Ziua Logo
  Nr. 4368 de marti, 21 octombrie 2008 
 Cauta:  
  Detalii »
Auto
Ibiza Vacanta in oras
Noul Seat Ibiza este masina nimerita pentru a te scapa putin de stresul con�dusului printr-un Bucuresti aglomerat. E mai pusa pe sotii, a venit cu haine noi, cu modifi�cari de substanta la interior si cu motorizari care surprind. Noua Ibiza iti da senzatia unei fran�turi de vacanta, chiar si intr-o zi de luni. Masi�nuta are parca
ceva din insula al carui nume il poarta.
Modelul Ibiza se afla la a patra generatie, prima masina cum numele frumoasei insule din Baleare fiind produsa de spanioli in 1985. Schimbarea operata de VW survine dupa patru ani de succes cu precedentul model, care a reusit, prin forma deosebita de spirit latin si fiabilitatea germana, sa-si creeze fani si un public tinta bine definit. Impactul a fost atat de puternic incat au existat cumparatori care au achizitionat autoturismul inainte sa-l vada pe viu, doar din imagini si dupa ce l-au admirat la targul de la Geneva din primavara lui 2008. Liniile agresive care definesc conceptul "arrow design", plat�forma tehnica de noua generatie si accentul pus pe consum redus si noxe cat mai putine sunt atuurile noului model. Pozitia in scaun este destul de buna, la fel si vizibilitatea fata. Calitatea materialelor din interior este la nivelul de low-cost folosit de producatorul ger�man. Plasticele sunt destul de tari, iar materialul textil care acopera plafonul este o imitatie a unuia scump. Mie nu mi-a placut nici plasticul negru lucios de pe consola centrala care-mi da tot timpul senzatia ca, in timp, se va zgaria urat. In plus, imi aduce aminte de pantofii de lac ai lautarilor. Spatiul din habitaclu este destul de generos, lasand destul loc atat pentru sofer si pasager cat si pentru calatorii din spate. Masinuta are un portbagaj sur�prinzator de mare pentru o micuta din clasa ei, suficient pentru o vizita la un hipermarket.
Am avut la teste o Ibiza, de un galben-lamaie fascinant, cu motor de 1,4 litri pe benzina. Desi cunosteam destul de bine propulsia de 85 de cai pe un autoturism de o tona, am fost placut surprins sa remarc cat de bine se misca in trafic. Zglobie si fara sa faca fite, daca este tinuta in priza, adica turata la peste 3800 de rot/min, Ibiza poate sa ia fata nepriceputilor de pe bolizii de trei litri, asa cum poate sa le spuna "pa"in trafic gratie dimensiunilor relativ reduse care o ajuta sa se descurce si in caz de "bara la bara". Cateodata am avut pur si simplu impresia ca zboara. Masinuta de test era echipata cu faruri bi-xenon adaptative si senzori de parcare. Asta mi-a dat de inteles ca o probabila tinta ar fi femeile care astfel n-ar mai avea cea mai aspra problema pe care o pot intalni la volan: parcarea.
Suspensiile sunt bune, preiau din gropile si denivelarile liniilor de tramvai. Acceleratia nu impresioneaza, dar este suficienta. Stie sa atinga suta de km la ora in 12.2 secunde, dupa cifrele de catalog. Pe autostrada ar ajunge si la 175 de km/h.
N-am avut ocazia sa ating limita pentru ca cele trei zile de drive-test au fost dedicate exclusiv orasului. Ibiza pare ca a fost creata, in primul rand, sa se descurce in traficul urban. Franarea este buna, sistemul ABS intrand prompt cu oarecare zgomot. Apropo de decibeli, izolarea fonica este acceptabila, lasand loc sistemului audio cu mp3 player care vine dotat si cu un sistem de intrare cu mufa USB sau pentru iPod. Consumul dupa 119 km de trafic bucurestean a fost de 11.2 litri la 100 de km, la o medie de viteza de 22 de km/h. Asta in conditii de reprize de accelerare pana in zona rosie si un drum dus-intors in Pipera. La un condus de ru�tina, traficul n-ar avea de ce sa sara de opt litri. Noul Ibiza si-a facut aparitia pe un segment extrem de aglomerat, al clasei supermini, avand concurenti de la aproape orice producator de automobile.
Preturi
� benzina
1.2 70cp 10.663
1.4 85cp de la 11.163
la 12.091
1.6 105cp de la 11.830
la 13.251
� motorina
1.4 80cp 13.269
1.6 90cp de la 13.769
la 14.697
1.9 105cp de la 14.269
la 15.211
* preturi, in functie de clasa
de echipare, in euro fara TVA
Note
Design exterior 8
Design interior 7
Utilitate interior 8
Calitatea materialelor 6
Pozitie in scaun 7
Vizibilitate fata 8
Vizibilitate spate 7
Sistemul de franare 7
Capacitate portbagaj 6
Directie 8
Suspensii 8
Consum 8
Pret 7
Pagina realizata de Catalin F. VARZARU 
 Afisari: 166  |  Tiparire pagina  |  Tiparire articol (optimizat)  |  Trimitere pe e-mail 
A r h i v a
  A6 fara taxa de prima inmatriculare    
 Top afisari / comentarii 
 Ritualuri barbare la Cambridge (3966 afisari)
 Creierul lui Obama (2161 afisari)
 Roma anti-Romania (2147 afisari)
 Strategie nationala pentru cadavrul Romaniei (2059 afisari)
 Nu speriati clientii (1547 afisari)
 O mama a reusit sa scape de doi agresori dupa ce i-a muscat de organele genitale, dar al treilea a violat-o de fata cu copilul de sapte ani (4302 afisari)
 "Farfurii zburatoare" filmate in Turcia (VIDEO) (3619 afisari)
 Presedintele unui fond de investitii din SUA se retrage dupa ce a castigat zeci de milioane de dolari din criza creditelor: Salutare, fraierilor. Va multumesc ca m-ati imbogatit idiotilor. God Bless America! (2886 afisari)
 Astrolog rus: UE si NATO nu vor mai exista in forma actuala in 2020 (2145 afisari)
 Anaconda 3 sau cum a vanat David Hasselhoff cel mai de temut sarpe din lume in padurile de la marginea Bucurestilor (2049 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01029 sec.