Ziua Logo
  Nr. 4619 de vineri, 21 august 2009 
 Cauta:  
  Detalii »
Editorial
Ne plimbam prin gropi strategice
Cristian UNTEANU 
Recentul episod de un comic burlesc cu prim-ministrul Romaniei si ministrul sau
al Transporturilor inaugurand soseaua de centura de la Gherla facuta de spaniolii
de la FCC si inchisa circulatiei dupa cinci zile pe motiv de "aparitie de denivelari" este, de fapt, un semnal foarte grav. Pe de o parte, vine sa confirme, neasteptat de repede, ceea ce anuntam in aceasta pagina, anume ca se vor vedea rapid rezultatele dezastruoase ale deciziei lui Berceanu de a scoate din legislatia romaneasca normele europene de constructie, control si receptie.
S-a dat frau liber constructiei in mare viteza, la voia Domnului, a unor tronsoane din proiecte finantate de cele mai multe ori cu bani europeni, dar receptionate dupa criterii autohtone. Dupa care, asa cum se vede, nu calitatea drumului in sine este importanta, ci posibilitatea data mai marilor zilei sa mai organizeze o paranghelie, sa invite presa si sa mai arunce o perdea de fum care sa le acopere profunda si rasdemonstrata incompetenta.
Dar nu este numai atat. Cel putin intr-o tara normala. Cei doi veseli inauguratori de drumuri ar trebui sa ajunga cel putin in fata CSAT-ului daca nu, mai departe, in fata Parchetului General pentru neglijenta in serviciu. Asta deoarece, in momentul in care au taiat panglica de la Gherla, au cautionat si calitatea receptiei finale. Falsa calitate, falsa receptie. Dincolo de toate acestea se pune, inca o data, problema infrastructurii strategice a Romaniei, tara membra UE si NATO, la 20 de ani dupa Revolutie. Ceea ce avem acum este un haos de proportii uriase si care pune in pericol direct securitatea nationala. Ganditi-va numai la ce s-ar putea intampla daca, in cazul unei amenintari clasice militare sau a uneia neconventionale, serviciile de urgenta ar trebui sa foloseasca principalele axe rutiere nationale, spre exemplu DN1 in perioada de sfarsit de saptamana. Atunci cand, oricum, acolo este stare de urgenta si blocaj cvasi-continuu pe zeci de kilometri. Ce s-ar putea intampla daca ar trebui sa acceseze defileul Jiului in sezon de ploi cand, cu regularitate, se mai rup cateva tronsoane de drum sau cad pietre de pe versanti. Ganditi-va cum arata axele rutiere, drumuri europene, dupa iesirea din Ungaria si intrarea pe teritoriul nostru si evaluati capacitatea de miscare a unor unitati militare sau de urgente civile in conditiile in care, deja in conditii normale, o ploaie mai puternica le face impracticabile. Ce s-ar putea intampla daca, in conditii de necesitate, ar trebui sa se foloseasca ceea ce impropriu este numit acum "soseaua de centura" a Capitalei, fara a crea un blocaj total pentru orice alta forma de transport civil...
Din nefericire pentru noi, inca nu exista o evaluare de risc la nivel national, asa cum si solutiile existente sunt niste carpeli care seamana intru totul cu "plombele" de pe soselele noastre si canalele fara capac semnalizate cu o ramura de pom sau deloc!. Sigur, exista tronsoane mai curate, exista chiar si zone in care exista si doua benzi, foarte rar chiar trei, pe sensul de circulatie. Totalmente inutil, atata timp cat, in acest moment, nu exista o retea strategica acoperind intreg teritoriul Romaniei pe principalele axe de acces. AutostradaTransilvania, singurul proiect cu care am putea intra la standarde europene, nu se suprapune pe un tronson paneuropean si oricum este departe de a fi finalizata...Despre asta de ce nu se vorbeste? De ce nu se elaboreaza o strategie nationala realista a infrastructurilor strategice si se expun public vulnerabilitatile existente? Simplu. Ca pe vremuri la partid. Se raporta succesul, se bifa actiunea si gata. Numai ca, pe atunci, unora le era si frica. Acum, de ce le-ar mai fi?
 Afisari: 1368  |  Tiparire pagina  |  Tiparire articol (optimizat)  |  Trimitere pe e-mail 
 Comentarii: 9 Afiseaza toate comentariile  
Da, dar nici sa confunzi   de emigrstul
Parca le face cineva intentionat .   de sorge
Sunt gropi multe !   de LENIO
Informatii neinteresante ...   de the
in momentul in care au taiat panglica   de the
si toa'su Orban, pe vrema caruia a inceput constructia, ca doar n-au facut-o in 7 zile   de andreifodor
Tu ai grija sa nu-ti rupi piciorul ....   de Cresida
Dai in gropi rau...   de vida clara
Deci Berceanu PD-L a scos normele europene ... Misto din partea unui sinistru   de Ghita Bizonu'
A r h i v a
  Editorialul ideal    2009-08-18
  Rusii continua partida de sah    2009-08-17
  Romania in criza    2009-08-13
  Promisiunea lui Basescu in cantarul rusesc    2009-08-11
  Europenii ridica tonul la Obama    2009-07-17
 Top afisari / comentarii 
 Ciopartirea Ucrainei (4325 afisari)
 Udrea a premeditat jignirea Parlamentului (2806 afisari)
 Tradarea lui DIP a gonit americanii (2702 afisari)
 Circul Andronescu - Spiru Haret incheiat oficial (2099 afisari)
 Universitatea Oradea, fabrica de doctori bananieri (1822 afisari)
 Taiat in doua de un camion, mai are puterea sa ii vorbeasca celui care a filmat accidentul! (ATENTIE, IMAGINI SOCANTE) (2586 afisari)
 Vanghelie dezvăluie: "Cei care au ascultat in comisia de anchetă Udrea au fost oameni din SPP puși de Băsescu" (1626 afisari)
 Avionul de supraveghere care poate zbura cinci ani non-stop! (FOTO) (1539 afisari)
 Elena Udrea "s-a blocat" in termeni": Comisia de ancheta mi-a trimis solicitări cu denumiri "pe care nu le ințeleg deloc gen jpg, gif sau pdf" VEZI VIDEO (1480 afisari)
 Marturii socante ale copiilor din Bucuresti abuzati de pedofili: participantii la orgii erau gay si se imbatau (1473 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2009 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.05413 sec.