Ziua Logo
  23:23, marti, 27 octombrie 2020
 Cauta:  
  Detalii »

Politica

2009-12-12
Mache din Illinois (...@gmail.com, IP: 12.2.142...)
2009-12-14 23:20
Pentru Hantzy, oarecum in afara subiecutului...

Hantzy,

Vis a vis de mesajul tau de la:

www.ziua.net/f.php?f=news&data=2009-12-15&thread=47122&id=150128

La 2009-12-14 19:16:35, Hantzy a scris:

> La 2009-12-14 16:32:07, Mache a scris:
>
>
> > Nu eu am sustinut asta ci ei. Cine naiba i-a votat in mod constant si
> > hotarat pe PSD-isti?
> ************
> Dumneata esti cel ce sustine ca MG este prost pentru ca e votat de
> sateni. Au venit insa ceilalti cu o oferta mai buna pentru ei? NU

Nu. Eu sustin ca Geoana e prost de la mamica lui si nu pentru ca-l voteaza satenii. In schimb satenii care-l voteaza dovedesc ca-s cel putin la fel de prostovani ca urecheatul cand se lasa aburiti de Geoana.

> ****************
> > La Barlad s-a facut fabrica de rulmenti - cea mai desteapta din tara.
> > Ce a mai ramas din ea dupa ce angajatii vindeau in anii '90 cate
> > juma' de productie furata in bazarele Stambulului? Si in timp ce o
> > faceau praf il mai si votau pe Iliescu, ca sa stie o treaba...
> ***********
> Tocmai, pentru coltul asta de tara erau rezervate doar subansamble sau
> organe de masini. In momentul cand Daewoo si Renault au vrut SKF s-a
> dus naibii Barladul necunoscut decat in tara. N-a fost singurul caz:
> si Alexandria si Suceava au patit la fel. Iar Vasluienii il votau pe
> Iliescu, la cererea actualului presedinte, pe atunci parlamentar de
> Vaslui.

Da. Si unii si altii furau in loc sa caute piete. Ce ai fi vrut? Sa se interzica vanzarea rulmentilor INA, Timken si SKF in Romania?

Apropos de modul in care lucrau astia, eu nu pot sa uit o chestie: Cand lucram in tara aveam nevoie de niste rulmenti cu inel exterior sferic mai exotici (vreo 20 de bucati, prin '95 sau '96). Rulmentii erau in catalogul national de rulmenti si se faceau numai la Barlad si la Alexandria. Am sunat la Alexandria si mi-au spus ca nu-i au pe stoc si ca nu lanseaza o comanda mai mica de 300 de bucati. I-am inteles si le-am zis saru'mana pentru informatie. Am sunat la Barlad, unde omu' mi-a zis ca au pe stoc vreo 120 de bucati. I-am zis OK, eu am nevoie de 20. El a zic ca 20 nu livreaza, ci doar tot ce are pe stoc. Mi-a zis ca daca nu-mi convine sa iau 120 de rulmenti, atunci sa trimitem pe cineva in delegatie acolo si daca are noroc si se intelege cu nenea de la magazie o sa poata lua de la fata locului 20 de rulmenti...

Urmatoarea manevra a fost sa sun la reprezentatul SKF (o firma de aparatament) care mi-a livrat 21 de rulmenti (1 din partea casei) + catalogul lor in cateva zile. Erau cu 50% mai scumpi ca aia de la Barlad dar nu cu 500% asa cum voia sa-i vanda barladeanu'.

Acum intelegei de cand si-a deschis INA fabrica la Brasov n-a vrut sa cumpere vechea fabrica de rulmenti de stat si a preferat sa construiasca una noua din temelii?

> **************
> > Cine sa mearga cu avionul la Vaslui? Domnu' Cozmanaca in vizita de
> > lucru? Daca ar fi existat cerere, fi sigur ca s-ar fi facut aeroport
> > si la Vaslui si la Falticeni sau Rosiori de Vede...
> *************
> Acum n-are nimeni interes. Insa daca s-ar fi luat decizia ca
> investitii de stat sa se faca si in aceasta parte a tarii, ar fi avut
> multi interese. Si mai putine in alte parti.

Ce investitii omule? Ai vazut vreodata ce fain si modern arata aeroportul din Iasi in comparatie cu cel din Cluj? Singura diferenta intre ele e ca la Cluj sunt zeci de curse pe zi, chiar daca amenajarile sunt ridicole, iar la Iasi sunt vreo 2-3 plus alea deviate (ca asa am ajuns si eu acolo)...

> ***************
> > Daca asteapta doar sa li se dea si sa li se faca, vor ramane in
> > aceeasi pozitie mult si bine.
> ***********
> A fost problema ciocanului unic, intr-o vreme cand totul se decidea la
> Bucuresti. Au fost preferati cei din Vest, probabil datorita
> nesigurantei pe care o reprezenta granita de est a tarii. Perpetuarea
> discrepantei astfel savarsite este in moment de neoprit, pentru ca
> exista deja un cerc vicios: firmele nu sunt atrase in aceasta zona,
> datorita lipsei infrastructurii, iar sosele nu se fac pentru ca nu
> exista motiv.

Omule, ce s-a ales de CUG Iasi, de Nicolina, de Tevi Roman si lista nu se mai termina?

> *************
> > Unde-si plaseaza o fimra administratia n-are nici o legatura cu
> > legislatia.
> ****************
> In Ro, da! Initial sediul firmei era in provincie. S-a mutat doar
> sediul in Bucuresti, pentru a fi mai aproape de usile ce trebuiesc
> unse.
> ****************
> > De ce nu se intampla acelasi lucru in Brasov, Timisoara, Cluj, Oradea,
> > etc? Ele cum pot sa se dezvolte fara a deschide capul cu usa la
> > Bucuresti?
> ******************
> Ba se intampla si acolo: am vazut personal. Diferenta e insa ca aceste
> firme sunt mult mai mari si mai puternice decat cele din est, care au
> avut doar cateva sute, cel mult 2-3 mii de angajati. La Tractorul si
> Autocamionul lucrau mai multi oameni decat in tot Iasiul.

Alea doua sunt falite si n-au produs niciodata bani din 1990 incoace. Alea doar au inghitit bani cu nemiluita.

Oricum daca vrei exemple de gauri negre cu multi angajati, cati oameni lucrau la CUG sau Nicolina in Iasi?

> In vremea
> repartitiilor, in Moldova 2 treimi din repartitii erau peste munti.
> In ardeal nu existau repartitii spre Est. De asta, cel de la centru
> era interesat sa fie el insusi bine vazut de administratia unei
> astfel de firme, in timp ce firmele mici erau nevoite sa faca coada
> la dat dreptul. La Otopeni pentru a trimite odata un colet cu mostre
> in GB, desi am uns balamalele bine, tot am pierdut 3 ore. Si eram
> unul dintre cunoscuti! Un tip de la Dacia avea insa tratament
> preferential, terminand toata procedura in exact 10 minute.
> **************

Esti penibil si ridicol. Cine avea de trimis ceva rapid afara o facea cu DHL sau Fedex, si nu trebuiau unse nici un fel de balamale...

> > In Romania de azi e de preferat un presedinte puternic unui parlament
> > puternic. Din pacate parlamentarii nostrii au aratat ca nu sunt la
> > inaltimea sarcinii lor. In aceste conditii prefer un presedinte mai
> > puternic dar in acelasi timp direct responsabil fata de alegatori. Se
> > pare ca asta prefera si alegatorii, odata ce l-au votat pe chel si
> > odata ce in totate sondajele de opinie parlamentul e institutia
> > statului in care romanii au cea mai scazuta incredere.
> ****************
> Prezenta mare la vot iti da dreptate si nu neg. Insa observa si mata
> ca brusc cei mai interesati de acest scrutin au fost tot cei din Est.
> In Moldova, Bacaul a vut cea mai slaba prezenta la vot, insa e judetul
> cel mai industrializat din aceasta parte a tarii.
> In orice caz, nu am vrut sa discut optiunea poporului suveran, caruia
> ii recunosc legitimitatea, ci modul dumitale de a pune problema: un
> candidat e prost pentru ca e votat de cei saraci, acestia fiind
> axiomatic refractari progresului.

Nu ai inteles nimic. Inca odata, eu nu am zis ca Geoana e prost din cauza ca l-au votat cei saraci, ci am zis ca cei ce l-au votat pe Geoana sunt prostovani indiferent ca-s saraci sau bogati, asa cum au fost si cu alte ocazii in care au votat cu veselie si bucurie alte secaturi de aceeasi teapa cu Geoana. E o mare diferenta.


« Rezultatele cautarii

     « Comentariu anterior     Comentariu urmator >     Ultimul comentariu »

     « Toate comentariile


Cauta comentariul care contine:   in   
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2020 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00736 sec.