Ziua Logo
  Nr. 4332 de marti, 9 septembrie 2008 
 Cauta:  
  Detalii »

Actualitate

2008-09-09

Comentarii: 33, forum ACTIV

     Listare: comuna | separata     Ordonare: cronologica | inversa

chriscross
2008-09-08 22:34:18

aha!

eu stiam ca si avionul Rafale e in hora...

alamar
2008-09-08 23:13:17

Sper...

...ca F16 sau F35 , sa piarda...Sper ca unul din avioanele europene sa fie ales....Faptul ca cei care decid ,sunt politicieni ,si nu militari , ar trebui sa-i reasigure pe romani ca banii lor vor fi cheltuiti cu... intelpciune... de "decidentii politici...",ca si pana acum dealtfel in contractele militare din trecut...Succes...

apit
2008-09-08 23:54:25

or sa ia niste fiare vechi pe baza de comisioane

Or sa faca cum au facut cu toata industria, pa comisioane.Asa or sa faca.

MirceaS
2008-09-09 00:32:38

F-35 si ceilalti.

Nou venit, F-35, m-ar mira sa fie selectionat.

1- Nu stiu cand va fi livrabil pentru Romania, cu toate intarzierile programului.
2- Daca ne bazam pe estimarile americane penru US Air Force, pentru o dotare de 2443 F-35, cheltuielile de achizitie si intretinere pentru 48 de avioane ar fi de mai mult de 18 miliarde de dolari.

Daca pana la urma Rafale si F-18 nu mai sunt in cursa, Saab-ul Grippen, de preferinta in versiunea Super Grippen, ramane cea mai buna oportunitate in conditiile in care se ofera industriei romane compensatii de 100%.

Eufrosin
2008-09-09 00:37:30

Re: F-35 si ceilalti.

Ei na si matale... Tocmai scria in articol ca decizia va fi una politica, citeste profitabila pentru nemernicii care-au s-o faca, nu cea care ar fi mai buna pentru tara.
Nu sunt parior, dar dau o lada de bere buna, cui spune ca alt avion decat cele americane va fi selectionat, daca se intampla.


La 2008-09-09 00:32:38, MirceaS a scris:

> Nou venit, F-35, m-ar mira sa fie selectionat.
>
> 1- Nu stiu cand va fi livrabil pentru Romania, cu toate intarzierile
> programului.
> 2- Daca ne bazam pe estimarile americane penru US Air Force, pentru o
> dotare de 2443 F-35, cheltuielile de achizitie si intretinere pentru
> 48 de avioane ar fi de mai mult de 18 miliarde de dolari.
>
> Daca pana la urma Rafale si F-18 nu mai sunt in cursa, Saab-ul
> Grippen, de preferinta in versiunea Super Grippen, ramane cea mai
> buna oportunitate in conditiile in care se ofera industriei romane
> compensatii de 100%.
>

Deceanu Ovidiu
2008-09-09 01:19:42

Afacerea "Skoda" II

Grippen e cea mai buna varianta pentru fortele aeriene. SuperGrippen poate face fata cu success unui SU 27 daca are ce-i trebuie. Intrebati pilotii romani care l-au zburat deja.
Totusi, in bunul spirit romanesc, se vor cumpara F-uri la mana a doua (macar de s-ar lua noi), cu promisiunea ca mai incolo Romania se va alatura programului F-35.
Apropo, F-35 nu e inca bun de productie de masa. Asta e ca povestea "Skoda" ...
Datorita afacerii Skoda de la mijlocul anilor 30, inzestrarea armatei in anii '38 si '39 a fost lasata pe mana unor nepriceputi fricosi si fara sa fie consultat nici un general roman. Ca urmare, tanchistii romani s-au urcat pe porcariile facute de Renault ( cu care armata a avut contract de furnizare de prin 1928-29) si cu care si-au rupt gatul prin stepele din Rusia. Probabil ca la fel se va intampla si cu pilotii nostri acum.

Aaaa ... La fregate le-au fost montate minunatele tunuri cu tragere rapida? Trebuiau montate in vara.


Conan___the___Barbarian
2008-09-09 01:25:09

Re: Sper... / Si eu ;-)

F-35 va fi excelet sa usuce iarba la Ghencea inainte de meciuri, ca are ventilatoru ala bagat in burta. Hitler avea deja din alea in constructzie in primavara lui '45.
Eurofighter macar are piese de schimb la indemana, daca mare scofala nu-i nici de ala, la o adica.
Si daca te certi cu unul, itzi vinde alt papagal din NATO-Europa piesele.
Dar daca te harai cu Hamerica ramai si fara piese ca aia aRE o esperentza indelungata in EMBARGOURI de tot felu' ..
Bie-bie mai LUV.

La 2008-09-08 23:13:17, alamar a scris:

> ...ca F16 sau F35 , sa piarda...Sper ca unul din avioanele europene sa
> fie ales....Faptul ca cei care decid ,sunt politicieni ,si nu militari
> , ar trebui sa-i reasigure pe romani ca banii lor vor fi cheltuiti
> cu... intelpciune... de "decidentii politici...",ca si pana acum
> dealtfel in contractele militare din trecut...Succes...
>

ingineru
2008-09-09 01:41:39

Deosebirea dintre romani si polonezi...

... este urmatoarea:
Polonezii au cumparat 48 de avioane noi noute la un deal bun, in timp ce sarantocii de romani vor doar jumate si alea la mana a doua.

Asta asa, ca sa vada toata lumea cum ne comparam cu alti "de-ai nostri"...
Da' cand e vorba sa faca misto de polonezi, nimeni nu-i mai tare ca romanu'... :-)

Conan___the___Barbarian
2008-09-09 02:35:56

Re: Deosebirea dintre romani si polonezi.../ Este ca esti fraier

Polonezii N-AU PLATIT avioanele, le primesc in cadrul programului de MITUIRE si shpaga platite de USA pt magarii care se duc cu ei in Irak si lasa rachete atomice pe teritoriul lor. Polacii sunt amorul nedeclarat al lui REAGAN si apoi al Bushilor father & son, deja de la Solidarnoscz.
Iar tancurile Leopard nemtzesti... le-au primit pe 1DM simbolica de la Helmut Kohl ca stateau prin magazii aiurea si nu le folosea nimeni. Germania avea vreo 3500-4000 d'alea pt rezervisti, in caz ca intra URSS peste NATO.
Asta-i toata fenta. Avioanele MiG-29 tot de la RFG le-au primit CADOU , mostenire de la Honnecker. Asa ca pana acum i-a costat 1DM totul.
Cat ii costa Hiroshimele ce vin in jurul Warsawei, aia te consultzi cu alamar ca el are socotzile parat intotdeauna...

La 2008-09-09 01:41:39, ingineru a scris:

> ... este urmatoarea:
> Polonezii au cumparat 48 de avioane noi noute la un deal bun, in timp
> ce sarantocii de romani vor doar jumate si alea la mana a doua.
>
> Asta asa, ca sa vada toata lumea cum ne comparam cu alti "de-ai
> nostri"...
> Da' cand e vorba sa faca misto de polonezi, nimeni nu-i mai tare ca
> romanu'... :-)
>

Gigel Cel Mititel
2008-09-09 05:33:50

Necunoscua polonea

Nu este o blonda inalta si calina. Este o natzie despre care romanii nu shtiu mare lucru dar pe care o ridiculizeaza cu nonshalantza (ca de altfel orice altceva). Eu personal fiind roman am facut la fel. Acuma regret!

In materie de aviatzie va rog doar sa datzi un google pe RAF No. 303 "Ko?ciuszko" Polish Fighter Squadron si o sa vedeti ca in celebra Batalia Angliei cel mai prolific grup aerian a fost cel polonez. Baietzii aia au surclasat TATE escadrilele englezeshti, care vorba aia, ishi aparau propria tzara shi zburau pe avioanele lor. Pare de necrezut nu-i asha? Acesta este adevarul pe care shi britzi tre’sa-l recunoasca (totdeauna mormaind in coltzul gurii...) shi pe care totzi nechematzii il minimalizeaza.

Ideea ca polonezii ar fi marioneta vestului este total greshita. Polonezii au nishte politze foarte vechi de platit rushilor shi spre deosebire de romani, ei nu uita shi nu iarta. Ei au coloana vertebrala verticala. Noi din nefericire nu o avem ca ei.

Fitzi sigur ca la o adica, pilotzii polonezi vor fi voluntari in F22 sau F35 sa rada tot ce pot in Rusia. Nu vor avea nevoie de nici un ordin. Chiar mi-e frica c-o s-o faca fara ordin... Vor avea chiar binecuvintarea Cardinalului shi a intregii Polonii de acasa shi de peste mari shi tzari. Sunt rani vechi care nu se uita. Shi peste toate, au shi o vodca mai buna ca a rushilor...

Ratacitul
2008-09-09 06:24:20

Daca puneti botul la F35, o sa va uitati la el ca la rampele de lansare Hawk


Daca puneti botul la F35, o sa va uitati la el ca la rampele de lansare Hawk. Frumos vopsite si goale.

Il plimbati pe roti de la Craiova la Pitesti sa se minuneze tot romanu ce aparat e el.

In caz de ceva, il puneti repede la pachet si il dati licuriciului, sa nu puna mana rusii pe secrete.

Plus ca aduce cam tot atatea locuri de munca cat aduce in prezent raposatul CAP din Silistea-Gumesti.

De aceea sunt aproape sigur ca va fi ales F35.

Mutu
2008-09-09 07:08:04

daca e pe baza de comisioane...

se pare ca va fi avionul european, fiindca acolo sunt bagati prietenii de la EADS. asta numai daca nu sar americanii mai sus (la cap).

Gigel Cel Mititel
2008-09-09 07:42:10

P-38's blackest day


Ca sa nu mai fiu acuzat de dezinformare (de nishte cozi de topor cu solda) va rog sa urmatzi link-ul urmator: http://findarticles.com/p/articles/mi_qa3897/is_200312/ai_n9310834/pg_2?tag=artBody;col1

Aici veti gasi versiunea americana a bataliei aeriene de la 10 iunie 1944, considerata de americani cea mai mare tragedie a aviatziei de vinatoare americane din toate timpurile. Pe scurt 84 P-38 au fost "primite" de 23 IAR-80/81 ai GR 6 vinatoare comandat de Dan Vizante (killer-ul de B24), Cititzi singuri sa vedetzi cum americani insashi povestesc cum romanii in evidenta inferioritate numerica le-au tras-o spre vesnica pomenire. Este de la sine intzeles ca varianta este indulccita cu aspartan de dai in diabet dar asta nu mai este important.

Inmportant este performantza rushilor care au spalat creierul unei generatzii intregi. Din toate postarile pe acest subiect nimeni nu pomeneshte de vinatoarea romaneasca shi de traditzia IAR-urilor. Intzeleg ca nu se invatza la scoala da’ nici macar Dero (Arielu) nu-iegaleaza pe rushi.. Rushinica mare domnilor

Gigel Cel Mititel
2008-09-09 07:51:13

24 de ore foarte libera

La inceput imi taiau litere, pe urma paragrafe intregi. Acuma taie postarea cu totul. Cipercutza'n tr-un picior,ghici 24 ore cine-i?

PS N-am postat niciodata injurii, lucruri indecente, xenofobism (exceptie Rusia) sau antisemitism. Nu m-as respecta pe mine insumi!

Gigel Cel Mititel
2008-09-09 07:59:45

Scorul 23 la 4 ca la rugby

Am uitat sa va spun scorul final. Din cele 4 IAR-uri pierdute 2 s-au ciocnit intre ele, unul a fost doborit de antiaeriana proprie si unul a fost doborit de americani. Americanii au mai doborit nishte avioae germane surprinse la aterizare shi l-au avariat pe Vizante. Cam asta a fost rezultatul. final cu documentele in fatza.

CAP-istul
2008-09-09 08:38:22

GIGEL, RUSII AU FOST MAI VITEJI

Am gasit articolul de care vorbeai. Fata de 4 piloti doborati la aerodrom eu stiam doar de trei (2 ciocnire + 1 doborat de americani). Cifra de 23 P38 doborate la aerodrom a fost corectata chiar de ai nostri la 15 (worldwar2.ro). Cifra de 23 se refera la toate avioanele doborate atunci inclusiv cele care au atacat rafinaria (cifra confirmata si de americani in articol). Asta nu reduce cu nimic meritul pilotilor nostri, avand in vedere diferenta tehnica dintre avioanele noastre si ale lor. Spre deosebire de cifra de 56 asi romani doborati de americani intr-o luna, datele reale sunt de 50 piloti (asi sau neasi) romani ucisi pe intreaga campanie de bombardament 1943-1944. Privind pierderile americanilor, s-au cifrat la 225-260 bombardiere si 38-65 vanatori (depinde de sursa). NU mai stiu de pierderile britanicilor (bombardamente de noapte).
Spre deosebire de americani rusii au fost mult mai viteji. In doua operatiuni (Basarabia si Odesa) le-am dat jos cca 520 avioane, mai mult decat toata aviatia noastra. :D

Gigel Cel Mititel
2008-09-09 09:43:01

Corect

Perfect de acord cu tine. 15 P38 doborite de GR 6 dintre care 2 de Vizante iar restul de 8 de AA shi nemtzi. Din nefericire am pierdut 3 PILOTZI shi 4 IARuri
Ultmul l-a ras AA=ul la Popeshti_Leordeni ca nu se uitau daca aveau botul galben sau roshu. Saracu' venea la liimita de benzina shi dus a fost. Mai bine il punea dracului pe cimp! Asta-i viatza! Am toate numerele shi numele lor daca intereseaza. Cinstit au fost shi alte avioane romaneshti atinse bine, inclusiv faimosul 344 a lui Dan. 344 nici n-a mai zburat multa vreme dupa aia.

Cit despre rushi pina in 44 nici nu se pune. Poate doar PZL 11 contra I 16. Me-urile shi 80 faceau legea. Pacat ca au fost prea putzine. Pacatul cel mai mare a fost insa ca din 43 nemtzii (de frica unui razboi Romania Ungaria ) nu ne-au dat un motor adevarat pentru IAR (BMW 805) Cu ala n-aveau fatza nici Mustangurile la cit le aveau pilotzii americani. Deh' greshelile costa.Mi-a facut placere discutzia.

Gigel Cel Mititel
2008-09-09 09:58:22

Diferentza tehnica a fost in favoarea IAR-urilor (la joasa inaltzime) chiar daca nimeni nu crede

"Asta nu reduce cu nimic meritul pilotilor nostri, avand in vedere diferenta tehnica dintre avioanele noastre si ale lor."

Diferenta tehnica era minora. Cinstit. De aia am shi boala pe domnii ashtia care posteaza ignorind ceea ce a fost bun. Daca te uitzi la raportul putere/greutate IAR-ul era superior P38 oina la 3000 m dupa care se egalau. Peste 5000 P 38 era net mai rapid dar nu era mai manevrabil. Tine cont ca P38 avea o anvergura de 15 metri fata de 11 ai IAR 81C. Shi atentzie, IAR-ul 81 C (cum a fost 344-ul lui Dan) avea doua tunuri de 20 fatza de unul singur al P ului. Cam asha se explica victoria din 10 iunie. Evident, americanii nu erau proshti shi n-au mai angajat IAR-urile la joasa inaltzime. Cum ziceam, cu motorul ala BMW altul ar fi fost meciul dar sa nu mai divagam

MirceaS
2008-09-09 11:03:35

ptr. d-l Gigel Cel Mititel / atacul rafinariei "Romano-Americana"

Un articol foarte documentat a aparut in revista franceza "AIR MAGAZINE", numarul 40 din ianuarie-februarie 2008, sub semnatura d-lui Dan Melinte, cu ilustratiile detaliate ale d-lui Teodor Liviu Morosanu.

Ce ar fi inedit, este ca pilotii americani nici nu cunosteau IAR-81, l-au confundat cu FW-190, chiar si in amintirile dupa razboi.

Pe de alta parte, mormanturile de la cimitirul Ghencea ale unora din aviatorii romani care s-au jertfit in aceasta batalie au "disparut".

Este vorba de locotenentul Nicolae Limburg, plutonierul Constantin Lungulescu, capitanul Ioan Rosescu, locotenentul Victor Arapi si plutonierul major Nicolae Manea.

Cinste Eroilor Neamului si vesnica lor pomenire!

CAP-istul
2008-09-09 11:58:05

REVENIND LA ACHIZITIE

Opinia mea e ca trebuie sa ne orientam catre ceva care a fost verificat intens in lupta si a dat rezultate bune. La capitolul acesta F 16 si F 18 ar fi cele mai calificate (F18 s-a retras cumva?). La F16 ar mai fi un avantaj; il au atat de multi in dotare incat nu va fi niciodata o problema de reparatii sau piese de schimb. ATENTIE : NU SECOND HAND! Trebuie sa fie din ultima generatie ptr. a-l putea folosi cat mai mult timp si sa aiba posibilitati de upgradare ptr. viitoare sisteme de armament. Eurofigther pare sa aiba cheltuieli prea mari de intretinere ptr. buzunarul nostru. Gripen-ul ar fi o solutie daca am putea sa-l fabricam noi sub licenta. Nu cred ca in cazul unui conflict (care presupune si pierderi de avioane) Suedia ar avea capacitatea de a sigura o rata mare de inlocuire. Mai rau, s-ar putea sa se trezeasca (precum elvetienii) ca poate n-ar fi bine sa livreze arme in zone de conflict. Ideal ar fi sa fabricam F16 sub licenta (cum fac turcii). F35.... vrabia malai viseaza ! Poate un F22 peste 8-10 ani.

MirceaS
2008-09-09 12:47:05

Re: REVENIND LA ACHIZITIE

Daca imi permiteti o alta opinie.

Nu ar conta "performantele" respective ale avioanelor "in competitie".

Ce ar fi important:

1 Asigurarea perenitatii si dezvoltarii industriei aeronautice romane.

2 Posibilitatea bugetara si materiala a formarii si antrenamentului a cat mai multi piloti militari romani.

3 Echipamentul avioanelor respective (sensori de ultima generatie, comunicatiile sofisticate si armamentul disponibil de ultima generatie). In lumina ultimilor evenimente din Georgia, o capacitate importanta anti-nava nu ar trebui exclusa.


La 2008-09-09 11:58:05, CAP-istul a scris:

> Opinia mea e ca trebuie sa ne orientam catre ceva care a fost
> verificat intens in lupta si a dat rezultate bune. La capitolul
> acesta F 16 si F 18 ar fi cele mai calificate (F18 s-a retras
> cumva?). La F16 ar mai fi un avantaj; il au atat de multi in dotare
> incat nu va fi niciodata o problema de reparatii sau piese de schimb.
> ATENTIE : NU SECOND HAND! Trebuie sa fie din ultima generatie ptr.
> a-l putea folosi cat mai mult timp si sa aiba posibilitati de
> upgradare ptr. viitoare sisteme de armament. Eurofigther pare sa
> aiba cheltuieli prea mari de intretinere ptr. buzunarul nostru.
> Gripen-ul ar fi o solutie daca am putea sa-l fabricam noi sub
> licenta. Nu cred ca in cazul unui conflict (care presupune si
> pierderi de avioane) Suedia ar avea capacitatea de a sigura o rata
> mare de inlocuire. Mai rau, s-ar putea sa se trezeasca (precum
> elvetienii) ca poate n-ar fi bine sa livreze arme in zone de
> conflict. Ideal ar fi sa fabricam F16 sub licenta (cum fac turcii).
> F35.... vrabia malai viseaza ! Poate un F22 peste 8-10 ani.
>
>

ILIE M
2008-09-09 12:49:22

SIGUR F 16 IN SEAMNA F{rauda} nr 16 pt LIBERALI, IN ACTUALA GUVERNARE

NU ATI FOST ATENTI...DOBRITOIU A SPUS CA M Ap.N VA ACHIZITIONA 24 DE RABLE F 16 LA PRET DE AVIOANE NOI {800 MILIONAE DE DOLARI} ADICA 5O MILIOANE PE BUCATA DE FIER VECHI...IAR AMERICANII VIND UN F 16 NOU CU PRETURI INCEPIND DE LA 50 DE MILIOANE DE DOLARI ...ASTA INSEAMNA CA UN SMECHER VA CUMPARA RABLELE DE LA AMERICANI CU 50.000 DE DOLARI BUCATA SI LE VA VINDE GUVERNULUI ROMANIEI CU UN PROFIT IMENS...EVIDENT SI CU SPAGA PE MASURA, PT GUVERNATII ROMANI!ASA A FOST SI CIND MARINA ROMANA A CUMPARAT DOUA VECHITURI DE LA ENGLEZI; FIER VECHI PLATIT CA NAVE NOI !!

CAP-istul
2008-09-09 13:07:53

Re: Afacerea "Skoda" II

Stii ceva dar nu exact. Contractul cu SKODA incheiat in 1930 nu se referea la tancuri ci la livrarea a 600 tunuri de mare calibru cu munitia aferenta pe o suma de 40 miliarde lei. Sub umbrela contractului s-a desfasurat o intensa activitate de spionaj militar derulata de reprezentantul SKODA la Bucuresti, Bruno Seletzki, fost ofiter in armata austro-ungara. Lipsa de tancuri se datoreaza intr-adevar koimanelii politicenilor nostri care au demarat f tarziu contractele cu SKODA ptr. tancul R2 (dupa ce au primit prima comanda de cca 120 buc, a doua comanda de cca 280 tancuri a fost anulata de nemti - ocupasera deja Cehoslovacia - iar nemtii le-au utilizat ei). La fel au koimanit negocierile cu francezii ptr. R35 (nu prea rapid si nu foarte eficient contra altor tancuri dar cu mai buna protectie) Pana la urma n-au mai reusit sa obtina licenta ptr. ele si au primit doar cca 40 buc. "Porcariile facute de Renault" alaturi de alte tipuri de tancuri facute de francezi, erau superioare celor cu care au inceput razboiul nemtii. In lupta tanc vs tanc i-au cam cocosat pe nemti. Problema a fost proasta conceptie de utilizare a tancurilor si avioanelor de catre francezi. Romanii si-au rupt gaturile cu ele in Rusia, in special la Odesa, datorita lipsei de antrenament ptr. operare in comun cu infanteria. Asta le-a dus fara protectie de infanterie in bataia pustilor AT si grenadelor de mana ale rusilor. O alta afacere de care cred ca nu stii a fost cea cu ZB. In loc sa dea comenzi ptr. armament de infanterie la CUgir, au dat la ZB. A inceput productia apoi i-au ocupat nemtii si pustile mitraliera ZB care trebuiau sa ajunga la noi au ajuns pe atasul motocicletelor ZUNDAP cu care au intrat in Polonia.
Fregatele aveau "tunuri rapide" (una buc x 76 mm) problema are cu munitia. :D

CAP-istul
2008-09-09 13:20:59

PARTIAL DE ACORD........Re: REVENIND LA ACHIZITIE

La aspectele acestea m-am gandit si eu cand am zis de fabricare sub licenta. Dupa teapa cu "offset-ul fregatelor" sa incercam alt offset mi se pare riscant.
Avand capacitate de productie in tara altfel iti stabilesti prioritatile (revin la un ipotetic conflict in care ai nevoie de mai multe avioane iar partenerul extern iti spune ca nu exporta in zone de conflict). Pe timp de pace poti sa folosesti excedentul de capacitate ptr. a exporta, poti sa-ti dezvolti facilitati de cercetare ptr. modernizari. O situatie similara ptr. fabricarea sub licenta a F16. La F16 m-am mai gandit si ptr. a folosi contractul ca o trambulina ptr. achizitii viitoare de. F22, F35. Nu cred ca suedezii vor reusi sa faca un Gripen la nivel F35 in urmatorii ani.

Conan___the___Barbarian
2008-09-09 16:48:59

Re: aha!

Asta? :-).... Daca ni le da Dassault cu pilotzi cu tot, ar fi perfect !
http://www.liveleak.com/view?i=c94_1172609559
Traznitzi, flacaii !


La 2008-09-08 22:34:18, chriscross a scris:
> eu stiam ca si avionul Rafale e in hora...

MirceaS
2008-09-09 17:27:00

Re: aha! Dassault

Filmul este cu Mirage 2000, ceea ce nu diminuaza cu nimic cutezanta pilotilor.

Un altul, cu Rafale de data aceasta:

http://www.liveleak.com/view?i=9fe_1199633828

La 2008-09-09 16:48:59, Conan___the___Barbarian a scris:

> Asta? :-).... Daca ni le da Dassault cu pilotzi cu tot, ar fi perfect
> !
> http://www.liveleak.com/view?i=c94_1172609559
> Traznitzi, flacaii !
>
>
> La 2008-09-08 22:34:18, chriscross a scris:
> > eu stiam ca si avionul Rafale e in hora...
>

Conan___the___Barbarian
2008-09-09 17:39:10

Re: Necunoscua polonea/ Parca ar zice-o Colin Powell la ONU + poze edificatoare;-)...

"Ideea ca polonezii ar fi marioneta vestului este total greshita"

= Buna poanta, ca si cum tarfele alea ale lui Prunea (platite cu banii de la Federatia Romana de Fotbal __ vezi articolul din Ziua) or fi automat virgine, daca spui tu.

Ia priveste-i ce fac p'acolo in Polskiland popndaii aia doi, Kacynski² , poate te dumiresti.
Cum a fost aia cu blocarea "conductei Drujba" intre Bielorusia si RFG ca sa pupe-n posterior pe Bushy care era harait cu Putina? Pana nu s-a zbierat tzoapa DDRista Merckel la mingile alea doua medicinale din Warsawa (c-o mazileau INDUSTRIASHII GERMANI, daca nu face asa!), polacii parca erau pe REMOTE CONTROL de la d-ra Pilaf din birou.

Servus Mucenicul = Gigel cel Mic, acum Mititel

Cat priveste rasul ala, vezi inainte sa si zboare F-22 si pe vant si ploaie, ca pe soare merge ca mai toate de la Lockheed (unde este in CEO d-na CHENEY nevasta altruistului Dick) . Ca pana acum s-a dat tumba o data la stanga si o data la dreapta si o data cu tartitza de pamant ca i s-au infundat PCurile alea multe. Northrop ar fi avut un STEALTH ADEVARSAT dar gasca Bush-Cheney auu socotelile lor Lockheed-Boeing usw... Avion nascut in carje.
F-35 tot p'acolo, noroc cu ai lui Hitler ca le-au asigurat studiile alea in 1945 (!), ca fara ei nici B-2 nu se ridica mai mult decat Aurel Vlaicu...


La 2008-09-09 05:33:50, Gigel Cel Mititel a scris:

> Nu este o blonda inalta si calina. Este o natzie despre care romanii
> nu shtiu mare lucru dar pe care o ridiculizeaza cu nonshalantza (ca
> de altfel orice altceva). Eu personal fiind roman am facut la fel.
> Acuma regret!
...
Vezi da pe Google cu Ekaterina Theodoroiu sa vezi ce viteaza era aia, OK? :-)

alamar
2008-09-09 17:54:32

Re: REVENIND LA ACHIZITIE

La 2008-09-09 11:58:05, CAP-istul a scris:

> Opinia mea e ca trebuie sa ne orientam catre ceva care a fost
> verificat intens in lupta si a dat rezultate bune. La capitolul
> acesta F 16 si F 18 ar fi cele mai calificate (F18 s-a retras
> cumva?). La F16 ar mai fi un avantaj; il au atat de multi in dotare
> incat nu va fi niciodata o problema de reparatii sau piese de schimb.
> ATENTIE : NU SECOND HAND! Trebuie sa fie din ultima generatie ptr.
> a-l putea folosi cat mai mult timp si sa aiba posibilitati de
> upgradare ptr. viitoare sisteme de armament. Eurofigther pare sa
> aiba cheltuieli prea mari de intretinere ptr. buzunarul nostru.
> Gripen-ul ar fi o solutie daca am putea sa-l fabricam noi sub
> licenta. Nu cred ca in cazul unui conflict (care presupune si
> pierderi de avioane) Suedia ar avea capacitatea de a sigura o rata
> mare de inlocuire. Mai rau, s-ar putea sa se trezeasca (precum
> elvetienii) ca poate n-ar fi bine sa livreze arme in zone de
> conflict. Ideal ar fi sa fabricam F16 sub licenta (cum fac turcii).
> F35.... vrabia malai viseaza ! Poate un F22 peste 8-10 ani.
>
>
Dle CAP ist , F18 sunt avioane navale , produse ptr. cerintele US Navy...F18 Hornet , au fost inlocuite ( in mare parte ) cu F18 Super Hornet , care are o raza mai mare de actiune , radare mai sofisticate , si bomb load mai mare,etc.,etc... Super Hornet este mai lung( fuselajul) ,decat Hornet , si cu cca1/3 mai greu...Noi turbine mai puternice ,cu un consum mai mic de kerosine au inlocuit vechile turbine...F18 sunt in dotarea portavioanelor americane...Nu F18 , nu a fost retras inca din dotare ci la fiecare cativa ani o noua varianta , mai moderna , sofistica si letala este oferita catre US Navy....Modelul care a fost retras de pe portavioanele americane este : F14....Care spre deosebire de F18 , avea capabilitati mai limitate , iar costul de mentinere si operatii era cca dublu ,decat a aparatelor F18...Intre F16 si F18 sunt diferenta majore...F16 ,este un aparat usor-mediu pe cand F18 din dotarea US Air Force si US Marines , pe cand F18 este numai dotarea US Navy...F16 a fost produs ptr. prima data in 1977..model A...La fiecare cativa ani (precum automobilele de la Colibasi), un nou model mai avansat este oferit catre US Air Force...Astazi daca nu ma insel au ajuns la modele H sau M...F22 ....Hi!Hi!Hi!...vrabia malai viseaza....Americanii au un narav...Niciodata nu pun la vanzare o nava , un submarin , un portavion , un avion , un tanc , un helicopter , un tun ,etc., pana cand nu a inceput livrarea catre Pentagon a unor noi tipuri de armament cu cel putin o generatie in avans a celor puse spre vanzare...Probabil ca americqanii nu doresc sa-i confrunte pe rusi ,chinezi si islamisti cu armele produse in america si copiate de democratii din moskova ,beijing si teheran....Probabil ca F22 Raptor nu va fi oferit ptr. vanzare decat dupa multe decenii ,in viitor...Probabil , atunci va fi oferit spre vanzare rusilor si chinezilor ,cand varianta americana a F 22 , va fi fara pilot...iar cele oferite spre vanzare , avand nevoie de piloti....Ptr. acum eu sper ca avioanele de productie autohtona (europeana) ,sa fie alese de ...politicienii mioritici ,si nu cele americane...Asta din multe motive....Primul ar fi aparenta ca aceste arme americane contribuie la periclitarea pacii si linistii europenilor...Eu sunt de acord cu majoritatea europenilor din sondaje ,precum ca america reprezinta cel mai mare pericol ptr. pacea lumii si in special a europenilor...Introducerea de armament american in tarile europene , nu face decat sa exaspereze aceasta opnie a europenilor catre america...Acesta este numai un motiv....mai sunt altele , dar inchei aici...Din nou : Succes...

Conan___the___Barbarian
2008-09-09 18:03:16

Re: aha! Dassault / Tzi se opreste rasuflarea ! :-) WOW!

Ce-o fi mirosit sub pilot cand a deschis cockpitul dupa aterizare ...
Era-era! :-) ...

"Cutezantza pilotzilor" zici: eu ii spun prostie gratuita pe banii Statului.
A facut din astea (precum Rafale) un rus cu Sukhoi-27 in Frantza, la un show.
Si a dat cu motoarele de pamant blegul s-a mai ridicat un pic blegit rau si arzand si s-a ejectat intr-o pozitzie total imposibila pt NATO pe vremea aia! : cu capu-n jos, la catziva metri de pamant (este clipul pe la YouTUBE pe undeva).
Asta desi F-14, 15,16, 18 puteau atunci sa ejecteze pilotzii doar cu 30 de grade stanga sau dreapta de verticala.

Imediat a fost recuperat... scaunul pilotului, ca pana s-au intors rushii sa-ntrebe de el a disparut :-)) Oricum intentzionau sa-l ... VANDA, asa ca paguba doar la catziva escroci de MILIARDARI RUSI, tot acolo ajungea la montaj: in USA.

Acum au rusnacii un scaun care ejecteaza pilotul ... si la 1,5 x viteza sunetului, ceea ce pana acum era moarte sigura ca-l rupea vantul in bucatzi:

automat este imobilizat pe scaun si se ridica un "scut un fatza care-l apara de lovitura vantului la ejectzie. Apoi toate merg normal cand scade viteza destul.

Americanii au un costum foarte bun cu care au sarit... din STRATOSFERA (!!!) dintr-un balon meteorologic. Pilotului i s-au deschis parasutele cam la 1000 de metri de pamant si jos a fost bine-merci. Super treaba si la americani! De fapt la APOLLO s-a vazut de la ce viteze ii franau pe cosmonautzi. dar asta era cu combinezonul pe el si-n rest doar .."rucksackul".

De s-ar chinui atat si la chestii PASNICE (AIDS, CANCERE, Foamete) mintzile astea super-isteze ... ca sa ne omoram, avem super-high-tech deja dar sa-mi lege sarma de pamantare in steckerul made in China by GERMAN FACTORY, aia le este deja prea mult..
Vesnica batalie intre scut si sabie

La 2008-09-09 17:27:00, MirceaS a scris:
> Filmul este cu Mirage 2000, ceea ce nu diminuaza cu nimic cutezanta
> pilotilor.

alamar
2008-09-09 18:30:01

To : evreu rus...

Dle rus, mai deunazi dta ma incurajai puternic , ca sa ma obisnuiesc cu faptul ca america nu mai este singura supraputere mondiala , iar rusia ,china iranul si chiar si india (sic!) , sunt noile supraputeri ale lumii...deasemnea in trecut , in nenumarate randuri , dta explicai pe forum despre tehologia ,armamentul si capacitatile militare ale blocului sovietic ( Acordul de la Shanghai) ,etc.,etc...Totusi astazi cand este vorba ca Romania sa achizitioneze armament , rusia ,china ,iranul sau india ,nici macar nu sunt luate in considerare...De ce oare ?....Din cele explicate de dta , nu tehologia ar fi motivul...Ptr. ca toti stim cat de avansati militar sunt rusii ,chinezii si iranienii...Poate ca militarii romani nu au citit explicatiile dtale pe forum ....si nu stiu cine sunt cei mai avansati....Sau mai mult ca sigur , militarii romani au fost mituiti ,corupti si amagiti de americani ( Bush si Cheney ,in special) ,sau de Ariel Sharon...Iar ei, la fel ca toti romanii ,cu care marxistii mioritici ,nu sunt de acord cu politica lor ( incepand cu dl Basescu in jos) nu apara interesele Roamaniei ci altor "puteri straine" sau poate a unor puteri ...extraterestre...,Asta trebuie sa fie raspunsul ,caci altfel nu se poate explica faptul ca militarii romani nici macar nu considera avioanele MiG sau Suhoi , etc.,etc...Mai mult decat atat , dl Alexe , din dosarele dlui ( ultra secrete) , desecretizeaza in mod regulat aceste dosare , explicand gloatelor ca democratii din syria ,iran venezuela ,etc.,etc au cumparat cele mai sofisticate arme rusesti....Noi toti stim (din postarile dtale) ,cat de intelepti si cu viziune ,sunt Cahvez ,Adolf Ahmedinajad, col. Putin si maoistii din Beijig....Ciudat politicienii de pe Dambovita , refuza sa ia lectii de la acesti lideri intelepti ,pe care dta ai lauzi continuu...Ciudat...

....
2008-09-09 18:34:46

Re: To : evreu rus...

Pentru ca e vorba de compatibilitate NATO ma papagalule.

CAP-istul
2008-09-09 18:37:12

Re: REVENIND LA ACHIZITIE - F18

Mr. Alamar, cand am intrebat daca F18 s-a retras m-am referit la licitatie. Stiu de noul model Super Hornet, de asta si intrebam. In privinta achizitiei unui avion european am doua probleme: 1 Eurofighterul pare mai scump de achizitionat/intretinut. 2. Gripenul e simpatic, ieftin, bunicel dar are o problema pe care am expus-o mai sus: in ipoteza unui conflict cine baga mana in foc ca suedezii vor asigura suplimentarea cu un numar suficient de avioane ptr. a inlocui pierderile. Sau vor spune ca suntem tara in conflict si ei nu livreaza armament. Tocmai au aparut discutii de acest gen la furnizorul de PIRANHA.
Varianta optima ar fi sa fabricam sub licenta ori Gripen ori F16.
In privinta supararii europenilor privind america.......... francezilor le-am cumparat Airbusuri (1990) ca sa ne bage in seama, grecilor le-am dat moca ROMTELECOM ptr. sprijin, austriecilor le dat moca Petrom si BCR ptr. sprijin la UE, olandezilor le-am cumparat junghiurile HAWK tot ptr. UE, englezilor le-am cumparat fregatele-junghi tot ptr. UE, cu americanii am incheiat contractul autostrazii Bechtel (care tot creste - pretul nu autostrada). Care ar fi diferenta intre unii si ceilalti? Europenii se supara pe americani ca nu-i lasa in pace sa faca linistiti tranzactii cu rusii. In 38 au facut linistiti tranzactii cu Hitler.

alamar
2008-09-09 20:10:50

Re: REVENIND LA ACHIZITIE - F18

La 2008-09-09 18:37:12, CAP-istul a scris:

> Mr. Alamar, cand am intrebat daca F18 s-a retras m-am referit la
> licitatie. Stiu de noul model Super Hornet, de asta si intrebam. In
> privinta achizitiei unui avion european am doua probleme: 1
> Eurofighterul pare mai scump de achizitionat/intretinut. 2. Gripenul
> e simpatic, ieftin, bunicel dar are o problema pe care am expus-o mai
> sus: in ipoteza unui conflict cine baga mana in foc ca suedezii vor
> asigura suplimentarea cu un numar suficient de avioane ptr. a inlocui
> pierderile. Sau vor spune ca suntem tara in conflict si ei nu
> livreaza armament. Tocmai au aparut discutii de acest gen la
> furnizorul de PIRANHA.
> Varianta optima ar fi sa fabricam sub licenta ori Gripen ori F16.
> In privinta supararii europenilor privind america..........
> francezilor le-am cumparat Airbusuri (1990) ca sa ne bage in seama,
> grecilor le-am dat moca ROMTELECOM ptr. sprijin, austriecilor le dat
> moca Petrom si BCR ptr. sprijin la UE, olandezilor le-am cumparat
> junghiurile HAWK tot ptr. UE, englezilor le-am cumparat
> fregatele-junghi tot ptr. UE, cu americanii am incheiat contractul
> autostrazii Bechtel (care tot creste - pretul nu autostrada). Care ar
> fi diferenta intre unii si ceilalti? Europenii se supara pe americani
> ca nu-i lasa in pace sa faca linistiti tranzactii cu rusii. In 38 au
> facut linistiti tranzactii cu Hitler.
>
>
Ai dreptate !...Pasnicii din elvetia si suedia , spre deosebire de "aliatii" francezi , au mai multa latitudine de a intoarce camasa cum doresc......Istoria ne dovedeste asta : bancile elevtiene ,neutre si pasnice ,au spalat banii si bunurile evreilor din europa cucerita de Hitler , cu intelegerea ca Elvetia nu va avea soarta Belgiei sau Olandei....Iar pasnicii si neutrii suedezi , au produs minereul de fier din nordul suediei , ptr. fabricile Krupp din bazinul Rhur ului...sudedezii nu au fost ocupati de nazisti , nu din cauza sursei de minereu de fier ,ci ptr. ca ei erau si sunt...neutri(sanchi)...Deci asta este riscul cand cumperi armament de la tari din afara NATO ,si cumperi armament de la tari...pasnice si...neutre...Din cate stiu armamentul produs de elvetieni este in dotarea multor dictatori din jurul lumii , care folosesc aceste arme atat impotriva vecinilor ,dar mai des impotriva propriei populatii...Cu toate acestea nu am auzit nici o plangere a dlui Dick Marty impotriva acestor dicatori , si folosirea autoblindatelor de productie elvetiana impotriva civililor sau a oponentilor politici , pana acum....Cat despre america si NATO...Hm!...As fi dorit atat de mult ca america daca nu se retrage din aceasta org. ,cel putin sa fie expulzata de europeni...Ptr. a incheiea ipocrizia si contradictia asta...si de a indeplini visul asta de sinucidere al progresistiolor europeni...


« Sumar articole

Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 Savantii care se joaca de-a Big Bang amenintati cu moartea (3211 afisari)
 Bordel nou, curve batrane (3130 afisari)
 Kievul linseaza mediatic Romania (2309 afisari)
 Ucraina: Urmatoarea criza? (1656 afisari)
 Orice politist poate da amenzi de circulatie (1625 afisari)
 Doua dintre damele de companie aduse de Prunea fotbalistilor sunt actrite de filme porno (3749 afisari)
 Se amana sfarsitul lumii? Experimentul final Big Bang, programat pe 21 octombrie (3497 afisari)
 Disperata ca nici un barbat nu o vrea, Kylie Minogue alege solutia de criza: lesbianismul (2753 afisari)
 O femeie din Pascani a raspuns cu pistolul unei invitatii la sex! (2313 afisari)
 Incredibil: la doar sase ani a injunghiat o tanara in plina strada (2187 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00991 sec.