Ziua Logo
  Nr. 4404 de marti, 2 decembrie 2008 
 Cauta:  
  Detalii »
Auto
Passat CC Armasarul din poveste
Plafonul CC-ului este de sticla
Passat CC ar trebui sa fie Coupe si Cabrio. Nu-i nici una, nici cealalta. Este un Passat in patru usi, cu o forma sensibil mai stilata decat a fratelui, care este croit sa-i faca in ciuda varului sau de trust, mult mai de fite, Audi. Pentru ca un Passat CC nu este cu nimic mai prejos decat marca premium a concernului Volkswagen. Iar la capitolul pret e imbatabil. Am testat un Passat CC putin, pana intr-o suta de kilometri, pentru ca l-am avut doar doua zile. Insa a fost suficient pentru a incerca senzatia unui copil caruia i se ia borcanul cu dulceata dupa ce a a apucat sa ia doar o singura lingurita.
I se zice Coupe pentru ca probabil are doar patru locuri, desi are tot atatea usi. Este o limuzina in care cel de al cincilea pasager incurca. Este o executiva ieftina in comparatie cu segmentul spre care tinde, care ofera un confort remarcabil. Construit pe o platforma A5, pe care au fost asambalate si noua Superb, A4 sau VW Scirocco, Passat CC este un pic mai lung si mai inalt deca fratele B6. Forma pare la fel, dar e cu totul alta. In primul rand, are o linie fluida, alte stopuri pe spate si un grup nou de proiectoare. Adunate, toate elementele discret modificate pe CC, dau Passatului o alura de limuzina tipic nemteasca ce arata mai mult decat scrie in pretul de catalog.
Atentia pentru detalii si rafinamentul prezent la interior, salta clar CC-ul peste fratele lui cu cinci locuri. In plus, seria sistemelor de asistare preluate, in mare parte, de pe modelele Audi, ridica limuzina la alte standarde. Chiar daca formele si pozitiile instrumentelor de bord, identice pentru toate marcile concernului, sunt arhicunoscute oricarui pasiont VW, germanii au demonstrat ca si din comun se poate face un lucru impresionant daca pui putin accent pe detalii. Si la Passat CC s-a pus mult. Incepand cu eliminarea ramelor de la usi si cu scaunele foarte comode, pana la atentia oferita oricarui detaliu sau butonas. Piele, cauciuc moale, insertii, potrivire de culori, plastice tari si scumpe pe aparatele de pe consola centrala. Un mare plus pentru fotoliul soferului. Reglaj pe toate directiile, sustinere laterala demna de un scaun sport, incalzire si suport lombar pe mai multe pozitii. Cu sistem de masaj ar fi fost perfect.
TDIADSGaminunat
Am incercat masina, cum spuneam, mult prea putin pentru un drive-test adevarat, pe un traseu de 85,3 km si doua zile - practic una daca socotesc cele doua drumuri pana in Pipera - un Passat CC dotat cu arhiclasicul motor TDI de 140 de cp. As fi crezut ca nimic nu poate sa ma mai surprinda la acest propulsor, de altfel zgomotos. Nu-i asa. Practic n-am auzit motorul decat daca deschideam geamul. Cat despre demaraj, cutia DSG cu sapte trepte schimba total comportamentul acestui Passat. Cutia de viteze dispune de modul manual in sistem DSG cu actionare ca la masinile de curse, de pe volan, cu mod automat in sistem confort si cu unul sport. In acest din urma caz, schimbarea treptelor de viteza se face la 4.500 de rot/min, un pic inainte de a intra in zona rosie, atunci cand, practic, se pot obtine toti caii. Si suspensia poate fi setata, dintr-un buton aflat langa schimbatorul de viteze, in modul normal, confort si sport.
Diferentele sunt majore, in combinatie cu ESP-ul. Virajele in modul sport pot fi abordate cu viteze fara teama de supravirare si fara ca gaurile din sosea sa fie atat de deranjante. In modul sport, Passat CC a accelerat pana la 100 de km/h in 8.8 secunde. De remarcat, la plecare de pe loc in tromba, ESP-ul si ABS-ul incearca sa previna pierderea de aderenta, moment in care se aude si se simte un soc la puntea fata, acolo unde are loc tractiunea. Franarea de la aceasta viteza s-a facut pe asfalt umed in 34 de metri. Consumul inregistrat de computerul de bord a fost de 9,7 litri/100 de km in oras, in conditii normale de trafic, si de 11 litri de motorina la 100 de km, in regim de trafic prin Pipera. Cateva cuvinte despre revolutionarele sisteme inteligente de asistenta. "Lane Assist"mentine banda de rulare, DCC regleaza adaptativ trenul de rulare, "Park Assist"ajuta blondele la parcarea laterala, iar "Rear Assist"presupune o camera de luat vederi care face inutile oglinzile. Distanta fata de vehiculul din fata se face cu ajutorul sistemului ACC care functioneaza pe baza principiului radar si este cuplat cu sistemul "Front Assist", de reducere a distantei de franare. Passat CC este o limuzina nemteasca care se adreseaza celor care doresc o masina comoda si dinamica, dar nu vor sa epateze pe sosele la bordul unui Audi.
Design exterior 9
Design interior 9
Utilitate interior 8
Calitatea materialelor 8
Pozitie in scaun 9
Vizibilitate fata 8
Vizibilitate spate 7
Sistemul de franare 8
Capacitate portbagaj 8
Dotari 10
Directie 8
Suspensii 9
Consum 7
Pret 8
1.8 TSI 160cp 25.922
2.0 TSI 200cp 29.869
2.0 TSI 200cp tiptronic 32.003
3.6 FSI 300cp DSG 37.758
2.0 TDI 140cp 27.682
2.0 TDI 140cp DSG 29.817
*preturi in euro cu toate taxele incluse
Catalin F. VARZARU 
 Afisari: 736  |  Tiparire pagina  |  Tiparire articol (optimizat)  |  Trimitere pe e-mail 
A r h i v a
 Top afisari / comentarii 
 Te-am infrant, Voiculescule! (8672 afisari)
 Ceata la PSD: Doamne, suntem iar pe primul loc! (4056 afisari)
 Cum l-am invins pe Felix (2614 afisari)
 Prostituata de Bombay (1719 afisari)
 Pana la capat (1449 afisari)
 UPDATE 20:50 - Numele noilor parlamentari, pe judete si colegii  (4871 afisari)
 Nu are buric, dar Karolina Kurkova compenseaza cu un posterior de nota zece! (VEZI FOTO) (3666 afisari)
 Marturie-soc a unei romance de 17 ani care vrea sa fie prostituata (2622 afisari)
 Tot mai multe OZN-uri dau tarcoale bazelor secrete din Berezovski si Ekaterinburg (2399 afisari)
 Statele Unite, Germania, Franta si Marea Britanie au ajuns la o solutie de compromis in problema aderarii Ucrainei si Georgiei la NATO (2164 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01959 sec.