dar un asemenea cerc e imperios necesar cum a fost necesar i n anii epocii de aur. NIMIC NU ESTE IMPOSIBIL, CU PUIN NOROC, ADEVRAT.






Polina
2007-02-03 15:12:51

Re: Ce nseamn resentimentele

La 2007-02-03 11:33:34, Polina a scris:

> N-am citit scrisorile lui Doina, dar din prezentarea lor de ctre
> profesorul E Simion se vede c intolerana se ntlnete nu numai la
> anonimi, ci i la mari oameni, incapabili la un moment dat s-i
> domine subiectivitatea. Nu omul Camil care l irita pe Doina intra
> aici n discuie, ci filolozofia substanei pe care poetul, orbit de
> resentimente, nu o luase n consideraie sau nu o nelesese. Aici a
> intervenit rolul lui Noica, al filozofului, gndirea obiectiv. M-am
> temut de subiectivism n receptarea ideilor, de faptul c el mi-ar
> putea umbri dreapta judecat. n acest sens am un exemplu: Nicolae
> Manolescu nu s-a numrat printre simpatiile mele. Ca s-i citesc
> crile fr resentimente am refuzat s-l ntlnesc foarte muli ani.
> N-am vrut s am o reacie asemntoare cu Doina citind Sadoveanu,
> Arca lui Noe, Contradicia lui Maiorescu i alte cri interesante
> scrise de el. Refuz s-i ntlnesc pe oamenii care m dezamgesc, s
> comunic cu ei, din dorina de a-mi pstra recea cumpn a gndirii
> (care la o femeie, fiin subiectiv, zic unii c ar fi cam
> nclinat). N-am fcut ru! Suntem oameni, nu zei. Putem greim n
> multe feluri, i cnd privim la rece i cnd judecm cu
> inima(subiectiv), cum l judec Doina pe Camil Petrescu. De curnd am
> avut o mare dezamgire descoperind la cel mai mare scriitor al
> timpului acesta, Mircea Crtrescu, un comportament asemntor lui
> Arghezi cnd l tmia pe Carol al doilea. Citindu-i articolul din
> Jurnalul naional n-am avut cum s nu mprtesc opinia profesorului
> E Simion n privina politicului: creatorul, dei are drept la
> opiniile lui, trebuie s ia distan fa de politic ca s-i apere
> fiina de trector. Cnd i cotropete gndirea, politicul sau
> ranchiuna (aflate n sfera devenirii ntru devenire) au efect letal!
> Sufletul curat pe care-l apropiasem de Labi i Nichita Stnescu cnd,
> pe vremuri, l ntlnisem la Cercul de Critic literar condus de
> Eugen Simion, mi-a aprut un suflet poluat cnd am citit n Jurnalul
> naional aceste rnduri " Toti afaceristii venali, toti
> nationalistii sforaitori, toti securistii dovediti se mai opintesc o
> data sa-l rastoarne pe singurul om care a reusit sa-i puna pan-acum cu
> botul pe labe, omul care i-a dat jos pe Roman si pe Nastase si care se
> pregateste sa-l bage dupa gratii pe Iliescu. Liberalii, partidul care
> s-a compromis cel mai tare in ultimul an, dau si ei o mana de ajutor,
> fara sa inteleaga ca prin asta se condamna la o ruine istorica de
> neters. Acest partid glorios, in care vedeam pana nu de mult motorul
> unei Romanii moderne, europene, se va duce la fund cu pietroiul
> Rompetrol agatat de gat." (Ce deranjeaz aici nu e critica
> liberalilor, ct tmierea celui puternic)
> Mircea Crtrescu de altdat nu mai exist. M-am ntrebat dac ar
> putea scrie: Baroane. Nu cred. Acum, ca i n anii optzeci, e necesar
> apariia altei generaii literare pentru c vechea generaie nu mai d
> tonul epocii. Se gsesc entuziati chiar dac viaa tnrului scriitor
> de azi este imposibil, mizerabil. Important este s fie descoperii.
> Nu tiu dac Eugen Simion mai coordoneaz Cercul de e necesar Critic
> literar la Universitate, dar un asemenea cerc e imperios necesar cum
> a fost necesar i n anii epocii de aur. NIMIC NU ESTE IMPOSIBIL, CU
> PUIN NOROC, ADEVRAT.
>
>
>
>



Internetul a preluat greit o fraz care n textul meu era scris corect: Nu tiu dac Eugen Simion mai coordoneaz Cercul de Critic literar la Universitate...
n loc de: Cercul de e necesar critic literar...
>
>
>
>

CALUGARUL
2007-02-03 15:45:39

Re: Ce nseamn resentimentele

Draghe Polinel, am avut rbdare s-i cetesc editorialul de doau hori. Di e ? Pentru c-mi place s disec sufletul femeii, s vz ce zace acolo in hiul la de simiri i sentimente sentimentale, mnca-'-a ! i ce m-a atras mai mult i mai mult la tine este faptul c tu te dai i-n (era s zic stamb !) vileag c'-ai fi vreo poiet ceva, care are '-un blog n care scrii cingur singurea pentru ... nemenea ! (mnca-'-a !)

C ieti o poiet se vede de la o ... halt. Ia-nte-acilea un igzemblu, mnca-'-a ! :

,,Nu omul Camil care l irita pe Doina intra aici n discuie, ci filolozofia substanei pe care poetul, orbit de resentimente, nu o luase n consideraie sau nu o nelesese." - mnca-'-a

Curat filozofia substanei, dar uNfl-l !

i iari :

,,Refuz s-i ntlnesc pe oamenii care m dezamgesc, s comunic cu ei, din dorina de a-mi pstra recea cumpn a gndirii (care la o femeie, fiin subiectiv, zic unii c ar fi cam nclinat)." - mnca-'-a !

S te fereasc Dumniezu i maica Precist s te ceteasc Shadow, c nici n gaur de pupz nu mai scapi. (tii ? El ieste cu lojica cel mai tare din parcare p'acileaa, mnca-'-a !) Adictelea !, cum bre ? refuzi s ntlneti pe cineva care te dezamgete ? ? Pi dac te-a (vorba aia ...) dezamgit, nsemneaz c l-ai i ntlnit. Nu ? Cu alte cuvinte, tu nu poi s ntlneti pe cineva cu care te-ai ntlnit ? Bga-mi-a banii la CEC ! Poietisto !

i iari :

,,Cnd i cotropete gndirea, politicul sau ranchiuna (aflate n sfera devenirii ntru devenire) au efect letal!" - mnca-'-a !

Devenirea ntru devenire ? (Olguoooo ! Unde ieti, tu ? '-am gsit-o pe sor'-ta !) Adic, noi suntem prea nepoiei ca s-nelejem aceast kestie alambicat ombilical ? Mnca-'-a !

Dar m opresc acileaa, tu, Polinel, c viaa ie scurt i scump i nu vriau s mi-o consum cu hiurile sufleelului tu a-poietic.

Apropou !, au nu cuNva tu ieti Polina ... Manoil ? Doljanca aia cu buze Jolly-eti i voce de femeie beat dupe ce i-a scldat ,,filozofia substanei" cu o vadr de zaibr ?

ere la fam !, mnca-'-a !

Ion Caramache
2007-02-03 17:09:37

Cerere

Catre corespondentul politico-moral de la Sectia generala moral-politica

Domnule academician corespondent cititor de jurnale intime si posta deschisa,
eu am citit o buna parte din cele scrise de Camil Petrescu si declar ca il detest ca individ si ca scriitor.
Ca individ il detest pentru infatuarea, lipsa lui de decenta si pentru nerusinarea de care a dat dovada de-a lungul vietii sale. Inteleg revolta corespondentiei voastre la aprecierile lui Stefan Augustin Doinas fata de Camil Petrescu, si imi explic de ce va ard obrajii de indignare. Evident ca nu doriti ca, Doamne fereste, cineva, nu zic cine, ar putea face legatura intre simplul lector profesor om intre oameni si primusul profesor lector dintre academicieni.
Ca scriitor il detest pe Camil Petrescu pentruca a scos de sub penitza sa un roman care a falsificat in mod ordinar adevarul istoric. Nu-I vorba, volumul al treilea, neterminatul, este si un spanac literar oribil .
Pe de alta parte, nu inteleg de ce criticia voastra ne lectureaza profesoral despre discutabilitatea judecatii lui Stefan Augustin Doinas asupra lui Camil Petrescu.
De ce nu va expuneti opinia dvs. de corespondent moralist politruc critico-literar asupra opiniilor celui cu care sunteti in dezacord post mortem? Credeti ca o afirmatie de valoarea unei lozinci de la gazeta de perete este suficienta pentru a naste dubii si astfel sa il scoata pe Camil Petrescu inocent in fata juriului opiniei publice?
Ar mai trebui de remarcat un lucru foarte interesant in corespondenta numarul doi a corespondentului de la Sectia generala care citeste corespondentele intime ale altora si raporteaza chestiunile pe care le gaseste suspicioase si, de aceea, doreste sa le releveze.
Este usor de vazut ca dvs, cel ce fu capul Academiei romane, aveti un stil foarte confuz in privinta regulillor orto-peptice si de ponctuatie stabilite de pravila scoasa supt atenta dvs supraveghere superveghiata, si dati cititorului corespondentei corespondentiei voastre impresia ca nu mai stiti cind sunteti Eugen si cind sunteti Stefan, cind Ioan si cind Augustin, cind Doinas si cind Simion.
Din aceasta situatie confuza de derutare constienta ( sau, poate academic de inconstienta ) sunteti direct responsabil, iar o eventuala incercare de a arunca cauza derutei pe seama secretarei sau dactilografei ar dovedi completamente o lipsa a stiintei politico-morale.
Este de asemenea relevant faptul ca corespondentia voastra corespondeaza generalitati la Sectia generala din campul artei moralei politice, or, viceversa politicii morale ( ordinea nu are importanta ), doi termeni care se exclud reciproc.
Sunt foarte curios sa aflu cum iesiti din aceasta dilema politico-morala privind moralitatea politicii
Raspunsul dvs facut public si pornit din adincul gindirii dvs intime va fi, cu siguranta, foarte profund revelator de relevant asupra profunzimii gindirismului dvs sburator.

Polina
2007-02-03 20:00:33

E bine c nu-mi cunoti identitratea

Dac mi-ai cunoate-o ,Clugre, i-ar fi ruine de ce ai scris.

Polina
2007-02-03 23:47:36

Re: E bine c nu-mi cunoti identitratea

La 2007-02-03 20:00:33, Polina a scris:

> Dac mi-ai cunoate-o ,Clugre, i-ar fi ruine de ce ai scris.
>



Atenie la titlu: identitatea, Nu identritatea

Polina
2007-02-03 23:50:28

Re: E bine c nu-mi cunoti identitatea

La 2007-02-03 20:00:33, Polina a scris:

> Dac mi-ai cunoate-o ,Clugre, i-ar fi ruine de ce ai scris.
>




Atenie la titlu: identitatea, nu identritatea (cum apare)!

Olivia_Man
2007-02-04 17:28:13

Re: E bine c nu-mi cunoti identitratea

La 2007-02-03 20:00:33, Polina a scris:

> Dac mi-ai cunoate-o ,Clugre, i-ar fi ruine de ce ai scris.
>
Polina,
Gasesc observatiile tale pertinente si de bun simt. Cum suntem pe terenul incert intre politica si literatura, unde,cum rareori exista o intalnire eficienta si durabila intre criteriile politice si cele artistice, e nevoie, asa cum crezi si tu, de diferentierea celor doua. N-o spunem noi, o afirma si o demonstreaza mari maestri ai literei scrise, in publicistica, in literatura confesiva, in teatru, mai cu seama in cel cu conotatii politice, de mari maestri ai literei scrise.
Dincolo de canalele firesti si necesare de comunicare intre literatura si politica, relatia lor e benefica pentru societate doar daca isi pastreaza fiecare libertatea fara sa o afecteze pe a celeilalte. Exact cum spun preceptele democratice ca trebuie sa se petreaca lucrurile intre persoane cu opinii diferite, chiar daca aceste opinii s-ar dovedi la un moment dat gresite, pentru una sau pentru cealalta,sau pentru ambele.
Cred, de altfel, ca exista si persoane cu simpatii politice cunoscute si manifestate in publicistica, care sunt capabile sa-si protejeze zona inalta a creatiei proprii de cea efemera a politicului.
Cum exista si personaje care isi fundamenteaza "arta", mai mult sau mai putin literar/filozofica, si bineinteles cariera , operand cu armele politicii in campul asa-zisei creatii. Cand isi folosesc si "bocancul moralist", parca auzi un vag""Heil". Efectul, aproape instantaneu, este regresia valorilor comunitare ((tat de firave la noi)si aparitia la orizont a tot felul de animale, de la broaste pana la rinoceri, gata oricand sa umple spatiul public, in ignorarea totala a mesajelor venite inca din istorie.Si din literatura. daca as pomeni doar de Aristofan, de Caragiale, de Eugen Ionescu. Eu vad o neputinta aici, pentru simplul fapt ca politicul a fost si trebuie sa ramana un izvor inepuizabil pentru arta si literatura cu conditia sa nu-l poluezi partizanal,tendentios, grobian sau doar plictisitor-moralizator. Acum insa,chiar si artizanii satirei, ce trist, devin sictirigii angajati! In fond realismul socialist /comunist e geaman cu cel anti-socialist /anti-comunistambele se pavoazeaza ideologic sau doctrinar/culturist si se vand pentru un piedestal sau cativa arginti.
Uneori, intrigata de aspecte ale framantatei noastre vieti publice si mai ales pentru a ma solidariza cu cei atacati injurios si nedrept, batjocoriti violent in maniera rinocerizanta, intru si eu pe acest teren al libertatii relative…



Olivia_Man
2007-02-04 18:34:16

Asociere

Domnule Profesor,

Consideratiile d-tra despre literatura confesiva, imi amintesc de o scriere a lui Martin Buber tradusa de St. Aug. Doinas (cu toate ca lecturile filozofice nu sunt tocmai preferatele mele)
Pornind de la obsesia exprimata prin al sau "Vergegnung""(mesencontre, cum il traduce Th. Dreiser)) M.B.cauta convorbirea autentica,"l'entretien-infini" cum o numeste acelasi Dreyfus, descoperind echivalentul musical al dialogului in muzica lui Bach!
Distinctia pe care o face Buber intre religie((ca ansamblu de practici si legi) care mentine ceeace exista si religiozitatea care inseamna o reinnoire continua a fiintei umane ma duce cu gandul la parteneriatul (tot atat de firesc prin locurile astea pe cat e de strain de nevoile spiritului)) intre politic si biserica.
Gasesc in aceste meditatii(a caror fervoare atinge valori artistice, spune Doinas)un spatiu special, unic.Fara a-l identifica in tot ceeace este dezvaluit de autorul lui Eu si Tu, acesta este neindoielnic, un teritoriu relational generator de confesiuni autentice posibil innoitoare si de viata si de literatura atunci cand provin dintr-un spirit care-si cauta Creatorul. Eu l-am inclus aici pe Eugen Ionescu desi e ciudata aceasta asociere pe care o fac. Mintile innoitoare procupate de esenta si permanenta, insa, neindoielnic au legatura cu spatiul de care vorbesc, indiferent pe ce drum ajung aici. M.B gaseste acest loc unic plecand de la hasidism si ajungand la confluenta iudaismului cu crestinismul. Vorbind de sublima melancolie din lumea noastra in care fiecare Tu trebuie sa devina Acela, M.B. ne conduce pana la mutualitatea intre om si Dumnezeu despre care, spune el, vorbind depui marturie si atragi marturia celui caruia ii vorbesti.

Felicitari pentru volumul "Tanarul Eugen Ionescu", am sa-l caut.





Olivia_Man
2007-02-04 19:14:34

Re: E bine c nu-mi cunoti identitratea

La 2007-02-03 20:00:33, Polina a scris:

> Dac mi-ai cunoate-o ,Clugre, i-ar fi ruine de ce ai scris.
>
Scuze pentru niscaiva greseli, unele imi apartin mie altele, probabil, calculatorului.

Ion Caramache
2007-02-04 19:52:59

Re: Asociere

La 2007-02-04 18:34:16, Olivia_Man a scris:

> Domnule Profesor,
>
> Consideratiile d-tra despre literatura confesiva, imi amintesc de o
> scriere a lui Martin Buber tradusa de St. Aug. Doinas (cu toate ca
> lecturile filozofice nu sunt tocmai preferatele mele)
> Pornind de la obsesia exprimata prin al sau
> "Vergegnung""(mesencontre, cum il traduce Th. Dreiser))
> M.B.cauta convorbirea autentica,"l'entretien-infini" cum o
> numeste acelasi Dreyfus, descoperind echivalentul musical al
> dialogului in muzica lui Bach!
> Distinctia pe care o face Buber intre religie((ca ansamblu de practici
> si legi) care mentine ceeace exista si religiozitatea care inseamna o
> reinnoire continua a fiintei umane ma duce cu gandul la parteneriatul
> (tot atat de firesc prin locurile astea pe cat e de strain de nevoile
> spiritului)) intre politic si biserica.
> Gasesc in aceste meditatii(a caror fervoare atinge valori artistice,
> spune Doinas)un spatiu special, unic.Fara a-l identifica in tot ceeace
> este dezvaluit de autorul lui Eu si Tu, acesta este neindoielnic, un
> teritoriu relational generator de confesiuni autentice posibil
> innoitoare si de viata si de literatura atunci cand provin dintr-un
> spirit care-si cauta Creatorul. Eu l-am inclus aici pe Eugen Ionescu
> desi e ciudata aceasta asociere pe care o fac. Mintile innoitoare
> procupate de esenta si permanenta, insa, neindoielnic au legatura cu
> spatiul de care vorbesc, indiferent pe ce drum ajung aici. M.B gaseste
> acest loc unic plecand de la hasidism si ajungand la confluenta
> iudaismului cu crestinismul. Vorbind de sublima melancolie din lumea
> noastra in care fiecare Tu trebuie sa devina Acela, M.B. ne conduce
> pana la mutualitatea intre om si Dumnezeu despre care, spune el,
> vorbind depui marturie si atragi marturia celui caruia ii vorbesti.
>
> Felicitari pentru volumul "Tanarul Eugen Ionescu", am sa-l
> caut.
>
La 2007-02-04 18:34:16, Olivia_Man a scris:

> Domnule Profesor,
>
> Consideratiile d-tra despre literatura confesiva, imi amintesc de o
> scriere a lui Martin Buber tradusa de St. Aug. Doinas (cu toate ca
> lecturile filozofice nu sunt tocmai preferatele mele)
> Pornind de la obsesia exprimata prin al sau
> "Vergegnung""(mesencontre, cum il traduce Th. Dreiser))
> M.B.cauta convorbirea autentica,"l'entretien-infini" cum o
> numeste acelasi Dreyfus, descoperind echivalentul musical al
> dialogului in muzica lui Bach!
> Distinctia pe care o face Buber intre religie((ca ansamblu de practici
> si legi) care mentine ceeace exista si religiozitatea care inseamna o
> reinnoire continua a fiintei umane ma duce cu gandul la parteneriatul
> (tot atat de firesc prin locurile astea pe cat e de strain de nevoile
> spiritului)) intre politic si biserica.
> Gasesc in aceste meditatii(a caror fervoare atinge valori artistice,
> spune Doinas)un spatiu special, unic.Fara a-l identifica in tot ceeace
> este dezvaluit de autorul lui Eu si Tu, acesta este neindoielnic, un
> teritoriu relational generator de confesiuni autentice posibil
> innoitoare si de viata si de literatura atunci cand provin dintr-un
> spirit care-si cauta Creatorul. Eu l-am inclus aici pe Eugen Ionescu
> desi e ciudata aceasta asociere pe care o fac. Mintile innoitoare
> procupate de esenta si permanenta, insa, neindoielnic au legatura cu
> spatiul de care vorbesc, indiferent pe ce drum ajung aici. M.B gaseste
> acest loc unic plecand de la hasidism si ajungand la confluenta
> iudaismului cu crestinismul. Vorbind de sublima melancolie din lumea
> noastra in care fiecare Tu trebuie sa devina Acela, M.B. ne conduce
> pana la mutualitatea intre om si Dumnezeu despre care, spune el,
> vorbind depui marturie si atragi marturia celui caruia ii vorbesti.
>
> Felicitari pentru volumul "Tanarul Eugen Ionescu", am sa-l
> caut.
Sunt se acord cu prima parte a mesajului.
Nu sunt de acord cu felicitarile care sunt absolut convins ca il vor deranja profund pe venerabilul autor al volumului "Tinarul Eugen Ionescu".
Deoarece stimabilul si venerabilul academician autor al volumului respectiv il critica pe Stefan Augustin Doinas pentru opiniile sale despre Camil Petrescu - opinii exprimate fara a citi cele scrise de autorul romanului Omul intre oameni - este evident ca felicitarile dvs. il vor supara foarte tare pe felicitat deoarece nu sunt in linie despre ceea ce pretinde de la altii acela care a fost capul Academiei romane.
Abia astept sa citesc protestul sau vehement si indignarea sa nemarginita pentru felicitarile pe care i le-ati trimis.

Ion Caramache
2007-02-04 20:02:06

Re: E bine c nu-mi cunoti identitratea

La 2007-02-04 17:28:13, Olivia_Man a scris:

> Cum exista si personaje care isi fundamenteaza "arta",
> mai mult sau mai putin literar/filozofica, si bineinteles cariera ,
> operand cu armele politicii in campul asa-zisei creatii. Cand isi
> folosesc si "bocancul moralist", parca auzi un vag""Heil".
> Efectul, aproape instantaneu, este regresia valorilor comunitare ((tat
> de firave la noi)si aparitia la orizont a tot felul de animale, de la
> broaste pana la rinoceri, gata oricand sa umple spatiul public, in
> ignorarea totala a mesajelor venite inca din istorie.Si din
> literatura. daca as pomeni doar de Aristofan, de Caragiale, de Eugen
> Ionescu. Eu vad o neputinta aici, pentru simplul fapt ca politicul a
> fost si trebuie sa ramana un izvor inepuizabil pentru arta si
> literatura cu conditia sa nu-l poluezi partizanal,tendentios, grobian
> sau doar plictisitor-moralizator.

Bine scris! Credeti ca felicitatul autor hei-rupist al volumului despre juneturile lui Eugen Ionescu pricepe mesajul?






« Sumar articole

Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 Cacealmaua prezidentiala (4145 afisari)
 Razboiul impotriva Iranului a si inceput (3780 afisari)
 Primul cap (3021 afisari)
 Sa cada! (2366 afisari)
 Licurici la licurici nu scoate ochii (2083 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2007 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01962 sec.