Vanzarile Dacia in Germania au crescut de sase ori de cand a fost lansat programul "Rabla" varianta nemteasca, scrie presa, care critica "politicienii de conjunctura" de la Berlin pentru ca nu au luat acest efect in calcul.
"Prima de casare de 2.500 de euro aduce un avantaj producatorilor straini de marci ieftine. Acest element nu a fost cu siguranta luat in considerare de politicienii de conjunctura de la Berlin, in ciuda faptului ca este vorba despre un calcul simplu. Prima stimuleaza mai ales vanzarea modelelor ieftine, iar dovada este ca in Germania stocul Dacia este deja epuizat", scrie Financial Times Deutschland (FTD), preluat de NewsIn.
Explicatia este simpla. La o masina ca Dacia, care costa numai 7500 de euro, o reducere de 2500 de euro se resimte mult mai semnificativ decat la un Mercedes.
"Prima de casare a dus in Germania la o situatie extrema, intrucat vanzarile au crescut de sase ori", spune vicepresedintele Renault, Patrick Pelata. Pentru modelul Sandero, "boom-ul" vanzarilor e si mai mare, livrandu-se 1000 de bucati pe saptamana, de peste 12 ori mai mult decat inainte de programul "Rabla", cand se vindeau numai 80 de unitati saptamanal. Vicepresedintele Renault a afirmat ca atunci cand s-a decis suspendarea activitatii fabricii de la Pitesti nu se cunostea inca "efectul din Germania". In consecinta, pentru a asigura stocul pentru Germania, Renault a decis sa aduca masini din Romania si Rusia, unde vanzarile s-au prabusit.
Reamintim, guvernele Romaniei au introdus taxe pentru protejarea productiei autohtone de automobile, care au avut diverse nume si valori - taxa de prima inmatri�cu�lare/poluare. Initiativele guver�namentale au fost "torpilate" de Bruxelles si contestate din tara, in special de cei care aduceau masini la mana a doua, de cele mai multe ori nemtesti. (I.S.)