Ziua Logo
  17:21, vineri, 19 iulie 2024
 Cauta:  
  Detalii »

Reportaj

2009-02-09
carol zwilling1 (...@in.com, IP: 87.69.35...)
2009-02-09 10:09
Cateva mici complectari

Istoricul Hadriani Relandi a vizitat Palestina in 1695 si in cartea sa "palaestina ex monumentis veteribus illustrata", Editura: Trajecti Batavorum: Ex Libraria G. Brodelet, 1714, scrie urmatoarele:
Tara era putin locuita si oamenii traiau, in special, in orasele Ierusalim, Acre [Acco], Zefat, Tiberias, Iaffa si Gaza. Majoritatea populatiei era formata din evrei. Erau si crestini, dar foarte putini arabi, mai toti NOMAZI. In Schem traiau 120 de arabi si 70 de samariteni.
Nicio localitate nu fusese infiintata de arabi ci de catre evrei si toate orasele aveau nume ebraice, grecesti sau latino-romanice. Ramala se numea Beit-El [casa Domnului in ebraica].
In Nazaret traiau 700 de crestini.
In Ierusalim 5000, marea majoritate evrei si citiva crestini. Arabii erau beduini nomazi care veneau ca muncitori temporari in agricultura. In orasul Gaza, de ex., locuiau 550 de oameni, jumatate evrei si jumatate crestini. Tiberias si Zefat erau locuite de evrei. In Um-El- Fahem traiau 10 familii de crestini maroni.
Cartea istoricului Hadriani Relandi dovedeste apartenenta Israelului la poporul evreu. Numele Palestina nu are nicio legatura cu arabii care au decis in 1967 sa se autodenumeasca "palestinieni" pentru a induce in eroare pretinzind ca ei ar fi bastinasi in Israel.

anona (...@hotmail.com, IP: 81.243.102...)
2009-02-09 14:56
Interesant...

Doar ca Hadrianus Relandus lipsind din (in)cultura mea generala l-amcautat (si) pe Wikipedia... si se pare ca desi a fost considerat si cartograf... nu a calatorit niciodata in afara Olandei...
Detalii:
http://en.wikipedia.org/wiki/Adriaan_Reland.

La 2009-02-09 10:09:35, carol zwilling1 a scris:

> Istoricul Hadriani Relandi a vizitat Palestina in 1695 si in cartea sa
> "palaestina ex monumentis veteribus illustrata", Editura: Trajecti
> Batavorum: Ex Libraria G. Brodelet, 1714, scrie urmatoarele:
> Tara era putin locuita si oamenii traiau, in special, in orasele
> Ierusalim, Acre [Acco], Zefat, Tiberias, Iaffa si Gaza. Majoritatea
> populatiei era formata din evrei. Erau si crestini, dar foarte putini
> arabi, mai toti NOMAZI. In Schem traiau 120 de arabi si 70 de
> samariteni.
> Nicio localitate nu fusese infiintata de arabi ci de catre evrei si
> toate orasele aveau nume ebraice, grecesti sau latino-romanice.
> Ramala se numea Beit-El [casa Domnului in ebraica].
> In Nazaret traiau 700 de crestini.
> In Ierusalim 5000, marea majoritate evrei si citiva crestini. Arabii
> erau beduini nomazi care veneau ca muncitori temporari in
> agricultura. In orasul Gaza, de ex., locuiau 550 de oameni, jumatate
> evrei si jumatate crestini. Tiberias si Zefat erau locuite de evrei.
> In Um-El- Fahem traiau 10 familii de crestini maroni.
> Cartea istoricului Hadriani Relandi dovedeste apartenenta Israelului
> la poporul evreu. Numele Palestina nu are nicio legatura cu arabii
> care au decis in 1967 sa se autodenumeasca "palestinieni" pentru a
> induce in eroare pretinzind ca ei ar fi bastinasi in Israel.
>

dorinP din Kanata (...@hotmail.com, IP: 65.92.7...)
2009-02-09 15:18
Re: Cateva mici complectari

Am inteles palestinienii nu exista si nu au existat.

http://israelipalestinian.procon.org/viewresource.asp?resourceID=636
An Evrei Arabi Total procent evrei
1914 60,000 731,000 791,000 7.585%
1922 83,790 668,258 752,048 11.141%
1931 174,606 858,708 1,033,314 16.897%
1941 474,102 1,111,398 1,585,500 29.902%
1950 1,203,000 1,172,100 2,375,100 50.650%

Alt site interesant care examineaza evolutia statistica a populatiei in regiune
http://www.mideastweb.org/palpop.htm

The population figures for mandatory and Turkish Palestine are of historical interest and figure in many historical debates. The Zionist claim that Palestine was "a land without a people" is challenged by pro-Palestinian historians who cite census figures showing a substantial Palestinian-Arab population by 1914. The Zionists note that most of this increase seems to have occurred after 1880, when Jews began developing Palestine. In particular, Joan Peters ("From Time Immemorial") claimed that a large proportion of the population increase among Arabs was due to immigration. Pro-Palestinian historians try to make a case that Zionist settlement had begun displacing Palestinians before 1948.

The goal of the present is to examine the claims in the light of the best available statistical data, without supporting the contentions of either side, and without any intention either to denigrate from the tragedy of Palestinian refugees or to use the data to question Jewish claims to Palestine. The moral claims of the sides should not depend on percentages of population. In practice, I am aware that the data on this page have been used to support various partisan claims. That is precisely the sort of abuse that this material is intended to fight. The major conclusion is "The nature of the data do not permit precise conclusions about the Arab population of Palestine in Ottoman and British times" Anyone who pretends otherwise is deliberately misleading you. We can reach some general conclusions - Palestine was not empty when Zionists started arriving, there was some Arab immigration as well etc. But we cannot give a precise number in any case, and even if we could, it would not constitute evidence to back any moral claims.

La 2009-02-09 10:09:35, carol zwilling1 a scris:

> Istoricul Hadriani Relandi a vizitat Palestina in 1695 si in cartea sa
> "palaestina ex monumentis veteribus illustrata", Editura: Trajecti
> Batavorum: Ex Libraria G. Brodelet, 1714, scrie urmatoarele:
> Tara era putin locuita si oamenii traiau, in special, in orasele
> Ierusalim, Acre [Acco], Zefat, Tiberias, Iaffa si Gaza. Majoritatea
> populatiei era formata din evrei. Erau si crestini, dar foarte putini
> arabi, mai toti NOMAZI. In Schem traiau 120 de arabi si 70 de
> samariteni.
> Nicio localitate nu fusese infiintata de arabi ci de catre evrei si
> toate orasele aveau nume ebraice, grecesti sau latino-romanice.
> Ramala se numea Beit-El [casa Domnului in ebraica].
> In Nazaret traiau 700 de crestini.
> In Ierusalim 5000, marea majoritate evrei si citiva crestini. Arabii
> erau beduini nomazi care veneau ca muncitori temporari in
> agricultura. In orasul Gaza, de ex., locuiau 550 de oameni, jumatate
> evrei si jumatate crestini. Tiberias si Zefat erau locuite de evrei.
> In Um-El- Fahem traiau 10 familii de crestini maroni.
> Cartea istoricului Hadriani Relandi dovedeste apartenenta Israelului
> la poporul evreu. Numele Palestina nu are nicio legatura cu arabii
> care au decis in 1967 sa se autodenumeasca "palestinieni" pentru a
> induce in eroare pretinzind ca ei ar fi bastinasi in Israel.
>


« Rezultatele cautarii

     « Comentariu anterior     Comentariu urmator >     Ultimul comentariu »

     « Toate comentariile



Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2024 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00566 sec.