Ziua Logo
  Nr. 4045 de joi, 27 septembrie 2007 
 Cauta:  
  Detalii »

Analize si comentarii

2007-09-27

Comentarii: 15, forum ACTIV

     Listare: comuna | separata     Ordonare: cronologica | inversa

FB
2007-09-27 02:21:33

Mici precizari

Articolul interesant ,mi-as permite cateva adaugiri pentru ca am trait vremurile respective.Prin anii '70 ani de deschidere fantastica pentru o tara socialista ,circulau pe soselele tari masini mult mai bune decat perioada ce a urmat.Au fost importate e drept in numar limitat Renault Gordini,10,16,o adevarata limuzina eleganta,Fiat 1100,1300,1800,2300,.
incepuse productia fabricii de la Colibasi cu Daciile 1100 dupa Renault8 apoi Dacia 1300 dupa Renault 12 (ce avea sa fie masina anului in Europa 1972 cred).Colaborarea cu cfrancezii s-a intrerupt datorita regimului de la Bucuresti,dar romanii au continuat sa scoata modele noi ,Sport,Liberta parca-i spunea ,papuc,etc.Fabrica de la Craiova a fost o buna investitie ,pacat ca s-a sfarsit repede colaborarea cu francezii (poate era mai buna colaborarea decat cu Daewoo sau Ford ) .Mie mi-au placut masinile cu motoare orizontale racite cu aer,erau mai puternice decat Daciile ,dar e clar neadaptate "stilului "romanesc (saci de cartofi plus cucuruz transportati).
Cat despre masinile germane pentru Trabant de ex.nemtii asteptau cate 15 ani.
daca de ex.titularul murea ,urmasul avea dreptul sa-i ia locul pe lista de asteptare.Aveau motoare in doi timpi de aceea se"turna "uleiul in benzina.Pentru ungerea directa a segmentilor.
Mai erau Wartburgurile ,tot cu motoare in doi timpi,dar un lucru important caroseriile ma refer la modelele "noi" erau solide aveau sasiu.
Alte vremuri ,eram tineri si destul de fericiti.Acum am descoperit ca eram atat de urmariti.

alex326
2007-09-27 04:08:24

Ford

Ca regula de baza numele proprii nu se articuleaza domnule Left.er. Deci "Ford" nu "Fordul", mai ales ca in frazele in care l-ati nominalizat nu era nevoie oricum de a fi articulat. Ar fi fost scuzabil poate daca ati fi spus ceva de genul "Fordul meu" cu referire la automobilul dumneavoastra, dar in contextul in care ati spus-o de doua ori in ultimul paragraf trebuia sa folositi simplu "Ford".

Virgil Ciuca
2007-09-27 04:44:23

Toate bune dar fabrica a fost vanduta pe nimic..

de profitat va profita Ford si nu Romania si nici poprul roman..

FB
2007-09-27 05:07:28

Re: Toate bune dar fabrica a fost vanduta pe nimic..

La 2007-09-27 04:44:23, Virgil Ciuca a scris:

> de profitat va profita Ford si nu Romania si nici poprul roman..
>
Chestia cu poporul suna a populism.Dar nici eu nu cred ca a fost o afacere buna.Daca tot nu mai mergea cu modelele produse ,trebuia incercat cu francezii.Cei ce au inceput afacerea.Citroen.sau Peugeot.
Americanii sunt zgarciti si profitori.Nu au investit nimica in Romania. Si nici in tarile invecinate.Nu prea vad interesul lor in zona.Ei le au cu Mexicul ,Canada,tari invecinate.Va iesi o afacere ca si a nemtilor in Mexic.

geek-a-contra
2007-09-27 05:21:23

Re: cind o sa va intre in capa ca ne este adevarat? " fabrica a fost vanduta pe nimic..

La 2007-09-27 04:44:23, Virgil Ciuca a scris:

> de profitat va profita Ford si nu Romania si nici poprul roman..
>

geek-a-contra
2007-09-27 05:30:40

Re: cind o sa va intre in cap ca nu este adevarat ca "fabrica a fost vanduta pe nimic.."?

..... fabrica a afost vinduta la la pretul real, la pretul unei fabrici care intr-un an urma sa nu mai aiba licenta ptr masinile care le producea, care nu avea nici un proiect in dezvoltare si, mai ales, la licitatia careia s-a prezentat UN SINGUR cumparator, ford, intr-un cuvint : la pretul pietzei.

intotdeauna se va putea spune ca se putea lua mai mult, dar mie unul imi ajunge sa ma gindesc la tractorul brasov, aro cimpulung, semanatoarea bucuresti, tractoare craiova, autobuzul bucuresti, camioane brasov, etc, etc. care tot asa, nu s-a vrut sa se vinda pe nimic. si s-a ales praful de ele...........

in general: cind ai ceva care nu ai cum sa administrezi eficient sau sa intretii ori vinzi cu cit poti obtine ori inchizi de tot si paguba este totala.

La 2007-09-27 04:44:23, Virgil Ciuca a scris:

> de profitat va profita Ford si nu Romania si nici poprul roman..
>

Sarmatic
2007-09-27 08:28:34

Re: Toate bune dar fabrica a fost vanduta pe nimic..

La 2007-09-27 04:44:23, Virgil Ciuca a scris:

> de profitat va profita Ford si nu Romania si nici poprul roman..
>
Oriunde in lume statul este un prost administrator. Si oriunde in lume, de la stat se fura, intr-un fel sau altul. Si in America si in Franta etc. Iar romanul este din nastere un om care "ia" tot ce nu-i pazit, tot ce-i cade sub mana. Chiar cand nu-i trebuie (sa fie acolo, poate am nevoie odata...). Asa ca, intreprinderile de stat (pe care nu POPORUL la are, ci conducerea, care le administreaza) pot fi cedate si gratis firmelor care le pot administra ca lumea. Atunci, statul chiar castiga: impozite, locuri de munca... Care pot fi bine platite daca sindicatul este tare. Mentalitatea bosevica, prezenta si la mai toti tinerii (!), ne face sa-l judecam pe Patriciu care a luat un jaf, numai bun de dezmembrat prin furt si care este acum o vaca buna de muls pentru stat. Si culmea, mai este si injurat. Dar noi suntem romani: belim oaia, nu o tundem si nu o mulgem... Ca sa nu o hranim!

ionion
2007-09-27 09:36:49

Nu zice hop pana nu au sarit podul :

sa vedem daca masina respectiva va avea patru rosi si toate vor fi patra....pardon rotunde.

Ghita Bizonu'
2007-09-27 09:40:36

Re: Mici precizari IN PLUS!

Fait 600 (fzis Ficatu) , 850 (adevarat pasiune a romanilor!!) , 1500, 124, 125.
Apoi mai erau alea cumparate de la strainii ramsi fara bai prin RSR - Opeluiri si Forduri vechi de 10 ani , uneori Simca Aronde.
Plus incepusera sa lucreze unii prin strainatate . Si ghici ce-si aduceau ?!


La 2007-09-27 02:21:33, FB a scris:

> Articolul interesant ,mi-as permite cateva adaugiri pentru ca am trait
> vremurile respective.Prin anii '70 ani de deschidere fantastica pentru
> o tara socialista ,circulau pe soselele tari masini mult mai bune
> decat perioada ce a urmat.Au fost importate e drept in numar limitat
> Renault Gordini,10,16,o adevarata limuzina eleganta,Fiat
> 1100,1300,1800,2300,.
> incepuse productia fabricii de la Colibasi cu Daciile 1100 dupa
> Renault8 apoi Dacia 1300 dupa Renault 12 (ce avea sa fie masina anului
> in Europa 1972 cred).Colaborarea cu cfrancezii s-a intrerupt datorita
> regimului de la Bucuresti,dar romanii au continuat sa scoata modele
> noi ,Sport,Liberta parca-i spunea ,papuc,etc.Fabrica de la Craiova a
> fost o buna investitie ,pacat ca s-a sfarsit repede colaborarea cu
> francezii (poate era mai buna colaborarea decat cu Daewoo sau Ford )
> .Mie mi-au placut masinile cu motoare orizontale racite cu aer,erau
> mai puternice decat Daciile ,dar e clar neadaptate "stilului "romanesc
> (saci de cartofi plus cucuruz transportati).
> Cat despre masinile germane pentru Trabant de ex.nemtii asteptau cate
> 15 ani.
> daca de ex.titularul murea ,urmasul avea dreptul sa-i ia locul pe
> lista de asteptare.Aveau motoare in doi timpi de aceea se"turna
> "uleiul in benzina.Pentru ungerea directa a segmentilor.
> Mai erau Wartburgurile ,tot cu motoare in doi timpi,dar un lucru
> important caroseriile ma refer la modelele "noi" erau solide aveau
> sasiu.
> Alte vremuri ,eram tineri si destul de fericiti.Acum am descoperit ca
> eram atat de urmariti.
>
>
>

Ghita Bizonu'
2007-09-27 09:43:34

Re: calmati-va-ti!

Fabrica a fost instrainata unui producator . Care va investi parca 600 milioane de euroi ca sa produca un alt model.
Ori modelu asta inseamna lefuri in Romania. Lefurile inseamna impozite .
Pana l;a urma astea sunt mai importante pe termen lung.
Oricum credeti ca era mai bine ca fabrica sa fie transformata in depozit / teren de constructie ?!

Ghita Bizonu'
2007-09-27 09:58:02

De licenta s-a auzit domn Lefter ?

ca asa se cheama <Solutia adaptarii modelelor occidentale >
Ca mai era si solutia ruseasca > caci Moskvici ul era la baza Opel Blitz din 1939 , captura de rezbel. Idem Pobeda, tot captura (de ce o uitati?). Volga pe de lalta parte este o copiere brutala . M21 nu stiu dupa cine, M24 dupa un Plymouth.
<statele comuniste care nu-si dezvoltasera dupa al doilea razboi mondial o productie locala> . Nebulos. Oricum singurele care mostenisera industria auto erau RSC - marcile Skoda, Tatra si disparuta Praga - si RDG (nu mai stiu care uzine din grupul Auto Union)
De ce n-a reusit Oltcitu - vedeti-l pe FB. Plus doar 2 usi ...si pretul considerat cam mare .
Oriucm facuseram si a 3a uzina - Lastunu!
Daewo. Dupa cate tin minte alea 10.000 fara taxe erau Espero cu motor de 1500.
Tico ala mic ptr tot poporu avea pretul unei Dacii.
<Se mai fabrica la Craiova, in clase succesive, Nubira, Leganza si Espero>
Pardon! Espero a fost primul. Denuntat in Adevarul ca fiind masina celor care o duc bine (prin 97-99). Si modelele nu au fost cumparate doar de guvern.
Oricum Daewoo a vandut putin fiindca a avut preturi prea mari (o Leganza in Romania costa cu 2000 $ mai scumo ca-n SUA) si findca puterea de cumaprare era (este ) mica. Ir cand in sfarsit a pus preturi normale a fost prea tarziu.
Da oricum e curios cum ne incurcam pe o cestie simpla , fara conotatii politice (motoru in 2 timpi cu admisie in carter era alimentat cu amestec si la Trabi si la Saab - da mirati-va , in 1960 si Saab avea un motor in 2 timpi! ) si o nasulimca s-o politizam.

Arogantu'
2007-09-27 14:19:12

Arogantu'
2007-09-27 17:19:28

Re: calmati-va-ti!

Zen
2007-09-27 19:10:32

Ford? Proasta alegere...

Uite cum ii spun "indigenii" p-aici: Found On Road Dead.

geek-a-contra
2007-09-27 20:05:40

Re: si de unde ai inteles tu ca fordul a fost "alegere"? ndc

La 2007-09-27 19:10:32, Zen a scris:

> Uite cum ii spun "indigenii" p-aici: Found On Road Dead.
>


« Sumar articole

Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 La risc total (3823 afisari)
 Pornografie infantila in colectia lui Elton John (2711 afisari)
 Lege pentru fals (2544 afisari)
 Ciuvica a schimbat documentele (2064 afisari)
 Episcopi, preoti, CNSAS... (1871 afisari)
 Un roman a fost ucis si alti doi raniti intr-o confruntare in centrul Romei (577 afisari)
 Oficial UE: Afirmatiile lui Basescu privind cetatenia romana pentru moldoveni "nu sunt intelepte" (295 afisari)
 Motiunea de cenzura a fost prezentata in Parlament (235 afisari)
 Directorul CIA s-a intalnit cu Traian Basescu (217 afisari)
 Protestatarii, alungati cu focuri de arma (115 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2007 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00734 sec.