Ziua Logo
  Nr. 4403 de luni, 1 decembrie 2008 
 Cauta:  
  Detalii »
Alegeri
TVR la sondajul lui Voiculescu
-- Televiziunea publica baga bani publici in buzunarele familiei lui Felix, candidatul PSD+PC * TVR a ales sa se alieze cu Antenele de partid si sa transmita rezultatele la iesirea de la vot efectuate de CCSB, unde actionar majoritar e Camelia Voiculescu
Alexandru Sassu, presedinte-director general al TVR
Televiziunea Romana (TVR) a ales Compania de Cercetare Sociologica si Branding Forum SRL (CCSB) pentru sondajul la iesirea de la urne. Ceea ce, la prima vedere, pare un lucru bun (ca televiziunea publica sa-si informeze spectatorii, mai ales ca o face, in primul rand, pe banii acestora), la o vedere mai atenta ridica semne de intrebare.
Potrivit Registrului Comertului, Camelia Voiculescu detine 67% din CCSB, iar restul procentelor sunt detinute de Mihai Motoc (consilierul lui Dan Voiculescu) - 18% si Mirel Theodor Palada, fost senior-analist la Institutul Pro - 15%. De remarcat, Camelia Voiculescu este fiica "mogulului" de presa, controversatul Dan Voiculescu, nimeni altul decat candidatul Aliantei PSD+PC la colegiul 8 din Senat pe Bucuresti (sectorul 4, unde primar este conservatorul Cristian Popescu Piedone). Acelasi institut de sondare a opiniei publice va realiza si exit-pollul pentru trustul Intact (proprietatea aceleiasi familii Voiculescu), adica pentru cele trei Antene.
Presedinte-director general la TVR este Alexandru Sassu, care a devenit membru PSD dupa ce s-a certat cu Traian Basescu, in momentul acela presedinte al PD.
TVR a ignorat campania
Singurul sondaj prezentat de televiziunea publica a fost saptamana trecuta, efecuat de acelasi institut, CCSB. "Cred ca e singura stire electorala realizata cu forte proprii de catre TVR si difuzata in aceasta campanie electorala pe vreun canal al postului public", a declarat, la acel moment, Gelu Trandafir, membru CNA, conform HotNews. "Vineri (n.r. - saptamana trecuta), in sedinta CNA, am evocat inclusiv posibilitatea sesizarii comisiilor de Cultura ale viitorului Parlament. Asta pentru ca in ultimele trei saptamani CNA a trimis doua scrisori prin care a cerut TVR sa-si indeplineasca misiunea de post public si sa acopere campania cu propriile stiri electorale. (...) In ciuda insistentelor CNA, din cate stiu eu, pana joi seara (n.r. - 27 noiembrie), cand au dat stirea cu sondajul CCSB, nici TVR1, nici TVR2, nici TVR3, nici studiourile teritoriale nu au realizat si difuzat vreo stire despre aceasta campanie electorala, nu au difuzat vreun alt sondaj de-a lungul acestei campanii electorale", a mai spus Gelu Trandafir.
De remarcat, un alt institut de sondare a opiniei publice, Insomar, va efectua exit-pollul pentru Realitatea TV, la ambele companii fiind actionar Petromservice.
Fotbal si politica
Pe de alta parte, TVR a inaintat singura oferta de preluare a unei optiuni din Liga 1 de fotbal de la consortiul Antena 1 - RCS&RDS, care este in curs de negociere. TVR incepuse tatonari in acest sens inca din vara, dar pana in noiembrie nu a existat nicio oferta concreta. "Preluarea unor optiuni din Liga I si a rezumatelor face parte din strategia TVR pentru 2009", potrivit biroului de presa, cu precizarea ca "pretul va avea o pondere decisiva", iar televiziunea publica "este dispusa sa ofere atat cat resursele financiare ii permit", transmite HotNews. Meciurile Ligii I de fotbal sunt numite Optiunea 1, 2, 3 etc. in functie de importanta si de audienta scontate. Optiunea 1 este, de obicei, un derby intre cele mai puternice echipe din campionat (Steaua, Dinamo, Rapid, CFR Cluj) sau meciul Stelei, echipa cu cei mai multi suporteri. Ultima optiune este, de obicei, un meci intre echipe codase, la care orice televiziune are probleme cu vanzarea spatiului publicitar, din cauza audientei scazute. TVR primeste bani alocati direct de la buget, bani din abonamente si din vanzarea spatiului publicitar. Conform HotNews, se pare ca reprezentantii consortiului Antena 1-RCS&RDS (care au platit Ligii Profesioniste de Fotbal 85 milioane de euro fara TVA pentru transmiterea meciurilor Ligii 1) se confrunta cu lipsa de acoperire suficienta si cu investitii mari in drepturile pentru meciuri si in productia TV. De aceea, au insistat in ultimele luni ca ar vinde unor terte parti optiuni sau dreptul de retransmitere a meciurilor la un pret de cateva ori mai mare decat s-a practicat pana acum.
100.000 de euro pentru CCSB
TVR ar urma sa plateasca 100.000 euro catre CCSB pentru sondajele de opinie. Societatea Romana de Televiziune a avut, in 2007, venituri totale de 522.175.264 lei, cheltuieli totale de 551.626.831 lei, rezultatul net al exercitiului fiind o pierdere in valoare de 29.451.567 lei (circa 8,8 milioane de euro).
Gabi MOROIANU 
 Afisari: 1015  |  Tiparire pagina  |  Tiparire articol (optimizat)  |  Trimitere pe e-mail 
 Comentarii: 1 Afiseaza toate comentariile  
cu deac si culcer si restul ce sa se faca?   de gheo
A r h i v a
  Tariceanu: "Mr. Geoana, I fuck you"    7 comentarii
  Lene nationala    5 comentarii
  Mesajul otravit    
  Mita electorala, vedeta uninominalului    1 comentariu
  "Te rugam sa vii si tu"    1 comentariu
  PNG l-a parat pe Nastase    
 Top afisari / comentarii 
 PD-L + PNL = 54% (5473 afisari)
 Va fi vointa cui? (2620 afisari)
 Tariceanu: "Mr. Geoana, I fuck you" (2594 afisari)
 Singuri ne-am facut-o (1029 afisari)
 TVR la sondajul lui Voiculescu (1015 afisari)
 Are cei mai mari sani naturali din lume (VEZI FOTO) (9453 afisari)
 Dani si Mihaela Radulescu, sex cu martori! (6405 afisari)
 Rezultate finale la sectiile de vot din diaspora: PD-L si PNL se afla pe primele doua locuri (2600 afisari)
 Disidentul Vasile Paraschiv a refuzat decoratia acordata de "comunistul" Traian Basescu (2486 afisari)
 Imagini incredibile: Cum prinde viata puiul intr-un ou! (2397 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01182 sec.