Ziua Logo
  Nr. 4238 de joi, 22 mai 2008 
 Cauta:  
  Detalii »

Jurnal de campanie

2008-05-22

Comentarii: 8, forum INCHIS

     Listare: comuna | separata     Ordonare: cronologica | inversa

Uliu_Roman
2008-05-22 10:44:56

Chiar armata sa fie vinovata?

Re-cititi cu atentie ultimul paragraf din articol: e revelator:

"cei de la armata prefera sa ia un avion din Suedia, ca se duc in delegatie in Suedia", altminteri ar fi fost nevoiti sa faca scolarizari la Craiova. "Ca sa ridice avioanele sau sa faca scolarizari merg in Suedia. Altfel, trebuie sa faca scolarizari la Craiova, unde se gaseste praz si nu le convine, pentru ca este mai frumos in Suedia. Intotdeauna problema Fabricii de Avioane a fost armata, care nu a vrut un avion romanesc, oricat de bun ar fi el", a mai spus Berceanu.


Si totusi, nu cred ca armata, care este una dintre cele mai patriotice si conservatoare institutii din Romania, sa fie vinovata in masa de aceasta situatie.
Ca unii fosti ministri ai apararii si poate niscai generali au preferat sa mearga in Suedia, decat sa dezvolte fabrica Craioveana, este plauzibil.
Inapoi la teoria mea despre lichele, psihopati si tradatori, care pretind ca ne reprezinta...

MirceaS
2008-05-22 10:55:08

Nu sunt comparabile

IAR-99 este un avion de antrenament avansat si de atac la sol. Nu este in aceeasi categorie cu avionul suedez Grippen. Asta nu inseamna ca nu ar fi fost bun pentru rolul lui.
Deci istoria cu armata impotriva este trasa de par. Oricum deciziile sunt politice, nu militare.

sorge
2008-05-22 11:46:13

IAR 93 si 99 au avut ca scop ,

atacul la sol si inpotriva elicopterelor.
De ce ?
Sint avioane subsonice ,care merg pina la 900 la ora,cu o manevrabilitate extraordinara si ar fi fost pavaza inpotriva celor 30 000 de tancuri rusesti si a elicopterelor care le ar fi insotit.Ceausescu de acea le a creat.A cazut Ceausescu ,a cazu si proiectul.

iskra
2008-05-22 15:56:25

Re: IAR 93 si 99 au avut ca scop ,

La 2008-05-22 11:46:13, sorge a scris:

> atacul la sol si inpotriva elicopterelor.
> De ce ?
> Sint avioane subsonice ,care merg pina la 900 la ora,cu o
> manevrabilitate extraordinara...

IAR-urile 93 si 99 aveau o manevrabilitate cel mult "ordinara", nici prin gand extraordinara. Cel putin 93-ul era total depasit ca performante si anacronic iar IAR-99 e departe de a fi un avion performant in clasa lui, e un avion care apartine tehnologic anilor '70. Mentinerea in fabricatie e o stupiditate care face rau atat industriei aeronautice cat si aviatiei. Mandria stupida de a avea un avion "national" intr-o vreme cand nici macar SUA sau Rusia ca sa nu mai vorbesc de tarile europene nu isi mai propun asa ceva.

M_D_L
2008-05-22 18:06:27

E in campanie electorala si are nevoie de voturile craiovenilor

Baga fitile ca sa nu zica lumea ca n-a facut nimic pentru fabrica de la Craiova, cand era ministru al Industriilor, desi lucrase acolo si stia bine cum stau treburile. De fapt a fost ordin de sus, de la marile puteri, sa ne rada industria si sa transforme in colonie. Am auzit ca ar fi evreu si de asta a ajuns ce a ajuns. Prin Craiova se zicea ca PD-ul ar fi partidul evreilor, cum UDMR este al ungurilor.
Nu cred ca il voteaza multi, dar conteaza cine numara voturile.

Tudor190
2008-05-22 18:45:08

Re: E in campanie electorala si are nevoie de voturile craiovenilor

La 2008-05-22 18:06:27, M_D_L a scris:

> Baga fitile ca sa nu zica lumea ca n-a facut nimic pentru fabrica de
> la Craiova, cand era ministru al Industriilor, desi lucrase acolo si
> stia bine cum stau treburile. De fapt a fost ordin de sus, de la
> marile puteri, sa ne rada industria si sa transforme in colonie. Am
> auzit ca ar fi evreu si de asta a ajuns ce a ajuns. Prin Craiova se
> zicea ca PD-ul ar fi partidul evreilor, cum UDMR este al ungurilor.
> Nu cred ca il voteaza multi, dar conteaza cine numara voturile.

L-ai uitat pe Babiuc fost ministru al apararii.

contras
2008-05-22 23:41:27

Re: IAR 93 si 99 au avut ca scop ,

Ma refer strict la IAR-99. Este un avion cu recatie recunoscut ca unul dintre cele mai bune aparate de antrenament. Au fost tari care si-au exprimat disponibilitatea de a deschide negocieri pentru procurarea aparatului. (de ex Turcia) Dar au renuntat la idee dintr-un motiv simplu: daca nici romanii nu-l cumpara, atunci ceva nu e in regula.
Mai poate fi folosit pentru sprijin aerian si atac la sol, este inferior totusi altor aparate consacrate pentru aceste misiuni, dar raportul calitate-pret este foarte bun.

La 2008-05-22 15:56:25, iskra a scris:

> IAR-urile 93 si 99 aveau o manevrabilitate cel mult "ordinara", nici
> prin gand extraordinara. Cel putin 93-ul era total depasit ca
> performante si anacronic iar IAR-99 e departe de a fi un avion
> performant in clasa lui, e un avion care apartine tehnologic anilor
> '70. Mentinerea in fabricatie e o stupiditate care face rau atat
> industriei aeronautice cat si aviatiei. Mandria stupida de a avea un
> avion "national" intr-o vreme cand nici macar SUA sau Rusia ca sa nu
> mai vorbesc de tarile europene nu isi mai propun asa ceva.
>
>

iskra
2008-05-23 07:24:38

Re: IAR 93 si 99 au avut ca scop ,

Impotriva a ceea ce se scrie in presa (inclusiv de specialitate) IAR-99 NU este din pacate in topul avioanelor de antrenament.
1.Asa cum am mai scris aici tendinta ultimilor ani este de a se renunta la avionul de antrenament pur in favoarea simulatoarelor si a avioanelor de antrenament cu marite capacitati de lupta. Practic la ora asta IAR-99 nu mai are o piata.
2.Exista avioane din aceeasi categorie mult mai bine puse la punct. Piata avioanelor in general, a avioanelor militare in particular si a avioanelor de antrenament in mod special a devenit in ultimii ani criminal de competitiva. Aproape toti jucatorii sunt pe piata cu avioane foarte bune si avem deja avioane excelente care au ramas nevandute. IAR-99 e tributar unei celule (structura avionului) grele, a unui motor complet depasit (Viper din anii '50 si remotorizarea unui avion nu e putin lucru), pentru a-l aduce la standardele actuale ar trebui reproiectat masiv. Singurul lui avantaj ar fi pretul mic dar in aviatie pretul "la raft" e ultimul lucru la care te uiti. De intrebat au intrebat nu doar turcii dar a cumparat vreunul ceva?
3. Armata nu face decat sa se incurce daca se agata de acest program in continuare, este prea scump si ineficient sa-ti faci avion pentru a pregati 50 de piloti pe an. Aviatia militara are interesele ei, sa-si pregateasca pilotii si sa asigure apararea spatiului aerian, nu sa fie banc de proba pt diverse tipuri de avioane doar pentru ca sunt romanesti.
4. De ce imi pierd timpul sa scriu prostiile astea? Ind aeromaneasca a pierdut mult din 1989 incoace agatandu-se de programe fantoma. Salvarea fabricii de la Craiova ar fi sa prinda contracte profitabile de subansamble/subcontractari pentru avioane care se cer acum.


« Sumar articole
Cauta comentariul care contine:   in   
A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 Al doilea front (2480 afisari)
 Feriti-va de phishing! (2458 afisari)
 Coalitia anti-romi Berlusconi - Camorra (1800 afisari)
 Homosexualii, dreptul si dreapta romaneasca (1753 afisari)
 Victoria de la Bastroe (1523 afisari)
 Divortul-fantoma al Anei Birchall, confirmat de judecatori (3116 afisari)
 Incalzirea globala opreste centrala de la Cernavoda (2244 afisari)
 Adolescenta violata in repetate randuri de propriul tata (2123 afisari)
 Bombardiere rusesti, escortate de avioane NATO deasupra Atlanticului (2012 afisari)
 Jodie Foster si-a parasit iubita pentru o scriitoare (1797 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00591 sec.