Chevrolet a lansat oficial noul Spark. O masina complet schimbata fata de predecesorul cunoscut in Europa sub numele de Matiz. Spark a fost desenat dupa cum au vrut cumparatorii. El a aparut in urma unui concurs care a fost castigat de conceptul Beat. Si ca la nici o alta masina, realitatea este foarte aproape de prototip. Ziaristii din presa auto au avut ocazia sa testeze noul Spark pe strazile din Atena si pe autostrazile din Grecia. Masinuta, care va avea un pret de lansare de 6.690 de euro cu TVA, va ajunge in Romania in luna martie 2010.
Matiz s-a lansat sub sigla coreenilor de la Daewoo, inainte ca acestia sa fie absorbiti de concernul General Motors. A fost urmasul city car-ului Tico, binecunoscut romanilor. Dupa ce a intrat in portofoliul americanilor, micul gigant, cum il denumea o reclama din secolul trecut, a suferit cateva foarte mici modificari reliefate la nivelul siglei si al bordului. Insa Chevrolet le-a pregatit fanilor marcii o surpriza de proportii: noul Spark.
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
O masina cu o alura prietenoasa. Blocuri optice imense, o inaltime apreciabila pentru clasa ei, usi spate fara clasicul sistem de deschidere, suprafete vitrate apreciabile, o multitudine de linii dinamice. Spark are dimensiuni reduse care o transforma intr-o masina aproape ideala pentru oras. Interiorul aproape ca te lasa cu gura cascata. In ciuda materialelor accesibile ca pret, imbinarea si designul sunt foarte atragatoare. Pozitia la volan este inaltata, ceea ce i-a permis Sparkului sa obtina 69 de puncte la EuroNCAP, doar un punct despartind-o de cinci stele. Si asta pentru ca masina nu vine pe toate pietele de desfacere cu sistemul ESP in standard. Exista spatiu generos si pentru pasagerii din spate, de preferat doi, desi este catalogat ca un autovehicul pentru cinci persoane. Port�baga�jul este gandit doar pentru cumparaturi in oras, insa raba�tarea completa a banchetelor din spate face posibila o marire radi�cala a capacitatii de incarcare.
Motoare Euro 5
Spark poate fi propulsat doar de doua motoare pe benzina Euro 5, fara taxe de poluare. Unul de 1.0 litri, 62 de cp si 93 de Nm, celalalt de 1.2 litri, 81 de cp si 111 Nm. Puterea disponibila este suficienta pentru orice manevre de oras, putand duce masina de 864 de kg pana la 164 de km/h. Consumul se situeaza undeva la 6 litri/100 de km. Computerul de bord imi indica, cu rezervorul de 35 de litri plin, o autonomie de 580 de kilometri. Ambreiajul moale, gandit parca pentru oras sau pentru cumparatorul fe�minin, si servodirectia usoara sunt doar cateva din avantajele pe care Spark le ofera celor care au de gand s-o achizitione�ze in special pentru deplasarile urbane. Chiar daca nu depases�te 3,64 metri lungime, Spark a fost dotat cu senzor pentru parcarea cu spatele care vine sa completeze oglinzile laterale generoase ca dimensiune. Pachetul de baza al masinii de 6.990 de euro cu TVA inclu�de ABS, cu patru senzori si patru canale, sase airbaguri si servodirectie.
Design exterior 9
Design interior 8
Utilitate interior 8
Calitatea materialelor 7
Pozitie in scaun 7
Vizibilitate fata 8
Vizibilitate spate 6
Sistemul de franare 7
Capacitate portbagaj 4
Directie 7
Suspensii 8
Feeling 8
Consum 8
Pret 8