Ziua Logo
  Nr. 4137 de luni, 21 ianuarie 2008 
 Cauta:  
  Detalii »

Magazin

2008-01-21

Comentarii: 4, forum ACTIV

     Listare: comuna | separata     Ordonare: cronologica | inversa

morkov
2008-01-20 23:31:14

Foarte ciudat si imi este foarte greu sa cred asa ceva ...

Instrumentele de navigatie, ma refer la radiocompas / RDF, ILS, DMG, VOR, GPS si altele au antenele plasate in exteriorul fuselajului si asta tocmai pentru ca sunt instrumente de mare precizie iar fuselajul este pentru ele o cutie Faraday, ce filtreaza semnalul.

Pe de alta parte toate cablurile din interiorul aeronavei sunt ecranate, si asta nu numai pentru a permite supravietuirea instrumentatiei de bord in cazul in care aeronava este lovita de un fulger, ci si pentru ca la frecarea cu aerul, aripile se incarca electrostatic. Deci daca un semnal de mobil a inceput sa se induca pe circuitele de bord, inseamna ca ecranarea era foarte slaba.

Cred eu ca de fapt s-au intamplat unul din doua lucruri:

Fie pasagerii vorbeau la mobil si in castile capitanului se auzea paraiala digitala atat de specifica mobilelor GSM de banda inferioara (ma refer la 0.9 GHz),

fie au inceput sa instaleze la bordul avioanelor antene detectoare de comunicatii mobile, asa cum se instaleaza si in puscariile moderne, pentru a-i prinde pe detinutii care folosesc astfel de dispozitive interzise in puscarii.

Imi este greu sa cred ca un mobil a interferat cu instrumentele de navigatie. Sau, mai stii, o fi dereglat busola magnetica si si-au dat seama cand au calculat declinatia magnetica a aeroportului pe harta =))

Stiu ca printre cititori sunt si ingineri de aviatie, eu unul sunt specialist retele radio si pilot, insa doar amator. Sunt curios de niste pareri mai avizate decat ale mele.

iskra
2008-01-21 00:55:17

Re: Foarte ciudat si imi este foarte greu sa cred asa ceva ...

Conform diverselor studii (Boeing, NASA) s-a gasit o "oarecare corelare" intre activitatea dispozitivelor electronice personale si anomaliilor aparaturii de bord, fara insa a avea o relatie clara tip cauza-efect. Daca luam in considerare ca NU SE STIE SIGUR ca folosirea acestor dispozitive este sigura in zbor, conservatorismul industriei aviatice, complicatiile necesare pt a recertifica aparatura de bord pt functionarea in paralel cu electornica personala, rezulta ca e mai simplu pentru companii sa le interzica pur si simplu. Personal cred ca e mai bine asa, fie si pt ca din 100-150 de oameni de pe un avion s-ar gasi 2 sau 3 care sa vorbeasca continuu la telefon tot drumul :))

Aladin
2008-01-21 05:33:40

Si eu gasesc totul ciudat.

Pt. ca Italienii vorbesc mai mult cu mainile.
Totusi bine le-a facut. Unde-i lege nu-i tocmeala. Mai ales ca ,poate ca siguranta tuturor, sa fie periclitata ( deci si a lor )

Vedasharma
2008-01-21 16:47:05

Aeroportul Linas ?

N-o fi, mai degrab?, Linate ?


« Sumar articole

Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 Cum a fost ucis Eminescu (6935 afisari)
 Fenomene stranii. Si periculoase (5774 afisari)
 Atac comunist la Religie (3363 afisari)
 Megacriza (2328 afisari)
 Viata secreta a lui Daniel Day-Lewis (2245 afisari)
 Rusia ameninta NATO cu atacuri nucleare preventive (2702 afisari)
 Charlize Theron: "Capitala Turciei, Budapesta" (1709 afisari)
 Planul George W. Bush prabuseste leul la noi valori record (1685 afisari)
 "4 luni, 3 saptamani si 2 zile" ar putea schimba regulile la Oscar (1534 afisari)
 O noua ancheta privind moartea lui Dumitru Tinu (1423 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01271 sec.