Ziua Logo
  12:16, marti, 22 octombrie 2019
 Cauta:  
  Detalii »

Analize si comentarii

2006-12-09
Davidescu vasile din Bicaz (...@k.ro, IP: 86.107.252...)
2006-12-09 08:01
Despre importanta Rugaciunii

Despre importanta Rugaciunii

In prefata Cartii de Rugaciune bilingve germano-romana scoasa de catre Mitropolia Ortodoxa Romana pentru Germania si Europa Centrala, IPS Serafim spune niste lucruri extraordinare despre rugaciune. Acest lucru imi aduce aminte de scurtul interviu pe care l-a dat la televiziunea germana Phonix, cand spunea cu bucurie in fata camerelor urmatorul lucru : "am venit la Regensburg sa ma rog impreuna cu Papa". Refelectand la cuvintele Sfinteie Sale, din prefata Cartii de Rugaciune, mi-am dat seama de profunzimea acelor cuvinte. Voi da mai jos un pasaj din prefata IPS. Serafim:

"Intr-o lume agitata si tot mai nesigura, plina de contradictii si de ispite,care si-a pierdut orice reper moral, intr-o lume poluata si amenintata de catastrofe naturale, c*m este in care traim, nimic nu-i mai necesar si mai folositor omului ca rugaciunea. Rugaciunea care, singura, este leac impotriva tuturor relelor, incepand cu depresiile si bolile psihice; care singura, este leac impotriva tuturor relelor, incepand cu depresiile si bolile psihice; care, singura, singura mentine echilibu sufletesc si da omului curaj in lupta cu greutatile vietii si, mai presus de toate, bucuria de a trai "....

Iar ceva mai jos IPS Serafim adauga un lucru extraordinar, care mie personal mi-a plcut foarte mult:

Rug�ciunea este expresia iubirii. Ea inseamn� intimitatea noastr� cu Dumnezeu. Expresie a iubirii, rugaciunea dovedeste si masura iubir� noastre fata dc Dumnezeu: atat il iubim pe Dumnezeu cat ne rugam. Toti facem, insa, experienta ca nu-i usor sa te rogi, deci nu-i usor s�-L iubesti pe Dumnczeu "din taat� inima, din tot sufletul si din tot cugetul" (M 22,37). De cc? Pentru ca inirna noastra este imp�rtita. Ea este atras� de iubiri diferite si contradictorii; pe de-o parte de iubirea lui Dumnezeu si de iubirea curata a oarnenilor, iar, pe de alta parte, de iubicea de pl�ceri si de lucrurile lumii acesteia. Falsa iubire, care nu este de la Durnnezcu, ci de la lume, este numit� de Sf. Evanghe loan "pofta": "pofta trupului, pofta ochilor si trufia vietii" (In. 2,16). De aceea, inima nu poate fi intreaga la ruga Ba este mal mult acolo unde ne este comoara. "Unde-ti este comoara, acolo-ti va fi si inima", zice M�ntuitorul (Mt 6,21). De aceea este necesar efortul pentru a ne ruga cu atentra concentrata in inim�. Mintea, care este o energie a inirnii, trebuie silita sa se opreasca din impr� ei pentru a se ntoarce "acas�", in inim�. In timpul rugaciunii trebuie sa ne inchidem mintea in cuvintele rostite sau ascultate si sa ne concentram atentia in inima, unde se afla harul. C�nd ne rug�m cu "mintea in inina", c*m spun Parintii, atunci vom simti o c�ldura in jurul inimii si o bucurie deosebit� de a ne ruga"...

Citind aceste cuvinte ale IPS Serafim cu privire la rugaciune cat si accentuarea din partea Sfntiiei Sale la modul c*m trebuie spusa rugaciunea precum si motivatia pe care trebuie sa o avem cand ne rugam, adica iubirea si dorinta de a fi in comuniune cu Dumnezeu: Tatal Fiul si Duhul Sfant, gandul m-a dus la un verset din Biblie de la Proverbele lui Solomon :

C�nd dreptii domnesc se bucura poporul si, c�nd stap�nesc cei fara de lege, suspina. ( Plide 29:2). Iar in alta traducere care mi se pare mai potrivita pentru rugaciune : "cand se inmultesc cei buni poporul se bucura, dar cand stapaneste cel rau, poporul geme".

Rugaciunea sincera cu mintea coborata in inima, spusa din dragoste pentru Dumnezeu, si acest lucru experimentata de cati mai multi, revarsa si bucurie intr-un popor. Era una dintre tezele fundamentale ale lui Ioan Alexandru. De aceea el insista ca si senator al Parlametului Romaniei sa se spuna rugaciune si in institutiile statului. Ce inseamna acest lucru ? De multe ori poti sa ai o stare de religiozitate cu "buzele", c*m se spunea la profetul Isaia, dar cu inima sa fii departe de Dunmeazeu. Cand nu cobori cu toata fiinta in acele momente solemne ale Liturghiei, cand suntem indemnati sa lepadam cele lumesti in prezenta lui Dumnezeu ce arde pe Jerfelnic de dragoste pentru noi, c*m poate sa vina "BUNATATEA DE LA DUMNEZE" ? Si care "BUNATATE", revarsata la tot mai multi aduce cu sine bucurie intr-un popor si-n lume. Rugaciunea trage de "poala "BUNATATII lui Dumnezeu" : peste om, peste familie, peste societate, peste lume.Iar aceasta Bunatate a fost ,este si va fi in vecii vecilor doar in DUMNEZEU. Cand vom avea inimile concentrate din dragoste pentru Dumneazeu: din toata fiinta noastra, din tot sufletul nostru, si din tot cugetul nostru, si dragoste sincera catre apropele nostru, la cati mai multi dintre noi, cu siguranta va veni si peste noi bunatatea lui Dumnezeu care aduce cu sine Bucurie.

Parintele Sofian critica Miscare Legionara, care desi zicea ca dorea sa apere credinta, ei omorau pe cei care le statea impotriva. Schimbare inimilor la oameni, adauga parintele, se face cu multa rabdare si cu exemplu personal, din care sa "tasnesca din inima", ca un izvor de apa vie, dragostea si bunatate lui Dumnezeu. Numai in aceste conditii vin vremuri de inviorare in popor. O traire religioasa doar cu "buzele", si sa fie vazuta doar pe ulite, atrage d**a sine si o inmultire a raului. Fiindca asa c*m spunea si un om de stiinta elvetian, Max Tuehrkauf, doar o traire religioasa, dar fara rugaciune (Atentie ! Din inima si din dragoste fata de Dumnezeu) te indeparteaza mult mai rapid de Dumnezeu, decat stiinta facuta fara Dumnezeu.


Emy (...@hotmail.com, IP: 86.120.60...)
2006-12-09 10:55
Re: Despre importanta Rugaciunii

Ganduri frumoase.
M`ar interesa insa cum vedetzi la nivel personal practicarea rugaciunii. Cum o practicatzi, cat de des, in ce locuri, cu cine, samd.

La 2006-12-09 08:01:04, Davidescu vasile a scris:

> Despre importanta Rugaciunii
>
> In prefata Cartii de Rugaciune bilingve germano-romana scoasa de catre
> Mitropolia Ortodoxa Romana pentru Germania si Europa Centrala, IPS
> Serafim spune niste lucruri extraordinare despre rugaciune. Acest
> lucru imi aduce aminte de scurtul interviu pe care l-a dat la
> televiziunea germana Phonix, cand spunea cu bucurie in fata camerelor
> urmatorul lucru : "am venit la Regensburg sa ma rog impreuna cu Papa".
> Refelectand la cuvintele Sfinteie Sale, din prefata Cartii de
> Rugaciune, mi-am dat seama de profunzimea acelor cuvinte. Voi da mai
> jos un pasaj din prefata IPS. Serafim:
>
> "Intr-o lume agitata si tot mai nesigura, plina de contradictii si de
> ispite,care si-a pierdut orice reper moral, intr-o lume poluata si
> amenintata de catastrofe naturale, c*m este in care traim, nimic nu-i
> mai necesar si mai folositor omului ca rugaciunea. Rugaciunea care,
> singura, este leac impotriva tuturor relelor, incepand cu depresiile
> si bolile psihice; care singura, este leac impotriva tuturor relelor,
> incepand cu depresiile si bolile psihice; care, singura, singura
> mentine echilibu sufletesc si da omului curaj in lupta cu greutatile
> vietii si, mai presus de toate, bucuria de a trai "....
>
> Iar ceva mai jos IPS Serafim adauga un lucru extraordinar, care mie
> personal mi-a plcut foarte mult:
>
> Rugciunea este expresia iubirii. Ea inseamn intimitatea noastr cu
> Dumnezeu. Expresie a iubirii, rugaciunea dovedeste si masura iubir
> noastre fata dc Dumnezeu: atat il iubim pe Dumnezeu cat ne rugam. Toti
> facem, insa, experienta ca nu-i usor sa te rogi, deci nu-i usor s-L
> iubesti pe Dumnczeu "din taat inima, din tot sufletul si din tot
> cugetul" (M 22,37). De cc? Pentru ca inirna noastra este imprtita. Ea
> este atras de iubiri diferite si contradictorii; pe de-o parte de
> iubirea lui Dumnezeu si de iubirea curata a oarnenilor, iar, pe de
> alta parte, de iubicea de plceri si de lucrurile lumii acesteia.
> Falsa iubire, care nu este de la Durnnezcu, ci de la lume, este numit
> de Sf. Evanghe loan "pofta": "pofta trupului, pofta ochilor si trufia
> vietii" (In. 2,16). De aceea, inima nu poate fi intreaga la ruga Ba
> este mal mult acolo unde ne este comoara. "Unde-ti este comoara,
> acolo-ti va fi si inima", zice Mntuitorul (Mt 6,21). De aceea este
> necesar efortul pentru a ne ruga cu atentra concentrata in inim.
> Mintea, care este o energie a inirnii, trebuie silita sa se opreasca
> din impr ei pentru a se ntoarce "acas", in inim. In timpul
> rugaciunii trebuie sa ne inchidem mintea in cuvintele rostite sau
> ascultate si sa ne concentram atentia in inima, unde se afla harul.
> Cnd ne rugm cu "mintea in inina", c*m spun Parintii, atunci vom
> simti o cldura in jurul inimii si o bucurie deosebit de a ne
> ruga"...
>
> Citind aceste cuvinte ale IPS Serafim cu privire la rugaciune cat si
> accentuarea din partea Sfntiiei Sale la modul c*m trebuie spusa
> rugaciunea precum si motivatia pe care trebuie sa o avem cand ne
> rugam, adica iubirea si dorinta de a fi in comuniune cu Dumnezeu:
> Tatal Fiul si Duhul Sfant, gandul m-a dus la un verset din Biblie de
> la Proverbele lui Solomon :
>
> Cnd dreptii domnesc se bucura poporul si, cnd stapnesc cei fara de
> lege, suspina. ( Plide 29:2). Iar in alta traducere care mi se pare
> mai potrivita pentru rugaciune : "cand se inmultesc cei buni poporul
> se bucura, dar cand stapaneste cel rau, poporul geme".
>
> Rugaciunea sincera cu mintea coborata in inima, spusa din dragoste
> pentru Dumnezeu, si acest lucru experimentata de cati mai multi,
> revarsa si bucurie intr-un popor. Era una dintre tezele fundamentale
> ale lui Ioan Alexandru. De aceea el insista ca si senator al
> Parlametului Romaniei sa se spuna rugaciune si in institutiile
> statului. Ce inseamna acest lucru ? De multe ori poti sa ai o stare de
> religiozitate cu "buzele", c*m se spunea la profetul Isaia, dar cu
> inima sa fii departe de Dunmeazeu. Cand nu cobori cu toata fiinta in
> acele momente solemne ale Liturghiei, cand suntem indemnati sa lepadam
> cele lumesti in prezenta lui Dumnezeu ce arde pe Jerfelnic de dragoste
> pentru noi, c*m poate sa vina "BUNATATEA DE LA DUMNEZE" ? Si care
> "BUNATATE", revarsata la tot mai multi aduce cu sine bucurie intr-un
> popor si-n lume. Rugaciunea trage de "poala "BUNATATII lui Dumnezeu" :
> peste om, peste familie, peste societate, peste lume.Iar aceasta
> Bunatate a fost ,este si va fi in vecii vecilor doar in DUMNEZEU. Cand
> vom avea inimile concentrate din dragoste pentru Dumneazeu: din toata
> fiinta noastra, din tot sufletul nostru, si din tot cugetul nostru, si
> dragoste sincera catre apropele nostru, la cati mai multi dintre noi,
> cu siguranta va veni si peste noi bunatatea lui Dumnezeu care aduce cu
> sine Bucurie.
>
> Parintele Sofian critica Miscare Legionara, care desi zicea ca dorea
> sa apere credinta, ei omorau pe cei care le statea impotriva.
> Schimbare inimilor la oameni, adauga parintele, se face cu multa
> rabdare si cu exemplu personal, din care sa "tasnesca din inima", ca
> un izvor de apa vie, dragostea si bunatate lui Dumnezeu. Numai in
> aceste conditii vin vremuri de inviorare in popor. O traire religioasa
> doar cu "buzele", si sa fie vazuta doar pe ulite, atrage d**a sine si
> o inmultire a raului. Fiindca asa c*m spunea si un om de stiinta
> elvetian, Max Tuehrkauf, doar o traire religioasa, dar fara rugaciune
> (Atentie ! Din inima si din dragoste fata de Dumnezeu) te indeparteaza
> mult mai rapid de Dumnezeu, decat stiinta facuta fara Dumnezeu.
>
>
>
>

DanBruma (...@yahoo.fr, IP: 130.79.97...)
2006-12-09 13:42
Re: Despre importanta Rugaciunii

Bravo Emy, buna intrebare, sa vedem ce raspunde Davidescu, sper ca o sa inteleaga ca de fapt ceea ce vrei sa spui este ca rugaciunea este ceva intim, personal si se practica in asa fel incat restul lumii sa nu vada!

La 2006-12-09 08:01:04, Davidescu vasile a scris:

> Despre importanta Rugaciunii
>
> In prefata Cartii de Rugaciune bilingve germano-romana scoasa de catre
> Mitropolia Ortodoxa Romana pentru Germania si Europa Centrala, IPS
> Serafim spune niste lucruri extraordinare despre rugaciune. Acest
> lucru imi aduce aminte de scurtul interviu pe care l-a dat la
> televiziunea germana Phonix, cand spunea cu bucurie in fata camerelor
> urmatorul lucru : "am venit la Regensburg sa ma rog impreuna cu Papa".
> Refelectand la cuvintele Sfinteie Sale, din prefata Cartii de
> Rugaciune, mi-am dat seama de profunzimea acelor cuvinte. Voi da mai
> jos un pasaj din prefata IPS. Serafim:
>
> "Intr-o lume agitata si tot mai nesigura, plina de contradictii si de
> ispite,care si-a pierdut orice reper moral, intr-o lume poluata si
> amenintata de catastrofe naturale, c*m este in care traim, nimic nu-i
> mai necesar si mai folositor omului ca rugaciunea. Rugaciunea care,
> singura, este leac impotriva tuturor relelor, incepand cu depresiile
> si bolile psihice; care singura, este leac impotriva tuturor relelor,
> incepand cu depresiile si bolile psihice; care, singura, singura
> mentine echilibu sufletesc si da omului curaj in lupta cu greutatile
> vietii si, mai presus de toate, bucuria de a trai "....
>
> Iar ceva mai jos IPS Serafim adauga un lucru extraordinar, care mie
> personal mi-a plcut foarte mult:
>
> Rugciunea este expresia iubirii. Ea inseamn intimitatea noastr cu
> Dumnezeu. Expresie a iubirii, rugaciunea dovedeste si masura iubir
> noastre fata dc Dumnezeu: atat il iubim pe Dumnezeu cat ne rugam. Toti
> facem, insa, experienta ca nu-i usor sa te rogi, deci nu-i usor s-L
> iubesti pe Dumnczeu "din taat inima, din tot sufletul si din tot
> cugetul" (M 22,37). De cc? Pentru ca inirna noastra este imprtita. Ea
> este atras de iubiri diferite si contradictorii; pe de-o parte de
> iubirea lui Dumnezeu si de iubirea curata a oarnenilor, iar, pe de
> alta parte, de iubicea de plceri si de lucrurile lumii acesteia.
> Falsa iubire, care nu este de la Durnnezcu, ci de la lume, este numit
> de Sf. Evanghe loan "pofta": "pofta trupului, pofta ochilor si trufia
> vietii" (In. 2,16). De aceea, inima nu poate fi intreaga la ruga Ba
> este mal mult acolo unde ne este comoara. "Unde-ti este comoara,
> acolo-ti va fi si inima", zice Mntuitorul (Mt 6,21). De aceea este
> necesar efortul pentru a ne ruga cu atentra concentrata in inim.
> Mintea, care este o energie a inirnii, trebuie silita sa se opreasca
> din impr ei pentru a se ntoarce "acas", in inim. In timpul
> rugaciunii trebuie sa ne inchidem mintea in cuvintele rostite sau
> ascultate si sa ne concentram atentia in inima, unde se afla harul.
> Cnd ne rugm cu "mintea in inina", c*m spun Parintii, atunci vom
> simti o cldura in jurul inimii si o bucurie deosebit de a ne
> ruga"...
>
> Citind aceste cuvinte ale IPS Serafim cu privire la rugaciune cat si
> accentuarea din partea Sfntiiei Sale la modul c*m trebuie spusa
> rugaciunea precum si motivatia pe care trebuie sa o avem cand ne
> rugam, adica iubirea si dorinta de a fi in comuniune cu Dumnezeu:
> Tatal Fiul si Duhul Sfant, gandul m-a dus la un verset din Biblie de
> la Proverbele lui Solomon :
>
> Cnd dreptii domnesc se bucura poporul si, cnd stapnesc cei fara de
> lege, suspina. ( Plide 29:2). Iar in alta traducere care mi se pare
> mai potrivita pentru rugaciune : "cand se inmultesc cei buni poporul
> se bucura, dar cand stapaneste cel rau, poporul geme".
>
> Rugaciunea sincera cu mintea coborata in inima, spusa din dragoste
> pentru Dumnezeu, si acest lucru experimentata de cati mai multi,
> revarsa si bucurie intr-un popor. Era una dintre tezele fundamentale
> ale lui Ioan Alexandru. De aceea el insista ca si senator al
> Parlametului Romaniei sa se spuna rugaciune si in institutiile
> statului. Ce inseamna acest lucru ? De multe ori poti sa ai o stare de
> religiozitate cu "buzele", c*m se spunea la profetul Isaia, dar cu
> inima sa fii departe de Dunmeazeu. Cand nu cobori cu toata fiinta in
> acele momente solemne ale Liturghiei, cand suntem indemnati sa lepadam
> cele lumesti in prezenta lui Dumnezeu ce arde pe Jerfelnic de dragoste
> pentru noi, c*m poate sa vina "BUNATATEA DE LA DUMNEZE" ? Si care
> "BUNATATE", revarsata la tot mai multi aduce cu sine bucurie intr-un
> popor si-n lume. Rugaciunea trage de "poala "BUNATATII lui Dumnezeu" :
> peste om, peste familie, peste societate, peste lume.Iar aceasta
> Bunatate a fost ,este si va fi in vecii vecilor doar in DUMNEZEU. Cand
> vom avea inimile concentrate din dragoste pentru Dumneazeu: din toata
> fiinta noastra, din tot sufletul nostru, si din tot cugetul nostru, si
> dragoste sincera catre apropele nostru, la cati mai multi dintre noi,
> cu siguranta va veni si peste noi bunatatea lui Dumnezeu care aduce cu
> sine Bucurie.
>
> Parintele Sofian critica Miscare Legionara, care desi zicea ca dorea
> sa apere credinta, ei omorau pe cei care le statea impotriva.
> Schimbare inimilor la oameni, adauga parintele, se face cu multa
> rabdare si cu exemplu personal, din care sa "tasnesca din inima", ca
> un izvor de apa vie, dragostea si bunatate lui Dumnezeu. Numai in
> aceste conditii vin vremuri de inviorare in popor. O traire religioasa
> doar cu "buzele", si sa fie vazuta doar pe ulite, atrage d**a sine si
> o inmultire a raului. Fiindca asa c*m spunea si un om de stiinta
> elvetian, Max Tuehrkauf, doar o traire religioasa, dar fara rugaciune
> (Atentie ! Din inima si din dragoste fata de Dumnezeu) te indeparteaza
> mult mai rapid de Dumnezeu, decat stiinta facuta fara Dumnezeu.
>
>
>
>

CALUGARUL din usa (...@yahoo.com, IP: 63.99.16...)
2006-12-09 14:15
Re: Despre importanta Rugaciunii

La 2006-12-09 08:01:04, Davidescu vasile a scris:

In prefata Cartii de Rugaciune bilingve germano-romana scoasa de catre Mitropolia Ortodoxa Romana pentru Germania si Europa Centrala, IPS Serafim spune niste lucruri extraordinare despre rugaciune. Acest lucru imi aduce aminte de scurtul interviu pe care l-a dat la televiziunea germana Phonix, cand spunea cu bucurie in fata camerelor urmatorul lucru : "am venit la Regensburg sa ma rog impreuna cu Papa". Refelectand la cuvintele Sfinteie Sale, din prefata Cartii de Rugaciune, mi-am dat seama de profunzimea acelor cuvinte


____________


Nene Davidescule, IPS S. Joanta este unul din valoroshii nostri ierarhi shi teologi, totodata. Pe internet se pot gasi un numar foarte mare de conferintze ale lui. Eu personal am reushit sa inregistrez de la radio Trinitas mult mai multe conferinte ale lui care nu au aparut pe net, dar lucrez acum ca sa le transmit celor care se ocupa cu punerea pe web a conferintelor teologilor romani.

Rugaciunea. Da. Domnule Davidescu, rugaciunea este singura forma shi posibilitate a noastra, a mirenilor, de a sui catre Dumnezeu. Nu am citit cartea episcopului Serafim, dar sunt convins ca dumnealui trebuie sa faca referintze la cele noua trepte ale rugaciunii care te duc la indumnezeire, sau la rapirea al noualea cer, cum spunea parintele Cleopa, desavirshire la care ajunge un om din zece miliarde de oameni. Astfel de oameni indumnezeitzi au fost Apostolul Pavel, Ioan, Petru.

Parintele Teofil Paraianu, are si el multe conferintze despre rugaciune. El este mai practic shi se coboara la nivelul intzelegerii noastre, ale mirenilor simpli shi neshtiutori de tehnica a rugaciunii. Shi spune parintele Teofil, inspirat fiind din Sfintzii Parintzi ca nu trebuie - in rugaciunile noastre - sa mentzionam nevoile noastre, pentru ca il miniem pe Dumnezeu, refuzindu-i darul shi puterea de a shtii nevoile noastre. Si atunci, se intrebau cei de fatza carora le vorbea parintele Teofi, cum sa ne rugam. Shi parintele le spune : cea mai mare rugaciune este shi cea mai scurta : Doamne Iisuse Hristoase, Fiu al lui Dumnezeu, miluieshte-ma pe mine pacatosul (sau pacatoasa) ! Aceasta este rugaciunea inimii, care are shi ea tehnica ei de rostire, shi care rostita in tot timpul, secunda de secunda a vietzii tale, te tzine departe de necaz shi itzi mentzine sufletul aproape de Dumnezeu. E greu. E nemilos de greu, dar praqcticata, aceasta rugaciune are darul de a de tzine departe de pacat shi de a te apropia de Dumnezeu mai mult decit orice alta rugaciune.

SUnt shi alte rugaciuni importante. Rugaciunea Domneasca (Tatal nostru), rugaciunile consacrate ale Sfintilor Parinti : Ioan Gura de Aur, Sfintul Vasile, Isaac Sirul, Ioan Scararul, Sfintul Antonie cel Mare, etc. Dar peste toate, Psalmii regelui David e rugaciunea cea mai placuta lui Dumnezeu care a fost descoperita de vreo minte omeneasca. Se shtie ca Mihai Viteazu spunea in fiecare zi psalmii pe din-afara. Multzi, foarte multzi calugari shi Sfinti Parinti shtiau Psalmii pe din-afara.

Problema rugaciunii este : gindul, gindurile. Sunt ginduri care ne indeparteaza de la rugaciune. Spune un sfint parinte ca gindurile omului ii arata natura sufletului lui. Gindurile rele vin shi pleaca din sufletul omului ca fulgerul. Staruintza in a ne ruga pentru alungarea lor, pentru limpezirea mintzii noastre de tot ceea ce este lumesc ajuta la urcarea pe citeva trepte a desavirshirii sufleteshti. Tot parintele Paraianu spunea ca in timp ce se ruga, i-a venit in minte o pezie a Vioricai Lascu, caruia lui ii place foarte mult. Dupa ce shi-a terminat rugaciunea, parintele i se adreseaza lui Dumnezeu : Doamne, nu-i ashe c-o fost faina ?

Rugaciunea personala, intima e de trebuintza, dar cea in comuniune, rugaciunea comunitara este cea mai de folos. Slujbele Sfintei shi Soborniceshtei noastre Biserici Ortodoxe, sunt scari catre indumnezeire. Liturghia ne-a fost lasata ca cea mai inalta forma de rugaciune comunitara. Prin ea se mintuiesc sate, orashe, tzari, continente. Ea, rugaciunea Liturghiei este glasul planetei catre Creator. Aceasta trebuie sa fie vie shi permanenta. Ea, rugaciunea Liturghiei trebuie sa fie cea mai importanta actziune a vietzii noastre, pentru ca numai shi numai shi numai in timpul Sfintei Liturghii venim in contact DIRECT cu Sfintul Duh, acolo putem sa ne impartashim DIRECT cu TRUPUL shi SINGELE Mintuitorului Hristos. Acolo shi atunci putem simtzi FIZIC indumnezeirea.

gili din romania (...@yahoo.com, IP: 85.120.41...)
2006-12-09 14:21
La nivel personal Vasalie practica rugaciunea in ...

La 2006-12-09 10:55:20, Emy a scris:

> Ganduri frumoase.
> M`ar interesa insa cum vedetzi la nivel personal practicarea
> rugaciunii. Cum o practicatzi, cat de des, in ce locuri, cu cine,
> samd.

De regula dinsul , Vasalie o practica in baie ...
Se roaga la sfintii mucenici Ba'secu , Stolojan , Stoica si restul gastii .
Deprinderea asta , oarecum nesanatoasa pentru un om la virsta dinsului i-a cauzat si unele neplaceri ivite in urma aparitiei bataturilor .

Davidescu vasile din Bicaz (...@k.ro, IP: 86.107.252...)
2006-12-09 15:21
Re: CALUGARU:Despre importanta Rugaciunii

La 2006-12-09 14:15:28, CALUGARUL a scris:

>Domnule,
Tin sa va multumesc foarte mult pentru completarile dv.pline de substanta si de bun simt.

De fapt eu nu sunt un om cu multa stiinta in domeniul teologic, dv., corespunzator userului ,se pare ca aveti mai multe cunostinte.

De fapt,asa ar trebui sa decurga discutia pe internet cu recunoasteri,idei,critici politicoase.

Va multumesc si promit ca voi urmari emisiunile religioase sau pe internet cu asemenea tematici

costy din Germania (...@yahoo.de, IP: 84.168.99...)
2006-12-09 17:25
Pentru "nimeni" si pt.toti !!

Colegul Calugarul pomeneste de cele noua trepte ale rugaciunii. Ii
multumesc pt. informatie, nu am stiut despre existenta lor!
Cu rugaciunea si cu treptele ei m-am lamurit. Ma intreb daca stie cineva
cate trepte are prostia?, fiindaca "nimeni", in urcushul sau vertiginos, a
depasit ultima treapta si a cazut printre picioarele la "toti"!!

Emy (...@hotmail.com, IP: 86.120.60...)
2006-12-09 23:43
Re: Despre importanta Rugaciunii


Sunt de acord doar partial cu ce spuneti. Rugaciunea poate sa fie una mai timida, ascunsa, ferita de ochii lumii. La fel de bine poate fi impreuna cu mai multi credinciosi, asa cum era de fapt practica primilor crestini. In ambele cazuri insa, rugaciunea este forma cea mai inalta de comuniune cu Dumnezeu, respiratia sanatoasa a sufletului.

Teoriile sunt frumoase, dar se pare ca practica ne omoara, iar domnul Davidescu n`a binevoit sa dea un raspuns lamuritor.



La 2006-12-09 13:42:17, DanBruma a scris:

> Bravo Emy, buna intrebare, sa vedem ce raspunde Davidescu, sper ca o
> sa inteleaga ca de fapt ceea ce vrei sa spui este ca rugaciunea este
> ceva intim, personal si se practica in asa fel incat restul lumii sa
> nu vada!
>
> La 2006-12-09 08:01:04, Davidescu vasile a scris:
>
> > Despre importanta Rugaciunii
> >
> > In prefata Cartii de Rugaciune bilingve germano-romana scoasa de catre
> > Mitropolia Ortodoxa Romana pentru Germania si Europa Centrala, IPS
> > Serafim spune niste lucruri extraordinare despre rugaciune. Acest
> > lucru imi aduce aminte de scurtul interviu pe care l-a dat la
> > televiziunea germana Phonix, cand spunea cu bucurie in fata camerelor
> > urmatorul lucru : "am venit la Regensburg sa ma rog impreuna cu Papa".
> > Refelectand la cuvintele Sfinteie Sale, din prefata Cartii de
> > Rugaciune, mi-am dat seama de profunzimea acelor cuvinte. Voi da mai
> > jos un pasaj din prefata IPS. Serafim:
> >
> > "Intr-o lume agitata si tot mai nesigura, plina de contradictii si de
> > ispite,care si-a pierdut orice reper moral, intr-o lume poluata si
> > amenintata de catastrofe naturale, c*m este in care traim, nimic nu-i
> > mai necesar si mai folositor omului ca rugaciunea. Rugaciunea care,
> > singura, este leac impotriva tuturor relelor, incepand cu depresiile
> > si bolile psihice; care singura, este leac impotriva tuturor relelor,
> > incepand cu depresiile si bolile psihice; care, singura, singura
> > mentine echilibu sufletesc si da omului curaj in lupta cu greutatile
> > vietii si, mai presus de toate, bucuria de a trai "....
> >
> > Iar ceva mai jos IPS Serafim adauga un lucru extraordinar, care mie
> > personal mi-a plcut foarte mult:
> >
> > Rugciunea este expresia iubirii. Ea inseamn intimitatea noastr cu
> > Dumnezeu. Expresie a iubirii, rugaciunea dovedeste si masura iubir
> > noastre fata dc Dumnezeu: atat il iubim pe Dumnezeu cat ne rugam. Toti
> > facem, insa, experienta ca nu-i usor sa te rogi, deci nu-i usor s-L
> > iubesti pe Dumnczeu "din taat inima, din tot sufletul si din tot
> > cugetul" (M 22,37). De cc? Pentru ca inirna noastra este imprtita. Ea
> > este atras de iubiri diferite si contradictorii; pe de-o parte de
> > iubirea lui Dumnezeu si de iubirea curata a oarnenilor, iar, pe de
> > alta parte, de iubicea de plceri si de lucrurile lumii acesteia.
> > Falsa iubire, care nu este de la Durnnezcu, ci de la lume, este numit
> > de Sf. Evanghe loan "pofta": "pofta trupului, pofta ochilor si trufia
> > vietii" (In. 2,16). De aceea, inima nu poate fi intreaga la ruga Ba
> > este mal mult acolo unde ne este comoara. "Unde-ti este comoara,
> > acolo-ti va fi si inima", zice Mntuitorul (Mt 6,21). De aceea este
> > necesar efortul pentru a ne ruga cu atentra concentrata in inim.
> > Mintea, care este o energie a inirnii, trebuie silita sa se opreasca
> > din impr ei pentru a se ntoarce "acas", in inim. In timpul
> > rugaciunii trebuie sa ne inchidem mintea in cuvintele rostite sau
> > ascultate si sa ne concentram atentia in inima, unde se afla harul.
> > Cnd ne rugm cu "mintea in inina", c*m spun Parintii, atunci vom
> > simti o cldura in jurul inimii si o bucurie deosebit de a ne
> > ruga"...
> >
> > Citind aceste cuvinte ale IPS Serafim cu privire la rugaciune cat si
> > accentuarea din partea Sfntiiei Sale la modul c*m trebuie spusa
> > rugaciunea precum si motivatia pe care trebuie sa o avem cand ne
> > rugam, adica iubirea si dorinta de a fi in comuniune cu Dumnezeu:
> > Tatal Fiul si Duhul Sfant, gandul m-a dus la un verset din Biblie de
> > la Proverbele lui Solomon :
> >
> > Cnd dreptii domnesc se bucura poporul si, cnd stapnesc cei fara de
> > lege, suspina. ( Plide 29:2). Iar in alta traducere care mi se pare
> > mai potrivita pentru rugaciune : "cand se inmultesc cei buni poporul
> > se bucura, dar cand stapaneste cel rau, poporul geme".
> >
> > Rugaciunea sincera cu mintea coborata in inima, spusa din dragoste
> > pentru Dumnezeu, si acest lucru experimentata de cati mai multi,
> > revarsa si bucurie intr-un popor. Era una dintre tezele fundamentale
> > ale lui Ioan Alexandru. De aceea el insista ca si senator al
> > Parlametului Romaniei sa se spuna rugaciune si in institutiile
> > statului. Ce inseamna acest lucru ? De multe ori poti sa ai o stare de
> > religiozitate cu "buzele", c*m se spunea la profetul Isaia, dar cu
> > inima sa fii departe de Dunmeazeu. Cand nu cobori cu toata fiinta in
> > acele momente solemne ale Liturghiei, cand suntem indemnati sa lepadam
> > cele lumesti in prezenta lui Dumnezeu ce arde pe Jerfelnic de dragoste
> > pentru noi, c*m poate sa vina "BUNATATEA DE LA DUMNEZE" ? Si care
> > "BUNATATE", revarsata la tot mai multi aduce cu sine bucurie intr-un
> > popor si-n lume. Rugaciunea trage de "poala "BUNATATII lui Dumnezeu" :
> > peste om, peste familie, peste societate, peste lume.Iar aceasta
> > Bunatate a fost ,este si va fi in vecii vecilor doar in DUMNEZEU. Cand
> > vom avea inimile concentrate din dragoste pentru Dumneazeu: din toata
> > fiinta noastra, din tot sufletul nostru, si din tot cugetul nostru, si
> > dragoste sincera catre apropele nostru, la cati mai multi dintre noi,
> > cu siguranta va veni si peste noi bunatatea lui Dumnezeu care aduce cu
> > sine Bucurie.
> >
> > Parintele Sofian critica Miscare Legionara, care desi zicea ca dorea
> > sa apere credinta, ei omorau pe cei care le statea impotriva.
> > Schimbare inimilor la oameni, adauga parintele, se face cu multa
> > rabdare si cu exemplu personal, din care sa "tasnesca din inima", ca
> > un izvor de apa vie, dragostea si bunatate lui Dumnezeu. Numai in
> > aceste conditii vin vremuri de inviorare in popor. O traire religioasa
> > doar cu "buzele", si sa fie vazuta doar pe ulite, atrage d**a sine si
> > o inmultire a raului. Fiindca asa c*m spunea si un om de stiinta
> > elvetian, Max Tuehrkauf, doar o traire religioasa, dar fara rugaciune
> > (Atentie ! Din inima si din dragoste fata de Dumnezeu) te indeparteaza
> > mult mai rapid de Dumnezeu, decat stiinta facuta fara Dumnezeu.
> >
> >
> >
> >
>
>

akimote din MuyotoCity (...@msn.com, IP: 69.70.174...)
2006-12-10 12:19
Re: Pentru "nimeni" si pt.toti !!...Costyreaza....

La tine n-are nici o treapta....e la parter....


La 2006-12-09 17:25:54, costy a scris:

> Colegul Calugarul pomeneste de cele noua trepte ale rugaciunii. Ii
> multumesc pt. informatie, nu am stiut despre existenta lor!
> Cu rugaciunea si cu treptele ei m-am lamurit. Ma intreb daca stie
> cineva
> cate trepte are prostia?, fiindaca "nimeni", in urcushul sau
> vertiginos, a
> depasit ultima treapta si a cazut printre picioarele la "toti"!!
>

costy din Germania (...@yahoo.de, IP: 84.168.106...)
2006-12-10 16:13
Re: Pentru "nimeni" si pt.toti !!...Costyreaza....// aki

La 2006-12-10 12:19:43, akimote a scris:

> La tine n-are nici o treapta....e la parter....
>

Stiam, insa, chiar asa de la parter, i-mi permit sa-ti scuip seminte-n cap,
fiindca tu nu vrei de nci un fel sa iesi din groapa in care stai ascuns!



> La 2006-12-09 17:25:54, costy a scris:
>
> > Colegul Calugarul pomeneste de cele noua trepte ale rugaciunii. Ii
> > multumesc pt. informatie, nu am stiut despre existenta lor!
> > Cu rugaciunea si cu treptele ei m-am lamurit. Ma intreb daca stie
> > cineva
> > cate trepte are prostia?, fiindaca "nimeni", in urcushul sau
> > vertiginos, a
> > depasit ultima treapta si a cazut printre picioarele la "toti"!!
> >
>
>

costy din Germania (...@yahoo.de, IP: 84.168.106...)
2006-12-10 16:15
Re: Pentru "nimeni" si pt.toti !!...Costyreaza..../aki

...cand am dat click ...am vazut un imi impotriva gramaticii LR-ne!




La 2006-12-10 12:19:43, akimote a scris:

> La tine n-are nici o treapta....e la parter....
>
>
> La 2006-12-09 17:25:54, costy a scris:
>
> > Colegul Calugarul pomeneste de cele noua trepte ale rugaciunii. Ii
> > multumesc pt. informatie, nu am stiut despre existenta lor!
> > Cu rugaciunea si cu treptele ei m-am lamurit. Ma intreb daca stie
> > cineva
> > cate trepte are prostia?, fiindaca "nimeni", in urcushul sau
> > vertiginos, a
> > depasit ultima treapta si a cazut printre picioarele la "toti"!!
> >
>
>

costy din Germania (...@yahoo.de, IP: 84.168.108...)
2006-12-10 16:52
Re: Pentru "nimeni" si pt.toti !!...Costyreaza..../// trece, nu trece?..bietu costy, mai rau ca Ion

La 2006-12-10 12:19:43, akimote a scris:

> La tine n-are nici o treapta....e la parter....
>
Hallo, "subsolul", sa-mi spui cand am voie sa-ti mananc seminte-n cap!!



> La 2006-12-09 17:25:54, costy a scris:
>
> > Colegul Calugarul pomeneste de cele noua trepte ale rugaciunii. Ii
> > multumesc pt. informatie, nu am stiut despre existenta lor!
> > Cu rugaciunea si cu treptele ei m-am lamurit. Ma intreb daca stie
> > cineva
> > cate trepte are prostia?, fiindaca "nimeni", in urcushul sau
> > vertiginos, a
> > depasit ultima treapta si a cazut printre picioarele la "toti"!!
> >
>
>


« Rezultatele cautarii

     « Comentariu anterior     Comentariu urmator >     Ultimul comentariu »

     « Toate comentariile



Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2019 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.07585 sec.