Ziua Logo
  Nr. 4639 de luni, 14 septembrie 2009 
 Cauta:  
  Detalii »

Actualitate

2009-09-14

Comentarii: 12, forum INCHIS

     Listare: comuna | separata     Ordonare: cronologica | inversa

toth
2009-09-14 21:16:04

SRS

De cand dreaq se pricepe srs la avioane?

.Sobru.
2009-09-14 22:20:05

Re: SRS

De cand se pricepe si scarba de base.

GHIA
2009-09-14 22:45:47

NOUL TAIN

Daca a vazut Piratul ca nu poate cadea la pace cu unchiul Sam, incearca sa-l mai imbuneze. Doar, doar isi va da OK-ul pentru a fi reales. Si atunci flutura afacerea cu F-16. Nu este ceva nou, dar se stie ca numai Basescu este pro pentru achizitionarea acestui avion. Numai ca este o afacere foarte paguboasa. Cam seamana cu afacerea cu modernizarea MIG-urilor, care pe de o parte a lungit numai cu cativa ani boala, iar pe de alta, dupa modernizare au picat cam multe. Cam asa va fi si cu F-16, care este un avion deja depasit, nu intamplator SUA vrea sa scape de ele, si daca se poate sa si obtina ceva bani. Unii vor yice ca americanii vor sa le dea gratis, iar noi vom plkati numai modernizarea lor, care ne costa tot cam cat un avion nou. Ne-am ars cu fregatele, si cu modernizarea MIG-urilor. De ce nu suflam si in iaurt. Si mai este ceva, s-ar putea ca matrozul sa ia plasa, ca si Nastase. Nu a semnat guvernul lui, ca tain, contractul Bechtel, ca apoi, la masa verde, marele licurici sa-l declare castigator pe timonier. Si tare mi-e teama ca asa va fi. Nu m-ar fi interesat prea mult cine va trage lozul castigator, daca acest tain ar fi platiti de impricinat din buzunarele proprii, dar el il plateste din buzunarele noastre, ba mai mult, cu aceasta ocazie comisioanele vor curge si prin buzunarele fratiorului. Vor gasi ei o cale sa o faca, cu toata vigilenta unora. Dar cu o conditie. Baselul sa mai fie reales. Nadajduiesc din suflet ca nu va fi.

horiageo
2009-09-15 00:29:15

Pana la urma a reusit

Si acum un an si jumatate a incercat sa cumpere aceste avioane ineficiente si foarte scumpe dar atunci Tariceanu s-a opus si basescu a turbat, Pierduse bani seriosi atunci, azi, cand face ce vrea muschii lui, s-a gandit sa cumpere niste avioane pe care altii nu le mai folosesc (oare de ce ?) la pretul de avioane ultramoderne si noi. Cat o fi oare comisionul ? Dar cred ca el nu stie, este nevinovat, altii incearca sa-l defaimeze, ca si asa ce faima areeeeeeeee! Te-apuca rasu'. Cei din UE l-au simtit cat de rapace este si cat de lipsit de scrupule si de aceea l-au izolat definitiv, insa ce este mai grav, este ca suferim noi pt porcariile lui. De la anul abia, va trebui sa strangem cureaua pt ,,guvernarea de rahat'' a lui basescu &co.Avem sa dam cel putin 30 miliarde in trei ani, ca sa poata sa spuna azi basescu ca au avut bani pt salarii. Mitomanul a mintit cand a spus ca se imprumuta pt relansarea economiei, el s-a imprumutat pt salarii si pomeni electoraleiar grosul la teschereaua partidului si a domniei sale pt campanie. Platim dupa asta bani grei si barem nu merita o cepa degerata. Noi l-am vrut, sa-l mancam copt acum.

ioanguradeaur
2009-09-15 09:02:47

CINE are de "CASTIGAT" ?

Nu sant "SPECIALIST: in AVIATICA ,dar ca si CONTRIBUABIL intreb : De ce trebuie sa se achiyzioneze tehnica AVIATICA tocmai de peste Mari si Oceane,cand noi (ROMANIA) este o tara Europeana,primim Aiutor European si normal ar fi sa facem ACHIZITZII de mai APROAPE . Gandesc asa penyru ca eventualele STRICACIUNI ce trebuiesc "REMEDIATE" nu ar trebuii trimuse spre "REMEDIERE" tocmai la capatul Pamantului ,cand noi suntem membrii ai UE.Nu am nimic cu AUA dar AEROPLANE mai Construesc si SUEDEZII ,FRANCEZII, GERMANII Israelienii ETC zi sunt la doi pasi in INCINTA EUROPEI .Bag seama ca unor "ACHIZITORI" le place sa se "SCARPINE" la urechea dreapta cu mana stanga .S apoi de unde facem rost de DOLARI fiindca ROMANII folosesc EURO ??

budulea taichii
2009-09-15 09:24:55

Re: CINE are de "CASTIGAT" ?

iti explic eu contabile, fara a tine neaparat cu F-16:

-Europenii la ora actuala NU au un avion in intregime pus la punct, nici Rafale nici Eurofighter nu au trecut in intregime de perioada testelor, chiar daca o parte din aparate se afla deja la unitati, ele sunt aparate de LO 1 si LOT 2 care nu au capacitatile maxime, (in principal nu au posibilitatea de atac al sol) candva LOT 1 si LOT 2 se vor intoarce in fabrica pt aducerea la standardul final.
-Mult cantatul Gripen nu se incadreaza din pct de vedere al performantelor la standardul de avion de linia I, ci mai degraba ca avion multifunctional usor. Abia Gripen NG care e in faza de prototip (cam cu 25% mai mare, mai rapid si mai puternic) se incadreaza in aceste standarde. Dealtfel Gripen NG (New Generation) a fost raspunsul la reticenta specialistilor de a considera Gripenul in avion de lupta in adevaratul sens.
-Israelienii NU produc avioane de lupta.
-Departarea la care e produs F-16 nu e o problema, el a fost fabricat sub licenta si in Turcia, Belgia, Olanda. In pofida a ce se spune e un avion relativ ieftin daca luam in considerare toate costurile implicate, relativ usor de intretinut iar piese de schimb si muntie pentru el se gasesc pe tot Globul. Aparatura lui de comunicatie si datalink e compatibila cu mai toate aparatele de razboi electronic de provenienta vestica. 25 de state il folosesc. Chiar crezi ca astia au fost cu totii "slujbasii licuriciului" sau au vrut sa aibe o marfa de calitate? De palmaresul de lupta al F-ului 16 visavis de alte avioane comparate pt aceasta achizitie nu mai vorbesc.

MirceaS
2009-09-15 09:48:20

Re: CINE are de "CASTIGAT" ?

La 2009-09-15 09:24:55, budulea taichii a scris:

> iti explic eu contabile, fara a tine neaparat cu F-16:
>
> -Europenii la ora actuala NU au un avion in intregime pus la punct,
> nici Rafale nici Eurofighter nu au trecut in intregime de perioada
> testelor, chiar daca o parte din aparate se afla deja la unitati, ele
> sunt aparate de LO 1 si LOT 2 care nu au capacitatile maxime, (in
> principal nu au posibilitatea de atac al sol) candva LOT 1 si LOT 2
> se vor intoarce in fabrica pt aducerea la standardul final.
> -Mult cantatul Gripen nu se incadreaza din pct de vedere al
> performantelor la standardul de avion de linia I, ci mai degraba ca
> avion multifunctional usor. Abia Gripen NG care e in faza de prototip
> (cam cu 25% mai mare, mai rapid si mai puternic) se incadreaza in
> aceste standarde. Dealtfel Gripen NG (New Generation) a fost
> raspunsul la reticenta specialistilor de a considera Gripenul in
> avion de lupta in adevaratul sens.
> -Israelienii NU produc avioane de lupta.
> -Departarea la care e produs F-16 nu e o problema, el a fost fabricat
> sub licenta si in Turcia, Belgia, Olanda. In pofida a ce se spune e
> un avion relativ ieftin daca luam in considerare toate costurile
> implicate, relativ usor de intretinut iar piese de schimb si muntie
> pentru el se gasesc pe tot Globul. Aparatura lui de comunicatie si
> datalink e compatibila cu mai toate aparatele de razboi electronic de
> provenienta vestica. 25 de state il folosesc. Chiar crezi ca astia au
> fost cu totii "slujbasii licuriciului" sau au vrut sa aibe o marfa de
> calitate? De palmaresul de lupta al F-ului 16 visavis de alte avioane
> comparate pt aceasta achizitie nu mai vorbesc.
>

Daca zeci de state folosesc actualmente F-16, trebuie vazut cnd au fost cumparate si ce model este exploatat.

Daca aveti dreptate n ceea ce priveste Eurofighter a carui capacitati operationale aer-sol nu sunt complete, va nselati n privinta Rafale-ului care este perfect operational pentru toate misiunile. Este de altfel singurul avion de lupta din lume care n standard este cu adevarat OMNIROL. Ca este prevazuta tracerea la standardul F3, cu modernizarea unui avion a carui conceptie dateaza de 20 ani, nu este dect foarte normal.Si F-16 a ajuns la Block 60 dupa nenumarate ameliorari.

Pe de alta parte, Boeing are de vnzare F-18 super Hornet, care ofera un raport pret/calitate foarte avantajos pentru un avion nou (nou n fabricatie, nu n conceptie).

Cumpararea F-16 de ocazie ar fi clara o dovada de coruptie, chiar si de tradare, fiind cea mai proasta solutie pentru aviatia militara romna si bugetul statului, fata de ofertele actuale.

Radu M
2009-09-15 10:23:41

As prefera noi...

Chiar daca mai putine. Parerea mea ca Raphale ar fi o solutie. Pe de alta parte tre` sa recunosc ca F-16 nu sunt tocma` rele si au fost "testate" cu brio. Dar parca totusi as lua d`alea noi....

budulea taichii
2009-09-15 16:26:41

Re: CINE are de "CASTIGAT" ?

D-le Mircea S, va vbesc in primul rand dvs pt ca vad ca stiti despre ce e vorba. Din pacate pilotii romani au ajuns la un nivel de pregatire foarte scazut, lucru inceput inca de pe vremea lui Ceausescu pt ca lipsurile in combustibil munitie sau material volant nu sunt de ieri de azi in Aviatia Romana. Tin sa va reamintesc ca in '89 dar si mai apoi Aviatia Romana inca mai zbura Il-ul 28 sau MiG-ul 15 in timp ce vecinii se dotau deja cu Mi-24 sau Su-25. Spre deosebire de vecini (nu ma raportez la alte tari ci doar la vecini) nu am avut niciodata altceva decat avioane simplutze, de sacrificiu, in genul MiG-ului 21/23(supersonicele saracului) fara avioane puternice gen Su-17/Su-22/MiG-25. Produsele autohtone IAR-93 si 99 desi realizate cu mari sacrificii si de oameni bine intentionati sunt foarte departe de avioanele echivalente straine, estice sau vestice. Aparate de razboi electronic practic nu am avut si la Revolutie lucrul s-a resimtit din plin. Toate astea duc la un tablou cu piloti slab pregatiti dpdv militar si nu ma refer aici la faptul ca 10% din ei sunt capabili sa sustina un airshow ci la capacitatile lor ca militari. De ofiterii din structurile de conducere nici nu mai aduc vorba, pe multi daca-i auzi te iei cu mainile de cap..daca le spui de C4I sau UAV-uri sau AWACS cred ca-i injuri. Idem personalul de intretinere de la sol. Absolut toate avioanele propuse spre inzestrare (F-16, Rafale, Hornet, Eurofighter, SAAB) precum si cele rusesti de generatia a 4-a sunt in stratosfera din pct de vedere al performantelor fata de nivelul personalului Aviatiei Romane. Ce-i trebuie acum RoAF este cel mai ieftin, mai accesibil si mai uzual avion de generatia a 4-a (ar putea fi si Mirage 2000C/D sau MiG-29 modernizat) pe care personalul aviatiei romanesti de la mecanic la ofiterul de stat major sa invete ce e un avion de generatia a 4-a si ce se poate face cu el. Aceste avioane ar trebui cumparate intr-o cantitate moderata (25-30buc) urmand ca peste 10-15 ani sa se cumpere in cunostinta de cauza avioane cu adevarat noi. Intamplator, la ora actuala acest avion este F-16, avion suficient de "titrat" dar in acelasi timp suficient de modern fiind in continuare in fabricatie si avand comenzi asigurate pentru ani buni de-acum incolo. Dealtfel daca as vrea sa va servesc o mica rautate v-as spune ca inca nu s-a batut palma cu Brazilia in legatura cu contarctul Rafale astfel incat fabricatia lui Rafale s-ar putea incheia inainte de cea a lui F-16.

FB
2009-09-15 17:45:37

Rafale

e un avion ce a fost livrat pana acuma doar fortelor aeriene franceze .Si intr-un numar destul de mic .Sub 50-60 bucati .Nici macar fortele aereiene marine nu-l folosesc in majoritate ,preferand F18 american .Inca n-a fost exportat nicaieri.

MirceaS
2009-09-15 17:48:39

d-lui budulea taichii

Am apreciat comentariul dvs. si subscriu partial. Asi raspunde la cteva puncte:

- "Contractul" Dassault cu Brazilia. L-am pus ntre ghilimele fiindca nu este contract, ci numai un angajament verbal al presedintelui Braziliei, care poate fi concretizat n detaliu n primavara lui 2010 (alegerile presidentiale braziliene au loc n octombrie 2010 si Lula nu mai poate participa).
Dat fiind compensatiile oferite (aproape 1,7 ori marimea contractului, cu transfer de tehnologie) plus angajamentul de a cumpara 10-12 avioane de transport KC-390 de la brazilieni cu participare financiara si tehnologica franceza la dezvoltarea programului, m-ar mira sa nu fie conclus. Pe de alta parte, Brazilia are nevoie de 106 avioane multirol, cele 36 fiind numai un nceput.
Dassault are de lucru cel putin pna n 2014 numai pentru furnizarea Rafale-lor comandate de aviatia si marina franceza.

- Nu am informatii directe despre pregatirea maistrilor militari si ale pilotilor romni, nu mai am nici un contact cu cei n activitate, dar cu un bun program de formatie nu va fi o problema pentru romni. Eurofighter a fost cumparat de Arabia Saudita si cu toata prezenta specialistilor straini, mai ales britanici, nu cred ca arabii au un avantaj profesional asupra romnilor.

- Daca neaparat trebuie sa se recurga la material de ocazie, sunt partizanul negocierii cu Emiratele Arabe Unite care doresc sa nlocuiasca 60 de Mirage 2000-9, cel mai bine echipat model din seria Mirage 2000 si foarte bine ntretinut.

- Nu cunosc dect de la mna treia actualul caiet de sarcini pentru avionul multirol pentru aviatia romna (se pare ca a si fost modificat dupa nlocuirea fostului sef de stat major). Daca nu se ia nici un considerent de compensatie financiara sau tehnologica, trebuie sa sa asigure cel putin urmatoarele misiuni si capacitati, nu neaparat n ordinea importantei:

- politie aeriana
- recunoastere n profunzime n spectrul vizibil, infrarosu si radar
- supraveghere maritima cu capacitati de lovituri anti-nava
- interceptari aeronave si rachete de croaziera
- capacitate de atac la sol cu deport de minimum 200 km de la punctul de lansare al munitiei.
- cisterna aeriana pentru coechipieri
- capacitate de bombardament fortificatii, blindate si trupe, chiar n conditii de aparare anti-aeriena densa
- capacitate de a evolua pe piste sumare
- capacitate de lupta n coalitia NATO (realimentare n zbor, Link 16, munitie compatibila, etc.)

Din motive bugetare, si eu asi fi partizanul unui program de cumparare mai redus n numar (24 la 36 exemplare) dar cu arme mai numeroase, diverse si mai sofisticate si cu un program de formatie a pilotilor si mecanicilor pentru un numar superior celui necesar servirii avioanelor n dotare.

Totul trebuie integrat ntr-un ansamblu coerent de supraveghere a spatiului aerian si a unui sistem de arme anti-aerian si poate chiar anti-balistic.

MirceaS
2009-09-15 18:00:44

Re: Rafale

La 2009-09-15 17:45:37, FB a scris:

> e un avion ce a fost livrat pana acuma doar fortelor aeriene franceze
> .Si intr-un numar destul de mic .Sub 50-60 bucati .Nici macar fortele
> aereiene marine nu-l folosesc in majoritate ,preferand F18 american
> .Inca n-a fost exportat nicaieri.
>

Aeronavala franceza nu a folosit niciodata F-18.
Actualmente, n afara de E-2C Hawkeye de supraveghere radar, aeronavala franceza mbarcata foloseste exclusiv numai doua tipuri de avioane : Rafale (tip M) si "Super Etendard-ul modernis".

Cu exportul, au fost mai ales probleme politice. Rafale-ul a cstigat clasamentul militarilor autohtoni n competia cu F-15 n Singapore si Coreea de Sud. Interventia politica ale administratiei americane a schimbat totul.
Iar la evaluarea militarilor olandezi pentru nzestrarea fortelor lor aeriene, Rafale a obtinut 6,95 puncte fata de F-35 care l-a precedat cu 2 sutimi de punct (6,97).
Rafale este si singurul avion care a dobort (virtual) un F-22 la exercitiile Red Flag.


« Sumar articole
Cauta comentariul care contine:   in   
A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 Masonii lui Danacu se leapada de statul roman (4561 afisari)
 Basescu aparat de papagalul EvZ (3594 afisari)
 Fratii de Arme protejati de EvZ (2233 afisari)
 Inaltarea Sfintei Cruci (1873 afisari)
 Sfarsitul haiduciei lui Bandris (1606 afisari)
 O descoperire revolutionara: Lumea ar putea sa nu ramana niciodata fara hidrocarburi (3281 afisari)
 Ioana Visan, dama de companie preferata a lui Berlusconi: "E un libidinos si pe deasupra arata si groaznic" (2826 afisari)
 Camerele video de la Metro Baneasa filmeaza in cabinele de proba - VIDEO (2571 afisari)
 Un sarpe cu picior a fost descoperit in China (1904 afisari)
 Breb, orasul maramuresan unde Printul Charles este vecin cu un fotograf britanic venit sa caute "raiul pe Pamant"  (1783 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2009 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00648 sec.