Ziua Logo
  Nr. 3975 de sambata, 7 iulie 2007 
 Cauta:  
  Detalii »

Dosare Ultrasecrete

2007-07-07

Comentarii: 15, forum ACTIV

     Listare: comuna | separata     Ordonare: cronologica | inversa

DonS
2007-07-06 22:30:41

Plauzibil !?!

De ce nu dati nici un nume ? Asa ramaneti la nivelul unor consideratii generale.

M_D_L
2007-07-06 23:26:22

Declinul facultatilor de fizica (I)

Fizica, este disciplina de care depinde cel mai mult puterea industriala si militara a unei tari. O natiune, poate fi ridicata, sau transformata intr-o colonie, in functie de cum se preda fizica la liceu si la facultate. Fara cunostinte profunde de fizica, nu pot exista ingineri buni, care sa dezvolte industria. Din aceasta cauza, tarile mici, care tindeau sa devina independente, au fost luate in colimator de marile puteri si sabotate la maxim. Mai concret, intr-o tara in curs de dezvoltare, trebuie sa se puna accentul pe partea experimentala si pe dotarea laboratoarelor, mult mai mult decat pe teoretica. Partea teoretica, este extrem de necesara si ea, pentru ca nu putem sa lucram dupa ureche, empiric, ca alchimistii, dar de ea trebuie sa se ocupe un numar mai redus de fizicieni (cam o zecime), nu 99%, cum e la noi. Si fizica teoretica are mai multe domenii de lucru. Una este sa te ocupi de calcule in domeniul fibrelor optice, magnetismului, semiconductorilor sau ghidurilor de microunde, domenii care au si aplicatie practica imediata si alta este sa bati campii cu teorii total neaplicative, de care in princiu ar trebui sa se ocupe numai fizicienii din tarile bogate, care au bani si pentru cercetarea fundamentala (ultrateorie). Germania, de exemplu, scoate bani frumosi cu industria de automobile, desi ca sa le produci nu ai nevoie de prea multa teorie, din asta de care se face pe la noi (tone). Ei cunosc bine diverse tehnologii si le aplica.
Asa s-au petrecut lucrurile in India, de exemplu. Pe vremea cand erau colonie britanica, nu se finanta cercetarea aplicativa, pentru ca englezii nu erau interesati sa-i dezvolte industrial. Anglia le lua materiile prime, la preturi modice si le vindea produse industriale la preturi de le sareau capacele. Se finanta cat de cat fizica teoretica.
Dupa ce i-au scos pe englezi de acolo, burghezia locala (nu comunistii, cum ma vor ataca unii) a avut nevoie de fizicieni experimentatori, care sa puna la punct fabricile de medicamente, de motoare termice, de dispozitive semiconductoare, etc. Acum, cand India a devenit o tara cu o economie puternica, se finanteaza si teoreticienii puri, care au si ei rolul lor, pe termen lung.
Deci, la licee si la facultatile tehnice, laboratoarele trebuie sa aiba o dotare de exceptie, astfel incat elevii si studentii sa poata observa fenomenele studiate si sa invete sa utilizeze instrumentele de masurare (si diverse alte circuite, montaje, dispozitive ajutatoare).
Prin anii '70, din manualele de fizica de liceu, nu lipseau referirile la aplicatiile practice ale fenomenelor studiate. Lectia incepea cu descrierea fenomenului (se spunea ceva si despre cine si cum a facut descoperirea, se dadea si poza fizicianului, ca sa aiba sare si piper - imi placeau cei cu barba), se enunta legea matematica, dupa care se precizau suficiente aplicatii (extensia in tehnologie). De asta erau si atractive acele carti de fizica (desi partea grafica lasa de dorit). Imi amintesc ca in vacanta de vara, cand ma duceam la bunici, la tara, imi faceam de lucru cu turbine cu aburi, cu voltametre (electroliza apei), construiam microfoane cu carbune, etc.
Aveam un var mai mare si ma uitam prin cartile lui de fizica.
Si in timpul scolii "pierdeam timpul" pe la depozitul de fiare vechi de la marginea orasului, cautand casti telefonice, bobine de inductie, motoare electrice, etc. Aveam chiar un mic laborator, in bucatarie.
Acum cartile sunt seci, neatractive si fara partea aplicativa. Am auzit de la un coleg de facultate, care preda la un liceu, ca si structura manualelor este intoarsa pe dos. Se preda inductia electromagnetica si curentul alternativ, fara sa se studieze in prealabil campul magnetic, se trece la electrocinetica fara sa se studieze temeinic electrostatica (cei din minister zic ca s-a studiat la generala, la nivelul de electrizare prin frecare cu blana pisicii).
Sabotajul este total. Cei mai multi elevi termina liceul si nu stiu sa faca nimic. Este un mister total cum merge un radar, un motor electric, un transformator, chiar si instalatia de aprindere de la masina. Sunt "poeti" si nu stiu nici care e diferenta intre un conductor electric si un izolator.


Fiind un bun experimentator, mi-am dat seama din timpul facultatii, ca cineva ne taie cu septarul pe la spate si nu se face ce trebuie.
Am avut cativa profesori buni la teorie (barbati), care ii dominau net pe "experimentatori". Cineva (mare de tot, care acum e miliardar) dirijase treburile, astfel incat sa angajeze cativa tocilari, buni la matematica, pe care, ca sa-i ridice si mai mult si sa-i tina sub papuc pe "experimentatori", i-a pus sa predea cursurile grele, fundamentale. Toti au trecut prin cursurile grele, prin rotatie, si au ajuns sa nu aiba goluri in pregatire. La "experimentala" a angajat mai mult femei (se pricepeau ca baba la mitraliera), care o "mermeleau" cu niste "lucrari" de nivel de scoala generala, cu determinarea caldurii specifice, pendulul(o piulita legata de un fir de ata), caderea corpurilor pe planul inclinat si alte fasaieli din astea. Au mai tinut si niste cursuri la politehnica (apatoase rau de tot - un fel de ghiveci) si s-au plafonat. Desi in discutii particulare se umflau in pene si ii faceau cu ou si cu otet pe teoreticieni (care ii priveau de sus), cand erau fata in fata, la sedinta de catedra, luau apa in gura si nu suflau (se stiau cu musca pe caciula). Pot sa spun ca n-am invatat nimic de la ei, pe partea experimentala, ba mai mult, eu le puneam la punct unele aparate. Nici tehnicieni buni, care sa monteze lucrarile de laborator, n-au angajat. Au incadrat muncitori din localitate, fara pregatire de specialitate. Trebuia sa aduca obligatoriu electronisti, specialisti care sa cunoasca tehnica vidului si criogenia, etc.
Eu am avut un profesor foarte bun in timpul liceului, care ne preda mult in afara programei (desi nu invatam in general, fiind si nesupravegheat de parinti, am ajuns totusi la faza pe tara, la olimpiada de fizica), dupa carti americane de nivel postliceal (Robert Resnick si David Halliday, R. Breneke si G. Schuster - de la nemti). Cand am ajuns la facultate, am fost socat de nivelul foarte scazut al laboratoarelor si disciplinelor cu caracter experimental.
Eu tot mai stiu ceva, pentru ca am fost pasionat, dar majoritatea colegilor de facultate, care acum sunt profesori la liceu, n-au invatat nimic pe partea experimentala. Nici nu cred ca-i invata ceva pe elevi. Predau si ei la nivelul manualului si se multumesc sa faca probleme la tabla.

Am crezut ca dupa "revolutie", vor veni americanii si vor prelua cea mai mare parte a industriei, ca in Coreea de Sud. M-am bucurat, crezand ca se creeaza front de lucru si pentru experimentatori. Ma gandeam ca fiind nevoie de ingineri si muncitori bine pregatiti profesional, se va pune un accent deosebit pe experiment si lucrul in laborator. Chiar doream sa infiintez o firma care sa produca echipament didactic. Nici nu se mai pune problema acum (adevarul e ca tot as face ceva daca as avea capital).

M_D_L
2007-07-06 23:27:29

Declinul facultatilor de fizica (II)

Nici cand am fost eu student, nu se duceau sa se faca profesori, cei mai buni absolventi de liceu. Bataia mare era la politehnica, arhitectura, medicina, drept. In anul meu, eram cel mult zece studenti buni (o treime), restul fiind fete picate de N-ori la medicina, care erau in fiecare an in re-re-re-examinari, ca sa promoveze. In prezent, la facultatile de fizica este chiar un dezastru. Intra fara examen cei mai slabi absolventi de liceu (cu unele exceptii), care nu pot urma facultati mai profitabile (aparent, pentru ca orice inveti, exceptand virfurile care pleaca din tara, ajungi tot agent de vinzari).
Laboratoarele se fac frontal, de catre profesori, in fata grupei si studentii nu mai apuca sa puna mana pe vreun aparat. Unii se uita, altii stau de vorba. Cel putin cand am fost student, mizeriile alea (ca nu pot sa le zic laboratoare) se faceau pe grupe de trei sau patru studenti si mai masurai ceva cu un multimetru MAVO-35, sau cu altceva.
Si prezenta la laboratoare este sub 50%, pentru ca isi dau seama ca se pierde timpul (nu sunt nici echipamente si nici consumabile pentru laborator). Multe lucrari se fac la "rece" (povesti).
Cadrele didactice baga mare cu "copy" si "paste", de prin diverse carti si reviste, ca sa scoata cat mai multe "articole" de specialitate, sa promoveze si sa insele statul la bani (nu putini, pentru cei cu grade didactice mari). Sunt habarnisti total la partea practica, dar ei apar in acte ca mari cercetatori (e de domeniul SF-ului). Nu stiu nici sa repare un uscator de par si ii iau la misto tehnicienii mai priceputi.
Atunci cand se mai dau bani si se pune problema sa comande aparatura de laborator, sunt pe dinafara. In loc sa optimizeze cheltuielile si sa comande echipamente serioase, de serie (care au preturi mici, fiind fabricate in masa, de multi producatori), cu care se poate face si cercetare (adevarata, nu pantomima), cum ar fi osciloscoape digitale, generatoare de semnal, laseri, surse, etc si sa isi realizeze singuri lucrarile, prefera sa arunce banii pe lucrari gata facute (pentru prosti si trantori) de unele firme specializate, dar la preturi umflate.
Eu cred ca acest cancer, este in faza prea avansata ca sa mai poata fi tratat si urmeaza sa dea faliment cele mai multe din facultatile de fizica.
Daca va apare privatizarea si in sectorul industrial, e posibil sa se infiinteze alte facultati de fizica, cu alt personal si alta viziune.
Ar tot fi de povestit, dar sa mai zica si altii, ca in tara asta sunt multi fizicieni. Nu trebuie sa-mi pun eu pielea in bat pentru toti.

neamtu tiganu
2007-07-07 00:24:32

Re: Declinul facultatilor de fizica (I)

La 2007-07-06 23:26:22, M_D_L a scris:

Germania, de exemplu, scoate bani frumosi
> cu industria de automobile, desi ca sa le produci nu ai nevoie de prea
> multa teorie, din asta de care se face pe la noi (tone). Ei cunosc
> bine diverse tehnologii si le aplica.
----------------------
te inseli amarnic. Numai atunci cind reusesti sa imbini teoria cu experimentele iese treaba buna. Si-n facultatiile germane se face teorie tone. Desi aici sunt doua categorii, asa numita FH (Fachhochschule) un fel de subingineri care nu-si pot da doctorate si sunt pregatiti pt. practica si Universitate technica f. tare axata pe teorie.

neamtu tiganu
2007-07-07 00:33:39

Re: Declinul facultatilor de fizica (II)

La 2007-07-06 23:27:29, M_D_L a scris:

Cel putin cand am fost student, mizeriile alea
> (ca nu pot sa le zic laboratoare) se faceau pe grupe de trei sau patru
> studenti si mai masurai ceva cu un multimetru MAVO-35, sau cu altceva.
>
-------------
Iar te inseli amarnic, nici facultatile germane nu sunt dotate cu aparatura deosebita, e adevarat ceva mai bine ca-n Ro dar mult sub cerinte. In schimb studentii au posibilitatea si chiar obligatia sa fie in contacte directe cu Institutele de cercetari gen Max Planck, sau Fraunhofer Institute sau DLR sau cu firme solide, Bayer, Siemens.

Am mai spus-o pe acest forum, secretul unei bune pregatiri a studentiilor e legatura strinsa inca din primii ani de studentie intre invatamint si industrie atit in domeniu teoretic cit si practic si nu numai a studentiile ci mai ales a profesorilor.

Mos Grigore
2007-07-07 02:22:39

Question: Cine Dracu' are nevoie de FIZICIENII ROMANI?

La 2007-07-06 23:27:29, M_D_L a scris:

> Nici cand am fost eu student, nu se duceau sa se faca profesori, cei
> mai buni absolventi de liceu. Bataia mare era la politehnica,
> arhitectura, medicina, drept. In anul meu, eram cel mult zece studenti
> buni (o treime), restul fiind fete picate de N-ori la medicina, care
> erau in fiecare an in re-re-re-examinari, ca sa promoveze. In prezent,
> la facultatile de fizica este chiar un dezastru. Intra fara examen cei
> mai slabi absolventi de liceu (cu unele exceptii), care nu pot urma
> facultati mai profitabile (aparent, pentru ca orice inveti, exceptand
> virfurile care pleaca din tara, ajungi tot agent de vinzari).
> Laboratoarele se fac frontal, de catre profesori, in fata grupei si
> studentii nu mai apuca sa puna mana pe vreun aparat. Unii se uita,
> altii stau de vorba. Cel putin cand am fost student, mizeriile alea
> (ca nu pot sa le zic laboratoare) se faceau pe grupe de trei sau patru
> studenti si mai masurai ceva cu un multimetru MAVO-35, sau cu altceva.
>
> Si prezenta la laboratoare este sub 50%, pentru ca isi dau seama ca se
> pierde timpul (nu sunt nici echipamente si nici consumabile pentru
> laborator). Multe lucrari se fac la "rece" (povesti).
> Cadrele didactice baga mare cu "copy" si "paste", de prin diverse
> carti si reviste, ca sa scoata cat mai multe "articole" de
> specialitate, sa promoveze si sa insele statul la bani (nu putini,
> pentru cei cu grade didactice mari). Sunt habarnisti total la partea
> practica, dar ei apar in acte ca mari cercetatori (e de domeniul
> SF-ului). Nu stiu nici sa repare un uscator de par si ii iau la misto
> tehnicienii mai priceputi.
> Atunci cand se mai dau bani si se pune problema sa comande aparatura
> de laborator, sunt pe dinafara. In loc sa optimizeze cheltuielile si
> sa comande echipamente serioase, de serie (care au preturi mici, fiind
> fabricate in masa, de multi producatori), cu care se poate face si
> cercetare (adevarata, nu pantomima), cum ar fi osciloscoape digitale,
> generatoare de semnal, laseri, surse, etc si sa isi realizeze singuri
> lucrarile, prefera sa arunce banii pe lucrari gata facute (pentru
> prosti si trantori) de unele firme specializate, dar la preturi
> umflate.
> Eu cred ca acest cancer, este in faza prea avansata ca sa mai poata fi
> tratat si urmeaza sa dea faliment cele mai multe din facultatile de
> fizica.
> Daca va apare privatizarea si in sectorul industrial, e posibil sa se
> infiinteze alte facultati de fizica, cu alt personal si alta viziune.
> Ar tot fi de povestit, dar sa mai zica si altii, ca in tara asta sunt
> multi fizicieni. Nu trebuie sa-mi pun eu pielea in bat pentru toti.
>

georgems
2007-07-07 07:41:21

Re: Declinul facultatilor de fizica (I),de acord ,da ce legatura are cu articolul de fata???

La 2007-07-06 23:26:22, M_D_L a scris:

> Fizica, este disciplina de care depinde cel mai mult puterea
> industriala si militara a unei tari. O natiune, poate fi ridicata, sau
> transformata intr-o colonie, in functie de cum se preda fizica la
> liceu si la facultate. Fara cunostinte profunde de fizica, nu pot
> exista ingineri buni, care sa dezvolte industria. Din aceasta cauza,
> tarile mici, care tindeau sa devina independente, au fost luate in
> colimator de marile puteri si sabotate la maxim. Mai concret, intr-o
> tara in curs de dezvoltare, trebuie sa se puna accentul pe partea
> experimentala si pe dotarea laboratoarelor, mult mai mult decat pe
> teoretica. Partea teoretica, este extrem de necesara si ea, pentru ca
> nu putem sa lucram dupa ureche, empiric, ca alchimistii, dar de ea
> trebuie sa se ocupe un numar mai redus de fizicieni (cam o zecime), nu
> 99%, cum e la noi. Si fizica teoretica are mai multe domenii de lucru.
> Una este sa te ocupi de calcule in domeniul fibrelor optice,
> magnetismului, semiconductorilor sau ghidurilor de microunde, domenii
> care au si aplicatie practica imediata si alta este sa bati campii cu
> teorii total neaplicative, de care in princiu ar trebui sa se ocupe
> numai fizicienii din tarile bogate, care au bani si pentru cercetarea
> fundamentala (ultrateorie). Germania, de exemplu, scoate bani frumosi
> cu industria de automobile, desi ca sa le produci nu ai nevoie de prea
> multa teorie, din asta de care se face pe la noi (tone). Ei cunosc
> bine diverse tehnologii si le aplica.
> Asa s-au petrecut lucrurile in India, de exemplu. Pe vremea cand erau
> colonie britanica, nu se finanta cercetarea aplicativa, pentru ca
> englezii nu erau interesati sa-i dezvolte industrial. Anglia le lua
> materiile prime, la preturi modice si le vindea produse industriale la
> preturi de le sareau capacele. Se finanta cat de cat fizica
> teoretica.
> Dupa ce i-au scos pe englezi de acolo, burghezia locala (nu
> comunistii, cum ma vor ataca unii) a avut nevoie de fizicieni
> experimentatori, care sa puna la punct fabricile de medicamente, de
> motoare termice, de dispozitive semiconductoare, etc. Acum, cand India
> a devenit o tara cu o economie puternica, se finanteaza si
> teoreticienii puri, care au si ei rolul lor, pe termen lung.
> Deci, la licee si la facultatile tehnice, laboratoarele trebuie sa
> aiba o dotare de exceptie, astfel incat elevii si studentii sa poata
> observa fenomenele studiate si sa invete sa utilizeze instrumentele de
> masurare (si diverse alte circuite, montaje, dispozitive ajutatoare).
> Prin anii '70, din manualele de fizica de liceu, nu lipseau referirile
> la aplicatiile practice ale fenomenelor studiate. Lectia incepea cu
> descrierea fenomenului (se spunea ceva si despre cine si cum a facut
> descoperirea, se dadea si poza fizicianului, ca sa aiba sare si piper
> - imi placeau cei cu barba), se enunta legea matematica, dupa care se
> precizau suficiente aplicatii (extensia in tehnologie). De asta erau
> si atractive acele carti de fizica (desi partea grafica lasa de
> dorit). Imi amintesc ca in vacanta de vara, cand ma duceam la bunici,
> la tara, imi faceam de lucru cu turbine cu aburi, cu voltametre
> (electroliza apei), construiam microfoane cu carbune, etc.
> Aveam un var mai mare si ma uitam prin cartile lui de fizica.
> Si in timpul scolii "pierdeam timpul" pe la depozitul de fiare vechi
> de la marginea orasului, cautand casti telefonice, bobine de inductie,
> motoare electrice, etc. Aveam chiar un mic laborator, in bucatarie.
> Acum cartile sunt seci, neatractive si fara partea aplicativa. Am
> auzit de la un coleg de facultate, care preda la un liceu, ca si
> structura manualelor este intoarsa pe dos. Se preda inductia
> electromagnetica si curentul alternativ, fara sa se studieze in
> prealabil campul magnetic, se trece la electrocinetica fara sa se
> studieze temeinic electrostatica (cei din minister zic ca s-a studiat
> la generala, la nivelul de electrizare prin frecare cu blana
> pisicii).
> Sabotajul este total. Cei mai multi elevi termina liceul si nu stiu sa
> faca nimic. Este un mister total cum merge un radar, un motor
> electric, un transformator, chiar si instalatia de aprindere de la
> masina. Sunt "poeti" si nu stiu nici care e diferenta intre un
> conductor electric si un izolator.
>
>
> Fiind un bun experimentator, mi-am dat seama din timpul facultatii, ca
> cineva ne taie cu septarul pe la spate si nu se face ce trebuie.
> Am avut cativa profesori buni la teorie (barbati), care ii dominau net
> pe "experimentatori". Cineva (mare de tot, care acum e miliardar)
> dirijase treburile, astfel incat sa angajeze cativa tocilari, buni la
> matematica, pe care, ca sa-i ridice si mai mult si sa-i tina sub papuc
> pe "experimentatori", i-a pus sa predea cursurile grele, fundamentale.
> Toti au trecut prin cursurile grele, prin rotatie, si au ajuns sa nu
> aiba goluri in pregatire. La "experimentala" a angajat mai mult femei
> (se pricepeau ca baba la mitraliera), care o "mermeleau" cu niste
> "lucrari" de nivel de scoala generala, cu determinarea caldurii
> specifice, pendulul(o piulita legata de un fir de ata), caderea
> corpurilor pe planul inclinat si alte fasaieli din astea. Au mai tinut
> si niste cursuri la politehnica (apatoase rau de tot - un fel de
> ghiveci) si s-au plafonat. Desi in discutii particulare se umflau in
> pene si ii faceau cu ou si cu otet pe teoreticieni (care ii priveau de
> sus), cand erau fata in fata, la sedinta de catedra, luau apa in gura
> si nu suflau (se stiau cu musca pe caciula). Pot sa spun ca n-am
> invatat nimic de la ei, pe partea experimentala, ba mai mult, eu le
> puneam la punct unele aparate. Nici tehnicieni buni, care sa monteze
> lucrarile de laborator, n-au angajat. Au incadrat muncitori din
> localitate, fara pregatire de specialitate. Trebuia sa aduca
> obligatoriu electronisti, specialisti care sa cunoasca tehnica vidului
> si criogenia, etc.
> Eu am avut un profesor foarte bun in timpul liceului, care ne preda
> mult in afara programei (desi nu invatam in general, fiind si
> nesupravegheat de parinti, am ajuns totusi la faza pe tara, la
> olimpiada de fizica), dupa carti americane de nivel postliceal (Robert
> Resnick si David Halliday, R. Breneke si G. Schuster - de la nemti).
> Cand am ajuns la facultate, am fost socat de nivelul foarte scazut al
> laboratoarelor si disciplinelor cu caracter experimental.
> Eu tot mai stiu ceva, pentru ca am fost pasionat, dar majoritatea
> colegilor de facultate, care acum sunt profesori la liceu, n-au
> invatat nimic pe partea experimentala. Nici nu cred ca-i invata ceva
> pe elevi. Predau si ei la nivelul manualului si se multumesc sa faca
> probleme la tabla.
>
> Am crezut ca dupa "revolutie", vor veni americanii si vor prelua cea
> mai mare parte a industriei, ca in Coreea de Sud. M-am bucurat,
> crezand ca se creeaza front de lucru si pentru experimentatori. Ma
> gandeam ca fiind nevoie de ingineri si muncitori bine pregatiti
> profesional, se va pune un accent deosebit pe experiment si lucrul in
> laborator. Chiar doream sa infiintez o firma care sa produca
> echipament didactic. Nici nu se mai pune problema acum (adevarul e ca
> tot as face ceva daca as avea capital).
>
>
>

M_D_L
2007-07-07 10:19:27

"Adeverinta" de invatamant superior (sample)

Se adevereste prin prezenta, ca numitul USB DUMITRU, a frecventat (sporadic) cursurile celebrei universitati X si este pregatit (bustean) in domeniile ... . I se elibereaza, spre a-i servi la angajare, ca taximetrist, agent de vinzari, hamal la firme, sau la somaj.


Sa-i fie de bine si sa se inscrie si la alte facultati (cat mai multe!), ca sa duduie SRL-urile de familie ale cadrelor didactice.


"Bibliografie":

http://www.ziua.net/f.php?data=2007-07-05&thread=223437
http://www.ziua.ro/f.php?data=2007-06-28&thread=223052
http://www.ziua.ro/f.php?data=2007-06-29&thread=223135
http://www.ziua.ro/f.php?data=2007-06-29&thread=223135&page=2
http://www.ziua.ro/f.php?data=2007-07-02&thread=223240

M_D_L
2007-07-07 11:18:16

Re: neamtu tiganu

Nu am afirmat ca nu este necesara teoria, asa cum insinuati.

"Partea teoretica, este extrem de necesara si ea, pentru ca nu putem sa lucram dupa ureche, empiric, ca alchimistii, dar de ea trebuie sa se ocupe un numar mai redus de fizicieni (cam o zecime), nu 99%, cum e la noi. Si fizica teoretica are mai multe domenii de lucru. Una este sa te ocupi de calcule in domeniul fibrelor optice, magnetismului, semiconductorilor sau ghidurilor de microunde, domenii care au si aplicatie practica imediata si alta este sa bati campii cu teorii total neaplicative, de care in princiu ar trebui sa se ocupe numai fizicienii din tarile bogate, care au bani si pentru cercetarea fundamentala (ultrateorie). "

Am avut numai note mari la disciplinele grele (9 si 10) si am fost al patrulea in an, asa ca nu sunt chiar un surubar.
Sustin ca se sare intentionat peste partea aplicativa, ca sa-i scoata "poeti" si sa nu fie capabili sa faca ceva in industrie. Cei mai multi invata "niste formule" si nu sunt in stare nici sa faca o analiza dimensionala, ca sa vada despre ce marimi fizice este vorba in calculele respective. Ei n-au inteles fenomenele fizice si sar direct la calcule complicate, pe care le memoreaza. Nici profesorii de liceu nu fac laboratoare cu elevii (decat la inspectii si lectii festive, regizate), pentru ca in general nu se pricep, nu le place si laboratoarele sunt in paragina.
Presupun ca in Germania, cei care fac teorie, se ocupa de ceva cu aplicatie practica in final, nu freaca menta.
Pe de alta parte, Germania este inca sub ocupatie americana si acestia nu-i lasa sa ia viteza prea tare. Inca se tem de ei, sa nu o ia din nou pe calea inarmarii si revendicarilor de tot felul. Asa ca ii sunteaza si pe nemti destul de tare. Am auzit (pe forum) ca si la liceu nu se face mare lucru (excepand landurile din sud). Cica nu au voie profesorii sa le dea teme la sfarsit de saptamana, ca sa nu-i streseze (isi bat joc de ei!). Si romanii care au plecat in Canada, sau Australia, se plang de nivelul scazut al scolilor de stat. Poti sa-ti dai copiii la scoli particulare (acolo se face carte), dar te sparg la buzunare.



M_D_L
2007-07-07 11:33:50

Re: Mos Grigore, georgems

Normal ca Romania are nevoie de fizicieni, ca orice tara care vrea sa fie respectata. Nu va faceti ca nu pricepeti. S-au vreti sa ne anihilati complet, ca sa plecam ca milogii prin tari straine? Cred ca vreti sa ne luati voi terenurile si sa va instalati aici.

Pentru Dl. georgems

Am postat aici, pentru ca este vorba de o actiune de sabotaj in domeniul pregatirii fortei de munca, intr-un sector extrem de important.
Are legatura cu serviciile secrete, de care se vorbeste in articol. Presupun ca nu toti sunt tampiti, sau cumparati de americani.
Cel putin sa inteleaga despre ce este vorba.

M_D_L
2007-07-07 14:04:57

Declinul facultatilor de fizica (III)

Trebuie sa stiti, ca inainte de '90, se putea preda orice la facultatile de fizica (si istorie sau geografie) si se putea bate campii cu teorii inutile, de voie, fara ca cineva sa sesizeze. Numarul de locuri la facultati era limitat si toti cei care isi terminau studiile primeau repartitie guvernamentala (majoritatea profesori la licee, sau fizicieni in industrie).
Chiar daca la locul de munca, constatau ca n-au prea facut ce trebuia in facultate, puneau mana pe manuale si culegerile de probleme si dupa un timp se adaptau.
Nu exista somaj printre absolventii facultatilor (in general) si din cauza asta diploma de studii superioare era foarte valoroasa. Era ca o asigurare pe viata. Cadrele didactice universitare aveau automat clienti si nu asteptau perioada de inscrieri cu teama.
Acum nu mai este nevoie de profesori, pentru ca sunt deja multi in somaj si s-a redus numarul orelor de fizica la liceu.
Cei care termina fizica, s-ar putea angaja si la firmele mici, care desfasoara activitati de service, de productie, etc, daca ar sti sa faca si ceva practic. Unii mai repara, sau instaleaza aparatura noua prin spitale, altii produc cuptoare termostatate pentru brutarii, altii se ocupa cu productia de echipament electronic, etc. Am vazut si o firma mica, care fabrica roboti industriali (culmea!) si alta care monta aeromodele telecomandate prin radio, pentru nemti (le foloseau ca tinte, la tragerile de la antiaeriana, in aplicatii). Daca stii ceva practic, la terminarea facultatii, ai sanse sa-ti gasesti de lucru mult mai usor. Ar trebui ca toti cei care termina o facultate de fizica sa stie electronica (cel putin la nivelul de tehnician bun), sa stie chiar sa-si faca cu piese din comert (recuperate, din targuri, etc) magnetometre, detectoare de radiatii, surse de alimentare pentru diverse chestii (chiar si pentru anumite tipuri de laseri), amplificatoare, etc. In practica dai de multe probleme, pe care le poti rezolva cumparand de la altii (daca te tine punga), sau sa-ti faci singur. Multi imi vor sari in cap si vor zice ca acum totul se cumpara si nu are rost sa te apuci sa-ti faci cu mijloace improvizate diverse aparate. Se inseala, pentru ca nu se pricep (vor sa-si ascunda acest handicap). Adevarul este ca nu are rost sa-ti faci singur ce este de serie mare si se poate cumpara usor si ieftin. Totusi, multe lucruri utile la o firma mica, nu se gasesc ca sa le cumperi, sau sunt extrem de scumpe. Am vazut la o firma, o sonda de osciloscop, cu care se putea prelua semnalul, prin simpla apropiere de un circuit (inductiv), fara contact electric, care costa peste 3000$. Se putea face usor cu 100$ (chiar daca iesea mai butucanoasa). Pot sa va dau oricate exemple doriti. Si daca va uitati prin "Review of Scientific Instruments" (cred ca cea mai buna revista de fizica experimentala) o sa vedeti ca majoritatea aparaturii prezentata acolo, este home-made, in laboratoare (sunt prototipuri care depasesc tehnologia actuala).
Chiar daca nu te apuci sa-ti faci "jucariile", e bine sa stii, cel putin sa le repari cand se defecteaza. Si un sofer, care e si bun mecanic si stie totul despre motoare, cutii de viteza, instalatiile masinii, conduce altfel decat o cucoana care sta si se uita in gol cand masina nu vrea sa o asculte (am vazut-o pe una "buna rau", care avea un Jeep si ii zicea sa se duca in aia ei, pentru ca nu pornea).
La noi nu exista nici o colaborare cu industria. "Cercetarea", chiar si cea experimentala, este facuta din condei. Avem profesori doctori la experimentala, care nu stiu nici cum functioneaza un alimentator cu transformator si punte redresoare. Am stat de vorba cu un academician, conducator de doctorate, autor de carti de electronica, care nu stia ca in Romania se fabricau (inca, la vremea aia) tranzistoare cu efect de camp si alte dispozitive. Am vazut multe sesiuni de comunicari stiintifice, la care se citeau referate, dar nu am vazut nimic in "carne si oase", adica vreun aparat sau ceva care sa mearga.
Profesorii sunt habarnisti la capitolul asta si nu au cum sa-i invete pe studenti alceva decat ce fac si ei. Studentii care mai misca ceva la practica, stiu din familie (au avut pe cineva care sa-i invete), sau au fost pasionati si au invatat singuri.

Concluzia:
Domnii de la facultatile de fizica, sa inteleaga ca a trecut vremea cand mergea numai cu stiloul si ca trebuie sa schimbe total si programa didactica si modul de abordare. Sa reintroduca in planurile de invatamant cursurile aplicative (microunde, masurari electronice, laseri, materiale magnetice, etc) scoase in mod suspect dupa '90 si sa renunte (sau sa faca cu o semigrupa) la cursurile ultra-teoretice, care s-au inmultit ca ciupercile dupa ploaie. Daca nu se pricep la practica, ca sa reorganizeze laboratoarele, sa-i plateasca cum trebuie pe aia care stiu (mai sunt unii). Sa-i dea afara pe toti tehnicienii pilosi, care cel mult uda florile in laborator si fac cafeaua pentru domn' profesor si sa angajeze personal competent.
Sa nu mai tina coada pe sus si sa lase vrajile, pentru ca n-au facut ce trebuia, ca sa se adapteze la economia de piata si peste doi ani cand va veni "unda negativa" (candidati putini, pentru ca nu s-au mai facut copii multi dupa '90) vor pleca acasa.



Mos Grigore
2007-07-07 17:43:09

Re: Mos Grigore, georgems

La 2007-07-07 11:33:50, M_D_L a scris:

> Normal ca Romania are nevoie de fizicieni, ca orice tara care vrea sa
> fie respectata.
===========================================Pai nu mi se pare deloc normal; ca are nevoie de profesori de liceu, sint de acord, mai mult de atita se rateaza ca n-au nicio utilizare.

Nu va faceti ca nu pricepeti.
==========================Pai chiar ca nu pricep patriotismul asta de balta - sa avem si noi Tamisa noastra...........parca.......................


S-au vreti sa ne anihilati complet, ca sa plecam ca milogii prin tari straine?
============================================== Aici chiar ca o dadusi in BARA: MILOGII AIA te bat la popou cind vrei ....si cu o mina legata la spate! Cei drept trebuie sa fii si in STARE; daca te simti milog, stai acasa si vaita-te in continuare.

Cred ca vreti sa ne luati voi terenurile si sa va instalati aici.
===========================Cred ca de luat mai mult decit paduchii nu mai e nimic au avut grije autohtonii sa ciuguleasca TOT. Cit despre instalat acolo trebuie sa fie timpit vreunul ca lase ce-i aici si sa se INSTALLEZE IN................................. CE-I ACOLO (nu spun mai detaliat ca ma taie Ziua).


>
> Pentru Dl. georgems
>
> Am postat aici, pentru ca este vorba de o actiune de sabotaj in
> domeniul pregatirii fortei de munca, intr-un sector extrem de
> important.
======================Aici esti POMPOS pina la Dzeu!

> Are legatura cu serviciile secrete, de care se vorbeste in articol.
====================Chiar ca fizica e strins legata de serviciile secrete AFERIM!

> Presupun ca nu toti sunt tampiti, sau cumparati de americani.
================================================La prima presupunere n-asi fi asa de sigur. Iar cit despre a doua, iti faci iluzii: americanii nu dau nicio ceapa degerata! Iar va credeti BURICU' PAMINTULUI!

> Cel putin sa inteleaga despre ce este vorba.
>

John.Valjean
2007-07-08 02:20:38

Care-i necazul?

Va lipseste centralismu' democratic? Uite USA v-a luat-o inainte: a pus toate serviciile sub mana unui singur ev.. politician. Negroponte parca-i zicea, daca o mai fi el. Squealerul lui Napoleon Arbusto.
Ce va facetzi daca toate serviciile romanesti intra direct si americaneste "fara proxy" in mana lui Basescu?
Sau avetzi deja parat textul cu vaicareala

M_D_L
2007-07-08 09:57:03

Declinul facultatilor de fizica (IV)

Situatia actuala este una de "avarie"si nu are corespondent in tarile vest-europene, ca sa-i imitam. Cei care se inscriu la facultatile de fizica, crezand ca vor ajunge profesori (majoritatea), trebuie sa stie ca nu mai sunt locuri decat pentru 10% dintre absolventi.
Trebuie actionat in consecinta si la facultatile de fizica sa se predea discipline "ingineresti", pentru ca absolventii sa aiba suficiente cunostinte practice si sa-si gaseasca de lucru la firmele mici (de familie,de cartier,..., de ce vor ei). Nu mai exista mari intreprinderi de stat, la care sa se angajeze ca "super-specialisti", calificati intr-un domeniu extrem de ingust al fizicii (mai ales pe teorie). Trebuie sa stie sa faca de toate, in domeniul tehnic, ca sa aduca bani la firmele la care se vor angaja, ca altfel nu-i plateste nimeni. La acest capitol, tehnicienii, sau inginerii, care stiu oricum mai multa practica, nici nu stau de vorba cu ei.
Si la politehnica lucrurile merg prost. Inca se preda ca pe vremuri si la laboratoare trag barca pe uscat. Facultatile care au sefi destepti (dar si personal calificat) si se vor reorganiza, vor rezista si de acum inainte. Restul se vor duce la fund, luate de mana cu facultatile de fizica.

victor81
2007-07-08 12:33:16

Ce profesie aveti Domnia Voastra M_D_L?

Ce pot observa, ca la un articol dedicat Dominatiei Serviciilor Secrete Militare, in domeniul Sigurantei Nationale, care demonstreaza ca "caprarii" cu grade de generali, isi baga "cisma" in tot ce este economia nationala, trgandusi partea leului si facand cele mai murdare jocuri politice,si actiuni de politie politica, vii domnia ta cu o diversiune de zile mari sa distragi atentia de la cea mai acuta problema a Romaniei, Problema dominatie cismei militare si continuarea razboiului de peste 50 se ani pe care Armata Romana il duce contra poporului roman, cu o poveste melodramatica despre situatia Facultatilor de Fizica(problema careia nu-i contest veridicitatea). Daca cunva lucrezi in cadrul Departamentului de Razboi Phihologic subordanat DGIA, pentru excelenta diversiune ce ai facuto eu te-as propune pentru decorare!


« Sumar articole

Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 Bilderberg 2007: "Inaltii prelati ai globalizarii" la Istanbul (3141 afisari)
 Comorile secrete (3119 afisari)
 Romanii de dincolo de granitele Romaniei (2590 afisari)
 Balcicul Reginei Maria (2317 afisari)
 Evul Mediu din Kosovo (2196 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2007 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00926 sec.