Ziua Logo
  Nr. 3746 de joi, 5 octombrie 2006 
 Cauta:  
  Detalii »

Magazin

2006-10-05

Comentarii: 13, forum ACTIV

     Listare: comuna | separata     Ordonare: cronologica | inversa

geek-a-contra
2006-10-04 22:41:45

da....

... shi?........

morkov
2006-10-04 23:12:54

Exact ce le cer eu studentilor mei sa nu faca

Memorarea este absurda. Eu unul habar nu am valorile constantelor pe care le utilizez la calcule. Stiu unde sa le caut. Invatamantul romanesc (cu care pana de ceva vreme ma bateam in piept) este bazat pe memorare, nu pe intelegere. Enorma greseala pentru ca o masina poate cauta si gasi ceea ce omul memoreaza de mii de ori mai rapid si exact.

Omul are o memorie terifianta. Un creier uman este catalogat ca avand o capacitate de stocare de 80 TB, adica de 1024 de ori mai mult decat hard-discul extern al meu. Insa ca orice dispozitiv (cu exceptia masinii Turing), are memorie limitata. Folositi-o eficient si nu la prostii.

Eu unul prefer ca in locul celor 100000 de zecimale din PI sa am amintiri frumoase din calatorii.

neamtu tiganu
2006-10-04 23:33:49

Re: da....

Serlan Dinus
2006-10-05 00:03:50

asemenea creere . . . .

care se irosesc aiurea chiar in era ordinatoarelor pot memora si altceva si mai magnific, de pilda sa recite numele la toate stelele de cer . . .
Ticneala vere, probabil ca e impotent saracu si face si el impressie de obsesie . . .

~tyrsos~
2006-10-05 01:24:08

Re: da....

E vorba de sintaxa mai degraba :)
Nu intotdeauna sintaxa garanteaza descrierea unui modelul matematic.
A "nu imparti cu nimeni" nu descrie realitatea ci, in cazul de fata, reprezinta o impartire cu 1, adica ingineru' nostru. Daca nu l-ai fi impartit nici macar cu tine insuti, garantat n-ai fi avut un butoi asa de mare (in cazul unui sistem termodinamic inchis - are loc infinitul in el oare).

frinaru
2006-10-05 01:54:56

Tata ,ai incurcat borcanele,bine ca nu ti-ai pus si numele,

Pai daca apare "TRACTORESTUL",te face cu apa si otzet.
Uite ce ai scris ;
<<<<<Numarul pi, care are un numar infinit de zecimale (3,1415926535...), constituie raportul constant intre aria unui cerc si diametrul sau. "N-am simtit nimic senzational, pur si simplu am golit tot ceea ce era in memoria mea", a comentat fericit detinatorul recordului mondial. (D.M.)>>>>

Eu nu ma pricep nici la scris nici la "armetica"!!!!,ci numai la citit;
PI(&#960;),este raportul intre LUNGIMEA cercului si DIAMETRUL(cercului),am impresia ca inceput si shcoala,la ciclul primar mai sint locuri libere.

frinaru
2006-10-05 01:59:29

Tata ,ai incurcat borcanele,bine ca nu ti-ai pus si numele,

Pai daca apare "TRACTORESTUL",te face cu apa si otzet.
Uite ce ai scris ;
<<<<<Numarul pi, care are un numar infinit de zecimale (3,1415926535...), constituie raportul constant intre aria unui cerc si diametrul sau. "N-am simtit nimic senzational, pur si simplu am golit tot ceea ce era in memoria mea", a comentat fericit detinatorul recordului mondial. (D.M.)>>>>

Eu nu ma pricep nici la scris nici la "armetica"!!!!,ci numai la citit;
PI(&#960;),este raportul intre LUNGIMEA cercului si DIAMETRUL(cercului),am impresia ca inceput si shcoala,la ciclul primar mai sint locuri libere.
Invata asta;
DAR,E BINE A VEDEA LUCRURILE DE FOARTE MULTE ORI----------(povestea se poate lungi pina la 100001 )

Boogey
2006-10-05 04:21:25

extra... ordinar

si la ce ii foloseste? poate la cartea aia din Guinea si cam atit.

mircea
2006-10-05 07:40:18

Chiar asa: Ce e PI?

Corect "franare". Pi este raportul dintre lungimea cercului si diametru nu dintre arie si diametru!
E bine ca mai sunt unii care observa....

morkov
2006-10-05 11:41:10

De ce trenul face zgomot cand rotile trec de la o sina la alta ?

Un tren compus din locomotiva si 20 de vagoane identice. Locomotiva are masa mult mai mare decat a oricarui vagon si o vom analiza. O locomotiva moderna are 8 sau 12 roti identice. Cum ne intereseaza zgomotul produs, vom analiza o singura roata.

O roara este de fapt un disc. Aria acelui disc este PI * R^2. PI este o constanta si o neglijam, la fel si raza rotii care este determinabila experimental. Ramane asadar patratul, care cand se roteste cu viteza mare loveste cu colturile sina. Aceasta este cauza zgomotului.

Johann1999
2006-10-05 13:13:04

Re: De ce trenul face zgomot cand rotile trec de la o sina la alta ?

Ia vino cu ICE-ul nemtesc sa vezi ca nu pacane patratul decat la macaz :-)

Ca tot vorbeam de memorie si memorare, ministrul AVRAM de pe vremea raposatului avea o foarte buna memorie si n-a zis nimeni ca-i tampit, ba din contra, era apreciat ... prin USA si in Vestul Europei (ca la Ceausu... zbiera tovul la ministri si-i dadea afara ca un satrap prost ce era).
O data cica l-a invitat pe Avram ministrul agriculturii al USA (ma rog, cum se spune, ca nu stiu titulatura oficiala) la el acasa. Si Avram i-ar fi spus ca daca ii intoarce gestul in Bucuresti, il impusca Securitatea a doua zi...
Avram asta stia si numele maistrilor de prin sutele de fabrici romanensti. Dar ca a memorat vreodata mai mult de 4 bucati dupa virgula din numarul "pi", nu cred :-)

La 2006-10-05 11:41:10, morkov a scris:
> Un tren compus din ... Ramane asadar patratul, care cand se roteste cu viteza mare loveste cu colturile sina. Aceasta este cauza zgomotului.

alwis46
2006-10-05 17:37:32

Re: De ce trenul face zgomot cand rotile trec de la o sina la alta ? Lui Johann.

Johann,

Avram asta a fost cel mai longeviv ministru comunist.
Nu stiu de unde il scoti de asa istet dar hai sa-ti zic si eu ceva de el.
Conductele de inalta presiune de abur viu si apa de alimentare din centralele termoelctrice, pentru parametri de 575 grd. C si 214 kg/cm2 (am luat valorile maxime ), sunt facute din otel inalt aliat cu crom, molibden si vanadiu.
Luam conducte si vane d-astea de la rusi, dela germani, sau de la cehi, conducte cu pereti grosi dela 28 la 38 mm care aveau o durata de viata de 100.000 ore si vane cu greutatea cam de 1800 kg/bucata.
Ei bine, to'ar'shu Avram, ministrul industriei grele, s-a laudat ca putem face si noi conducte si vane d-astea si ca nu mai este cazul sa le importam si sa cheltuim valuta ca sunt prea scumpe. Conductele romanesti aveau peretii grosi de la 38 la 50 mm iar vanele aveau o greutate de circa 4800 kg/buc iar durata de viata era de 64.000 ore dar cu conditia coborarii parametrilor aburului viu la 545 grd. C si presiunea la 142 kgf/cm2. E adevarat ca astea romanesti erau mai ieftine, dar data fiind greutatea sporita a lor, ieftinatatea inmultita cu greutatea dadea un pret de cost mai mare decat alea de import.
Ne bagam singuri mortul in casa, pardon, termocentrale.
A trebuit sa refacem toate calculele pentru momente si forte statice si dinamice si pentru incarcarile cu sarcini punctiforme si uniform distribuite pentru stalpi, grinzi si plansee. La atata greutate suplimentara, e clar ca ele au fost redimensionate, marite, deci alte costuri in plus.
Intr-o buna zi, Avram, dupa ce ne-a bagat conductele astea pe gat aproape 20 de ani, a fost mutat de la industria grea la ministerul energiei electrice.
Nu a trecut mult timp si intr-o plenara largita cu inaltul activ de partid, la reprosurile lui Pingelaru privind situatia numeroaselor inccidente din termocentrale, Avram a motivat acest aspect prin slaba calitate a conductelor prevazute in proiectele intocmite de ISPE de parca nu el ni le bagase pana atunci pe gat.
Sa nu aud deci de acest Avram.
Pentru noi termoenergeticienii din ISPE, Avram a fost o piaza-rea.





La 2006-10-05 13:13:04, Johann1999 a scris:

> Ia vino cu ICE-ul nemtesc sa vezi ca nu pacane patratul decat la macaz
> :-)
>
> Ca tot vorbeam de memorie si memorare, ministrul AVRAM de pe vremea
> raposatului avea o foarte buna memorie si n-a zis nimeni ca-i tampit,
> ba din contra, era apreciat ... prin USA si in Vestul Europei (ca la
> Ceausu... zbiera tovul la ministri si-i dadea afara ca un satrap
> prost ce era).
> O data cica l-a invitat pe Avram ministrul agriculturii al USA (ma
> rog, cum se spune, ca nu stiu titulatura oficiala) la el acasa. Si
> Avram i-ar fi spus ca daca ii intoarce gestul in Bucuresti, il
> impusca Securitatea a doua zi...
> Avram asta stia si numele maistrilor de prin sutele de fabrici
> romanensti. Dar ca a memorat vreodata mai mult de 4 bucati dupa
> virgula din numarul "pi", nu cred :-)
>
> La 2006-10-05 11:41:10, morkov a scris:
> > Un tren compus din ... Ramane asadar patratul, care cand se roteste cu viteza mare loveste cu colturile sina. Aceasta este cauza zgomotului.
>

Johann1999
2006-10-05 23:40:52

Re: Lui Johann.

Pai vezi? A avut o memorie SELECTIVA ;-) O fi cum zici ca asa aruncau matza de la unul la altul. Doar la raportarea planului se aduna si munca vecinului (deja raportata o data) si se mai rotunjea in sus numarul de purcei la scroafa (stii bancul).
Plus ca ai vazut, tipul a stiut de ce nu merge treaba :) Ca doar el vi le-a bagat pe gat :)))) Gurile rele spun ca, cu toate metehnele lui, nu era asa debandada sub comanda lui. Am reprodus si eu ce mi-au povestit altii.
OK, Doamne-ajuta ca scaparam de toti.
Sunt altii acum care patesc ca si tine ...

La 2006-10-05 17:37:32, alwis46 a scris:

> Johann,
> Avram asta a fost cel mai longeviv ministru comunist.
> Nu stiu de unde il scoti de asa istet dar hai sa-ti zic si eu ceva de el.


« Sumar articole

Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 Ileana CORNEA: Bomba sexuala masculina in tabara lui Bush (3509 afisari)
 Cat ne costa idealul reintregirii? (3103 afisari)
 Gabriel ANDREESCU: Mai bine musulman decat mort (2631 afisari)
 Ungurul pacalit (2602 afisari)
 Secretele unui lutier (2115 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2006 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01446 sec.