Ziua Logo
  17:02, miercuri, 21 august 2019
 Cauta:  
  Detalii »

Eveniment

2008-12-13
moroianu (...@k.ro, IP: 92.80.70...)
2008-12-13 15:58
Ceea ce frapeaza in toate discutiile despre invatamant...


...este usurintza cu care aproape orice roman se considera pe sine insusi suficient de educat pentru a putea aborda cu maxima competentza problemele teoretice si practice ale educatiei. Toata lumea vorbeste ca si cum ar avea in buzunar solutia imediata a unor probleme percepute ca foarte grave (daca nu catastrofale), dar nimeni nu simte nevoia sa intre in detalii sau sa faca vreo distinctie intre o criza a invatamantului si una a organismelor financiar -bancare sau a unei ramuri oarecari a industriei extractive.

Iar in privinta propunerilor concrete, ele nu depasesc in general nivelul
"copierii intocmai" a unuia din sistemele de invatamant de pe alte meleaguri, si pe cel al revizuirii programelor ("invechite", sau "datand de acum o suta de ani"!) in sensul eliminarii "supraincarcarii" (adica al stimularii tendintelor generale spre lene si minim efort de atentie si concentrare).

Ceea ce se ignora cu desavarsire este faptul ca invatamantul (chiar si cel al disciplinelor tehnice) face parte din sfera civilizatiei spirituale, nu materiale a unei natiuni, si ca buna lui functionare nu se poate obtine cu metodele birocratice care se dovedesc eficiente in sporirea productiei de cuie sau de ingrasaminte chimice.

Sau altfel spus, faptul ca Germania epocii lui Humboldt sau Romania lui Titu Maiorescu, Nicolae Iorga si Spiru Haret au avut un invatamant de o rara calitate si eficientza nu fiindca programele erau injumatatite periodic sau fiindca scoala era pusa in slujba nevoilor de moment ale economiei, ci fiindca intreaga societate era animata de respectul pentru scoala si oamenii ei, implicit de dorintza de a invatza, iar vulgaritatea, smecheria si incorectitudinea se bucurau de un prestigiu social extrem de scazut.

In realitate, un sistem de invatamant ajuns in situati acelui romanesc de astazi este foarte greu de redresat fiindca, prin insasi natura lui, procesul formarii si instruirii fiintelor omenesti NU este o forma de dresaj, deci nu se poate desfasura la parametri optimi intr-o societate care dispretuieste cultura si "bunurile simbolice" - in conditiile psihozei succesului rapid si ale imbogatirii rapide...

Cu un cuvant: in materie de educatie, posibilitatea de a trisa nu poate fi nicodata complet eliminata din exterior (nici in randurile prestatorilor, nici in cele ale beneficiarilor de "servicii educationale"), iar singura speranta de mai bine este ca ambele categorii sa se abtina in mod benevol de la a face uz de ea, sub influentza unor factori de natura morala, care, de la caz la caz , pot fi corectitudinea individuala, etica profesionala, sau in cazul cel mai fericit, entuziasmul.

Marius Adrian Porojnicu din Craiova (...@rdslink.ro, IP: 86.34.245...)
2008-12-13 16:35
Re: Ceea ce frapeaza in toate discutiile despre invatamant...


Daca nu ma'nsel -onorabile-consideri conflictul de idei pe tema data , ca nefiind necesar ?! Trebuie sa asteptam revenirea la moralitate,nu sa declansam revenirea la moralitate ? Prestatorul de servicii trebuie lasat sa ne livreze "marfa"care o cred ei de cuviinta si sa n'avem pretentii la calitate ? Ce ne incurca ? Nu cumva acele diplome care atesta ca santem ce de fapt nu santem ?Pai daca acceptam acele diplome,nu cumva finantam lipsa de moralitate ?Aparitia "subculturii" ca efect al cauzei{educatia sau lipsa de} trebuie ignorat a?Sa fie acest subiect un "tabu"pentru "consumator" si sa nu se supuna cererii si ofertei de......? Sa ne supunem pretentiilor "prestatorilor"fara sa cartim,lasandu-i tot pe ei sa stabileasca ce"marfa" ne livreaza ?
Nu avem deja creat un complex ce se numeste "ridicol de situatie ?"

La 2008-12-13 15:58:03, moroianu a scris:

>
> ...este usurintza cu care aproape orice roman se considera pe
> sine insusi suficient de educat pentru a putea aborda cu maxima
> competentza problemele teoretice si practice ale educatiei. Toata
> lumea vorbeste ca si cum ar avea in buzunar solutia imediata a unor
> probleme percepute ca foarte grave (daca nu catastrofale), dar nimeni
> nu simte nevoia sa intre in detalii sau sa faca vreo distinctie intre
> o criza a invatamantului si una a organismelor financiar -bancare sau
> a unei ramuri oarecari a industriei extractive.
>
> Iar in privinta propunerilor concrete, ele nu depasesc in
> general nivelul
> "copierii intocmai" a unuia din sistemele de invatamant de pe alte
> meleaguri, si pe cel al revizuirii programelor ("invechite", sau
> "datand de acum o suta de ani"!) in sensul eliminarii
> "supraincarcarii" (adica al stimularii tendintelor generale spre lene
> si minim efort de atentie si concentrare).
>
> Ceea ce se ignora cu desavarsire este faptul ca invatamantul
> (chiar si cel al disciplinelor tehnice) face parte din sfera
> civilizatiei spirituale, nu materiale a unei natiuni, si ca buna lui
> functionare nu se poate obtine cu metodele birocratice care se
> dovedesc eficiente in sporirea productiei de cuie sau de ingrasaminte
> chimice.
>
> Sau altfel spus, faptul ca Germania epocii lui Humboldt sau
> Romania lui Titu Maiorescu, Nicolae Iorga si Spiru Haret au avut un
> invatamant de o rara calitate si eficientza nu fiindca programele
> erau injumatatite periodic sau fiindca scoala era pusa in slujba
> nevoilor de moment ale economiei, ci fiindca intreaga societate era
> animata de respectul pentru scoala si oamenii ei, implicit de
> dorintza de a invatza, iar vulgaritatea, smecheria si
> incorectitudinea se bucurau de un prestigiu social extrem de scazut.
>
>
> In realitate, un sistem de invatamant ajuns in situati acelui
> romanesc de astazi este foarte greu de redresat fiindca, prin insasi
> natura lui, procesul formarii si instruirii fiintelor omenesti NU
> este o forma de dresaj, deci nu se poate desfasura la parametri
> optimi intr-o societate care dispretuieste cultura si "bunurile
> simbolice" - in conditiile psihozei succesului rapid si ale
> imbogatirii rapide...
>
> Cu un cuvant: in materie de educatie, posibilitatea de a trisa
> nu poate fi nicodata complet eliminata din exterior (nici in
> randurile prestatorilor, nici in cele ale beneficiarilor de "servicii
> educationale"), iar singura speranta de mai bine este ca ambele
> categorii sa se abtina in mod benevol de la a face uz de ea, sub
> influentza unor factori de natura morala, care, de la caz la caz ,
> pot fi corectitudinea individuala, etica profesionala, sau in cazul
> cel mai fericit, entuziasmul.
>

Mache din Illinois (...@gmail.com, IP: 12.2.142...)
2008-12-13 16:57
Re: Ceea ce frapeaza in toate discutiile despre invatamant...

Mon cher,

Pana una alta esecul sistemului de invatamant se datoreaza in PRIMUL RAND dascalilor. Sigur ca evenimentele nefericite din anii '40 si '50 au generat aceasta schimbare in rau, insa in cei 20 de ani scursi de la prabusirea sistemului comunist nu au adus produs nici pe departe schimbarile asteptate. Din pacate o mare parte a dascalilor nostii sunt tot aceeasi mitocani cu creier de sergent major emerit asemeni primele promotii varsate de "democratia popuilara".

In ce priveste enervarea vis a vis de comentariile romanilor care nu sunt "suficient de educati [..] pentru a putea aborda cu maxima
competentza problemele teoretice si practice ale educatiei" nu trebuie uitat ca daca ei sunt destul de "competenti" pentru a plati facturile invatamantului au dreptul sa-si puna macar intrebarea "ce naiba se intampla cu banii mei?". Iar daca dascalii nu au capacitatea sa aduca sistemul la linia de plutire, sigur si cei mai saraci cu duhul sunt pe deplin indreptatiti sa-si dea cu parerea.

Nu in ultimul rand, invatamantul sufera intr-adevar de lipsa banilor, de lefurile proaste, etc. Sunt de parere ca efortul financiar al statului in acesta directie trebuie sa creasca binisor in speranta ca dascalii vor reusi pana la urma sa-si faca macar partial meseria. Totusi eficienta banilor cheltuiti in ivatamant ramane extrem de scazuta si macar pe temene lung trebuie gandita o alta varianta in care statul sa nu mai fie doar vaca de muls...

La 2008-12-13 15:58:03, moroianu a scris:

>
> ...este usurintza cu care aproape orice roman se considera pe
> sine insusi suficient de educat pentru a putea aborda cu maxima
> competentza problemele teoretice si practice ale educatiei. Toata
> lumea vorbeste ca si cum ar avea in buzunar solutia imediata a unor
> probleme percepute ca foarte grave (daca nu catastrofale), dar nimeni
> nu simte nevoia sa intre in detalii sau sa faca vreo distinctie intre
> o criza a invatamantului si una a organismelor financiar -bancare sau
> a unei ramuri oarecari a industriei extractive.
>
> Iar in privinta propunerilor concrete, ele nu depasesc in
> general nivelul
> "copierii intocmai" a unuia din sistemele de invatamant de pe alte
> meleaguri, si pe cel al revizuirii programelor ("invechite", sau
> "datand de acum o suta de ani"!) in sensul eliminarii
> "supraincarcarii" (adica al stimularii tendintelor generale spre lene
> si minim efort de atentie si concentrare).
>
> Ceea ce se ignora cu desavarsire este faptul ca invatamantul
> (chiar si cel al disciplinelor tehnice) face parte din sfera
> civilizatiei spirituale, nu materiale a unei natiuni, si ca buna lui
> functionare nu se poate obtine cu metodele birocratice care se
> dovedesc eficiente in sporirea productiei de cuie sau de ingrasaminte
> chimice.
>
> Sau altfel spus, faptul ca Germania epocii lui Humboldt sau
> Romania lui Titu Maiorescu, Nicolae Iorga si Spiru Haret au avut un
> invatamant de o rara calitate si eficientza nu fiindca programele
> erau injumatatite periodic sau fiindca scoala era pusa in slujba
> nevoilor de moment ale economiei, ci fiindca intreaga societate era
> animata de respectul pentru scoala si oamenii ei, implicit de
> dorintza de a invatza, iar vulgaritatea, smecheria si
> incorectitudinea se bucurau de un prestigiu social extrem de scazut.
>
>
> In realitate, un sistem de invatamant ajuns in situati acelui
> romanesc de astazi este foarte greu de redresat fiindca, prin insasi
> natura lui, procesul formarii si instruirii fiintelor omenesti NU
> este o forma de dresaj, deci nu se poate desfasura la parametri
> optimi intr-o societate care dispretuieste cultura si "bunurile
> simbolice" - in conditiile psihozei succesului rapid si ale
> imbogatirii rapide...
>
> Cu un cuvant: in materie de educatie, posibilitatea de a trisa
> nu poate fi nicodata complet eliminata din exterior (nici in
> randurile prestatorilor, nici in cele ale beneficiarilor de "servicii
> educationale"), iar singura speranta de mai bine este ca ambele
> categorii sa se abtina in mod benevol de la a face uz de ea, sub
> influentza unor factori de natura morala, care, de la caz la caz ,
> pot fi corectitudinea individuala, etica profesionala, sau in cazul
> cel mai fericit, entuziasmul.
>

gili din romania (...@yahoo.com, IP: 86.105.183...)
2008-12-13 17:27
Criza este generala . Si este in primul rind o criza morala ...

Nu ma consider suficient de educat , vorba lui Moroianu , ca sa-mi dau cu presupusul in ceea ce priveste rezolvarea teoretica si praftica a crizei din invatamnt , dar sunt suficient de educat ca sa constat , chiar si pe paralele mele , vorba lui Mache , ca aceasta criza a invatamintului poate sa aibe rezolvare dinspre :

1. Dumnezeu .
Sa asteptam , da cred totusi ca Dinsul este extrem de ocupat cu alte trebusoare la prezent .

2. Clasa politica .
Ar fi locul cel mai nimerit avind in vedere omniprezenta politicului in toate sferele , da m-as mira , al dracului m-as mira cu unii ca Ba'secu , Geoana , Iliescu , Boc si altii asemenea lor , care vai , sunt definitorii pentru actuala clasa politica .

3. Biserica .
Am mari indoieli avind in vedere moralitatea scazuta a ierarhilor acesteia .

4. Corpul profesoral .
Nici de aici nu ma inabus in sperante , avind in vedere ca si acest corp este parte a sistemului , dar mai ales a fost unul din pilonii de baza ai formarii "omului nou" in vechiul regim .

5. Parintii si dracii de copchii .
Ca beneficiari indirecti si copii ca beneficiari directi si nemijlociti . Pai tocmai astia strica . Strica corpul cela profesoral de ziceam .

In concluzie ... NU STIU !
Nu stiu cum , cind , in ce fel , prin ce metode , mijloace , cu ce oameni ...
HABAR NU AM !

moroianu (...@k.ro, IP: 92.80.114...)
2008-12-13 17:48
Re: "Criza este generala . Si este in primul rind o criza morala ..." Bravo Gili!


Cam asta imi statea si mie pe limba sa spun.

Doar ca, fiind, cum bine zici, o "criza generala", nu stiu daca e bine sa culpabilizezi o categorie anume, si anume exact aceea pe umerii careia sta, de bine de rau, functionarea pana la noi ordine a subsistemului bolnav care e invatamantul...

La 2008-12-13 17:27:19, gili a scris:

> Nu ma consider suficient de educat , vorba lui Moroianu , ca
> sa-mi dau cu presupusul in ceea ce priveste rezolvarea teoretica si
> praftica a crizei din invatamnt , dar sunt suficient de educat ca sa
> constat , chiar si pe paralele mele , vorba lui Mache , ca aceasta
> criza a invatamintului poate sa aibe rezolvare dinspre :
>
> 1. Dumnezeu .
> Sa asteptam , da cred totusi ca Dinsul este extrem de ocupat
> cu alte trebusoare la prezent .
>
> 2. Clasa politica .
> Ar fi locul cel mai nimerit avind in vedere omniprezenta
> politicului in toate sferele , da m-as mira , al dracului m-as mira
> cu unii ca Ba'secu , Geoana , Iliescu , Boc si altii asemenea lor ,
> care vai , sunt definitorii pentru actuala clasa politica .
>
> 3. Biserica .
> Am mari indoieli avind in vedere moralitatea scazuta a
> ierarhilor acesteia .
>
> 4. Corpul profesoral .
> Nici de aici nu ma inabus in sperante , avind in vedere ca si
> acest corp este parte a sistemului , dar mai ales a fost unul din
> pilonii de baza ai formarii "omului nou" in vechiul regim .
>
> 5. Parintii si dracii de copchii .
> Ca beneficiari indirecti si copii ca beneficiari directi si
> nemijlociti . Pai tocmai astia strica . Strica corpul cela profesoral
> de ziceam .
>
> In concluzie ... NU STIU !
> Nu stiu cum , cind , in ce fel , prin ce metode , mijloace , cu
> ce oameni ...
> HABAR NU AM !
>

M_D_L (...@email.ro, IP: 193.231.40...)
2008-12-13 17:52
Re: Ceea ce frapeaza in toate discutiile despre invatamant...

La 2008-12-13 16:57:58, Mache a scris:

> Mon cher,
>
> Pana una alta esecul sistemului de invatamant se datoreaza in PRIMUL
> RAND dascalilor.

Ba, tu esti complet pe dinafara ! Dascalii sunt niste simple unelte, niste maimute dresate (unii sunt chiar oi proaste) sa puna "placa cu lectia". Ca orice animal au instincte : manaca, beau apa, respira, se ..t, si daca pot sa fure si ei ceva, sa ia o spaga, sa duca ceva acasa. Nu ei sunt de vina pentru ca sistemul merge prost si nu "da productie", ci sefii lor "ciobanii de la stana". Managementul este prost. Guvernul este de vina. Programele scolare nu sunt bune, sistemul de admitere la liceu si la facultate este dezastruos. Nu sunt dotate laboratoarele, dar nici nu s-a angajat personal tehnic de intretinere a aparaturii (oameni calificati in mod real, pentru ca asa sunt unii care taie frunze la caini). Ai inteles ?

Sigur ca evenimentele nefericite din anii '40 si '50
> au generat aceasta schimbare in rau, insa in cei 20 de ani scursi de
> la prabusirea sistemului comunist nu au adus produs nici pe departe
> schimbarile asteptate.

Pai in ultimii 20 de ani s-a stricat invatamantul, la ordinul vesticilor, pentru ca inainte mai mergea cat de cat. Nu se intra acum la facultate fara examen ? Nu se intra la liceu pe baza mediei din timpul gimnaziului, la care o contributie importanta au banii dati de parinti profesorilor de la clasa, sub forma de meditatii cu odraslele lor ?
Am impresia ca esti cam prost si macani fara rost. Sau poate ca nu esti prost, dar esti o jigodie platita sa bage strambe.

Pinkie din Franta (...@voila.fr, IP: 64.131.66...)
2008-12-13 17:53
Re: Moroi apare, soarele rasare ... :-))



acest tovarasel care da lectii de pe un fotoliu de piele din Bucale
chiar se crede o eminenta cenusie, da note si pe intern si pe extern,
se pricepe la toate ca rapidistii, fara sa aiba probabil
vreo stampila pe pasaport ....

Daca invatamantul nostru e asa de calitate cum s-o face ca diplomele
noastre nu sunt recunoscute pe nicaieri , ca programele, numarul de ore
si componenta lor nu corespund cu programele din tarile normale
unde scoala se face la scoala, nu la meditatii ???

Programele trebuie adaptate, scoala trebuie readusa la scoala,
nu acasa pe saci de bani , profesorii nu sunt prea multi,
BUGETUL E GOL din alte cauze ( impozitare incorecta, evaziune
fiscala) , a comparat cineva cu procente din PIB cu alte tari ???

gili din romania (...@yahoo.com, IP: 86.105.183...)
2008-12-13 19:17
." Bravo Gili! Multumesc de incurajari dom' Profesor ! Este ca fac progrese ?

Pai nu am culpabilizat pe nimeni in mod special , vai de pacatele mele dom' profesor .
Decit pe aia ... de mai sus ...
Acuma dreptu-i ca nici nu au mai ramas prea multi pe dinafara .
Orsicitusi ... Sunt optimist . Trag de nadejdi ca asa cam peste fro suta , o suta si ceva de anisori la maxim maximorum doua , sa fim ... pe linie , cum se cuvine ...
Asta bineinteles daca om mai fi , n'asa ?
D'aia drept sa-ti spui , pentru mine nici nu prezinta prea mare enteres , da ... ca sa ne aflam asa in traba dupa bunul obicei al nostru ... Merge de o discutie , n'asa ?

Hokusai san din Kyoto (...@gmail.com, IP: 94.52.184...)
2008-12-13 19:33
Re: Ceea ce frapeaza in toate discutiile despre invatamant.../ Tov. MDL ai ramas cu ideea fixa,

invechita ca examenele de admitere ar fi necesare, TOTAL GRESIT!

Examenele de admitere au fost UN MARE RAU, o mare piedica in calea celor care vroiau sa studieze dar nu aveau pile sau nu aveau bani multi sa mituiasca profesori din comisia de admitere!

Cunosc cazuri concrete cind nulitati cu pile au fost admisi iar candidati merituosi au fost respinsi la examen!!!!!!


wLa 2008-12-13 17:52:48, M_D_L a scris:

> La 2008-12-13 16:57:58, Mache a scris:
>
> > Mon cher,
> >
> > Pana una alta esecul sistemului de invatamant se datoreaza in PRIMUL
> > RAND dascalilor.
>
> Ba, tu esti complet pe dinafara ! Dascalii sunt niste simple unelte,
> niste maimute dresate (unii sunt chiar oi proaste) sa puna "placa cu
> lectia". Ca orice animal au instincte : manaca, beau apa, respira, se
> ..t, si daca pot sa fure si ei ceva, sa ia o spaga, sa duca ceva
> acasa. Nu ei sunt de vina pentru ca sistemul merge prost si nu "da
> productie", ci sefii lor "ciobanii de la stana". Managementul este
> prost. Guvernul este de vina. Programele scolare nu sunt bune,
> sistemul de admitere la liceu si la facultate este dezastruos. Nu
> sunt dotate laboratoarele, dar nici nu s-a angajat personal tehnic de
> intretinere a aparaturii (oameni calificati in mod real, pentru ca asa
> sunt unii care taie frunze la caini). Ai inteles ?
>
> Sigur ca evenimentele nefericite din anii '40 si '50
> > au generat aceasta schimbare in rau, insa in cei 20 de ani scursi de
> > la prabusirea sistemului comunist nu au adus produs nici pe departe
> > schimbarile asteptate.
>
> Pai in ultimii 20 de ani s-a stricat invatamantul, la ordinul
> vesticilor, pentru ca inainte mai mergea cat de cat. Nu se intra acum
> la facultate fara examen ? Nu se intra la liceu pe baza mediei din
> timpul gimnaziului, la care o contributie importanta au banii dati de
> parinti profesorilor de la clasa, sub forma de meditatii cu odraslele
> lor ?
> Am impresia ca esti cam prost si macani fara rost. Sau poate ca nu
> esti prost, dar esti o jigodie platita sa bage strambe.
>

LENIO (...@yahoo.com, IP: 89.36.77...)
2008-12-13 20:33
Re: ." Bravo Gili! Multumesc de incurajari dom' Profesor ! Este ca fac progrese ?

Intelepciunea vine odata cu inaintarea in varsta,Gili !
La 2008-12-13 19:17:53, gili a scris:

> Pai nu am culpabilizat pe nimeni in mod special , vai de pacatele
> mele dom' profesor .
> Decit pe aia ... de mai sus ...
> Acuma dreptu-i ca nici nu au mai ramas prea multi pe dinafara .
> Orsicitusi ... Sunt optimist . Trag de nadejdi ca asa cam peste
> fro suta , o suta si ceva de anisori la maxim maximorum doua , sa fim
> ... pe linie , cum se cuvine ...
> Asta bineinteles daca om mai fi , n'asa ?
> D'aia drept sa-ti spui , pentru mine nici nu prezinta prea mare
> enteres , da ... ca sa ne aflam asa in traba dupa bunul obicei al
> nostru ... Merge de o discutie , n'asa ?
>

M_D_L (...@email.ro, IP: 193.231.40...)
2008-12-13 20:43
Re: Ceea ce frapeaza in toate discutiile despre invatamant.../ Tov. MDL ai ramas cu ideea fixa,

La 2008-12-13 19:33:43, Hokusai san a scris:

> invechita ca examenele de admitere ar fi necesare, TOTAL GRESIT!
>
> Examenele de admitere au fost UN MARE RAU, o mare piedica in calea
> celor care vroiau sa studieze dar nu aveau pile sau nu aveau bani
> multi sa mituiasca profesori din comisia de admitere!
>
> Cunosc cazuri concrete cind nulitati cu pile au fost admisi iar
> candidati merituosi au fost respinsi la examen!!!!!!
>
>

De data asta dadusi cu mucii in ciorba !

Pai cum sa se intre la facultatile tehnice fara sa stii la matematica si fizica. Examenul este un filtru care ii elimina din start pe retardatii care isi inchipuie ca facultatea este un fel de gradinita. Dumneata stii cu studenti lucram noi acum ?
In anul al doilea la fizica nu au stiut ce este curentul electric. Nu citesc nimic, pentru ca asa s-au invatat din timpul gimnaziului si de la liceu. Astia care vin acum la noi sunt mai mult cazaturi care vor sa puna mana pe o diploma. Ii promovam fara sa stie nimic, ca sa ne luam salariile. Sunt mai multe locuri la facultati decat absolventi de liceu si toti tin cu dintii de studentii inscrisi. Pai eu stau atat de mult pe acest forum chiar in timpul serviciului, pentru ca nu vin "studentii" la ore. Ei nu vin, dar eu trebuie sa fiu prezent, ca sa iau salariul. N-ai ahabar de cum stau treburile.
Povestile astea cu "candidati merituosi au fost respinsi la examen" sunt pentru aia care n-au putut sa intre la o facultate. Chiar daca se faceau si atunci invarteli, procentul celor intrati cu pile nu depasea 10 %. Si chiar daca intrau, nu reuseau sa termine facultatea decat cu mare dificultate, repetand cativa ani.
Daca unul valoros, cum spui dumneata, nu intra la facultate din primul an, putea foarte bine sa incerce si anul urmator.

Hokusai san din Kyoto (...@gmail.com, IP: 94.52.184...)
2008-12-13 21:16
Tov. MDL ai ramas cu ideea fixa, ramine cum am zis, chiar la facultatile tehnice nu e nevoie de

exam. de admitere, cu conditia ca profesorii sa fie cinstiti si sa-i pice pe toti care nu stiu la examenele semestriale, NU SA-I PROMOVEZE, CHIAR DACA NU STIU, DOAR SA-SI IA SALARIILE!!!

Tocmai pentru asta-s examenele, pentru eliminarea celor care nu stiu materie!!!

Mentalitatea profesorilor care-i pomoveaza pe aia de nu stiu, doar sa-si ia salariile e total GRESITA, necinstita!

Daca ar fi examene de admitere nu ati avea nici pe astia care-s acolo fara sa stie materie, doar pentru diploma, ATI SOMA!


La 2008-12-13 20:43:05, M_D_L a scris:

> La 2008-12-13 19:33:43, Hokusai san a scris:
>
> > invechita ca examenele de admitere ar fi necesare, TOTAL GRESIT!
> >
> > Examenele de admitere au fost UN MARE RAU, o mare piedica in calea
> > celor care vroiau sa studieze dar nu aveau pile sau nu aveau bani
> > multi sa mituiasca profesori din comisia de admitere!
> >
> > Cunosc cazuri concrete cind nulitati cu pile au fost admisi iar
> > candidati merituosi au fost respinsi la examen!!!!!!
> >
> >
>
> De data asta dadusi cu mucii in ciorba !
>
> Pai cum sa se intre la facultatile tehnice fara sa stii la matematica
> si fizica. Examenul este un filtru care ii elimina din start pe
> retardatii care isi inchipuie ca facultatea este un fel de gradinita.
> Dumneata stii cu studenti lucram noi acum ?
> In anul al doilea la fizica nu au stiut ce este curentul electric. Nu
> citesc nimic, pentru ca asa s-au invatat din timpul gimnaziului si de
> la liceu. Astia care vin acum la noi sunt mai mult cazaturi care vor
> sa puna mana pe o diploma. Ii promovam fara sa stie nimic, ca sa ne
> luam salariile. Sunt mai multe locuri la facultati decat absolventi
> de liceu si toti tin cu dintii de studentii inscrisi. Pai eu stau
> atat de mult pe acest forum chiar in timpul serviciului, pentru ca nu
> vin "studentii" la ore. Ei nu vin, dar eu trebuie sa fiu prezent, ca
> sa iau salariul. N-ai ahabar de cum stau treburile.
> Povestile astea cu "candidati merituosi au fost respinsi la examen"
> sunt pentru aia care n-au putut sa intre la o facultate. Chiar daca
> se faceau si atunci invarteli, procentul celor intrati cu pile nu
> depasea 10 %. Si chiar daca intrau, nu reuseau sa termine facultatea
> decat cu mare dificultate, repetand cativa ani.
> Daca unul valoros, cum spui dumneata, nu intra la facultate din primul
> an, putea foarte bine sa incerce si anul urmator.
>

Danny (...@us.mahle.com, IP: 70.54.71...)
2008-12-13 21:30
Re: Ceea ce frapeaza in toate discutiile despre invatamant...

Gili:

<<<<<<2. Clasa politica .
Ar fi locul cel mai nimerit avind in vedere omniprezenta politicului in toate sferele , da m-as mira , al dracului m-as mira cu unii ca Ba'secu , Geoana , Iliescu , Boc si altii asemenea lor , care vai , sunt definitorii pentru actuala clasa politica .>>>>>>

L-ai uitat pe tariceanu, sau repetentii nu pun?

Hokusai san din Kyoto (...@gmail.com, IP: 94.52.184...)
2008-12-13 21:44
Re: Ceea ce frapeaza in toate discutiile despre invatamant.../ Dani

Bai securistule, voi din tagma ta, aveti o mare obsesie, PNL, discreditarea si distrugerea lui !


La 2008-12-13 21:30:35, Danny a scris:

> Gili:
>
> <<<<<<2. Clasa politica .
> Ar fi locul cel mai nimerit avind in vedere omniprezenta politicului
> in toate sferele , da m-as mira , al dracului m-as mira cu unii ca
> Ba'secu , Geoana , Iliescu , Boc si altii asemenea lor , care vai ,
> sunt definitorii pentru actuala clasa politica .>>>>>>
>
> L-ai uitat pe tariceanu, sau repetentii nu pun?
>
>

M_D_L (...@email.ro, IP: 193.231.40...)
2008-12-13 21:45
Re: Tov. MDL ai ramas cu ideea fixa, ramine cum am zis, chiar la facultatile tehnice nu e nevoie de

La 2008-12-13 21:16:38, Hokusai san a scris:

> exam. de admitere, cu conditia ca profesorii sa fie cinstiti si sa-i
> pice pe toti care nu stiu la examenele semestriale, NU SA-I
> PROMOVEZE, CHIAR DACA NU STIU, DOAR SA-SI IA SALARIILE!!!
>
> Tocmai pentru asta-s examenele, pentru eliminarea celor care nu stiu
> materie!!!
>
> Mentalitatea profesorilor care-i pomoveaza pe aia de nu stiu, doar
> sa-si ia salariile e total GRESITA, necinstita!
>
> Daca ar fi examene de admitere nu ati avea nici pe astia care-s acolo
> fara sa stie materie, doar pentru diploma, ATI SOMA!
>

Este normal ca profesorii sa renunte la principii si la mandria lor, ca sa supravietuiasca. Ei sunt in stare sa dea diplome oricui, chiar si la oligofreni, numai sa duca salariul intreg acasa. Trebuia ca de la inceput sa-si fi aparat interesele si sa nu fi permis infiintarea atator facultati. Ar fi trebuit sa ramana un grup select, o elita, si sa le acorde diplome doar celor bine pregatiti. Numai ca cei care au fost in comisiile de acreditare erau cu bube in cap, santajabili: fosti secretari de partid, spagari, informatori, etc, si au acceptat compromisul propus. Puterea politica avea nevoie de aceste facultati facute peste noapte, fara dotari si fara personal bine pregatit, ca sa-i tina cu o ocupatie pe cei care terminau liceul si sa nu ceara locuri de munca.
Acum cineva va trebui sa taie in carne vie si sa aduca lucrurile la normal. Va dati seama ca profesorii n-au de gand sa o faca chiar ei si sa-si dea singuri foc la valiza.

Hokusai san din Kyoto (...@gmail.com, IP: 94.52.184...)
2008-12-13 21:50
Re: Tov. MDL ai ramas cu ideea fixa, ramine cum am zis, chiar la facultatile tehnice nu e nevoie de

Situtia e foarte grea pentru profesori, trebuie sa supravietuiasca, dar cinstit, cum e in tarile civilizate tre' sa se faca si la noi, trebuie sa mergem inspre bine nu invers!


buieLa 2008-12-13 21:16:38, Hokusai san a scris:

> exam. de admitere, cu conditia ca profesorii sa fie cinstiti si sa-i
> pice pe toti care nu stiu la examenele semestriale, NU SA-I
> PROMOVEZE, CHIAR DACA NU STIU, DOAR SA-SI IA SALARIILE!!!
>
> Tocmai pentru asta-s examenele, pentru eliminarea celor care nu stiu
> materie!!!
>
> Mentalitatea profesorilor care-i pomoveaza pe aia de nu stiu, doar
> sa-si ia salariile e total GRESITA, necinstita!
>
> Daca ar fi examene de admitere nu ati avea nici pe astia care-s acolo
> fara sa stie materie, doar pentru diploma, ATI SOMA!
>
>
> La 2008-12-13 20:43:05, M_D_L a scris:
>
> > La 2008-12-13 19:33:43, Hokusai san a scris:
> >
> > > invechita ca examenele de admitere ar fi necesare, TOTAL GRESIT!
> > >
> > > Examenele de admitere au fost UN MARE RAU, o mare piedica in calea
> > > celor care vroiau sa studieze dar nu aveau pile sau nu aveau bani
> > > multi sa mituiasca profesori din comisia de admitere!
> > >
> > > Cunosc cazuri concrete cind nulitati cu pile au fost admisi iar
> > > candidati merituosi au fost respinsi la examen!!!!!!
> > >
> > >
> >
> > De data asta dadusi cu mucii in ciorba !
> >
> > Pai cum sa se intre la facultatile tehnice fara sa stii la matematica
> > si fizica. Examenul este un filtru care ii elimina din start pe
> > retardatii care isi inchipuie ca facultatea este un fel de gradinita.
> > Dumneata stii cu studenti lucram noi acum ?
> > In anul al doilea la fizica nu au stiut ce este curentul electric. Nu
> > citesc nimic, pentru ca asa s-au invatat din timpul gimnaziului si de
> > la liceu. Astia care vin acum la noi sunt mai mult cazaturi care vor
> > sa puna mana pe o diploma. Ii promovam fara sa stie nimic, ca sa ne
> > luam salariile. Sunt mai multe locuri la facultati decat absolventi
> > de liceu si toti tin cu dintii de studentii inscrisi. Pai eu stau
> > atat de mult pe acest forum chiar in timpul serviciului, pentru ca nu
> > vin "studentii" la ore. Ei nu vin, dar eu trebuie sa fiu prezent, ca
> > sa iau salariul. N-ai ahabar de cum stau treburile.
> > Povestile astea cu "candidati merituosi au fost respinsi la examen"
> > sunt pentru aia care n-au putut sa intre la o facultate. Chiar daca
> > se faceau si atunci invarteli, procentul celor intrati cu pile nu
> > depasea 10 %. Si chiar daca intrau, nu reuseau sa termine facultatea
> > decat cu mare dificultate, repetand cativa ani.
> > Daca unul valoros, cum spui dumneata, nu intra la facultate din primul
> > an, putea foarte bine sa incerce si anul urmator.
> >
>
>

Greywolf din Botosani (...@yahoo.com, IP: 92.81.202...)
2008-12-13 22:18
Re: Tov. MDL ai ramas cu ideea fixa, ramine cum am zis, chiar la facultatile tehnice nu e nevoie de

La 2008-12-13 21:50:33, Hokusai san a scris:

> Situtia e foarte grea pentru profesori, trebuie sa supravietuiasca,
> dar cinstit, cum e in tarile civilizate tre' sa se faca si la noi,
> trebuie sa mergem inspre bine nu invers!
>
>
> buieLa 2008-12-13 21:16:38, Hokusai san a scris:
>
> > exam. de admitere, cu conditia ca profesorii sa fie cinstiti si sa-i
> > pice pe toti care nu stiu la examenele semestriale, NU SA-I
> > PROMOVEZE, CHIAR DACA NU STIU, DOAR SA-SI IA SALARIILE!!!
> >
> > Tocmai pentru asta-s examenele, pentru eliminarea celor care nu stiu
> > materie!!!
> >
> > Mentalitatea profesorilor care-i pomoveaza pe aia de nu stiu, doar
> > sa-si ia salariile e total GRESITA, necinstita!
> >
> > Daca ar fi examene de admitere nu ati avea nici pe astia care-s acolo
> > fara sa stie materie, doar pentru diploma, ATI SOMA!
> >
> >
> > La 2008-12-13 20:43:05, M_D_L a scris:
> >
> > > La 2008-12-13 19:33:43, Hokusai san a scris:
> > >
> > > > invechita ca examenele de admitere ar fi necesare, TOTAL GRESIT!
> > > >
> > > > Examenele de admitere au fost UN MARE RAU, o mare piedica in calea
> > > > celor care vroiau sa studieze dar nu aveau pile sau nu aveau bani
> > > > multi sa mituiasca profesori din comisia de admitere!
> > > >
> > > > Cunosc cazuri concrete cind nulitati cu pile au fost admisi iar
> > > > candidati merituosi au fost respinsi la examen!!!!!!
> > > >
> > > >
> > >
> > > De data asta dadusi cu mucii in ciorba !
> > >
> > > Pai cum sa se intre la facultatile tehnice fara sa stii la matematica
> > > si fizica. Examenul este un filtru care ii elimina din start pe
> > > retardatii care isi inchipuie ca facultatea este un fel de gradinita.
> > > Dumneata stii cu studenti lucram noi acum ?
> > > In anul al doilea la fizica nu au stiut ce este curentul electric. Nu
> > > citesc nimic, pentru ca asa s-au invatat din timpul gimnaziului si de
> > > la liceu. Astia care vin acum la noi sunt mai mult cazaturi care vor
> > > sa puna mana pe o diploma. Ii promovam fara sa stie nimic, ca sa ne
> > > luam salariile. Sunt mai multe locuri la facultati decat absolventi
> > > de liceu si toti tin cu dintii de studentii inscrisi. Pai eu stau
> > > atat de mult pe acest forum chiar in timpul serviciului, pentru ca nu
> > > vin "studentii" la ore. Ei nu vin, dar eu trebuie sa fiu prezent, ca
> > > sa iau salariul. N-ai ahabar de cum stau treburile.
> > > Povestile astea cu "candidati merituosi au fost respinsi la examen"
> > > sunt pentru aia care n-au putut sa intre la o facultate. Chiar daca
> > > se faceau si atunci invarteli, procentul celor intrati cu pile nu
> > > depasea 10 %. Si chiar daca intrau, nu reuseau sa termine facultatea
> > > decat cu mare dificultate, repetand cativa ani.
> > > Daca unul valoros, cum spui dumneata, nu intra la facultate din primul
> > > an, putea foarte bine sa incerce si anul urmator.
> > >
> >
> >
>
>
Hokusai _san cred si eu ca examenele sunt importante pentru ca stimuleaza concurenta printre copii si ofera o motivatie de a invata constant, si nu pentru nota cum este acum. ,,Marii bosi,, din tara asta au eliminat examenele pentru ca se temeau ca plodaciunile lor sa nu cumva sa se faca de ris. (Pe profesori pot usor sa-i ,,convinga,, sa dea o nota buna fiului lui ,,dom ministru sau mare derutat si senator".) mai erau si examene scrise si nu intotdeauna profesorul stia ca -i corecteaza ,,lucrarea lui nastase sau ....


« Rezultatele cautarii

     « Comentariu anterior     Comentariu urmator >     Ultimul comentariu »

     « Toate comentariile



Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2019 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01061 sec.