In ultimul timp daca veti da peste o emisiune cu intelectuali la televizor e foarte probabil sa ii gasiti discutand despre ei insisi. Despre cat de periculoase sunt vulgaritatea, subcultura si in general cele aducatoare de rating. Teme valabile si serioase, dar reluate la nesfarsit lasa impresia unor jucatori de fotbal care in loc sa marcheze isi leaga sireturile, isi admira tricourile si critica mitocania spectatorilor. Parca ai vrea sa ii vezi revenind la vocatia lor de creatori. Pentru ca persoanele amintite chiar o au si nu e nicio catastrofa daca s-a intamplat sa devina si branduri pe parcurs.
Dupa cum se remarca si intr-o alta cronica a cartii lui HRP (http://www.webphoto.ro/evenimente/patapievici.php) "Despre idei si blocaje" e intr-un fel o replica la deja celebrul Boierii mintii, un volum care il avea ca tinta si pe care iata, prin pledoaria cartii mai mult il confirma decat il infirma.
Cat priveste caracterul de amalgam al cartii, aici e chiar un simptom ca brandul "dauneaza grav creativitatii". Altfel spus, putinii intelectuali care ajung sa se impuna ca branduri devin atat de presati de piata culturala incat nu mai au timp sa-si scrie in tihna cartile, ci si le insaileaza in graba din articole scrise in timpul anului. |