Ziua Logo

Listare: comuna | separata     Ordonare: cronologica | inversa

skydiver
2010-01-06 13:17:27

imbecilitate

Ce stil perfid au unii jurnalisti de a compune un articol aberant, cu un titlu ce induce in eroare, nedocumentat. Pai frati ai lui Onan, daca steaua respectiva e la 3260 de ani lumina, inseamana ca dupa explozie mai dureaza inca 3260 de ani pana ajunge la noi lumina exploziei (asta daca nu a facut-o deja dar noi o vom vedea dupa 3260 de ani). Eu as crede ca mai afecteaza doar ramasitele creierului distrusului care a scris aberatia asta....

2010-01-06 13:29:31

Re: imbecilitate

Draga Skydiver, sper ca sa nu faci skydiving, caci in acest caz vei deschide parasuta dupa impact.

Tot ceea ce este in spatiu este relativ din cauza distantelor. Ceea ce distruge stratul de ozon sunt radiatiile gama (fluxuri de fotoni de mare energie) care se propaga cu viteza intunericului spre Terra (in Romania intunericul se propaga cu viteza luminii). Asadar ca sa pricepi: cand vom vedea cu ochii ca steaua a facut bum, ceea ce vom vedea cu ochii nostri vor fi fotonii din sona spectrala a luminii vizibile, insa odata cu ei (caci doar au aceeasi viteza) vor ajunge si fotonii gama care vor provoca distrugerile.

Distanta pana la stea este in acest caz inutila si nu este data in articol pentru ca unul ca tine sa spuna ca din momentul in care vedem steaua, mai sunt 3260 de ani pana la distrugere. Distanta e data pentru ca efectele devastatoare ale unei explozii cosmice se diminueaza in general cu patratul acestei distante. Limita critica fiind undeva la 2000 LY (ani lumina) pentru explozii omnidirectionale si de circa 4000 LY pentru fluxurile fasciculare ce apar in anumite explozii. Asadar, daca Terra se va afla pe directia unui fascicol la momentul nepotrivit si daca se vor forma astfel de fascicule we are doomed.

2010-01-06 13:52:07

Supernove de tip 1A la limita Chandrasekhar

Iata un link catre ceva material documentar: http://en.wikipedia.org/wiki/Type_1a_supernova

clandher
2010-01-06 14:35:35

Re: imbecilitate

Imbecil

Ai uitat ca de fapt noi vede ce s-a petrecut acum 3200 si ceva de ani cu steaua respectiva, si nu stim daca in perioada asta nu a explodat deja. In momentul in care o sa vedem explozia o sa stim ca a avut loc acum 3200 de ani, dar la momentul ala o sa simtim si radiatiile gama etc. Iar asta se poate intimpla si miine, nu dupa 3200 ani ... asa ca imbecilitatea se afla la tine.

La 2010-01-06 13:17:27, skydiver a scris:

> Ce stil perfid au unii jurnalisti de a compune un articol aberant, cu
> un titlu ce induce in eroare, nedocumentat. Pai frati ai lui Onan,
> daca steaua respectiva e la 3260 de ani lumina, inseamana ca dupa
> explozie mai dureaza inca 3260 de ani pana ajunge la noi lumina
> exploziei (asta daca nu a facut-o deja dar noi o vom vedea dupa 3260
> de ani). Eu as crede ca mai afecteaza doar ramasitele creierului
> distrusului care a scris aberatia asta....
>

Cercul
2010-01-06 20:37:00

Educatia

Ce bine e de mine ca am si pregatire si stiintifica si tehnica, pot sa si studiez problema catastrofei pot si aduce solutii. Imediat dupa Revolutie umanistii au fost favorizati prin salarii(juristi, filologi) dar in cazul unei catastrofe nu pot aduce nici o solutie.
Asa scoateti fizica din liceu, sa nu mai inteleaga oamenii ce implica reactiile de fuziunea din stele, scoateti si analiza matematica sa fie incapabili sa inteleaga problema spatiului si timpului(sa ramana la stadiul lui Zenon care a intuit infinitul dar nu a putut calcula limita unui sir, Ahile si broasca mai concret).Tara n-are nevoie de ingineri care sa construiasca nave cosmice salvatoare asa ca scoateti partea reala din licee. Prietenii stiu de ce!

Ghita Bizonu'
2010-01-06 22:52:45

ESTI VARZA rr !!

cf teoriei opiticle albe nu explodeaza .. ele sunt deja rezulatatul unei nove . Li se mai zice neutronice de stii ce-i aia.
Novele sunt faza finala a evolutiei stelelor mijlocii gen soare ( galbene) Cand se spuizeaza H se trece la HE si se transforma in gigante rosii care in final trec in nove. O singura data nu cu nspe explozii ...
Supernova este finalul unie gigante. adica ceva cam 10 ori Soarele ... asa ca oeicat inghitre mititica mai va.
Ma rog ce scriu eu e cam vechi de 10-15 ani, dar am dubii ca s-au schimbat teoriile .......
Ma rog insa pe tine te-a tinut securitatea in bezna ca nu te lasa sa urmaresti file XXX.

2010-01-07 01:22:32

Re: ESTI VARZA rr !!

Stimate domn, varza esti dumneata. Intra te rog pe Wikipedia si daca stii sa citesti vei gasi urmatorul articol: http://en.wikipedia.org/wiki/Type_Ia_supernova

Asadar o pitica alba, daca are masa (prin acretie) dincolo de limita degenerativa electronica (limita Chandrasekar), trece printr-un proces de supernova de tip 1a.

Am predat astronomie mai bine de 10 ani si nu as fi vorbit asa urat cu dumneata, insa dumneata improsti cu ce ai prin cap in ceilalti, fara sa stii ca pe langa ciclul clasic de epuizare a stelelor grupei principale in diagrama Hertzsprung Russell exista stele binare. Supernovele 1a sunt la stele binare.

Inainte de a mai deschide gura te sfatuiesc sa mai si citesti, iar dupa ce citesti intreaba. De abia dupa cativa ani de experienta in domeniu o sa ai dreptul si la opinii proprii.

Ghita Bizonu'
2010-01-07 06:26:38

Re: cercule oi fi io umanist da nu am incredere in glumita aia cu Ahile ... dupa cate stiu

intptdeauna o piatra lansata cu prastia ... loveste ! adica stiu din copilarie ( 2 geamuri ) plus ceva experienta din timpu serviciului militar obligatoriu ...

NormanFinkel5
2010-01-07 12:33:02

Si cam IN CATE MILIARDE DE ANI se va intampla asta?Ca Pamantul ar mai avea DOAR(sic) vreo 4 miliarde

Dar inainte vin niscai extraterestri mascatzi in pescari somalezi si pazitori-de-capre iemenitzi si Roland Emmerich va face filmu' Independence-Day -2.

Film patriotic unde viteazul presedinte Obama va lua banii de pe Premiul Nobel ptr Pacea Flexibila si-si va cumpara ..un Kalashnikov (doar ptr atata mai are bani Casa-Alba) si va salva omenirea.
De bucurie, CHINA ii va ierta de datorii pe americani.

Precis ca Al-Quaeda a preparat Supernova aia, cu asistentza tehnica din Teheran..

NormanFinkel5
2010-01-07 13:22:41

Re: ESTI VARZA rr !! / Dom prof MORKOW, in sesiune se dau note nu se mai preda materialul scolar :-)

Noua ne-ajunge pe Pamant daca pocneste puroiul la Yellowstone.

n rest cu Supernova aia, ai fi avand dreptate.
Dar mai degraba pica un meteorit ceva sau FOARTE PROZAIC prea multa apa dulce se revarsa in nordul Rusiei la capatul lui Gulf-Sream si il intrerupe.
Pentru ca APA CALDA SARATA adusa din Golful Mexican cand se raceste nu mai pica asa de repede si adanc in ocean, fiind DILUATA CU APA DULCE din raurile alea.
Cand se intrerupe Curentul Golfului sau o ia prin alta parte, s-a zis cu Anglia, Scandinavia si o buna parte din Europa pe o linie din Nordul Frantzei pana prin Transilvania sau Oltenia curbat spre Turcia. Doar GHIATZA va fi. Am citit si eu asta pe undeva, poate nu-i asa (ce stiu eu?).

Asa-mi sunt de dragi vorbele astea: "recent descoperita" ... si IMEDIAT se ocupa toata suflarea doar de noul star, paparazzi il vaneaza....

Pana apare altceva si subit nu ne mai amenintza Supernova ci cade Luna pe Pamant (desi este demonstrat cu ochiul liber ca LUNA se departeaza de Pamant, eclipsele "totale" de Soare arata tot mai mult a "cerc de foc", Luna nu-l mai acopera complet ..)

Vaz ca esti in forma, NCEPE SESIUNEA de iarna si p'acolo? Ce de-a MORKOWi bagatzi pan'la frunze la studentzimea pana mai ieri coola si flegmatica :-)

Proful de Mathe al amicului meu neamtz Nick, prin vara anului 1 universitar, la Timisoara:
"Tot anul am venit eu in costum camasa alba si cravata si-am inghitzit creta iar voi erai sau nu eratzi si cand eratzi aveatzi alta treaba decat sa va holbatzi la tabla, v-atzi prezentat la studiu paduchiosi in blugi si pletosi.
ACUM vin eu in camasa Hawaii, pantaloni scurtzi si sandale, cool, fumez Kent si ma plictisesc de moarte. Si asudatzi voi la costum, cravata si camasa-alba :-)"

Si asa si facea :-)) Mai un pahar de Margarita cu pai si umbrelutza ii lipsea pe catedra :-))))))
Cica se zvonea (de aia mi l-am si intiparit cumva) ca tipul ar fi fost colonel de Securitate, ceva Sef mare la Contrainformatzii, descifrari samd si preda asa de sanki ca-i placea mathematika, era din satul Crpa de langa Caransebes.

Cand au trecut pe-acolo in drum spre Timisoara, catziva studentzi din Mehedintzi l-ar fi vazut din masina cum taia lemne la parintzi in ograda, ca un tzaran gospodar :-).
Foarte multzi oameni foarte inteligentzi, in special cu magnet la matematici, s-au nascut in satul acela.
Ciudat loc, satul cu un nume atat de umil. Poate stii mai multe despre Femoneul Crpa-Caransebes. Te trag de limba ca esti in breasla.

La 2010-01-07 01:22:32, morkov a scris:
> Stimate domn, varza esti dumneata. Intra te rog pe Wikipedia si daca
> stii sa citesti vei gasi urmatorul articol:
> http://en.wikipedia.org/wiki/Type_Ia_supernova
> Asadar o pitica alba, daca are masa (prin acretie) dincolo de limita
> degenerativa electronica (limita Chandrasekar), trece printr-un
> proces de supernova de tip 1a.
> Am predat astronomie mai bine de 10 ani si nu as fi vorbit asa urat cu
> dumneata, insa dumneata improsti cu ce ai prin cap in ceilalti, fara
> sa stii ca pe langa ciclul clasic de epuizare a stelelor grupei
> principale in diagrama Hertzsprung Russell exista stele binare.
> Supernovele 1a sunt la stele binare.
> Inainte de a mai deschide gura te sfatuiesc sa mai si citesti, iar
> dupa ce citesti intreaba. De abia dupa cativa ani de experienta in
> domeniu o sa ai dreptul si la opinii proprii.

ionion
2010-01-07 19:11:43

Pamantul da, dar nu pe Basescu !

pe Basescu il va ocoli !

haril
2010-01-07 19:13:17

Finkel,

stau in fata listei de comentarii si ma minunez.Cum se face ca nu ai gasit pana acum nici o legatura intre viitoarea catastrofa cosmica si vesnicul vinovat pentru toate relele intalnite de omenire,poporul evreu numit in mod rautacios cu numele sau peiorativ(stii tu care)?

2010-01-08 00:33:58

Lui NormanFinkel5, ma recunosc invins

Am citit cu atentie de doua ori textul Dumneavoastra si va spun cu mana pe inima ca mi-am dat seama ca sunteti o capacitate in a scrie un text de lungime epopeica ce poate fi insa comprimat fara pierderi in sintagma "Ba pe-a ma-tii.", si voiam sa va intreb daca mai era si o alta idee care mi-a scapat.

« Sumar articole
Cauta comentariul care contine:   in
A r h i v a
 Top afisari / comentarii
 Scrisoare catre cititorii ZIUA (6791 afisari)
 Iliescu s-a dezis de Geoana (4068 afisari)
 Prigoana jr pune PDL pe jar (3364 afisari)
 Impozit pe nunti, botezuri si xerox (2808 afisari)
 Cazanesti, un oras doar pentru parlamentari (2280 afisari)
 Stiristul Lucian Mandruta si-a cerut scuze in direct familiei, pentru ca a fost prins cu amanta! (VEZI VIDEO) (7721 afisari)
 Sufletul unui copil, ridicat la ceruri de doi ingeri? - VIDEO (5026 afisari)
 Un PSD pentru Basescu (3579 afisari)
 Ramas bun - la ultimul ziar din Sarindar (3261 afisari)
 Jurnalul pe luni al unei femei de 30 de ani, care timp de un an si-a cautat dragostea pe Internet (2683 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled
ISSN 1583-8021, © 1998-2010 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00772 sec.