Ziua Logo
  Nr. 4589 de vineri, 17 iulie 2009 
 Cauta:  
  Detalii »
Eveniment
Stein-AutoItalia da tepe cu Maserati
-- Firma din Austria a lui Herbert Stein, patron al AutoItalia Romania, i-a vandut unui afacerist roman o limuzina de 150.000 de euro care pana la 15.000 de km s-a stricat de cateva ori
Dupa ce ZIUA a dezvaluit, in editia din 14 iunie a.c., tentativa de inselaciune la care a fost supus un client de catre firma lui Herbert Stein, patronul grupului AutoItalia, au inceput sa vina multe reclamatii privind alte grave inselaciuni puse la cale de Herbert Stein, prin intermediul firmelor pe care le patro�neaza in Romania, dar si al firmei familiei Stein cu sediul la Viena, Ran-Auto Handels GesmbH.
Astazi va prezentam un caz de o gravitate maxima, in care Stein vinde o masina de lux, Maserati Quattroporte, de peste 150.000 de euro, care s-a defectat de la primele mii de kilometri si al carei an de fabricatie, real, era 2005, si nu 2007 asa cum l-a mintit pe client ca ar fi. Clientul nici pana astazi nu poate folosi masina de lux, care se dovedeste a fi un "jaf". Conform parerii unor specialisti, ar putea fi o masina de mana a doua din Austria, reconditionata de mantuiala in atelierele din Viena ale firmei lui Stein si revanduta in Romania ca fiind noua. Cazul de fata imbraca si aspecte de competenta organelor de cercetare penala, fie si daca ne referim numai la inselaciunea privind anul de fabricatie.
In "caruta de lux"
Un om de afaceri bucu�restean - care deocamdata doreste sa-i fie pastrat anonimatul, dar care ne-a pus la dispozitie intreg dosarul cu documente al cazului, a achizitionat, prin intermediul uneia dintre firmele sale, in martie 2007, in sistem de leasing finan�ciar, un autoturism Maserati Quatroporte, de 4244 cmc., cu cinci locuri, de culoare albastra, in valoare de peste 150.000 de euro. Masina a fost livrata de firma lui Stein din Viena, Ran-Auto Handels GesmbH, care este unic actionar persoana juridica la AutoItalia Impex SRL, prima firma intemeiata de Herbert Stein, in martie 1993, in Romania. Dupa cateva mii de kilometri, apar primele probleme grave. "Ne aflam la Salonic, in Grecia, prin iunie 2007, si, in momentul in care am dorit sa parasim orasul pentru a reveni in Romania, am constatat ca la pornirea masinii toti indicatorii de alarma aflati la bord raman permanent aprinsi. Telefonam la AutoItalia in Romania, care ne recomanda, dupa ore indelungi de convorbiri telefonice, una din cele doua variante ale lor: ori ne ducem pana la Atena, adica la vreo 500 de kilome�tri distanta, unde era cel mai apropiat service Maserati din Grecia, ori venim cu o viteza mica, pana in Bucuresti, adica 800 de kilometri. Am ales varianta a doua si am venit ca intr-o "caruta de lux", ne spune pagubitul.
Defecta dupa prima revizie
In 26 iunie 2007, cu doar 6031 km la bord, masinii i se inlocuiesc placutele de frana si i se recalibreaza sistemul de monitorizare a presiunii din pneuri (TPMS). Pe 12 septembrie 2007, la 11.149 km la bord, se efectueaza prima revizie. La cateva zile dupa revizie, proprietarul constata ca masina nu mai intra in marsarier si o serie de alarme de la bord raman permanent aprinse. La 21 septembrie, cu 11.320 km la bord, se inlocuieste comanda de mers inapoi si se rescrie softul de motor.
Dupa toate aceste reparatii, proprietarul pleaca in Cehia, la volanul autoturismului sau de lux. Aici, pagubitul este pe cale sa faca preinfarct cand vede ca masina sa intra in moarte clinica: "Eram la Karlovy Vary, urcam bagajele in masina si vrem sa plecam spre tara, insa motorul nu mai porneste. Revenim la hotel, unde asteptam pana a doua zi, cand soseste un tanar mecanic, care dupa o atenta verificare ne intreaba unde este amplasata bateria!!! In ziua urmatoare este trimisa de la Praga o platforma care ridica masina si ne este trimis un Chevrolet Captiva pentru a avea libertate de miscare. Ni se promite ca in maximum doua zile ne putem duce la Praga sa ridicam masina in stare de functionare. Ramanem in Cehia inca trei zile, timp in care nu se reuseste repararea. Suparati si cu programul dat peste cap, ne intoarcem in Romania. Am dat zeci de telefoane la reprezentantele Maserati din Ungaria si Romania, dar n-am reusit decat sa ne creasca tensiunea si sa cheltuim bani fara rost".
Stein propune o "afacere"
Ieri, clientul pagubit a fost chemat de Herbert Stein care i-a propus urmatoarea "afacere": ii rascumpara rabla Maserati cu 40.000 de euro, ii ofera un Maserati nou la care aplica o reducere de 20.000 de euro. Omul de afaceri pagubit a refuzat aceasta oferta jignitoare fiind de acord doar sa primeasca o masina absolut noua cu toate dotarile in schimbul rablei si fara niciun euro suplimentar. Clientul pagubit ne-a autorizat sa-i comunicam numarul de telefon celor care doresc sa intre relatii comerciale cu AutoItalia pentru a-si achizitiona un Maserati sau alte marci premium de la firmele lui Herbert Stein.
Stricat in timp ce era in service
La 27 noiembrie 2007, cu 14.359 km la bord, se inlocuieste pompa de presiune F1, de catre Scuderia Praga. In 8 decembrie 2007, masina este adusa de la Praga la Bucuresti de catre Europe Assistence.
Din acest moment, pro�prietarul "jafului" Maserati are parte de o noua serie de bataie de joc din partea firmei din Romania a lui Herbert Stein, AutoItalia. "Revoltati de bataia de joc la care eram supusi si pierzandu-ne increderea ca vom mai putea conduce o astfel de masina, refuzam sa mai ridicam autoturismul din service-ul AutoItalia circa sapte luni, timp in care aceasta ramane depo�zitata la ei. Hotaram totusi sa mai facem o incercare si solicitam, pe 27 iunie 2008, restituirea automo�bilu�lui. Ni se raspunde ca nu este posibil pentru ca, intre timp, stationata in service, masina s-a defectat din nou!" In aceeasi zi, se inlocuieste un rulment, conform unei note telefonice. Pe 3 iulie 2008, in sfarsit, "jaful" Maserati, cu 14.545 km la bord, este restituit proprietarului.
Obraznicia AutoItalia
Dupa nici doua luni, masina se opreste in plina intersectie in Capitala, si este remorcata cu mijloace proprii pana la cel mai apropiat sediu al firmei proprietarului pagubit. La 29 septembrie 2008, cu 15.559 km la bord, se constata un voltaj redus al bateriei, situatie care a dus la intreruperea comunicatiei intre centralele autoturismului, conform celor de la service. Tot atunci se constata si o problema in functionarea instalatiei de aer conditionat. In timp ce masina se afla in service-ul AutoItalia, "specialistii" lui Stein ii comunica clientului: "Pe 11 octombrie 2008, cu 15.559 km la bord, au fost inlocuite actuatorul bypass, incuietoa�rea de la usa stanga fata, ornamentul franei de mana si a fost comanda�ta cotiera stanga fata." In acelasi timp, proprieta�rul este anuntat ca va fi jefuit din nou: "In acelasi timp, ni se comunica faptul ca este imperios necesara inlocuirea cauciu�curilor pe spate precum si faptul ca datorita refuzului nostru de a semna contractul de mentenanta, reviziile vor fi efectuate contra cost! Incepand cu 11 octombrie 2008, am primit numeroase mesaje prin care sunt somat sa ridic masina, cu ameninta�rea explicita ca urmeaza a fi depozitata in spatii deschise, ceea ce, evident, va duce la de�te�riorarea acesteia! Si in acest moment masina se afla la ei, iar eu platesc ratele la leasing", ne povesteste pagubitul.
Ipoteza masinii la mana a doua
Din toate datele acestui caz extrem de grav rezulta, fara putinta de tagada, faptul ca firmele lui Herbet Stein isi jefuiesc clientii fara nicio teama.
Autoturismul din cazul de fata, vandut ca fiind un Maserati nou, a avut de la inceput defectiuni majore, ceea ce a facut ca, practic, clientul sa nu il poata folosi neintrerupt, fara a necesita reparatii, mai mult de doua-trei luni.
Cum poate fi explicat faptul ca unei masini de lux, teoretic, noua, i se schimba placutele de frana la 6000 de kilometri, ca anvelopele, foarte scumpe, i se schimba la doar 15.000 de kilometri, ca i se blocheaza marsarierul, ca trebuie rescris softul la motor, ca i se defecteaza pompa de presiune F1, ca i se sparge un rulment, ca ii pica bateria, ca se intrerup comunicatiile intre centralele autoturismului, ca trebuie inlocuite actuatorul bypass, cotierele, ornamentele franei de mana, decat prin aceea ca Maserati vanduta de Stein era una la mana a doua, poate chiar accidentata, revopsita si apoi vanduta, prin firma sa din Viena, Ran-Auto Handels GesmbH? Omul de afaceri batjocorit de Herbert Stein ne-a mai spus: "In toata aceasta afacere pentru care mi-am blestemat zilele, compor�tamentul si tonul folosit de personalul departamentului tehnic al AutoItalia Romania au fost jignitoare fata de mine. Corespondenta pe care acestia mi-au trimis-o sta marturie pentru aceasta afimatie. As vrea sa subliniez aici adversitatea, ca sa nu-i spun altfel, manifestata fara echivoc fata de mine de catre domnul Radu Aflorii, care se recomanda Senior After Sales Specialist Fiat & Maserati la AutoItalia".
Valize cadou cu fermoare proaste
Fiind o masina de lux, Maserati se vinde cu un "cadou", in cazul acestei marci fiind vorba de un set de cinci valize create special pentru a intra perfect in portbagajul autoturismu�lui, confectionate din piele de aceeasi culoare cu a celei care capitoneaza interiorul autoturismului.
Clientului din cazul de fata initial i-au fost oferite valize de alta culoare. Numai dupa ce a insistat sa pri�measca setul corespunza�tor si dupa ce a mai asteptat mai mult timp, i-au fost date valizele autoturismului. Dar, ne-a spus omul de afaceri pagubit, ca un ama�nunt, "fermoarele valizelor din set functioneaza extrem de prost"!
Marian GHITEANU, Laszlo KALLAI 
 Afisari: 2313  |  Tiparire pagina  |  Tiparire articol (optimizat)  |  Trimitere pe e-mail 
 Comentarii: 20 Afiseaza toate comentariile  
OMUL de AFACERI din Bucuresti   de Tony Cod
"Lexus bate la fund ..."<Ar vrea germanii masini italienesti>(?!?   de Adrian v.D.
lui liviu   de arwil
pentru asemenea practici,   de simiondan
Sa uitam de griji, sau voi nu aveti griji?   de Atamild
Stein asta...   de spaiu'
sa povestim povesti   de Celalalt
lui fantozic   de arwil
articol scris pentru a umple o pagina din ziar    de fantozzic
articol scris pentru a umple o pagina din ziar    de fantozzic
lui hokusai san   de arwil
MASINI ITALIENE   de stan patitu
Bine i-a facut   de contele
Stein e nume evreisc, nu?   de Hokusai san
Romania - tara "tuturor posibilitatilor"   de IonCarcotasul
Ce, Autoitalia, limuzine cu sofer?:-)?   de Atamild
"... Radu Aflorii, care se recomanda Senior After Sales Specialist ..."   de Liviu2002j
Grandomania se plateste scump :))   de trkman
Acum vreo 10 ani a mai fost un Stein la Fiat ,in Bucuresti !   de sorge
Masinile italienesti   de neamtu tiganu
A r h i v a
  Gigi la comert international    2 comentarii
  Anticomunistii resping pactul Obama-Rusia    7 comentarii
  "Semnatarii sunt reformatorii acestei parti a Europei"    4 comentarii
  Criticat in SUA din cauza scutului    1 comentariu
  Aviatia se modernizeaza de la second-hand    29 comentarii
 Top afisari / comentarii 
 Europenii ridica tonul la Obama (2603 afisari)
 Stein-AutoItalia da tepe cu Maserati (2313 afisari)
 Chinurile lui Michael (1690 afisari)
 Aviatia se modernizeaza de la second-hand (1622 afisari)
 Anticomunistii resping pactul Obama-Rusia (1162 afisari)
 UDMR arunca soparla federalizarii Romaniei (1744 afisari)
 O maicuta are fotografii nud pe Facebook (1683 afisari)
 "Sa nu mai aveti samanta de neam!" - Tinere violate si tineri loviti cu bocancii in organele genitale de tortionarii lui Voronin (1635 afisari)
 Michael Jackson a ramas steril din cauza batailor indurate de la tatal sau (1560 afisari)
 "Su... ...la", mesaj scris de un medic din Slatina, pe fisa de consultatii a unui pacient (1554 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2009 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01977 sec.