Ziua Logo
  Nr. 4238 de joi, 22 mai 2008 
 Cauta:  
  Detalii »

Jurnal de campanie

2008-05-22
sorge din romania (...@yahoo.com, IP: 77.81.208...)
2008-05-22 11:46
IAR 93 si 99 au avut ca scop ,

atacul la sol si inpotriva elicopterelor.
De ce ?
Sint avioane subsonice ,care merg pina la 900 la ora,cu o manevrabilitate extraordinara si ar fi fost pavaza inpotriva celor 30 000 de tancuri rusesti si a elicopterelor care le ar fi insotit.Ceausescu de acea le a creat.A cazut Ceausescu ,a cazu si proiectul.

iskra (...@k.ro, IP: 86.124.147...)
2008-05-22 15:56
Re: IAR 93 si 99 au avut ca scop ,

La 2008-05-22 11:46:13, sorge a scris:

> atacul la sol si inpotriva elicopterelor.
> De ce ?
> Sint avioane subsonice ,care merg pina la 900 la ora,cu o
> manevrabilitate extraordinara...

IAR-urile 93 si 99 aveau o manevrabilitate cel mult "ordinara", nici prin gand extraordinara. Cel putin 93-ul era total depasit ca performante si anacronic iar IAR-99 e departe de a fi un avion performant in clasa lui, e un avion care apartine tehnologic anilor '70. Mentinerea in fabricatie e o stupiditate care face rau atat industriei aeronautice cat si aviatiei. Mandria stupida de a avea un avion "national" intr-o vreme cand nici macar SUA sau Rusia ca sa nu mai vorbesc de tarile europene nu isi mai propun asa ceva.

contras din cluj napoca (...@yahoo.com, IP: 79.119.128...)
2008-05-22 23:41
Re: IAR 93 si 99 au avut ca scop ,

Ma refer strict la IAR-99. Este un avion cu recatie recunoscut ca unul dintre cele mai bune aparate de antrenament. Au fost tari care si-au exprimat disponibilitatea de a deschide negocieri pentru procurarea aparatului. (de ex Turcia) Dar au renuntat la idee dintr-un motiv simplu: daca nici romanii nu-l cumpara, atunci ceva nu e in regula.
Mai poate fi folosit pentru sprijin aerian si atac la sol, este inferior totusi altor aparate consacrate pentru aceste misiuni, dar raportul calitate-pret este foarte bun.

La 2008-05-22 15:56:25, iskra a scris:

> IAR-urile 93 si 99 aveau o manevrabilitate cel mult "ordinara", nici
> prin gand extraordinara. Cel putin 93-ul era total depasit ca
> performante si anacronic iar IAR-99 e departe de a fi un avion
> performant in clasa lui, e un avion care apartine tehnologic anilor
> '70. Mentinerea in fabricatie e o stupiditate care face rau atat
> industriei aeronautice cat si aviatiei. Mandria stupida de a avea un
> avion "national" intr-o vreme cand nici macar SUA sau Rusia ca sa nu
> mai vorbesc de tarile europene nu isi mai propun asa ceva.
>
>

iskra (...@k.ro, IP: 79.112.42...)
2008-05-23 07:24
Re: IAR 93 si 99 au avut ca scop ,

Impotriva a ceea ce se scrie in presa (inclusiv de specialitate) IAR-99 NU este din pacate in topul avioanelor de antrenament.
1.Asa cum am mai scris aici tendinta ultimilor ani este de a se renunta la avionul de antrenament pur in favoarea simulatoarelor si a avioanelor de antrenament cu marite capacitati de lupta. Practic la ora asta IAR-99 nu mai are o piata.
2.Exista avioane din aceeasi categorie mult mai bine puse la punct. Piata avioanelor in general, a avioanelor militare in particular si a avioanelor de antrenament in mod special a devenit in ultimii ani criminal de competitiva. Aproape toti jucatorii sunt pe piata cu avioane foarte bune si avem deja avioane excelente care au ramas nevandute. IAR-99 e tributar unei celule (structura avionului) grele, a unui motor complet depasit (Viper din anii '50 si remotorizarea unui avion nu e putin lucru), pentru a-l aduce la standardele actuale ar trebui reproiectat masiv. Singurul lui avantaj ar fi pretul mic dar in aviatie pretul "la raft" e ultimul lucru la care te uiti. De intrebat au intrebat nu doar turcii dar a cumparat vreunul ceva?
3. Armata nu face decat sa se incurce daca se agata de acest program in continuare, este prea scump si ineficient sa-ti faci avion pentru a pregati 50 de piloti pe an. Aviatia militara are interesele ei, sa-si pregateasca pilotii si sa asigure apararea spatiului aerian, nu sa fie banc de proba pt diverse tipuri de avioane doar pentru ca sunt romanesti.
4. De ce imi pierd timpul sa scriu prostiile astea? Ind aeromaneasca a pierdut mult din 1989 incoace agatandu-se de programe fantoma. Salvarea fabricii de la Craiova ar fi sa prinda contracte profitabile de subansamble/subcontractari pentru avioane care se cer acum.


     « Comentariu anterior     Ultimul comentariu »

     « Toate comentariile


Cauta comentariul care contine:   in   
A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 Al doilea front (2480 afisari)
 Feriti-va de phishing! (2458 afisari)
 Coalitia anti-romi Berlusconi - Camorra (1800 afisari)
 Homosexualii, dreptul si dreapta romaneasca (1753 afisari)
 Victoria de la Bastroe (1523 afisari)
 Divortul-fantoma al Anei Birchall, confirmat de judecatori (3116 afisari)
 Incalzirea globala opreste centrala de la Cernavoda (2244 afisari)
 Adolescenta violata in repetate randuri de propriul tata (2123 afisari)
 Bombardiere rusesti, escortate de avioane NATO deasupra Atlanticului (2012 afisari)
 Jodie Foster si-a parasit iubita pentru o scriitoare (1797 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00755 sec.