Deci, in Franta la venitul minim pe economie (~1200), taxa va fi intre 200 si 2600 de euro, adica un maxim de ~2.15 ori acest salar. Eu as fi de acord ca si la noi TAXA AUTO sa fie intre 50 si 500 de euro (euro 3 si 4), intre 500 si 700 - euro 2, iar pentru "poluatori" - rspecti euro 1 si non-euro (categorie de catalizator) sa fie intre 700 si 1500 de euro. Astfel ar fi echitabil atat pentru stat cat si pentru platitor si sunt SIGUR ca nimeni nu va mai avea vre-o obiectie. Aceasta este o modalitate sincera si sigura de a avea si ceva banuti la buget, cat si stimularea populatiei de a se orienta spre cel putin norma euro 3 (care nu difera prea mult de euro 4), norma care s fabrica cam din anul 2000 - adica o varsta a masinii de maxim 8 ani, care este si media de varsta a autoturismelor in Germania. Si spun Germania pentru ca este unul dintre statele UE care ar trebui sa ne fie exemplu si este si cel mai mare "cotizant" al UE. Returnarea taxei incasate in plus prin diferenta se poate face in 2-3 transe (o transa = un an), cat si corelarea cu retinerea din valoarea returnabila a impozitului pe vehicul, fiind si o alta metoda sigura de incasare a impozitului de catre stat. ... In fine, variante echitabile sunt, insa TREBUIE sa ai cu cine sa discuti, iar acea persoana sa ia masura obiectiva, necesara si de bun simt.
Cat despre programul "rabla" pentru 99% care isi cumpara masina noua nu e relevant, iar pentru cei care nu au bani de o masina noua nici nu se pune problema asta .... |