Ziua Logo
  Nr. 3373 de miercuri, 13 iulie 2005 
 Cauta:  
  Detalii »

Editorial

2005-07-13

Comentarii: 28, forum ACTIV

     Listare: comuna | separata     Ordonare: cronologica | inversa

Un cetatean
2005-07-12 23:03:09

Articol de bun simt

Din nou, un articol de bun simt si inalt nivel intelectual.
Plus grija si durerea (care care reies din context), pentru decaderea actului educational in Romania de azi.
Felicitari domnule Grosan!

geek-a-contra
2005-07-12 23:13:13

stai ca nu inteleg....

.. dupa cite stiu bacalaureatului i se zice "examen de bacalaureat", nu?
ori chestia asta cu examenul presupune ca nu toti cei care se inscriu trebuie sa-l si treaca, nu?
si ca sa-l treaca, totusi, trebuie sa si invete ceva, nu?
si daca tot se renunta la examenele de admitere in facultati si se ia in considerare nota de la bac atunci tre' ca un numar dintre cei inscrisi la "examenul de bacalaureat" trebuie sa si pice, nu?
si atunci care este problema daca cca 25% din cantindanti au picat bacul? atit au invatat, atit au capatat, nu?

acu', ca o parte din profesori nu-si fac treaba, si asta este adevarat, dar cu dom' miclea in frunte vom avea succese c.... tot inainte. va mai infiinta citeva comisii la nivel ministerial si rezolva problema. asa cum a rezolvat-o pe cea a doctoratelor.....

Nor Negru
2005-07-12 23:22:17

Macel la Bacalaureat

Este foarte adevarat ca,vinovatii principali in rezultatele catastrofale de la Bac si de la Testarea Nationala sunt elevii insisi.Mai sunt si alti factori care au condus la o atare situatie.In primul rand,comisia care a ales subiectele .Tot timpul si la orice nivel,acestea sunt foarte grele,depasesc cu mult nivelul mediu.NU se cere parerea celor care lucreaza direct cu elevii de un anumit nivel.Ele sunt alese sau construite in laboratoarele Ministerului,de oameni care nu mai lucreaza de ani buni direct cu elevii. Cred ca si faptul ca multi elevi vad ca se pot realiza in viata si fara a invata prea mult(si exemple au destule),i-au determinat sa lase invatamantul pe un loc secundar,trecand pe primul loc distractia sau alte activitati "placute". Pacat ca s-a ajuns aici cu invatamantul romanesc.Parca era mai bine in timpul lui Ceausescu !

neamtu tiganu
2005-07-12 23:44:27

Re: stai ca nu inteleg....totusi

La 2005-07-12 23:13:13, geek-a-contra a scris:

> si atunci care este problema daca cca 25% din cantindanti au picat
> bacul? atit au invatat, atit au capatat, nu?
> 
22.5% e un procent extrem de ridicat. Exista modele de examen ca la Tour de France (acolo cei ce au un decalaj f. mare fata de fruntas sunt eliminati din competitie), adica se face o medie a rezultatelor si numai cei ce sunt mult in urma acestei medii sunt declarati respinsi.

Hai sa fim sinceri citi dintre noi mai stiu chimie? Si la ce ne-a folosit sa-nvatam? Nu pledez pt. lipsa examenelor si nici pt. scaderea nivelului invatamintului da cred totusi ca la Bacalaureat ar trebui sa poata fiecare sa-si aleaga materile la care vrea sa dea examen, pe linga sa zicem una obligatorie (romana??!!). Asa e de fapt in Germania sunt cazuri in care sa da Bac la sport si religie sau muzica pe linga materiile obligatorii, care dupa mine nu ar trebui sa fie chimie si fizica decit pt. cei vor sa urmeze ceva tehnic.

andro
2005-07-13 01:54:34

mai are ro capital uman?

1. In fr tocmai s-a publicat procentul de promovabilitate la bac : medie de 75% (ca in ro). unde e problema? nu trebuie toti sa treaca, e normal si sunt atatea meserii care nu cer neaparat bacul. Cei cu facult care ajung vanzatori cum e?

2. Ar fi normal daca suntem corecti cu noi insine ca acest procent in ro sa scada constant pt ca semnale de peste tot spun ca fiecare noua generatie e mai putin interesata de carte. De ce de fapt sa mentinem procentul cu orice pret ? unde este avantajul pt ro? si este asta un stimulent la invatat? lumea nu sta pe loc si nu ea se adapteaza la incultura din ro si nici invatamantul la inculti n-ar trebui. cand vezi cum china si india se ridica prin capital uman, iar "noi" culegem capsuni in spania sau cu mana porumb la noi acasa, va rog sa mai reflectati.
in fr cand spui scoala de inginer, te priveste lumea de la distanta. oare de ce sa nu fie asa si la noi?

ingineru
2005-07-13 03:04:05

Re: Si la ce ne-a folosit sa-nvatam?... pai tie chiar ca la nimic ! :-))) ndc

La 2005-07-12 23:44:27, neamtu tiganu a scris:

> La 2005-07-12 23:13:13, geek-a-contra a scris:
> 
> > si atunci care este problema daca cca 25% din cantindanti au picat
> > bacul? atit au invatat, atit au capatat, nu?
> > 
> 22.5% e un procent extrem de ridicat. Exista modele de examen ca la
> Tour de France (acolo cei ce au un decalaj f. mare fata de fruntas
> sunt eliminati din competitie), adica se face o medie a rezultatelor
> si numai cei ce sunt mult in urma acestei medii sunt declarati
> respinsi.
> 
> Hai sa fim sinceri citi dintre noi mai stiu chimie? Si la ce ne-a
> folosit sa-nvatam? Nu pledez pt. lipsa examenelor si nici pt.
> scaderea nivelului invatamintului da cred totusi ca la Bacalaureat ar
> trebui sa poata fiecare sa-si aleaga materile la care vrea sa dea
> examen, pe linga sa zicem una obligatorie (romana??!!). Asa e de fapt
> in Germania sunt cazuri in care sa da Bac la sport si religie sau
> muzica pe linga materiile obligatorii, care dupa mine nu ar trebui sa
> fie chimie si fizica decit pt. cei vor sa urmeze ceva tehnic.
> 

Mos Grigore
2005-07-13 03:13:33

Stai ca nu inteleg! Iti spun eu istoria!

La 2005-07-12 23:44:27, neamtu tiganu a scris:

> La 2005-07-12 23:13:13, geek-a-contra a scris:
> 
> > si atunci care este problema daca cca 25% din cantindanti au picat
> > bacul? atit au invatat, atit au capatat, nu?
> > 
> 22.5% e un procent extrem de ridicat. Exista modele de examen ca la
> Tour de France (acolo cei ce au un decalaj f. mare fata de fruntas
> sunt eliminati din competitie), adica se face o medie a rezultatelor
> si numai cei ce sunt mult in urma acestei medii sunt declarati
> respinsi.
> 
> Hai sa fim sinceri citi dintre noi mai stiu chimie? Si la ce ne-a
> folosit sa-nvatam? Nu pledez pt. lipsa examenelor si nici pt.
> scaderea nivelului invatamintului da cred totusi ca la Bacalaureat ar
> trebui sa poata fiecare sa-si aleaga materile la care vrea sa dea
> examen, pe linga sa zicem una obligatorie (romana??!!). Asa e de fapt
> in Germania sunt cazuri in care sa da Bac la sport si religie sau
> muzica pe linga materiile obligatorii, care dupa mine nu ar trebui sa
> fie chimie si fizica decit pt. cei vor sa urmeze ceva tehnic.
=========================================================

Moda asta timpita cu BACU mai tare ca facultatea a fost preluata de inaintasii nostri di FR, unde un absolvent de BAC avea cariera asigurata in orice administratie (desigur pe la inceputul lu' 1900 cind s-a cam croit invataminul RO - hai un pic mai devreme).

Cine e destul de batrin (cam ca mine) isi aduce aminte de cele mai bune surse de probleme de matematica pentru.nu bac dar POLI; se chemau FGM (ceva dela fra .Gavrila si Marin pe frantuzeste i.e. CALUGARI pentru cine stie ce inseamna Gavrila si Marin) aste erau culegeri de probleme date la BACUL FR incepind de 1870. Erau teribile: gazeta matematica dupa gazeta matematica si la mare pret, fireste.

Cine reusea sa rezolve probleme din alea intra la fix la POLI (cea mai grea pe vremea aia).

Tradiltia asta se pare ca a ramas desi in FR am auzit ca s-a cam muiat. Noi nu avem pe nimenea sa bata un cui, ca lume, dar ne trebuie OLIMPICI!

Vorba lu'Tiganu cu chimia!

Aici unde e o scoala de rahat dupa regulile NOASTRE, lume a inteles foarte devreme ca din milioanele de elevi numai o minoritate ajung la performanta si nu are rost sa-i chinuiesti (si sa cheltuiest) pe toti la fel cind ei n-o sa foloseasca niciodata tot bullshitul ala.

Drept care, tot bulshitul e mutat la colegiu si isi CUMPARA, de data asta, baiatul ce crede ca-i trebuie (pe linga un numar de cursuri obligatorii si in sequentza si altele optionale dar cu numar obligatoriu).

Il lasa puterile trece la sectia de "DANS SI BUNE MANERE" ca Cocosh-ul dela Hunter College.  Si uite asa fiecare isi face un loc in viata pe alegerea si puterile lui!

CEEACE VA URAM SI DUMNEAVOASTRA!

Mos Grigore
2005-07-13 03:17:15

Mai are ro capital uman? CE CONTEAZA DACA TOT NU-I TREBUIE? lasa mai bine sa-l exporte ca macar ajuta la IMAGINE!

La 2005-07-13 01:54:34, andro a scris:

> 1. In fr tocmai s-a publicat procentul de promovabilitate la bac :
> medie de 75% (ca in ro). unde e problema? nu trebuie toti sa treaca,
> e normal si sunt atatea meserii care nu cer neaparat bacul. Cei cu
> facult care ajung vanzatori cum e?
> 
> 2. Ar fi normal daca suntem corecti cu noi insine ca acest procent in
> ro sa scada constant pt ca semnale de peste tot spun ca fiecare noua
> generatie e mai putin interesata de carte. De ce de fapt sa mentinem
> procentul cu orice pret ? unde este avantajul pt ro? si este asta un
> stimulent la invatat? lumea nu sta pe loc si nu ea se adapteaza la
> incultura din ro si nici invatamantul la inculti n-ar trebui. cand
> vezi cum china si india se ridica prin capital uman, iar
> "noi" culegem capsuni in spania sau cu mana porumb la noi
> acasa, va rog sa mai reflectati.
> in fr cand spui scoala de inginer, te priveste lumea de la distanta.
> oare de ce sa nu fie asa si la noi?
> 

andro
2005-07-13 03:57:14

Re: stai ca nu inteleg....totusi


Eu din cate stiu bacul e pt a valida niste cunostinte teoretice (si asa e el de cand lumea). Daca nu vrei bac si crezi ca nu iti trebiuie cunostinte teoretice, pai nu il dai punkt. Exista tot felul de certificate de absolvire, diplome de ucenic etc. De asta spun, nu inteleg de ce toti e necesar sa aiba bacul - sa il aduca si mai in derizoriu decat e poate?

De acord ca sunt materii putrezite si fara nici o iesire practica, teorii, comentarii (critica literara pe de rost brrr, cand ma gandesc chiar era jalnic) si formule invatate pe de rost fara sens.. si pe deasupra profi care nu stiu altfel sa evalueze. De fapt Maiorescu despre forma fara fond saracul a ramas fara ecou in ministerul lui.

dar un om care vrea sa reuseasca nu cred ca manualul prost il impiedica.

Catalina Tarziu
2005-07-13 05:26:21

Tot respectul pt Grosan, dar aici greseste, rau de tot.

Ca si cadru didactic Grosan trebuie sa stie ce inseamna curba lui Gauss
sau distributia normala din statistica.

Intr-o populatie de elevi (oriunde pe glob, indiferent de rasa, origine,
sau mai stiu eu ce), sub 10% se afla in zona excelentului. In jur de
10% se afla in zona submediocrului. 80% se afla in zona mediului.

Bineinteles ca marginele acestor zone se ating. Asa ca un 25% de
elevi picati la bacalaureat este o cota normala. Mai normal nici nu se
poate. Doar daca nu intram in zona ingineriilor sociale, de genul celor
petrecute in perioada impunerii comunismului in Romania cand elevii
de conditie sociala "curata", "nestirbita", "pura" erau promovati indiferent
de cunostiintele lor scolare. Exact cum in comunism, securistii, militienii,
si activistii de partid treceau cu brio clasele elementare, scoala
generala, liceul si facultatea (in special cea de drept), la ff sau la
seral. A se observa consencintele studiind parlamentul Romaniei,
clasa politica actuala si marii oameni de afaceri romani.

Ceea ce ne aminteste de fenomenul care se petrece astazi in SUA,
dar si in alte societati occidentale, denumit "affirmative action", adica
discriminarea "pozitiva", prin care asa zisele grupuri "dezavantajate
social" sunt promovate prin orice mijloace.

Iar in acest caz, reactia gen Grosan din acest editorial, este identica.
Exact la fel reactioneaza politicienii stangisti, precum Grosan.

Ceea ce ne face sa-i recomandam lui Grosan urmatorul articol:
==================================================
In satele din Baragan au murit meseriasii

Nea Marin a fost unul din taranii pe a carui cerere de intrare in colectiva este degetul mare de la piciorul drept. Se ascunsese sub pat cand "echipa" de lamuritori, cu cizme rosii, a intrat in casa lui. I-au scuipat degetul, au dat cu chimic facand o cruce si i-au "aplicat" hartia care l-a facut colectivist. A fost cererea care a consfintit incheierea colectivizarii la Fratilesti, raionul Fetesti. La cei peste 80 de ani ai sai, nea Marin e cronica vie a evenimentelor care l-au macinat la moara comunismului. Ce zice nea Marin? "Taica, am avut mai bine de 20 de hectare, pe care copiii le-au impartit acum intre ei. N-o duc rau, dar ca mine in sat sunt doar cativa. Dupa '90, cu ce ne-am ales? Cu carciumile care au aparut la fiecare colt de ulita. Beau taranii si dadeau la darac politica de ajunsesera sa vorbeasca si mutii. La Saveni, Fratilesti si Platonesti, ca erau toate intr-o comuna, s-au deschis vreo 30 de carciumi, daca nu mai multe. Acum mai sunt vreo 6. Din celelalte au ramas obloanele si usile cu gratare de fier. Da-le dracu' de carciumi. Dar in cele trei sate acum nu mai gasesti un meserias sa tragi cu tunul. Nici la Tandarei nu gasesti pe unul sa-ti puie o foaie de tabla pe casa, ca furtunile au facut ravagii. S-au inmultit caii, dar ca sa-i potcovesti ii duci unde a-ntarcat mutu iapa. Au disparut tamplarii si dulgherii, zidarii si sobarii, cojocarii si cizmarii, nu mai avem samanta de meserias. Copiii care termina acum generala raman la coada sapei si a vacii, ori se fac argati la cine a stiut sa se pricopseasca repede. Pe vremuri, in Saveni, dar si in celelalte comune din Baragan, atelierele erau cu zecile. Gaseai croitori, cizmari, sectii de covoare, ateliere pentru instalatii electrice si de constructii, pentru reparatii radio si tv si chiar service. Din doua comune, una avea coafor, sa-si puna tarancile parul pe moate. Meseriasii erau, dupa cadrele didactice si sanitare, fala satului. Acum daca se strica televizorul trebuie sa te cari cu el la Slobozia si te costa mai mult ata decat fata, ca transportul sare de 100.000 de lei. Meseriile care erau in satele noastre, acum le vad doar la tv, cand se fac serbari la Muzeul Taranului Roman din Bucuresti".



ionion
2005-07-13 06:58:25

Bine bine , dar de ce numai la Bacalaureat s-a

constatat ca 1/4 din candidati nu sunt solvabili cu
cunostintele lor de fizica si chimie ?
Ce au facut cadrele didactice in timpul anului scolar ?
Au mancat prea multa ciocolata si s-au uitat pe fereastra
clasei cum vrabiutzele ciripesc ???????????????
================================================
Cei care nu au reusit sunt niste victime ale incompetetzei
si anarhiei corpului profesoral in care se fierb ca in suc propriul !
Rushine !

traktorist
2005-07-13 07:18:09

1/4 este OK.....

La 2005-07-13 06:58:25, ionion a scris:

> constatat ca 1/4 din candidati nu sunt solvabili cu
> cunostintele lor de fizica si chimie ?
> Ce au facut cadrele didactice in timpul anului scolar ?
> Au mancat prea multa ciocolata si s-au uitat pe fereastra
> clasei cum vrabiutzele ciripesc ???????????????
> ================================================
> Cei care nu au reusit sunt niste victime ale incompetetzei
> si anarhiei corpului profesoral in care se fierb ca in suc propriul !
> Rushine !
> 
Politicienii sint majoritatea incompetenti si le dau romanii numai note de trecere ! Scolarii poate se mai refac.... Si fetele care pleaca la turci nu au nevoie de teoreme, calcul integral, sarcina electronului ( ca ea are grija de sarcina ei.... , care e mai bine sa nu fie ).
baietii lucreaza la padure cu drujba sau laie lemne si buturugi pe la Tariceanu acasa.

ingineru
2005-07-13 08:25:51

Re: 1/4 este OK..... ba chiar e foarte bine asa...

... altfel in cativa ani i-ai vedea pe toti cu vreun masterat de gat, in "relatii internationale" ori "administratie publica"... :-)

La 2005-07-13 07:18:09, traktorist a scris:

> La 2005-07-13 06:58:25, ionion a scris:
> 
> > constatat ca 1/4 din candidati nu sunt solvabili cu
> > cunostintele lor de fizica si chimie ?
> > Ce au facut cadrele didactice in timpul anului scolar ?
> > Au mancat prea multa ciocolata si s-au uitat pe fereastra
> > clasei cum vrabiutzele ciripesc ???????????????
> > ================================================
> > Cei care nu au reusit sunt niste victime ale incompetetzei
> > si anarhiei corpului profesoral in care se fierb ca in suc propriul !
> > Rushine !
> > 
>  Politicienii sint majoritatea incompetenti
> si le dau romanii numai note de trecere ! Scolarii poate se
>  mai refac.... Si fetele care pleaca la turci nu au nevoie de
>  teoreme, calcul integral, sarcina electronului ( ca ea are
> grija de sarcina ei.... , care e mai bine sa nu fie ).
> baietii lucreaza la padure cu drujba sau laie lemne si
> buturugi pe la Tariceanu acasa.
> 

Catalina Tarziu
2005-07-13 09:31:10

Re: Bine bine , dar de ce numai la Bacalaureat s-a

La 2005-07-13 06:58:25, ionion a scris:


> Cei care nu au reusit sunt niste victime ale incompetetzei
> si anarhiei corpului profesoral in care se fierb ca in suc propriul !
> Rushine !
>
un prilej excelent pentru agramati sa-si scuze mediocritatea.

Nu ne nastem egali. In orice populatie exista intotdeauna un
mic procent (sub 10%) care exceleaza. Restul sunt mediocri sau
submediocri.

Ce e rau in a recunoaste adevarul, de a realiza carui procentaj
apartii? Exista un fatalism dat de gene. Spatiul dintre mediocri si
exceptionali mediocri il umple prin corectitudine politica,
prin inginerii sociale, prin discriminare pozitiva, prin delatiune,
minciuna si excrocherie.

Un caz tipic il ofera Romania, condusa de hahalere, de matrozi,
de bosorogi kgbisti samd. Cu totii formeaza o gasca de mitocani.

mihai ciobanu
2005-07-13 09:56:09

scoala dezastruoasa

Daca acum ii dati unui profesor 5000 de euro pe luna invatamintul va fi la fel de prost. Dar sunt de acord cu marirea salariilor, insa o reforma autentica si nu una a formelor fara fond, are in vedere elevul si comanda sociala. Ori invatamintul romanesc este un invatamint de masa, deci oamenii de valoare sunt produsul meditatiilor particulare(citi profesori credeti ca sunt in stare sa pregateasca un olimpic-unii dintre profesorii mei sedeau cu caietul in mina si-si notau solutiile mele atunci cind ma ascultau la tabla) si este normal sa plece din tara(o tara subdezvoltata in care cercetarea aproape ca nu conteaza(este doar o sinecura, pt.tov.X,tov.Y) nu are ce sa le dea de lucru(ce sa faca in Romania un matematician de geniu, sau un informatician de geniu,etc)).
Am un proiect de reforma adevarata, daca doriti o parere contactati-ma.
Intr-un invatamint de masa elevul nu conteaza, iar comanda sociala nu exista. La aceste examene se copiaza de pe vremea impuscatului: in 1967 cind am dat eu bac-ul am facut ambele subiecte la mate si le-am dat colegilor din clasa in care eram eu. Cind eram profesor am recorectat de mai multe ori lucrarile marind artificial notele pina cind activul de partid(PCR) a fost multumit. Va pot arata oricind ca absolventii cu note peste 8 nu stiu lucruri absolut elementare.
Absolventii facultatilor de stat(cele particulare sunt doar niste SRL-uri) nu stiu in majoritatea lor mai numic despre meseria pentru care au invatat 4-5 ani.
Totul este la pamint in tara asta, iar invatamintul nu poate sa faca exceptie. Stie cineva cum trebuie sa arate tara asta peste 10,20,30,50 de ani ? Pentru ca daca nu ai o astfel de proiectie cum poti sa faci o reforma autentica in invatamint ? MEC ar trebui sa fie benefiaciarul unei astfel de proiectii.
Romanii trebuie sa inteleaga ca au invatamint de cea mai prosta calitate si asta ii condamna la saracie pentru urmatorii cel putin 25 de ani.
mihai

Catalina Tarziu
2005-07-13 10:35:49

Re: scoala dezastruoasa

La 2005-07-13 09:56:09, mihai ciobanu a scris:

> Cind eram profesor am
> recorectat de mai multe ori lucrarile marind artificial notele pina
> cind activul de partid(PCR) a fost multumit. Va pot arata oricind ca
> absolventii cu note peste 8 nu stiu lucruri absolut elementare.
>

exact ca in invatamantul public american, care invatamant
a fost corupt incepand cu anii '60 de un grup radical stangist
care pe modelul furnizat de revolutia sovietica a reusit in timp
sa distruga educatia tinerilor americani. Motiv ca SUA pregateste
astazi elevi la nivel submediocru, inferior absolventilor unor scoli
asemanatoare din statele din lumea a III-a. Motiv ca, SUA este
nevoita sa importe inteligenta, specialisti din lumea a III-a caci
altfel economia americana s-ar face pulbere.

Solutii americane la aceasta stare jalnica din invatamantul elementar
si liceal sunt scolile private si sansa care o dau colegiile, acestea
indeplinind de fapt rostul liceelor din sistemul european.

Din pacate reformele romanesti au fost doar forme fara fond.
In loc sa carpaceasca (cum e vorba de denumirea pretentioasa data
liceelor "colegii"), mai bine s-ar trece direct la un sistem anglo-saxon
cu nivele undergraduate si graduate.

DianaI
2005-07-13 11:15:22

Re: Bine bine , dar de ce numai la Bacalaureat s-a

La 2005-07-13 06:58:25, ionion a scris:

> constatat ca 1/4 din candidati nu sunt solvabili cu
> cunostintele lor de fizica si chimie ?
> Ce au facut cadrele didactice in timpul anului scolar ?
> Au mancat prea multa ciocolata si s-au uitat pe fereastra
> clasei cum vrabiutzele ciripesc ???????????????
> ================================================
> Cei care nu au reusit sunt niste victime ale incompetetzei
> si anarhiei corpului profesoral in care se fierb ca in suc propriul !
> Rushine !
> 
Mi se pare ca nu ai citit cu atentie articolul. D-l Grosan prezinta foarte clar cauzele esecului absolventilor. Una din ele este modul in care au fost alcatuite subiectele.Comisia respectiva s-a crezut la faza nationala a olimpiadei de fizica!!!! Ei trebuie trasi la raspundere si nu profesorii de la catedra sau cei care au corectat. Elevii trebuia sa-si dovedeasca cunostintele la nivel mediu din progarama scolara. Un elev care se inscrie sa sustina proba de fizica inseaman ca a invatat ceva la aceasta materie.( La 18 ani stie si singur daca este sau nu in stare sa faca fata).
Inainte de a face comentarii trebuie sa cunoastem toate aspectele (reale ) ale problemei.

George-Felix
2005-07-13 11:42:56

Re: Tot respectul pt Grosan, dar aici greseste, rau de tot.

La 2005-07-13 05:26:21, Catalina Tarziu a scris:


Catalina,

Tot respectul pentru tine, dar eu cred ca si tu gresesti.

Intai, este bacalaureatul o proba numai pentru oameni deosebiti? Adica "ceilalti" trebuie sa devina toti cizmari si tamplari?
Sigur ca exista o granitza care desparte pe cei cu "bac" de cei fara "bac" dar daca 25% din absolventii de liceu nu reusesc sa ia "bac-uil" e ceva in neregula in sistem.

Cautzele identificate de Grosan mi se par corecte. INtai ca scade interesul elevilor pentru invatamant. E un fenomen care se vede si pe aici, pre meleaguri straine:))
Al doilea ca, prost platiti, profesorii nu mai reprezinta ei insisi o elita.

Nu stiu cum au fost subictele asa ca nu pot sa ma pronunt daca "au fost prea grele" Aici nu stiu daca are dreptate Grosan.


Felix

P.S. e intr-adevar un exercitiu placut sa analizezi ce se ascunde in spatele "affirmative action" - ului. E insa le fl de util sa vezi ce se ascunde in spatele criticii la adresa sa:))



> Ca si cadru didactic Grosan trebuie sa stie ce inseamna curba lui
> Gauss
> sau distributia normala din statistica.
> 
> Intr-o populatie de elevi (oriunde pe glob, indiferent de rasa,
> origine,
> sau mai stiu eu ce), sub 10% se afla in zona excelentului. In jur de
> 10% se afla in zona submediocrului. 80% se afla in zona mediului.
> 
> Bineinteles ca marginele acestor zone se ating. Asa ca un 25% de
> elevi picati la bacalaureat este o cota normala. Mai normal nici nu
> se
> poate. Doar daca nu intram in zona ingineriilor sociale, de genul
> celor
> petrecute in perioada impunerii comunismului in Romania cand elevii
> de conditie sociala "curata", "nestirbita",
> "pura" erau promovati indiferent
> de cunostiintele lor scolare. Exact cum in comunism, securistii,
> militienii,
> si activistii de partid treceau cu brio clasele elementare, scoala
> generala, liceul si facultatea (in special cea de drept), la ff sau
> la
> seral. A se observa consencintele studiind parlamentul Romaniei,
> clasa politica actuala si marii oameni de afaceri romani.
> 
> Ceea ce ne aminteste de fenomenul care se petrece astazi in SUA,
> dar si in alte societati occidentale, denumit "affirmative
> action", adica
> discriminarea "pozitiva", prin care asa zisele grupuri
> "dezavantajate
> social" sunt promovate prin orice mijloace.
> 
> Iar in acest caz, reactia gen Grosan din acest editorial, este
> identica.
> Exact la fel reactioneaza politicienii stangisti, precum Grosan.
> 
> Ceea ce ne face sa-i recomandam lui Grosan urmatorul articol:
> ==================================================
> In satele din Baragan au murit meseriasii
> 
> Nea Marin a fost unul din taranii pe a carui cerere de intrare in
> colectiva este degetul mare de la piciorul drept. Se ascunsese sub
> pat cand "echipa" de lamuritori, cu cizme rosii, a intrat
> in casa lui. I-au scuipat degetul, au dat cu chimic facand o cruce si
> i-au "aplicat" hartia care l-a facut colectivist. A fost
> cererea care a consfintit incheierea colectivizarii la Fratilesti,
> raionul Fetesti. La cei peste 80 de ani ai sai, nea Marin e cronica
> vie a evenimentelor care l-au macinat la moara comunismului. Ce zice
> nea Marin? "Taica, am avut mai bine de 20 de hectare, pe care
> copiii le-au impartit acum intre ei. N-o duc rau, dar ca mine in sat
> sunt doar cativa. Dupa '90, cu ce ne-am ales? Cu carciumile care au
> aparut la fiecare colt de ulita. Beau taranii si dadeau la darac
> politica de ajunsesera sa vorbeasca si mutii. La Saveni, Fratilesti
> si Platonesti, ca erau toate intr-o comuna, s-au deschis vreo 30 de
> carciumi, daca nu mai multe. Acum mai sunt vreo 6. Din celelalte au
> ramas obloanele si usile cu gratare de fier. Da-le dracu' de
> carciumi. Dar in cele trei sate acum nu mai gasesti un meserias sa
> tragi cu tunul. Nici la Tandarei nu gasesti pe unul sa-ti puie o
> foaie de tabla pe casa, ca furtunile au facut ravagii. S-au inmultit
> caii, dar ca sa-i potcovesti ii duci unde a-ntarcat mutu iapa. Au
> disparut tamplarii si dulgherii, zidarii si sobarii, cojocarii si
> cizmarii, nu mai avem samanta de meserias. Copiii care termina acum
> generala raman la coada sapei si a vacii, ori se fac argati la cine a
> stiut sa se pricopseasca repede. Pe vremuri, in Saveni, dar si in
> celelalte comune din Baragan, atelierele erau cu zecile. Gaseai
> croitori, cizmari, sectii de covoare, ateliere pentru instalatii
> electrice si de constructii, pentru reparatii radio si tv si chiar
> service. Din doua comune, una avea coafor, sa-si puna tarancile parul
> pe moate. Meseriasii erau, dupa cadrele didactice si sanitare, fala
> satului. Acum daca se strica televizorul trebuie sa te cari cu el la
> Slobozia si te costa mai mult ata decat fata, ca transportul sare de
> 100.000 de lei. Meseriile care erau in satele noastre, acum le vad
> doar la tv, cand se fac serbari la Muzeul Taranului Roman din
> Bucuresti".
> 
> 
> 
> 
> 

Saruman
2005-07-13 13:05:17

de unde pana unde?

Cu tot respectul pentru autor, articolul focalizeaza pe efecte si nu pe cauze.

E draguta treaba cu libertatea de exprimare prost inteleasa... mi se pare un nonsens. Mai degraba se poate spune ca libertatea de exprimare nu e deloc (nu prost) inteleasa de oamenii care lucreaza in invatamant de la cls I si pana in ultimul an de facultate. In Romania e o crima sa spui la scoala ce gandesti. Dupa ce ca intri in vizorul profesorului, te mai injura si colegii ca le pui bete in roate.

Problema nu e a elevului, el alege sa urmeze niste modele care i se ofera in spatiul public. daca discerne bine, daca nu, nu. Problema e insa ca omuletii astia se adapteaza de 100 de ori mai repede la realitate, spre deosebire de profi, sistem, parinti etc., care raman in urma de cele mai multe ori. Hai sa nu ne intrebam de ce nu mai sunt interesati de scoala. Hai sa ne intrebam ce le ofera scoala destul de interesant incat sa ii motiveze sa studieze. La capitolul abilitati practice totul e zero, prin urmare ei nu vad nici o legatura intre viata reala si ceea ce invata la scoala.

Mi se pare stupid sa ii limitez libertatea de alegere a unui copil ca sa am mai multi promovati la bac. Pana una-alta, asa cum au mai spus si altii, 22% e un procent absolut decent.

Moraru Adriana
2005-07-13 13:31:34

Macel la Bacalaureat

Dl.Grosan va multumesc pentru acest articol.
Ieri am intrat pe site-ul edu.ro deoarece am fost curioasa sa vad in ce zona a tarii s-au luat note mari la proba: Fizica 1 proba E, deoarece subiectele au fost destul de dificile.
Cu stupoare am constatat ca elevii liceului Colegiul National Traian din Mrhedinti in cea mai mare parte au luat 10 la fizica, dar ce m-a intrigat ca au luat 10 chiar in ordinea alfabetica de repartizare in sali. Din 74 de absolventi cu media 10, 24 sunt din colegiul antementionat.
Sunt convinsa ca este meritul copiilor,dar coincidentele sunt stranii, mai ales ca in celelalte judete au reusit intre 1-3 elevi sa obtina nota zece la fizica, nefiind in ordine alfabetica si de la licee diferite din judetele respective.
Probabil ca exista o pepiniera de olimpici la fizica in orasul Turnu Severin si a fost tinuta in secret pana la acest examen.

Moraru Adriana
2005-07-13 13:58:52

Re: Articol de bun simt

La 2005-07-12 23:03:09, Un cetatean a scris:

> Din nou, un articol de bun simt si inalt nivel intelectual.
> Plus grija si durerea (care care reies din context), pentru decaderea
> actului educational in Romania de azi.
> Felicitari domnule Grosan!
> 
Ma alatur opiniei dvs.
La examenul de Capacitate din anul 2001s-a facut experienta cu repartitia prin calculator si astfel optiuniile sau preferintele personale de a-ti alege liceul (cu asumarea riscului de a nu intra) nu au existat, iar acum s-au dat subiecte la Bacalaureat prin care eu nu am inteles ce s-a urmarit.: testarea cunostiintelor absolventilor sau aprecierea cunostiintelor celor care au facut subiectele?

Mint Rubber
2005-07-13 14:21:33

Princeton

Articolul este bun si pertinent. Invatatmintul romanesc de toate nivelele este deocamdata lasat pe mina unor diletanti.

In rest "Princetown" se scrie Princeton.

traktorist
2005-07-13 16:49:32

Problema prezinta umflaturi si dezumflaturi


> Inainte de a face comentarii trebuie sa cunoastem toate aspectele
> (reale ) ale problemei.
> 
> 
Trebuie intoarsa pe toate partile ....

CALUGARUL
2005-07-13 17:48:39

Re: Princeton

La 2005-07-13 14:21:33, Mint Rubber a scris:

In rest "Princetown" se scrie Princeton.

__________



Nu fiti rau, domnule. Princetown e scris bine. Ce, n-ati auzit de plaja de la Princetown ? Sa avem pardon, dar exista si e mishtoaca !

Catalina Tarziu
2005-07-13 18:51:53

Re: Tot respectul pt Grosan, dar aici greseste, rau de tot.

La 2005-07-13 11:42:56, George-Felix a scris:

>  Intai, este bacalaureatul o proba numai pentru oameni deosebiti?
> Adica "ceilalti" trebuie sa devina toti cizmari si
> tamplari?

n-am inteles de ce toata lumea trebuie sa aia bac?
De ce atata nebunie sa ai un bac?

Exista si un raspuns, toti incearca dupa bac sa ajunga la o facultate.
Si atunci te intrebi de ce aceasta nebunie sa detii o diploma
universitara?

E clar ca toate aceste obsesii provin datorita egalitarismului.
CAre egalitarism a fost introdus de bolshevici cu un singur scop,
sa distruga sistemul scolar si universitar rusesc. De ce? Pentru
ca sa distruga vechea ordine burgheza.

In Romania, comunismul a procedat la fel. Si mai rau. Copiii
burghezo-mosierimii nici macar nu aveau voie sa treaca de clasa
a IV-a (pe vremea aceea se dadea examen intre a IV-a si a V-a).
Majoritatea nu aveau sanse sa treaca de 7 clase (dupa 7 clase incepea
liceul care se termina dupa a 11a). N-am apucat vremurile acelea
dar cunosc foarta multa lume care nu au avut dreptul sa studieze
datorita originii lor sociale. In schimb, odraslele celor cu originea
sociala curata treceau scoala intr-o veselie, umpland liceele, facultatile,
ducand la scaderea nivelului intelectual, ceea ce a dus la scaderea
pregatirii, a calitatii predatului si implicit la scaderea calitatilor
cadrelor didactice.

Datorita egalitarismului s-au ajuns la presiuni asupra corpului didactic,
care in final au degenerat intr-o mita generalizata.

>  Sigur ca exista o granitza care desparte pe cei cu
> "bac" de cei fara "bac" dar daca 25% din
> absolventii de liceu nu reusesc sa ia "bac-uil" e ceva in
> neregula in sistem.

din contra, e ceva foarte normal. Mai normal nici nu se poate.
Anormal ar fi ceea ce se intampla in SUA unde egalitarismul este
impus cu mult mai mare forta de grupuri de presiune care
si-au facut din affirmative action o profesiune si unde se obtin
medii de trecere de 94%, absolventii fiind idioti patentati. Idioti
incapabili de nimic, motiv ca se importa mana de lucru in toate
profesiile.
> 
>  Cautzele identificate de Grosan mi se par corecte. INtai ca scade
> interesul elevilor pentru invatamant. E un fenomen care se vede si pe
> aici, pre meleaguri straine:))

N-am inteles, matale din ce perspectiva vorbesti? Eu vorbesc din
cea a unei profesoare care in fiecare zi are de a face cu un sistem
egalitarist. Macar in Romania exista o presiune din partea parintilor,
care cat de cat contribuie la rezultatele astea formidabile (75% promovati
chiar in conditiile unor examene grele). Dar aici in SUA parintii sunt
total abulici. Habar nu au ce fac copiii la scoala.


>  Al doilea ca, prost platiti, profesorii nu mai reprezinta ei
> insisi o elita.

In SUA e la fel. Cea mai prost platit categorie profesionala.
Iar egalitarismul il face pe profesorul de liceu un sclav al elevului,
al sistemului, al parintilor. Nu e cazul Romaniei, unde profesorii
cel putin fac un ban din meditatii, caci e presiunea parintilor.

>  P.S. e intr-adevar un exercitiu placut sa analizezi ce se ascunde
> in spatele "affirmative action" - ului. E insa le fl de
> util sa vezi ce se ascunde in spatele criticii la adresa sa:))

Daca intelegi ce inseamna "affirmative action", cum a pornit, ce
urmareste vei intelege ce exista in spatele criticii sale.

Sa-ti dau un ajutor.

In SUA, affirmative action, a fost impus si promovat de doua
grupuri politice organizate in jurul unui grup rasist: negrii si evreii.
Evreii americani sunt la origine din Rusia si estul europei. Ei au
sosit in valuri mari dupa 1905 si erau de orientare ideologica
marxista, adica socialisti si comunisti. Negri au fost organizati
de un negru celebru W.E.B. du Bois, care a infiintat organizatia
NAACP. ACest du Bois era comunist. A studiat marxismul la
Berlin in 1915 si a murit in prin 1956 in Gabon, unde s-a autoexilat
pledand pana in ultima lui clipa visul unei societati comuniste.

Printre elevii sai au fost si Martin Luther King, si Jessie Jackson
si multi altii.

Cele doua grupuri mai susmentionate si-au unit fortele in anii '50
cand au pus la punct miscarea denumita Civil Rights. Ulterior
in anii '60 au proliferat tot felul de miscari din acest nucleu si
ei au reusit sa cucereasca conducerea partidului democrat din SUA
dupa care au impus prin Congres tot felul de legi care au dus
la situatia egalitarista actuala din SUA.

Printre cei mai mari dusmani ai affirmative action se afla si regentul
universitatii Berkeley, el insusi un negru. Iar negri care au ajuns
astazi in varful elitelor politice americane (a se vedea negri din
jurul lui Bush) sunt produsii unei alte scoli decat cea a lui du Bois,
marxistul. Acestia sunt produsii scolii lui T. Washington, un
negru care pleda pentru dedicarea negrului muncii, educatiei
si propasirii prin propriile sale forte si nu prin cersit, prin mila samd.

Cine nu intelege acest aspect, imi pare rau, nici nu va intelege
vreodata ceva.

Catalina Tarziu
2005-07-13 19:41:00

Grosan, Nuta Spaima Constitutii, boul si vitelul

Pe vremea cand Grosan publica rubrica Nuta Spaima Constitutii tipul
era dea dreptul adorabil. Acuma, cu acest Macel la Bacalaureat
Grosan a laut-o pe dunga. Imi aminteste de fabula cu boul si vitelul,
egalitate pentru boi dar si nu pentru vitei.

Cineva aici intreba retoric:
>>>>
Intai, este bacalaureatul o proba numai pentru oameni deosebiti? Adica "ceilalti" trebuie sa devina toti cizmari si tamplari?


e intr-adevar un exercitiu placut sa analizezi ce se ascunde in spatele "affirmative action" - ului. E insa le fl de util sa vezi ce se ascunde in spatele criticii la adresa sa:))
<<<<

Intr-adevar.

Uitati-va la clasa politica romaneasca, la "afaceristii" care controleaza
economia romanesca, la parlamentarii nostri, la guvernantii nostri
si veti intelege ce inseamna "affirmative action" si ce bine
ar fi fost ca unii sa nu aiba bacalaureat si sa fi ajuns mai degraba
cizmari.

Securistii, militienii, activistii de partid care si-au facut educatia
la ff si seral ajungand cu titluri de juristi si doctori in mai stiu eu ce,
au fost promovati prin "affirmative action", afirmau pe toate drumurile
drepturile lor la educatie si egalitate.

Intr-adevar, o egalitate pentru ei boii, dar nu si pentru noi viteii.
De unde inegalitatea imensa care s-a creat intre ei (adica promovatii
pe sistem de discriminare pozitiva) si noi ailalti, care am muncit si am dobandit rezultate bune pe merit, care am
hotarat sa parasim Romania s-o lasam prada BOILOR pe
Nuta Spaima Constitutii ii deradea mai nu demult.

Scorilo
2005-07-13 21:27:42

Re: Princeton

La 2005-07-13 14:21:33, Mint Rubber a scris:

>&nbsp;Articolul este bun si pertinent. Invatatmintul romanesc de toate
>&nbsp;nivelele este deocamdata lasat pe mina unor diletanti.
>&nbsp;
>&nbsp;In rest "Princetown" se scrie Princeton.

Nea Grosan - un clasic clasicist clasicizant in viata - foloseste ortografia de pe vremea lui Scutura Sulitza...

Scorilo
2005-07-13 22:14:22

Re: Stai ca nu inteleg! Iti spun eu istoria! - Gligore

La 2005-07-13 03:13:33, Mos Grigore a scris:

>&nbsp;La 2005-07-12 23:44:27, neamtu tiganu a scris:
>&nbsp;
>&nbsp;>&nbsp;La 2005-07-12 23:13:13, geek-a-contra a scris:
>&nbsp;>&nbsp;
>&nbsp;>&nbsp;>&nbsp;si atunci care este problema daca cca 25% din cantindanti au picat
>&nbsp;>&nbsp;>&nbsp;bacul? atit au invatat, atit au capatat, nu?
>&nbsp;>&nbsp;>&nbsp;
>&nbsp;>&nbsp;22.5% e un procent extrem de ridicat. Exista modele de examen ca la
>&nbsp;>&nbsp;Tour de France (acolo cei ce au un decalaj f. mare fata de fruntas
>&nbsp;>&nbsp;sunt eliminati din competitie), adica se face o medie a rezultatelor
>&nbsp;>&nbsp;si numai cei ce sunt mult in urma acestei medii sunt declarati
>&nbsp;>&nbsp;respinsi.
>&nbsp;>&nbsp;
>&nbsp;>&nbsp;Hai sa fim sinceri citi dintre noi mai stiu chimie? Si la ce ne-a
>&nbsp;>&nbsp;folosit sa-nvatam? Nu pledez pt. lipsa examenelor si nici pt.
>&nbsp;>&nbsp;scaderea nivelului invatamintului da cred totusi ca la Bacalaureat ar
>&nbsp;>&nbsp;trebui sa poata fiecare sa-si aleaga materile la care vrea sa dea
>&nbsp;>&nbsp;examen, pe linga sa zicem una obligatorie (romana??!!). Asa e de fapt
>&nbsp;>&nbsp;in Germania sunt cazuri in care sa da Bac la sport si religie sau
>&nbsp;>&nbsp;muzica pe linga materiile obligatorii, care dupa mine nu ar trebui sa
>&nbsp;>&nbsp;fie chimie si fizica decit pt. cei vor sa urmeze ceva tehnic.
>&nbsp;=========================================================
>&nbsp;
>&nbsp;Moda asta timpita cu BACU mai tare ca facultatea a fost preluata de
>&nbsp;inaintasii nostri di FR, unde un absolvent de BAC avea cariera
>&nbsp;asigurata in orice administratie (desigur pe la inceputul lu' 1900
>&nbsp;cind s-a cam croit invataminul RO - hai un pic mai devreme).
>&nbsp;
>&nbsp;Cine e destul de batrin (cam ca mine) isi aduce aminte de cele mai
>&nbsp;bune surse de probleme de matematica pentru.nu bac dar POLI; se
>&nbsp;chemau FGM (ceva dela fra .Gavrila si Marin pe frantuzeste i.e.
>&nbsp;CALUGARI pentru cine stie ce inseamna Gavrila si Marin) aste erau
>&nbsp;culegeri de probleme date la BACUL FR incepind de 1870. Erau
>&nbsp;teribile: gazeta matematica dupa gazeta matematica si la mare pret,
>&nbsp;fireste.
>&nbsp;
>&nbsp;Cine reusea sa rezolve probleme din alea intra la fix la POLI (cea mai
>&nbsp;grea pe vremea aia).
>&nbsp;
>&nbsp;Tradiltia asta se pare ca a ramas desi in FR am auzit ca s-a cam
>&nbsp;muiat. Noi nu avem pe nimenea sa bata un cui, ca lume, dar ne
>&nbsp;trebuie OLIMPICI!
>&nbsp;
>&nbsp;Vorba lu'Tiganu cu chimia!
>&nbsp;
>&nbsp;Aici unde e o scoala de rahat dupa regulile NOASTRE, lume a inteles
>&nbsp;foarte devreme ca din milioanele de elevi numai o minoritate ajung la
>&nbsp;performanta si nu are rost sa-i chinuiesti (si sa cheltuiest) pe toti
>&nbsp;la fel cind ei n-o sa foloseasca niciodata tot bullshitul ala.
>
>&nbsp;Drept care, tot bulshitul e mutat la colegiu si isi CUMPARA, de data
>&nbsp;asta, baiatul ce crede ca-i trebuie

Poi, bre, Gligore, ce spui tu n-are sens, si daca asa au gandit americanii, atunci sunt dobitoci rau de tot.

Daca tot e vorba de bani, spune si tu ce sens are sa muti "bullshitu" (cum ii zici tu), sau cartea serioasa (cum i-ar zice altii) din liceu la facultate si sa tii milioane de handralai in scoala sa taie frunza la caini pe banii statului?

Ca doar vezi si tu bine ca in multe cazuri un asa-zis "absolvent de liceu" din State nu-i bun nici sa spele podelele la MacDonalds, ca nu stie nici sa citeasca cum trebuie si incurca dezinfectantul cu detergentul.

Nu-i mai "economic" sa faci liceul o scoala serioasa, in care sa se faca mai multa carte si mai buna?

Daca nu fac fata, sa-i pice pe capete pana-i da afara din scoala, dar cine terminaliceul, apoi sa fie cineva (cum era posesorul de diploma de BAC in FR acum 100 de ani) si cine nu-i in stare, sa ramana cu 8 sau 10 clase sau sa se duca la o scoala profesionala si cu asta basta... Ca de spalat vase sau podele poate sa spele si cu 8 clase, nu-i trebuie 12!

D-aia, vezi tu, era bun sistemul cu examen de intrare la liceu si cu examen de treapta dupa clasa a X-a, ca mai "plivea" lichelele, loazele si tampitii, iar in treapta a II-a nu prea mai intrau din aia dispusi sa doarma de pomana in papucii statului.

Tot are dreptate Catalina aia, ca aici isi baga coada egalitarismul (si mandria prosteasca): doar intr-asa o tara ca SUA, toata lumea trebuie "sa aiba liceul la baza", nu-i asa?

> (pe linga un numar de cursuri
>&nbsp;obligatorii si in sequentza si altele optionale dar cu numar
>&nbsp;obligatoriu).
>&nbsp;
>&nbsp;Il lasa puterile trece la sectia de "DANS SI BUNE MANERE" ca
>&nbsp;Cocosh-ul dela Hunter College.&nbsp; Si uite asa fiecare isi face un
>&nbsp;loc in viata pe alegerea si puterile lui!
>&nbsp;
>&nbsp;CEEACE VA URAM SI DUMNEAVOASTRA!


« Sumar articole

Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa va autentificati.


Cauta comentariul care contine:   in   
A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 Reteaua "Torino" ramane dupa gratii (130 afisari)
 Caderea Bastiliei (122 afisari)
 Sase ani fara Mircea Nedelciu (117 afisari)
 Studenti bucuresteni, traficanti de droguri pe litoral (71 afisari)
 Michael Jackson, incoltit din nou (53 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2005 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00907 sec.