|
|
Comentarii: 181, forum ACTIV
Hu Ciu Tzi 2008-05-25 21:53:15 |
Sara pe-un deal. / Robin, nu vreau sa te supar, ti-ai gresit nickul, cel corect e Robin-contra,
| |
oi fi tu exceptional la matematica dar nu ai simtul frumosului poeziei, prozei, probabil nici al artelor vizuale, n-asa?
La 2008-05-25 21:08:54, Robin a scris:
> Nu stiu altii cum sint, dar eu, citind relatarea lui Pacuraras plus
> efuziunile admirative care au urmat-o, devin absolut convins ca e ceva
> gresit in invatamintul romanesc cu referire la limba si literatura
> romana in anii de liceu. Marturie stau generatiile ale caror gust
> artistic si simt critic au fost iremediabil compromise, y compris
> generatiile lui pacuraras, moroianu si roxana.
>
> Nu am citit prea multe comentarii, s-ar putea sa repet ce-au spus
> altii. Ideea de a oferi candidatilor la oral texte ad-hoc pe care sa
> le interpreteze este buna in intentia ei. Alegerea textelor (din
> Scheele, Tismaneanu) e discutabila, efectul cert fiind ca la anu'
> candidatii vor veni inarmati cu platitudini pro-europene si
> anti-comuniste invatate pe dinafara.
>
> Io, cind eram de virsta aia, stiam precis ce nota voi lua la un
> examen, teza, olimpiada, admitere, bac, etc. Stiam ca am facut tot mai
> putin punctul c) la problema 2) si punctul b) la problema 4), deci ca
> voi lua un 9. Sau 9.35, sau 8.85, etc. La romana era cel mai simplu:
> ori ai stiut subiectul, ori nu. Cum naiba sa greseti punctul d) la
> "Sara pe deal"?
>
> Am avut odata ocazia sa dau un GMAT, fara nici o pregatire, fara sa am
> macar habar ce-i aia, cu ce se maninca. Erau 6 sectiuni, fiecare de
> cite 30 de minute. La sfirsitul celor 30 de minute sectiunea iti era
> smulsa neceremonios din miini, si urmatoarea iti era bagata sub nas.
>
> Sectiunea cea mai interesanta a fost prima: aveam trei texte, de 1+1/2
> pagini fiecare (pagina A4). Primul text era despre Imperiul Bizantin
> intre 650 si 750, al doilea despre neutrinii din fizica, iar al
> treilea despre viata unei mezzo-soprane de pe la 1700, Lucia si mai nu
> stiu cum. Dupa texte urmau intrebari (din text) stil multiple-choice.
>
> Sint sigur ca am rezolvat perfect Imperiul Bizantin, pentru ca la
> fiecare intrebare ma intorceam la text, il reciteam, etc. Intrebarile
> nu erau deloc simple sau evidente, trebuia sa fi <<inteles>> textul
> citit in totalitatea lui, in toate conexiunile sale. Cind m-am uitat
> la ceas, dezastru! Trecusera 25 de minute! Sectiunea nu neutrinii n-am
> mai citit-o ci am trecut direct la intrebari bazat pe cunostintele
> mele de fizica. Iar pe Lucia am dat-o dracului!
>
> Pina la urma n-am facut chiar rau pe total, am recuperat cred la
> sectiunile de aritmetica (aritmetica la propriu, nu fac misto).
> Sectiunile astea erau de vreo 45 de intrebari (remember! 30 minute.)
> Despre cum erau sectiunile astea, cu alta ocazie.
>
> Insa faptul ca n-am facut rau l-am aflat de-abia a doua zi.
>
> Examenul ala a fost primul examen din viata mea de la care am iesit
> fara sa stiu ce am facut, nu cit am luat, dar nici macar daca l-am
> trecut sau nu!
>
> P.S. Pacuraras, chestia asta cu gustul primei fete pe care un baiat
> adolescent pune mina (crezindu-se cel mai norocos om din lume), cu
> gustul de lapte, de fin, in fine, ceva rural, este un loc comun cit
> casa! Am mai citit-o de cel putin 20 de ori, in diversi autori romani
> si straini. Se pare ca asta este impresia majoritatii. Si eu tot gust
> de lapte am simtit... :-)))
>
>
| |
| |
Arogantu' 2008-05-25 21:50:04 |
Re: Sara pe-un deal..
| |
Bine, bine - dar ce te faci daca eu, care am alergie la lactoza, am simtit acelasi gust ?
Ihm ?
La 2008-05-25 21:08:54, Robin a scris:
> Nu stiu altii cum sint, dar eu, citind relatarea lui Pacuraras plus
> efuziunile admirative care au urmat-o, devin absolut convins ca e ceva
> gresit in invatamintul romanesc cu referire la limba si literatura
> romana in anii de liceu. Marturie stau generatiile ale caror gust
> artistic si simt critic au fost iremediabil compromise, y compris
> generatiile lui pacuraras, moroianu si roxana.
>
> Nu am citit prea multe comentarii, s-ar putea sa repet ce-au spus
> altii. Ideea de a oferi candidatilor la oral texte ad-hoc pe care sa
> le interpreteze este buna in intentia ei. Alegerea textelor (din
> Scheele, Tismaneanu) e discutabila, efectul cert fiind ca la anu'
> candidatii vor veni inarmati cu platitudini pro-europene si
> anti-comuniste invatate pe dinafara.
>
> Io, cind eram de virsta aia, stiam precis ce nota voi lua la un
> examen, teza, olimpiada, admitere, bac, etc. Stiam ca am facut tot mai
> putin punctul c) la problema 2) si punctul b) la problema 4), deci ca
> voi lua un 9. Sau 9.35, sau 8.85, etc. La romana era cel mai simplu:
> ori ai stiut subiectul, ori nu. Cum naiba sa greseti punctul d) la
> "Sara pe deal"?
>
> Am avut odata ocazia sa dau un GMAT, fara nici o pregatire, fara sa am
> macar habar ce-i aia, cu ce se maninca. Erau 6 sectiuni, fiecare de
> cite 30 de minute. La sfirsitul celor 30 de minute sectiunea iti era
> smulsa neceremonios din miini, si urmatoarea iti era bagata sub nas.
>
> Sectiunea cea mai interesanta a fost prima: aveam trei texte, de 1+1/2
> pagini fiecare (pagina A4). Primul text era despre Imperiul Bizantin
> intre 650 si 750, al doilea despre neutrinii din fizica, iar al
> treilea despre viata unei mezzo-soprane de pe la 1700, Lucia si mai nu
> stiu cum. Dupa texte urmau intrebari (din text) stil multiple-choice.
>
> Sint sigur ca am rezolvat perfect Imperiul Bizantin, pentru ca la
> fiecare intrebare ma intorceam la text, il reciteam, etc. Intrebarile
> nu erau deloc simple sau evidente, trebuia sa fi <<inteles>> textul
> citit in totalitatea lui, in toate conexiunile sale. Cind m-am uitat
> la ceas, dezastru! Trecusera 25 de minute! Sectiunea nu neutrinii n-am
> mai citit-o ci am trecut direct la intrebari bazat pe cunostintele
> mele de fizica. Iar pe Lucia am dat-o dracului!
>
> Pina la urma n-am facut chiar rau pe total, am recuperat cred la
> sectiunile de aritmetica (aritmetica la propriu, nu fac misto).
> Sectiunile astea erau de vreo 45 de intrebari (remember! 30 minute.)
> Despre cum erau sectiunile astea, cu alta ocazie.
>
> Insa faptul ca n-am facut rau l-am aflat de-abia a doua zi.
>
> Examenul ala a fost primul examen din viata mea de la care am iesit
> fara sa stiu ce am facut, nu cit am luat, dar nici macar daca l-am
> trecut sau nu!
>
> P.S. Pacuraras, chestia asta cu gustul primei fete pe care un baiat
> adolescent pune mina (crezindu-se cel mai norocos om din lume), cu
> gustul de lapte, de fin, in fine, ceva rural, este un loc comun cit
> casa! Am mai citit-o de cel putin 20 de ori, in diversi autori romani
> si straini. Se pare ca asta este impresia majoritatii. Si eu tot gust
> de lapte am simtit... :-)))
>
>
| |
| |
Arogantu' 2008-05-25 21:44:49 |
Re: Balciul desertaciunilor - Wrong, Mache ! Oare?
| |
N-am dezvoltat afirmatia din doua motive:
- nu sint un specialist al domeniului;
- credeam ca orice roman isi poate da singur seama de adevarul afirmatiei.
In particular - trebuie sa admiti ca limba engleza (de exemplu) este mai mult decit un instrument de comunicare - desi asta-i rolul cel mai vizibil
Eu nu am afirmat ca limba romana ramine la fel !
Oricum ai da-o - examenul este la "Limba si literatura romana", indiferent care este calitatea programei, profesorilor si absolventilor.
Ai incercat sa cauti pe internet autori romani ?
Pe reteaua de bloc gasesc aproape orice text al oricarui autor roman !
Asta ar putea explica e
La 2008-05-25 21:37:10, Mache a scris:xperienta ta la raft ...
> La 2008-05-25 21:15:32, Arogantu' a scris:
>
> > mACHE - LIMBA ROMANA ESTE mai mult DECIT UN SIMPLU INSTRUMENT DE
> > COMUNICARE.
>
> Splendida afirmatia! De ce nu mai ai dezvoltat-o un pic? Asa cum e
> acum suna doar a lozinca
>
> > Nu este vorba de ce prefaceri va suferi limba romana - ci de
> > atitudinea diriguitorilor ministeriali fata de destinul limbii
> > romane.
>
> Pai daca Limba Romana ramane la fel, ce atitudine ar trebui sa aiba
> ministeriabilii?
>
> > Sigur ca este util un test de aplicare a cunostintelor de limba romana
> > in analiza unui discurs - dar nu in cadrul examenului de limba romana
> > este locul unui asemenea test.
>
> Materia in cauza se numeste "Limba si Literatura Romana". Deci in
> primul rand trebuie sa asigure insusirea Limbii Romane si apoi a
> cunsotintelor de Literatura Romana. Cunoasterea Literaturii Romane e
> strict legata de capacitatea de a utiliza Limba Romana.
>
> Cum cunostintele de Limba Romana ale absolventului mediu de liceu sunt
> destul de precare, Literatura Romana e in acest caz o chestie taaare
> indepartata.
>
> In alta ordine de idei, am fost de Pasti in Romania, ocazie cu care am
> mai cumparat ceva carti. In fiecare librarie in care am intrat am fost
> SINGURUL cumparator care s-a oprit in fata standurilor cu literatura
> romana (fara ca librariile sa fie pustii). In unul din cazuri am stat
> acolo peste o ora fara ca altcineva sa se opreasca.
>
> Cum se explica faptul ca aboslventii din anii precedenti nu sunt deloc
> interesati de Literatura Romana, la care au avut subiecte atat de
> palpitante la bacaloreat?
>
> > Pentru ca un asemenea test presupune in primul rind cunostinte de
> > politica - cum altfel sa apreciezi justetea unui text Scheele ?
> > In treacat fie vorba - si-a pus cineva intrebarea cit de bine a fost
> > tradusa opinia lui Scheele in limba romana ?
> >
> > La 2008-05-25 21:05:25, Mache a scris:
> >
> > > La 2008-05-25 20:47:30, Arogantu' a scris:
> > >
> > > > Cel putin in ceea ce il priveste pe autor - caci iata ce zice el:
> > > >
> > > > "Nepasarea politicienilor ar trebui scoasa din tatani de marea
> > > > porblema de securitate nationala pe care o reprezinta astazi
> > > > expedierea limbii romane in exercitii de comunicare fara continut
> > > > cultural si identitar national."
> > >
> > > Arogantule,
> > >
> > > Ma tem ca autorul se deda la apucaturile gazetaresti ale lui Rica
> > > Venturiano (in ipoteza ca a auzit de el). Limba Romana nici nu va
> > > saraci, nici nu se va imbogati de pe urma subiectelor de la
> > > bacalaoreat. Singurele efecte ale subiectelor surpriza sunt ca cei ce
> > > au tocit ca zevzecii "comentariile literare" ce circula pe piata vor
> > > incasa note mai apropiate de pustietatea lor intelectuala.
> > >
> > > Pe de alta parte producatorii de astfel de comentarii si meditatorii
> > > platiti s-ar putea sa inregistreze oarecari scaderi ale cifrei de
> > > afaceri in anii urmatori. Deci de aici rezulta un anume impact asupra
> > > economiei, dar in mod cert nu asupra securitatii economice a
> > > Romaniei.
> > >
> > > Ca sa fim cinstiti. Pana la urma Limba Romana e un instrument de
> > > comunicare, pe care insa pre putini romani il folosesc cat de cat
> > > corect. Restul sunt vorbe mari si goale...
> > >
> > > > La 2008-05-25 17:13:59, Mache a scris:
> > > >
> > > > > Autorul, alaturi de o buna parte a comentatorilor de pe forum, au
> > > > > uitat ca examenul de bacalaureat, ce a provocat atatea confruntari
> > > > > patimase, esta la Limba si literatura Romana.
> > > > >
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>
| |
| |
Mache 2008-05-25 21:37:10 |
Re: Balciul desertaciunilor - Wrong, Mache ! Oare?
| |
La 2008-05-25 21:15:32, Arogantu' a scris:
> mACHE - LIMBA ROMANA ESTE mai mult DECIT UN SIMPLU INSTRUMENT DE
> COMUNICARE.
Splendida afirmatia! De ce nu mai ai dezvoltat-o un pic? Asa cum e acum suna doar a lozinca
> Nu este vorba de ce prefaceri va suferi limba romana - ci de
> atitudinea diriguitorilor ministeriali fata de destinul limbii
> romane.
Pai daca Limba Romana ramane la fel, ce atitudine ar trebui sa aiba ministeriabilii?
> Sigur ca este util un test de aplicare a cunostintelor de limba romana
> in analiza unui discurs - dar nu in cadrul examenului de limba romana
> este locul unui asemenea test.
Materia in cauza se numeste "Limba si Literatura Romana". Deci in primul rand trebuie sa asigure insusirea Limbii Romane si apoi a cunsotintelor de Literatura Romana. Cunoasterea Literaturii Romane e strict legata de capacitatea de a utiliza Limba Romana.
Cum cunostintele de Limba Romana ale absolventului mediu de liceu sunt destul de precare, Literatura Romana e in acest caz o chestie taaare indepartata.
In alta ordine de idei, am fost de Pasti in Romania, ocazie cu care am mai cumparat ceva carti. In fiecare librarie in care am intrat am fost SINGURUL cumparator care s-a oprit in fata standurilor cu literatura romana (fara ca librariile sa fie pustii). In unul din cazuri am stat acolo peste o ora fara ca altcineva sa se opreasca.
Cum se explica faptul ca aboslventii din anii precedenti nu sunt deloc interesati de Literatura Romana, la care au avut subiecte atat de palpitante la bacaloreat?
> Pentru ca un asemenea test presupune in primul rind cunostinte de
> politica - cum altfel sa apreciezi justetea unui text Scheele ?
> In treacat fie vorba - si-a pus cineva intrebarea cit de bine a fost
> tradusa opinia lui Scheele in limba romana ?
>
> La 2008-05-25 21:05:25, Mache a scris:
>
> > La 2008-05-25 20:47:30, Arogantu' a scris:
> >
> > > Cel putin in ceea ce il priveste pe autor - caci iata ce zice el:
> > >
> > > "Nepasarea politicienilor ar trebui scoasa din tatani de marea
> > > porblema de securitate nationala pe care o reprezinta astazi
> > > expedierea limbii romane in exercitii de comunicare fara continut
> > > cultural si identitar national."
> >
> > Arogantule,
> >
> > Ma tem ca autorul se deda la apucaturile gazetaresti ale lui Rica
> > Venturiano (in ipoteza ca a auzit de el). Limba Romana nici nu va
> > saraci, nici nu se va imbogati de pe urma subiectelor de la
> > bacalaoreat. Singurele efecte ale subiectelor surpriza sunt ca cei ce
> > au tocit ca zevzecii "comentariile literare" ce circula pe piata vor
> > incasa note mai apropiate de pustietatea lor intelectuala.
> >
> > Pe de alta parte producatorii de astfel de comentarii si meditatorii
> > platiti s-ar putea sa inregistreze oarecari scaderi ale cifrei de
> > afaceri in anii urmatori. Deci de aici rezulta un anume impact asupra
> > economiei, dar in mod cert nu asupra securitatii economice a
> > Romaniei.
> >
> > Ca sa fim cinstiti. Pana la urma Limba Romana e un instrument de
> > comunicare, pe care insa pre putini romani il folosesc cat de cat
> > corect. Restul sunt vorbe mari si goale...
> >
> > > La 2008-05-25 17:13:59, Mache a scris:
> > >
> > > > Autorul, alaturi de o buna parte a comentatorilor de pe forum, au
> > > > uitat ca examenul de bacalaureat, ce a provocat atatea confruntari
> > > > patimase, esta la Limba si literatura Romana.
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>
| |
| |
Arogantu' 2008-05-25 21:35:32 |
De acord cu dvs. daca....Re: Globalismul, gaina si purcelul.
| |
Nu trebuie necesarmente ca partenerii sa fie egali, ci doar ca domeniile lor de afaceri sa fie complementare !
La 2008-05-25 21:15:04, Socrate a scris:
> partenerii sunt egali, o afacere poate fi profitabila pentru toti
> partenerii. . De exemplu, un joint venture intre doua gaini, pentru a
> produce si desface oua si omleta. Ceea ce nu e cazul in gluma citata,
> si nu numai in ea. Concluzia dvs. ramane valabila.
>
> La 2008-05-25 20:59:25, Arogantu' a scris:
>
> > Monser ce zici de varianta urmatoare:
> > "O afacere este profitabila pentru ambii parteneri" ?
> > Altfel - nu mai este afacere, ci ESCROCHERIE !
> >
> > La 2008-05-25 15:54:39, Socrate a scris:
> >
> > > A fost odata ca niciodata, ca daca n-ar fi nu s-ar mai povesti si nu
> > > s-ar mai posta pe forum.
> > > Tarile bogate si puternice au propus celor mai sarace un jont-venture,
> > > crearea societatii anonime Globalism S.A.
> > > Dupa lansare. cineva si-a adus aminte de o gluma veche despre
> > > joint-ventures. Se spune ca gaina a propus un parteneriat
> > > joint-venture purcelului, avand ca obiect de activitate productia si
> > > desfacerea de jumari cu sunca, in scopul de a se umple de bani.
> > > Imediat dupa parafarea contractului, purcelului i-a cazut fisa si a
> > > intrebat "Stai ptutin, gaino,la tine cu ouale este simplu, dar pe mine
> > > o sa ma taie pentru sunca". La care gaina i-a raspuns de sus "
> > > Partenere, in orice afacere cineva trebuie sa piarda ".
> > > Cine-i gaina si cine e purcelul ?
> > >
> >
> >
>
>
| |
| |
Arogantu' 2008-05-25 21:32:39 |
Re: Ce zici Mache?...
| |
| |
| |
Mache 2008-05-25 21:20:10 |
Re: Ce zici Mache?...
| |
| |
| |
katty1 2008-05-25 21:19:56 |
Re: Balciul desertaciunilor - Wrong, Mache ! Oare?
| |
| |
| |
Arogantu' 2008-05-25 21:16:39 |
Re: Scheele este pe alta CREANGA decit Eminescu !
| |
Am evitat sa raspund fiecaruia in parte - nu mai am timp sa-i onorez pe toti !
La 2008-05-25 21:08:39, katty1 a scris:
> La 2008-05-25 20:54:44, Arogantu' a scris:
>
> > Pricepe cineva asta ?
> > Iar examenul este la "Limba si literatura romana", nu la "Constitutia
> > Europei" !
> >
> >
>
> Asta am spus-o si eu pentru ca fiecare materie isi are propriile-i
> forme de comunicare. Nu folosesti metafore si hiperbole intr-un text
> istoric sau juridic acolo unde textul trebuie sa fie sec, clar si
> concis. Nu mai vorbesc de disciplinele economice, tehnice, matematica,
> fizica si chimie. Legatura intre forma si continutul materiei nu poate
> fi disociat, nu-l pui pe un profesor de romana sa verifice intelegerea
> si interpretarea unui text istoric sau juridic cand acesta nu are
> aceasta pregatire de specialitate. Punct.
>
| |
| |
Arogantu' 2008-05-25 21:15:32 |
Re: Balciul desertaciunilor - Wrong, Mache ! Oare?
| |
mACHE - LIMBA ROMANA ESTE mai mult DECIT UN SIMPLU INSTRUMENT DE COMUNICARE.
Nu este vorba de ce prefaceri va suferi limba romana - ci de atitudinea diriguitorilor ministeriali fata de destinul limbii romane.
Sigur ca este util un test de aplicare a cunostintelor de limba romana in analiza unui discurs - dar nu in cadrul examenului de limba romana este locul unui asemenea test.
Pentru ca un asemenea test presupune in primul rind cunostinte de politica - cum altfel sa apreciezi justetea unui text Scheele ?
In treacat fie vorba - si-a pus cineva intrebarea cit de bine a fost tradusa opinia lui Scheele in limba romana ?
La 2008-05-25 21:05:25, Mache a scris:
> La 2008-05-25 20:47:30, Arogantu' a scris:
>
> > Cel putin in ceea ce il priveste pe autor - caci iata ce zice el:
> >
> > "Nepasarea politicienilor ar trebui scoasa din tatani de marea
> > porblema de securitate nationala pe care o reprezinta astazi
> > expedierea limbii romane in exercitii de comunicare fara continut
> > cultural si identitar national."
>
> Arogantule,
>
> Ma tem ca autorul se deda la apucaturile gazetaresti ale lui Rica
> Venturiano (in ipoteza ca a auzit de el). Limba Romana nici nu va
> saraci, nici nu se va imbogati de pe urma subiectelor de la
> bacalaoreat. Singurele efecte ale subiectelor surpriza sunt ca cei ce
> au tocit ca zevzecii "comentariile literare" ce circula pe piata vor
> incasa note mai apropiate de pustietatea lor intelectuala.
>
> Pe de alta parte producatorii de astfel de comentarii si meditatorii
> platiti s-ar putea sa inregistreze oarecari scaderi ale cifrei de
> afaceri in anii urmatori. Deci de aici rezulta un anume impact asupra
> economiei, dar in mod cert nu asupra securitatii economice a
> Romaniei.
>
> Ca sa fim cinstiti. Pana la urma Limba Romana e un instrument de
> comunicare, pe care insa pre putini romani il folosesc cat de cat
> corect. Restul sunt vorbe mari si goale...
>
> > La 2008-05-25 17:13:59, Mache a scris:
> >
> > > Autorul, alaturi de o buna parte a comentatorilor de pe forum, au
> > > uitat ca examenul de bacalaureat, ce a provocat atatea confruntari
> > > patimase, esta la Limba si literatura Romana.
> > >
> >
> >
>
>
| |
| |
Socrate 2008-05-25 21:15:04 |
De acord cu dvs. daca....Re: Globalismul, gaina si purcelul.
| |
partenerii sunt egali, o afacere poate fi profitabila pentru toti partenerii. . De exemplu, un joint venture intre doua gaini, pentru a produce si desface oua si omleta. Ceea ce nu e cazul in gluma citata, si nu numai in ea. Concluzia dvs. ramane valabila.
La 2008-05-25 20:59:25, Arogantu' a scris:
> Monser ce zici de varianta urmatoare:
> "O afacere este profitabila pentru ambii parteneri" ?
> Altfel - nu mai este afacere, ci ESCROCHERIE !
>
> La 2008-05-25 15:54:39, Socrate a scris:
>
> > A fost odata ca niciodata, ca daca n-ar fi nu s-ar mai povesti si nu
> > s-ar mai posta pe forum.
> > Tarile bogate si puternice au propus celor mai sarace un jont-venture,
> > crearea societatii anonime Globalism S.A.
> > Dupa lansare. cineva si-a adus aminte de o gluma veche despre
> > joint-ventures. Se spune ca gaina a propus un parteneriat
> > joint-venture purcelului, avand ca obiect de activitate productia si
> > desfacerea de jumari cu sunca, in scopul de a se umple de bani.
> > Imediat dupa parafarea contractului, purcelului i-a cazut fisa si a
> > intrebat "Stai ptutin, gaino,la tine cu ouale este simplu, dar pe mine
> > o sa ma taie pentru sunca". La care gaina i-a raspuns de sus "
> > Partenere, in orice afacere cineva trebuie sa piarda ".
> > Cine-i gaina si cine e purcelul ?
> >
>
>
| |
| |
Robin 2008-05-25 21:08:54 |
Re: Sara pe-un deal..
| |
Nu stiu altii cum sint, dar eu, citind relatarea lui Pacuraras plus efuziunile admirative care au urmat-o, devin absolut convins ca e ceva gresit in invatamintul romanesc cu referire la limba si literatura romana in anii de liceu. Marturie stau generatiile ale caror gust artistic si simt critic au fost iremediabil compromise, y compris generatiile lui pacuraras, moroianu si roxana.
Nu am citit prea multe comentarii, s-ar putea sa repet ce-au spus altii. Ideea de a oferi candidatilor la oral texte ad-hoc pe care sa le interpreteze este buna in intentia ei. Alegerea textelor (din Scheele, Tismaneanu) e discutabila, efectul cert fiind ca la anu' candidatii vor veni inarmati cu platitudini pro-europene si anti-comuniste invatate pe dinafara.
Io, cind eram de virsta aia, stiam precis ce nota voi lua la un examen, teza, olimpiada, admitere, bac, etc. Stiam ca am facut tot mai putin punctul c) la problema 2) si punctul b) la problema 4), deci ca voi lua un 9. Sau 9.35, sau 8.85, etc. La romana era cel mai simplu: ori ai stiut subiectul, ori nu. Cum naiba sa greseti punctul d) la "Sara pe deal"?
Am avut odata ocazia sa dau un GMAT, fara nici o pregatire, fara sa am macar habar ce-i aia, cu ce se maninca. Erau 6 sectiuni, fiecare de cite 30 de minute. La sfirsitul celor 30 de minute sectiunea iti era smulsa neceremonios din miini, si urmatoarea iti era bagata sub nas.
Sectiunea cea mai interesanta a fost prima: aveam trei texte, de 1+1/2 pagini fiecare (pagina A4). Primul text era despre Imperiul Bizantin intre 650 si 750, al doilea despre neutrinii din fizica, iar al treilea despre viata unei mezzo-soprane de pe la 1700, Lucia si mai nu stiu cum. Dupa texte urmau intrebari (din text) stil multiple-choice.
Sint sigur ca am rezolvat perfect Imperiul Bizantin, pentru ca la fiecare intrebare ma intorceam la text, il reciteam, etc. Intrebarile nu erau deloc simple sau evidente, trebuia sa fi <<inteles>> textul citit in totalitatea lui, in toate conexiunile sale. Cind m-am uitat la ceas, dezastru! Trecusera 25 de minute! Sectiunea nu neutrinii n-am mai citit-o ci am trecut direct la intrebari bazat pe cunostintele mele de fizica. Iar pe Lucia am dat-o dracului!
Pina la urma n-am facut chiar rau pe total, am recuperat cred la sectiunile de aritmetica (aritmetica la propriu, nu fac misto). Sectiunile astea erau de vreo 45 de intrebari (remember! 30 minute.) Despre cum erau sectiunile astea, cu alta ocazie.
Insa faptul ca n-am facut rau l-am aflat de-abia a doua zi.
Examenul ala a fost primul examen din viata mea de la care am iesit fara sa stiu ce am facut, nu cit am luat, dar nici macar daca l-am trecut sau nu!
P.S. Pacuraras, chestia asta cu gustul primei fete pe care un baiat adolescent pune mina (crezindu-se cel mai norocos om din lume), cu gustul de lapte, de fin, in fine, ceva rural, este un loc comun cit casa! Am mai citit-o de cel putin 20 de ori, in diversi autori romani si straini. Se pare ca asta este impresia majoritatii. Si eu tot gust de lapte am simtit... :-)))
| |
| |
katty1 2008-05-25 21:08:39 |
Re: Scheele este pe alta CREANGA decit Eminescu !
| |
La 2008-05-25 20:54:44, Arogantu' a scris:
> Pricepe cineva asta ?
> Iar examenul este la "Limba si literatura romana", nu la "Constitutia
> Europei" !
>
>
Asta am spus-o si eu pentru ca fiecare materie isi are propriile-i forme de comunicare. Nu folosesti metafore si hiperbole intr-un text istoric sau juridic acolo unde textul trebuie sa fie sec, clar si concis. Nu mai vorbesc de disciplinele economice, tehnice, matematica, fizica si chimie. Legatura intre forma si continutul materiei nu poate fi disociat, nu-l pui pe un profesor de romana sa verifice intelegerea si interpretarea unui text istoric sau juridic cand acesta nu are aceasta pregatire de specialitate. Punct. | |
| |
Mache 2008-05-25 21:05:25 |
Re: Balciul desertaciunilor - Wrong, Mache ! Oare?
| |
La 2008-05-25 20:47:30, Arogantu' a scris:
> Cel putin in ceea ce il priveste pe autor - caci iata ce zice el:
>
> "Nepasarea politicienilor ar trebui scoasa din tatani de marea
> porblema de securitate nationala pe care o reprezinta astazi
> expedierea limbii romane in exercitii de comunicare fara continut
> cultural si identitar national."
Arogantule,
Ma tem ca autorul se deda la apucaturile gazetaresti ale lui Rica Venturiano (in ipoteza ca a auzit de el). Limba Romana nici nu va saraci, nici nu se va imbogati de pe urma subiectelor de la bacalaoreat. Singurele efecte ale subiectelor surpriza sunt ca cei ce au tocit ca zevzecii "comentariile literare" ce circula pe piata vor incasa note mai apropiate de pustietatea lor intelectuala.
Pe de alta parte producatorii de astfel de comentarii si meditatorii platiti s-ar putea sa inregistreze oarecari scaderi ale cifrei de afaceri in anii urmatori. Deci de aici rezulta un anume impact asupra economiei, dar in mod cert nu asupra securitatii economice a Romaniei.
Ca sa fim cinstiti. Pana la urma Limba Romana e un instrument de comunicare, pe care insa pre putini romani il folosesc cat de cat corect. Restul sunt vorbe mari si goale...
> La 2008-05-25 17:13:59, Mache a scris:
>
> > Autorul, alaturi de o buna parte a comentatorilor de pe forum, au
> > uitat ca examenul de bacalaureat, ce a provocat atatea confruntari
> > patimase, esta la Limba si literatura Romana.
> >
>
>
| |
| |
Arogantu' 2008-05-25 20:59:25 |
Re: Globalismul, gaina si purcelul.
| |
Monser ce zici de varianta urmatoare:
"O afacere este profitabila pentru ambii parteneri" ?
Altfel - nu mai este afacere, ci ESCROCHERIE !
La 2008-05-25 15:54:39, Socrate a scris:
> A fost odata ca niciodata, ca daca n-ar fi nu s-ar mai povesti si nu
> s-ar mai posta pe forum.
> Tarile bogate si puternice au propus celor mai sarace un jont-venture,
> crearea societatii anonime Globalism S.A.
> Dupa lansare. cineva si-a adus aminte de o gluma veche despre
> joint-ventures. Se spune ca gaina a propus un parteneriat
> joint-venture purcelului, avand ca obiect de activitate productia si
> desfacerea de jumari cu sunca, in scopul de a se umple de bani.
> Imediat dupa parafarea contractului, purcelului i-a cazut fisa si a
> intrebat "Stai ptutin, gaino,la tine cu ouale este simplu, dar pe mine
> o sa ma taie pentru sunca". La care gaina i-a raspuns de sus "
> Partenere, in orice afacere cineva trebuie sa piarda ".
> Cine-i gaina si cine e purcelul ?
>
| |
| |
calator 2008-05-25 20:58:08 |
Re: Sara pe-un deal..-n-am sa-l felicit pe Pacuraras...
| |
| |
| |
Arogantu' 2008-05-25 20:54:44 |
Scheele este pe alta CREANGA decit Eminescu !
| |
Pricepe cineva asta ?
Iar examenul este la "Limba si literatura romana", nu la "Constitutia Europei" !
| |
| |
Arogantu' 2008-05-25 20:47:30 |
Re: Balciul desertaciunilor - Wrong, Mache !
| |
Cel putin in ceea ce il priveste pe autor - caci iata ce zice el:
"Nepasarea politicienilor ar trebui scoasa din tatani de marea porblema de securitate nationala pe care o reprezinta astazi expedierea limbii romane in exercitii de comunicare fara continut cultural si identitar national."
La 2008-05-25 17:13:59, Mache a scris:
> Autorul, alaturi de o buna parte a comentatorilor de pe forum, au
> uitat ca examenul de bacalaureat, ce a provocat atatea confruntari
> patimase, esta la Limba si literatura Romana.
>
| |
| |
conopid 2008-05-25 20:45:51 |
Nici macar poezia Coranului nu a fost considerata, pacat! BACALAUREATUL ASTA NU ESTE HALAL
| |
Bacul asta nu este halal, asa-i ca-i pacat, cadana mea cu pinka rozalie? | |
| |
katty1 2008-05-25 20:37:15 |
| |
| |
| |
katty1 2008-05-25 20:36:13 |
Pandrea Re: Socrates daca vrei sa fii cineva scrie putin si cu miez
| |
La 2008-05-25 20:06:09, Socrate a scris:
> Domnule Pandrea, cred ca violenta dvs. se trage de la faptul ca nu ati
> izbutit sa depistati care sunt gainile si care purceii in afacera
> PD-L. Elementar. Purceii sunt PLD-istii, gainile PD-istii.
> Imi exprim regretul ca in familia dvs. cei destepti inebunesc si ma
> bucur ca sunteti sanatos.
> Ma abtin sa va mai dau vreo nota la compunere, ca sa nu va mai supar,
> dar v-as recomanda pentru viitor sa dati postarile la corectat si
> stilizat unui absolvent de bac, dupa stilul vechi si bun.
> In schim va dau un 2 ( doi ) la stiinte naturale. Sa traduci bizon (
> specie ) cu bou, adica taur care a suferit o mica operatie, este mai
> mult decat o confuzie regretabila.
> Inca un 2 ( doi ) la istorie, pentru ca nu stiti ca bourul ( inrudit
> cu zimbrul si bizonul ) este la loc de cinste in stema Moldovei,
> altfel nu v-ati fi referit atat de ireverentios la adresa bizonului.
> Trec peste restul misivei dvs., din motive de lipsa de valoare
> literara sau pamfletara.
> Pe curand.
>
Excelent socrate, iar eu pot doar completa ca s-a gasit cine sa va spuna sa scrieti mai putin. Imi vine mereu in minte zicala aia cu barna si ochii. In cazul dansului ori ar trebui sa-si miste ori ochii ori barna ca sa vada mai bine. :-)) | |
| |
Hu Ciu Tzi 2008-05-25 20:32:21 |
Re: Sara pe-un deal.. / Da, si mie-mi place comentariul aista a lui Pacuraras!
| |
La 2008-05-25 18:00:07, Pacuraras a scris:
> Isi mai aminteste cineva ce subiecte a avut la BAC la limba si
> literatura romana?
> Io am dat BAC-ul acum 20 de ani..Am avut 2 subiecte:
> 1. comentariu la "Sara pe deal" si
> 2. de analizat si de comentat programul Daciei literare, cu exemple
> din operele aderentilor la acest curent.
>
> Nu-mi mai amintesc foarte clar ce-am scris la subiectul 2 dar imi
> amintesc destul de bine ce-am scris la subiectul 1...
>
> Pe vremea aia aveam o iubita dintr-un sat de catre Reghin..Tot
> comentariul de la BAC l-am scris cu gandul la fata aceea..
> Imi amintesc ca am scris despre asociarea emotiilor cu stimulii
> vizuali si auditivi din poezie..Despre cum suna buciumul cu jale,
> despre cum scartaie-n vant cumpana de la fantana, cum suna toaca si
> cum bate clopotul,...
>
> Si-mi amintesc foarte bine ca am scris despre un fel de decupaj
> cvasi-cinematografic, avant la lettre..Am zis ca decupajul se face cu
> coasa..Adica imaginea aia a oamenilor osteniti cu coasa-n spinare e
> utilizata pt. a evidentia coasa ca un instrument de decupaj (pentru
> ca taie, asta-i atributul asociat).
>
> Adica sustineam io acolo, ca peisajul inramat in tabloul vivant care
> este poezia este de fapt decupat cu coasa..Oamenii mergand pe culmea
> dealului cu coasa-n spinare, coasa se agata de o bucata din
> catapeteasma cerului din fundal si asa, incet incet, pe masura ce
> oamenii merg, coasa decupeaza cadrul..Panza care-i pusa in tablou..
>
> Asa cum am zis, tot timpul cat am scris despre poezie am avut inaintea
> ochilor pe fata aceea pe care o iubeam atunci..Pana si peisajul din
> poezie il asociam cu peisajele de la ea din sat..Satul ei este intr-o
> zona foarte faina, inconjurat din 3 parti de dealuri impadurite si
> deschis pe-o parte catre o lunca..
>
> Ca sa fiu sincer, in lucrarea mea de BAC nici n-am scris despre poezie
> ci am scris de fapt despre gagica mea si despre satul ei...
> Cum se va vedea , cred ca n-a observat nimeni, pt. ca am luat o nota
> mare..Sau poate ca poezia era chiar despre gagica mea de-atunci si
> chiar despre satul ei, pentru ca prea se potriveau toate..
>
> Buun..Dupa ce-am iesit de la examen am stat si m-am gandit...Si m-am
> speriat ca am fost prea deplasat la chestia cu coasa..M-am gandit ca
> voi fi depunctat..Da n-am fost..
> Despre chestia cu decupajul cinematografic si despre imaginile filmice
> la Eminescu..Hmmm..Ati vazut cum e sugerata in filmele de astazi
> trecerea anilor? Prin miscarea norilor, data pe repede inainte..Adica
> exact cum zicea Poetul ca trec anii "ca nouri lungi pe sesuri"
>
> Pe vremea aceea Eminescu era, printre noi elevii, un personaj foarte
> viu si prezent...
> De fapt il barfeam cam cum este barfita acum o vedeta media..Se vorbea
> cu acea curiozitate a tinerilor netrecuti prin viata despre iubirea
> lui cu Veronica, amanuntele despre viata lui Eminescu din cartea lui
> Calinescu erau vehiculate soptit, ca niste taine...
> Nu era numai Eminescu in situatia asta..Si Nichita era un personaj
> foarte prezent in discutiile elevilor, dar oricum, in cazul acestui
> Poet eram contemporanii lui..
>
> Toata scoala a vuit cand un coleg mai deshucheat dintr-o clasa
> paralela a intrebat la ora de romana daca e adevarat ca Eminescu a
> murit de sifilis..Profesoara, doamna M. a spus ca nu-i adevarat, a
> izbucnit in plans si a iesit din clasa..Vestea depre aceasta
> intamplare s-a raspandit ca focul printre elevii scolii..
> Eminescu era un personaj prezent..Si mai este..Si va mai fi..
>
> Dar sa revin la subiectul de la BAC..Ca sa vezi cum se leaga toate in
> viata asta: de la emotiile asociate cu stimuli senzoriali si pana la
> decupajul cinematografic..
>
> Dupa ce-am intrat la facultate, mi s-au despartit drumurile de fata
> despre care am scris io la BAC ( sau despre care a scris Eminescu in
> Sara pe deal, ca nu nici pana in ziua de azi nu am reusit sa
> stabilesc exact ).
>
> Fiecare faceam scoala in alt centru universitar..
> Am pierdut orice legatura timp de vreo 3 ani..Intr-o vacanzta venind
> in orasul meu, am mers la cinema..M-am asezat pe un loc, s-au stins
> luminile..A inceput filmul..Si dintr-o data, in intunericul
> acela..i-am simtit gustul..
>
> Hmm..Cum sa zic io..Fata aceea avea un fel de gust--mireasma..Greu de
> definit o senzatie olfactiva are se manifesta ca una gustativa..De
> fapt i-am simtit gustul..Din toata sala aceea de oameni, in
> intunericul acela, i-am simtit gustul-mireasma..Avea un fel de gust de
> lapte amestecat cu piatra arsa..Nu stiu cum sa-l descriu, dar asta ar
> fi senzatia echivalenta..Lapte si piatra arsa..N-am baut niciodata
> lapte cu piatra arsa, dar in fine..
>
> Nu mai retin nimic din filmul care rula atunci (Rocco si fratii sai)
> cu Alain Delon (care era denumit ironic paronimic pe vremea aia Alain
> Beton sau Alain DeLemn ).
>
> Fapt este ca n-am vazut nimic din film.Tot timpul am cautat s-o zaresc
> in intuneric, undeva in sala..Si tot timpul filmului i-am simtit
> gustul fetei aceleia..Pana la urma s-a terminat filmul, s-au aprins
> luminile si..am zarit-o.
> Era si ea in sala, la cateva randuri in fata si lateral, pe diagonala
> opusa de unde stateam eu..
>
> Uite-asa am ajuns sa asociez pana in ziua de azi poezia lui Eminescu
> cu un gust-mireasma de lapte si piatra arsa..
>
| |
| |
Viorel 2008-05-25 20:30:26 |
| |
| |
| |
FB 2008-05-25 20:16:33 |
Re: Literatura romana = "Pupaza din tei"!
| |
La 2008-05-25 15:05:51, moroianu a scris:
>
> Nota 10 la rea credintza si infatuare, stimate FB!
>
> In postarea precedenta ai scris negru pe alb stupiditatea cu
> privire la
> "religia ,democratia ,politica ,drepturile omului" care in "alte
> tari" (in care tzari?) ar fi mai importante decat "geografia sau chiar
> istoria" (!!). Pentru ca acum, fara sa-ti recunosti vreo greseala, sa
> pui o placa usor modificata: "democratia, politica ,drepturile omului"
> care chipurile ar fi la concurentza cu "pupaza din tei"!
>
> Ca si cum politica, pierzandu-si locul 1 pe care i-l alocasesi
> initzial, si pitita acum intre "democratie" si "drepturile omului" ar
> fi mai putin politica si ar putea sutine mai eficient eliminarea
> culturii generale si a cunostintelor care fac deosebirea dintre un om
> viu si un robot.
>
> Intreaga alternativa exista, nu zic nu, dar numai in capul
> d-tale si al celor care te-au invatzat sa crezi in valorile formative
> ale politicii pe post de religie.
>
> La 2008-05-25 13:53:42, FB a scris:
>
> > La 2008-05-25 07:30:14, moroianu a scris:
> >
> > > La 2008-05-25 03:29:49, FB a scris:
> > >
> > > > In alte tari la fel de fel de examene este mult mai important sa
> > > > cunosti chestiuni de politica ,alegeri, democratie ,decat geografia
> > > > tarilor respective, istoria chiar.
> > > =============================================================
> > >
> > > Asta nu inseamna integrare, stimate FB: ci pur si simplu
> > > indobitocire politica, de alt semn, dar de aceeasi tendintza cu cea a
> > > anilor '50, in care "politica", fara sa includa "alegeri, democratie",
> > > reusea la fel de bine sa se substuie istoriei si literaturii nationale
> > > (si nu numai) sub flamura luptei de clasa si construirii "viitorului
> > > luminos".
> > >
> > > In felul acesta nu faci decat sa aduci apa la moara
> > > nationalistilor de tip M_D_L pe care intentionezi sa-i combati.
> > >
> > > Si cu cat sange rece vii sa ne propui aceasta inlocuire a
> > > culturii printr-o noua politizare a constiintzelor!
> > Dimpotriva ignorand religia ,democratia ,politica ,drepturile omului
> > si invatand numai Pupaza din Tei de cateva sute de ani nu vom progresa
> > niciodata.Vrem sa fim democrati ,dar nu dorim sa invatam ce este aceea
> > democratia.
> > Cred ca noi toti ar trebui sa ne intoarcem din cand in cand pe bancile
> > scolii.Ce s-a facut pe vremea comunismului a fost o indoctrinare
> > oribila.N-are nici o legatura.
> >
> >
> >
Ma moroiene nu cred ca ai o zi prea buna.Esti incrancenat rau.Du-te bea o bere .Amestecata cu rom .Ai sa vezi lucrurile mai clar.Nu cred nici eu ca la materia limba romana ar trebui studiate chestiuni ce nu au legatura cu ea. .Din cate am inteles s-a revenit. Esenta problemei ziarului Ziua si in general a ziaristilor este atacarea guvernului.Cautarea nodului in papura.La ordin sau nu.
Nici Pupaza din Tei nu se cere la Bac.Si nu s-a cerut niciodata.Creanga este un povestitor mai mult decat un scriitor.Opera lui se studiaza la Scoala generala cred.
Cat despre notiuni de politica ,democratie ,religie unde ar trebui invatate daca nu la scoala ? Inclusiv despre drepturile minoritatilor (dar si ale majoritatilor de ex ) Binenteles fara partinire .Altfel ajunge tanarul de 18 ani chemat sa voteze pentru viitorul sau fara a cunoaste nimica despre curentele din politica ,fortele politice ce ce confrunta intre ele.Scoala trebuie sa faca educatia tinerei generatii .Vad ca ai oroare fata de politica.Sau crezi ca s-ar putea incerca o manipulare spre o anumita tinta.Adevarat ,riscul exista ,dar in educatia tinerei generatii trebuie sa aibe un loc alaturi de trecut ,de clasici sa zicem ca tot s-au pomenit atata si noutatile.Literare ,politice sau de care or mai fi ele.
> > > ============================================================
> > >
> > > > Cu cat ne integram mai tare si nu numai noi,se observa o ofensiva fara
> > > > limite a nationalismului.Din orice sarbatoare (vezi ziua aromanilor )
> > > > ,subiectele la Bacalaureat strigam tare ca nu ne vindem tara.(daca ar
> > > > mai fi ceva de vandut ,baremi daca o vindeam)
> > > > Nu stiu la ce materie ar trebui inclus Raportul Tismaneanu cealalta
> > > > chestiune nu cunosc despre ce este vorba ,dar e clar ne lipsesc
> > > > notiuni despre democratie ,drepturile omului ,Europa ,drepturile
> > > > minoritatilor.(si cele ale majoritatii !!!)
> > > > In alte tari la fel de fel de examene este mult mai important sa
> > > > cunosti chestiuni de politica ,alegeri, democratie ,decat geografia
> > > > tarilor respective,istoria chiar.
> > > > De felul in care intelegem sa participam la viata politica prin vot
> > > > (ce scump au platit tinerii acest drept de care unora le este scarba
> > > > acuma) ,asumarea responsabilitatii votului acordat sau primit ,depinde
> > > > viata noastra de zi cu zi.
> > > > Din pacate nu exista alt manuscris sau cum i s-ar mai putea spune in
> > > > ce priveste comunismul oficial vorbesc decat Raportul Tismaneanu.Pana
> > > > vom avea unul a lui Paul Goma si Doina Cornea de ex .il vom citi pe
> > > > cel al lui Tismaneanu.Scheele o fi vrut sa ne faca educatie europeana
> > > > .Cu valorile respective.Buna si necesara si aceea.
> > > > In orice caz clasicii literaturii romane se studiaza fara nici o
> > > > modificare in programa de la scoala generala.Probabil s-a dorit
> > > > modernizarea invatamantului romanesc cu notiuni actuale.
> > > > Numai ca mai trebuie sa vrem si noi.O sama ,nu.
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>
| |
| |
Arogantu' 2008-05-25 20:12:07 |
Re: de ce isi da toata lumea cu parerea?- D'aia, tanti !
| |
Pentru ca - indiferent ce aptitudini trebuie sa testeze proba orala - testul se inscrie la disciplina "Limba si literatura romana" !
Nu "Europa unita", nu "Politica mondiala", nu etc !
La 2008-05-24 13:25:12, artemis a scris:
> Ma nedumireste profund stilul agresiv in care toata lumea, fie ca are
> sau nu treaba cu bacul de anul asta, isi da cu parerea. Este o
> manipulare grosolana.
> In primul rand, subiectele de oral vizeaza abilitati de comunicare.
> Trebuie sa poti identifica amaratul de emitator (al carui nume este
> oricum scris sub text...), receptorul, functia comunicarii respective,
> stilul functional in care se realizeaza aceasta, anumite registre
> stilistice, sa fii in stare sa-ti exprimi o opinie argumentata despre
> o afirmatie din text (cu argumente tot din text) etc. Banalitati.
> Vreau sa subliniez faptul ca examenul nu este numai unul de
> literatura, ci si unul de limba. La ce iti foloseste ca ai tocit bine
> niste comentarii de Mariana Badea, ca le-ai reprodus la fel de bine si
> ca esti, practic, doxa in trasaturile postmodernismului, daca nu poti
> sa legi 2 fraze ca sa-ti expui o opinie ori sa identifici pe un text
> cine, ce si de ce zice?! Chestiunile teoretice ale acestor tipuri de
> subiecte s-au facut in clasele a 9-a si a 10-a, 2 ani adica. Da,
> textele suport apartin Cartei nu stiu care, discursului lui Scheele,
> Pactului pentru educatie... Nu sunt necesare cunostinte prealabile;
> trebuie doar sa se raspunda la cerintele respective. Ca o noutate fata
> de anii trecuti, profesorii nu mai au voie sa intrebe din afara
> textului. Inteleg ca asta doare, pentru ca fiecare intreaba ce stie el
> cel mai bine, fie ca are sau nu legatura cu textul sau cu subiectul,
> dar din greselile trecutului unii au invatat cate ceva. Cei care te
> pica bacul pe intrebari de gen "Cate sertare avea dulapul Otiliei?"
> sunt aceeasi profesori care acum cracnesc ca nu mai e literatura. De
> ce? Pentru ca in acei 2 ani in care aveau de predat si discursul
> argumentativ, de pilda, ei au zis pas! si, in concluzie, sunt
> constienti ca elevii lor n-au cum sa faca fata. De aceea, prefera sa-i
> indoctrineze, pe ei si pe parintii lor, pentru ca acestia sa
> reactioneze "vehement", sa protesteze, sa dea in judecata statul etc.
> Este absolut aiurea.
> Mesaj contemporanilor mei: este mult mai simplu, mai eficient si mai
> logic sa intelegeti constructia discursului si sa puteti realiza o
> comunicare, decat sa invatati niste comentarii pe de rost si sa nu le
> mai folositi vreodata! Trebuie sa alegeti intre a face moftul unor
> profesori nepregatiti si a invata/exersa ceva util.
> Bafta la examen!
>
| |
| |
Socrate 2008-05-25 20:06:09 |
Pandrea Re: Socrates daca vrei sa fii cineva scrie putin si cu miez
| |
Domnule Pandrea, cred ca violenta dvs. se trage de la faptul ca nu ati izbutit sa depistati care sunt gainile si care purceii in afacera PD-L. Elementar. Purceii sunt PLD-istii, gainile PD-istii.
Imi exprim regretul ca in familia dvs. cei destepti inebunesc si ma bucur ca sunteti sanatos.
Ma abtin sa va mai dau vreo nota la compunere, ca sa nu va mai supar, dar v-as recomanda pentru viitor sa dati postarile la corectat si stilizat unui absolvent de bac, dupa stilul vechi si bun.
In schim va dau un 2 ( doi ) la stiinte naturale. Sa traduci bizon ( specie ) cu bou, adica taur care a suferit o mica operatie, este mai mult decat o confuzie regretabila.
Inca un 2 ( doi ) la istorie, pentru ca nu stiti ca bourul ( inrudit cu zimbrul si bizonul ) este la loc de cinste in stema Moldovei, altfel nu v-ati fi referit atat de ireverentios la adresa bizonului.
Trec peste restul misivei dvs., din motive de lipsa de valoare literara sau pamfletara.
Pe curand.
La 2008-05-25 16:12:01, Alex.Pandrea a scris:
> La 2008-05-25 15:54:39, Socrate a scris:
>
> Socrate,
>
> Indiscutabil ca dumneta esti in fabula scrisa de mata cel care
> pierde.
>
> Nu vreau sa te sperii,dar un var de al meu de al 2-lea era tot asa de
> destept ca mata si se vara in toate.Era chiar ca mata filozof de
> Cismigiu.
> Frate Socrate,a inebunit de atata desteptaciune.
> De obicei desteptii adevarati nu scriu mult,ei nu scriu la kilogram ca
> mata,as spune la kilogram dar sec inauntru.
>
> Pas de te trateaza Socrate.Socrate,caruia dumneta ii faci numele de
> rusine a spus:sa-l iubewsti pe Socrates dar mai mult sa iubesti
> adevarul.
> la dumneta totul este invers.Nu adevar,nu inteligenta,pur si simplu ai
> obtinut un loc in care faci sgomot cu prietenii tai,cel cu nume de
> chinez,unul care deja isi zice bizon(in romaneste bou) si altii.
> Nu ai simtul masurii.
> Crescut pe un maidan,scaoala putina dar te crezi
> scriitor,filolog,filozof.
>
> Ce dezastru face natura din oameni!
>
| |
| |
Mache 2008-05-25 20:04:17 |
Re: Balciul desertaciunilor... Dle Mache, sunt de acord...
| |
| |
| |
katty1 2008-05-25 20:03:06 |
Am impresia sa problema comunicarii este pusa in termeni gresiti
| |
Copilul comunica de cand se naste, apoi continua sa invete comunicarea pe toata perioada scolii. Fiecare materie in sine are mijloacele sale de comunicare fie ca este vorba de intelegerea unui text literar a unei poezii sau roman, fie ca este vorba de comunicarea rezolvarii unei probleme de fizica, chimie sau matematica, de explicarea unui fenomen istoric sau a cunostintelor de stiinte sociale, geografie si economie politica, de comunicarea prin desen sau muzica. Limba si literatura romana ar trebui sa-i asigure elevului posibilitatea de a intelege si redacta un text literar cu mijloace artistice si nu texte europene juridice ce-si au mai degraba locul la materia stiinte sociale si cunostinte despre societate. Nu stiu cum se face dar elevii cu bacalaureat la un liceu bun de acum 20 de ani nu au probleme cu citirea si intelegerea unui text indiferent ca este vorba de un text literar sau politic in timp ce absolventii de astazi par ca traiesc intr-o cu totul alta realitate. Nu stiu care sa fie cauza principala, insa eu cred ca tinerii de astazi citesc infinit mai putin si au preocupari diferite de cea a generatiilor crescute in comunism cand televiziunea ne oferea 2 ore pe zi de program. Atunci lectura era unul din mijloacele de supravietuire. Acum tineretul gasesc totul usor, pe internet, lucrari gata scrise unde dau doar copy& paste. Accesul la lectura pe internet nu garanteaza insa si calitatea lecturii fara a avea o experienta si un discernamant in selectarea textelor si surselor de informare.
Ce rost are introducerea textelor lui Tismaneanu sau cele ale lui Scheele la limba si literatura romana? Aceste texte au caracter juridic si istoric iar ele pot fi mai bine introduse la materii unde profesorul are cunostinte de istorie si de stiinte sociale si politice si unde verificarea si comunicarea de idei se poate face intr-un cadru specializat. In plus aceste texte sant seci si tehnice, nu au valoare literara. Am vaga impresie ca acesta este un prim pas spre diluarea masei de cunostinte. Poate o sa va mire, dar aici in Suedia un profesor de matematica poate avea si o a doua chiar a treia materie de predare cu combinatii dintre cele mai nastrusnice ca sa nu spun absurde: matematica - suedeza, matematica - stiinte sociale s.a.m.d. Va dati seama e calitate si gradul de patrundere a materiilor au astfel de profesori. Spre asta se va tinde dragi forumisti. Profesoriii din vest sant un fel de vechi invatatori de la noi ce faceau cu elevii mai multe materii. | |
| |
Arogantu' 2008-05-25 20:00:24 |
Re: Bai ministeriabililor de la Invatamant, - BAI Alwis - ai bolunzit ?
| |
Pai Jonathan Scheele - era "flebetea" madamei breton, ai uitat ?
Uite ca madam breton are urmasi !
La 2008-05-24 12:32:02, alwis46 a scris:
> Sa ramai cu gura cascata si alta nu, la comunicatul pe care l-am auzit
> aseara din gura unei dudui care poarta cuvantul Ministerului
> Invatamantului, cica proba scrisa la limba si literatura romana
> contine subiecte din marii nostri clasici ai literaturii si d-aia s-au
> bagat la oral subiecte care au tot atata tangenta cu limba romana cata
> am su cu limba hotentotilor.
> Pai daca tot vroiau ministeriabilii astia sa bage niscaui subiecte cu
> tangeta pe sfera comunicarii, pai slava Domnului, Titu Maiorescu,
> Mihai Eminescu, Nicolae Iorga, George Calinescu, ca sa numesc doat
> cativa clasi romani, au texte, discursuri si eseuri care se incadreaza
> perfect in sfera vizata de creierele din fruntea Invatamantului.
> Pai uitati-va baim minsteriabililor nitel peste autorii astia citati
> de mine si o sa vedeti ca zic bine ce zic.
> Ce legatura au bai neica discursurile unora ca Jonathan Scheele sau
> Carta cetateanului european cu limba romana fie ea si la proba orala
> la bacalaureat ?
> Pai ia ziceti bai acestia acilea, ati studiat cumva la limba si
> literatura romana discursurile Pingelarului si ati dat oralul la
> romana la bacalaureat pe textele lui ?
> Nu bai, asa ca nu vad ce cauta Jonathan asta in limba noastra si cu
> atat mai putin sa devina si subiect de examen.
> A propos, bai ministeriabililor, pe timpul studiilor liceale au facut
> elevii astia care dau acum bacalaureatul lectii despre Jonathan si
> Carta aia a cetateanului european in cadrul orelor de limba si
> literatura romana sau in cadrul altei discipline scolare ?
> Inchei cu un indemn al unui textier din Catavencu :
> Muriti bai !
>
>
| |
| |
Arogantu' 2008-05-25 19:51:38 |
Re: Succesurile, votul negativ, domnul Pandrea.si nuca in perete
| |
Si care-i noutatea ?
La 2008-05-24 09:56:18, Socrate a scris:
> Nu pot sa nu mentionez ca postarea domnului Pandrea se potriveste ca
> nuca in perete cu editorialul, care ar trebui sa fie subiectul pe
> forum.
>
| |
| |
Arogantu' 2008-05-25 19:49:06 |
Bonjour, tristesse !
| |
Felicitari autorului articolului !
PS Acum - in masura in care voi avea timp - ma voi ocupa de comentarii si / sau comentatori ...
Don't worry, be happy !
| |
| |
M_D_L 2008-05-25 19:14:32 |
Se poate cuantifica exact raspunsul la disciplina limba romana ?
| |
Ce diferenta este intre nota 8,56 si 8,92 in cazul unui comentariu? Exista o grila de corectare prin care se poate face o diferenta fina, obiectiva, intre raspunsurile a doi absolventi, sau este ca la concursul "Floarea din gradina", cand fiecare din juriu da nota dupa criterii mai mult sau mai putin subiective. Stiu din practica, ca pot sa apara diferente la notare mai mult de un punct, chiar si la disciplinele exacte, desi acolo baremul este foarte clar.
Daca totusi se constata ca in acordarea notelor la aceasta disciplina pot sa intervina si factori subiectivi, atunci este mai normal sa se acorde calificative si admiterea la facultate sa se faca numai prin examen la disciplinele de specialitate.
Incepand din clasa a VI-a, l-am mutat pe fiul meu de la o scoala generala de cartier, la un colegiu, chiar la clasa cea mai buna, de matematica. Pot sa spun ca acum diferenta intre el si fostii lui colegi este uriasa, pentru ca aproape toti din noua clasa participa la concursuri grele si se clasifica printre primii. In privinta notelor din catalog si implicit a sanselor de admitere la liceu dupa sistemul actual, nu este nici o diferenta. Ba mai mult, se poate spune ca la vechea scoala se acorda notele cu indulgenta, nivelul de referinta fiind scazut. Judecati si dumneavoastra, domnilor din minister, daca admiterea la liceu si la facultate se face pe merit. | |
| |
moroianu 2008-05-25 19:12:57 |
Ce zici Mache?...
| |
| |
| |
moroianu 2008-05-25 19:02:02 |
Re: Vedetzi ca se poate?
| |
| |
| |
moroianu 2008-05-25 18:59:32 |
Re: Alte pretexte
| |
La 2008-05-25 18:41:14, Roxana a scris:
> Nu putem sa combatem o idee fara
> sa-i cunoastem originea.
============================================================
Iar dupa ce i-am aflat-o, suntem atat de fermecatzi de ea, incat uitam ce anume am vrut sa combatem. | |
| |
Roxana 2008-05-25 18:51:18 |
Re: Buna Roxana
| |
La 2008-05-25 18:20:45, lil a scris:
> > Am devenit " lourde " ...:-)
> > Multumesc anticipat
> >
> >
> Aici m-ai incuiat definitiv , si cred ca nu ma voi descuia ! :)
> Daca ar fi atat de simplu , ce exacta ar fi medicina...
:-))))
>
> Habar n-am si nici nu stiu daca s-ar putea hazarda cineva sa raspunda
> .
> Habar n-am pentru ca depinde de localizare , de un factor agravant (
> stress fizic sau psihic adaugat , adica co-morbiditate...)
Pai v-ati descuiat ...:-)))
Merci si toate bune. | |
| |
calator 2008-05-25 18:50:09 |
Re: Balciul desertaciunilor... Dle Mache, sunt de acord...
| |
| |
| |
Roxana 2008-05-25 18:45:01 |
Re: Sara pe-un deal.. Vorba lui SOCRATE: Subscriu!
| |
| |
| |
Roxana 2008-05-25 18:41:14 |
Re: Ah ...: Pretextul era al participantilor la discutie, nu al guvernului!
| |
| |
| |
moroianu 2008-05-25 18:41:13 |
Re: Nu cred!
| |
Examenul de bac ar trebui sa-l intereseze pe orice fost sau viitor candidat la bac.
"Autoelita" nu are nici o legatura cu subiectul, dar atasamentul abisal fata de problematica ei v-a facut sa o invocatzi aici, ca un omagiu involuintar...
La 2008-05-25 12:02:00, Camelian Propinatiu a scris:
>
> Primii chemati sa protesteze contra dezromanizarii bacului erau
> mega-intelectualii, unii fiind chiar atitudinari profesionisti.
> Vor protesta abia atunci cand aceasta mare cauza a identitatii
> nationale va ajunge pe stindardul unui altfel de extremism decat cel
> peremist, azi epuizat, un extremism si mai aberant, pornit de la
> generatiile carora le-a fost interzis Eminescu.
> Atunci vor curge si fondurile occidentale.
> Cu alte cuvinte, Autoelita castiga perpetuu.
>
| |
| |
lil 2008-05-25 18:37:51 |
Roxana
| |
> Lil nu are timp sa va raspunda...:-))
> are de lucru cu educatia mea medicala...:-)
>
>
Imi pare rau.... | |
| |
moroianu 2008-05-25 18:34:55 |
Re: Ah ...: Pretextul era al participantilor la discutie, nu al guvernului!
| |
| |
| |
lil 2008-05-25 18:34:45 |
Re: Buna Roxana
| |
La 2008-05-25 18:26:06, katty1 a scris:
>>
> Lil sa nu cazi in greseala de a-ti desconsidera puterea de intelegere.
> Asta vor si ei, sa le lasi toate prighiile puterii pe mana caci nu-i
> asa "stiu ei mai bine". In rest ne intalnim doar la 4 ani la vot.
> Atentie.
>
Nici vorba...ba as spune ca precis la acest subiect parca mi-au copiat imaginea despre lume in viitor ,!:)
Numai ca eu nu indrazneam s-o exprim la Tv, ca-s neprofesionist :)
Serios , ar fi de discutat tone...asta e parerea mea , habar nu am daca am dreptate sau cat.
| |
| |
moroianu 2008-05-25 18:32:49 |
Re: Sara pe-un deal.. Vorba lui SOCRATE: Subscriu!
| |
| |
| |
Roxana 2008-05-25 18:30:24 |
Re: Ah ...
| |
| |
| |
moroianu 2008-05-25 18:29:55 |
Re: Dubla eroare!
| |
Credeam ca am fost destul de clar: globalismul mi se pare la fel de politizat si de plictisitor ca si antiglobalismul. (Daca vreti, este aceeasi poveste ca si cu crationismul si anticreationismul.)
Iar eu am constatat ca invatamantul a fost un pretext nu pentru "regimurile polkitice", ci pur si simplu pentru cvasi-totalitatea participantilor la discutia de azi, pentru a-si etala (vai, cu cata mandrie!) culorile pro- sau antiglobaliste... Mai ceva decat guelfii si ghibellinii de altadata!
La 2008-05-25 18:21:09, katty1 a scris:
> Domnule, moroianu, invatamantul nu este pretext, ci mijlocul oricarui
> regim politic de a-si atinge niste scopuri.
>
> Si totusi nu va inteleg fervoarea asta globalista? Globalizarea este
> un proces spre care lumea tinde, dar de ce trebuie sarit peste etape
> si mai ales de ce sa nu ramana fiecare ceea ce este?
>
| |
| |
lil 2008-05-25 18:28:37 |
Re: Roxana si Katty
| |
La 2008-05-25 17:33:49, katty1 a scris:
>
>
> Insa UE nu mai este cea de acum 20 si nici macar 10 ani. Intrarea
> Spaniei si Portugaliei in UE a avut loc in contexte istorice complet
> diferite de cel al Romaniei.
Perfect de acord , incepusem sa scriu despre asta si eu dar mi s-a parut comentariul prea lung si m-am autocenzurat....
Despre intrarea Romaniei : nu se inchina nimeni ( la nimeni), dar a fost o sansa , as zice unica pentru a spera intr-o evolutie ulterioara favorabila.
Vom vedea cum vor evolua statele care nu au aderat...pana una alta , dupa cum spuneam de fapt toata lumea se supune acelorasi reguli economice impuse de Bruxelles ( inclusiv statele ce nu au aderat) ...macar sa ne supunem dinauntru si sa beneficiem si de avantaje. | |
| |
katty1 2008-05-25 18:26:06 |
Re: Buna Roxana
| |
| |
| |
katty1 2008-05-25 18:21:09 |
Re: Eroare
| |
La 2008-05-25 18:08:17, moroianu a scris:
>
> Atunci cand discutia despre soarta invatzamantului devine doar
> un pretext pentru a ne pune in vedeta consecventza propriilor
> convingeri pro- sau antiglobaliste, A CUI ESTE EROAREA, stimata
> duduie?
>
Domnule, moroianu, invatamantul nu este pretext, ci mijlocul oricarui regim politic de a-si atinge niste scopuri.
Si totusi nu va inteleg fervoarea asta globalista? Globalizarea este un proces spre care lumea tinde, dar de ce trebuie sarit peste etape si mai ales de ce sa nu ramana fiecare ceea ce este? | |
| |
Roxana 2008-05-25 18:20:58 |
Re: Sara pe-un deal.. O frumoasa postare...
| |
| |
| |
« Sumar articole
Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.
|
|
|
| |
|
|
|