Ziua Logo
  Nr. 4298 de joi, 31 iulie 2008 
 Cauta:  
  Detalii »
Sport
Steaua si Dinamo, vehicule de santaj
-- Dinamo nu va fi televizata in urmatoarea etapa * Antenele preseaza UPC sa scoata banii uMicrobistii iau cu asalt punctele unde se vinde Digi TV
Antenele si-au incheiat razboiul cu LPF, legat de programarea televizarilor etapelor din Liga I, pentru ca Mitica are de partea sa un contract beton, si l-a inceput pe cel cu telespectatorii. Acestia sunt santajati sa scoata banii din buzunar pentru a-si vedea la televizor favoritele, fiindca cele mai iubite echipe din Romania nu mai pot fi vazute cu usurinta. Astfel, programarea rundei a doua a adus o premiera, un meci al lui Dinamo nu este televizat, iar Steaua poate fi vazuta doar pe gsp TV, un post care este prins de 35% din populatie.
Masura este una diabolica, pentru ca oamenii nu au decat foarte putine variante. Prima este, aparent, cea mai la indemana, abonarea la Digi TV. Astfel, un iubitor de fotbal care nu are deja un contract cu RCS sau Digi, nu prinde gsp TV, asa ca nu poate apela decat la ultima varianta. Totul pare simplu: merge la un birou care comercializeaza aparatura necesara pentru platforma digitala, isi face un abonament (cel mai ieftin costa 20 RON pe luna) si apoi asteapta instalarea. Numai ca aceasta dureaza mai bine de o luna in Bucuresti, ceva mai mult in tara, fiindca RCS nu pare pregatita pentru asaltul iubitorilor de fotbal. In aceste zile, in Capitala, la sediile Digi sunt cozi mari, angajatii nu mai fac fata cererilor, iar telespectatorii primesc doar promisiunea ca vor putea vedea meciuri, fara o data certa. A doua varianta nu tine deloc de omul obisnuit, ci de negocierile pe care le poarta RCS cu ceilalti operatori de cablu. Conform UPC, principalul rival de pe piata de cablu al detinatorilor de drepturi, RCS solicita 18 euro pe an pentru fiecare abonat care va recepta gsp TV, adica 20,4 milioane de euro pe an. In aceste conditii, UPC ar trebui sa-si majoreze pretul abonamentului, ceea ce i-ar nemultumit pe clientii sai, care, pana la urma, ar da fuga tot la Digi. UPC este bombardata in acest moment cu cereri din partea abonatilor sai, care vor sa vada jocuri de Liga I, dar singura varianta viabila pentru a satisface atat cererea clientilor, cat si pe cea a RCS este majorarea abonamentelor.
Dinamo la radio
Pentru prima data dupa foarte multi ani, Dinamo nu va fi televizata. Stabilirea programului etapei a doua arata ca echipa din "Groapa", aflata in orice top al numarului de suporteri, nu va putea fi vazuta nicaieri. Steaua "s-a dat" aseara la liber, la Antena 1, in partida de la Vaslui, dar din runda a doua s-a terminat cu generozitatea! Jocul cu FC Brasov, unul care se anunta extrem de interesant, tot de duminica viitoare, va fi doar pe gsp TV, asa ca 65% dintre telespectatori nu ii vor vedea la lucru pe elevii lui Marius Lacatus. Asta in conditiile in care ros-albastrii domina autoritar clasamentele de audienta din ultimii ani, iar diversele sondaje arata ca formeaza cea mai iubita echipa din tara. De altfel, efectele acestei restrangeri drastice de audienta au inceput sa apara, cel mai elocvent exemplu fiind cel al lui FC Timisoara, o alta echipa foarte iubita, care a avut la meciul din prima runda, cu FC Arges, doar 11.000 de telespectatori! Adica mai putini decat vin la un meci oarecare in tribunele de pe "Dan Paltinisanu"! "La liber" in runda a doua va fi Farul - Rapid, in timp ce campioana CFR Cluj nu isi gaseste loc decat pe gsp TV 2, la fel ca si in prima etapa.
Sponsorii maraie
Un alt efect care incepe sa apara si care, cu siguranta, va afecta cluburile, e cel al nemultumirii sponsorilor si al firmelor care isi fac reclama pe marginea terenurilor de joc. Astfel, surse din piata de publicitate anunta ca marile companii care isi au numele pe tricourile de joc al echipelor importante, pentru care platesc milioane de euro anual, au inceput sa faca presiuni pentru o vizibilitate mai mare, la fel si cei care platesc panourile care acum sunt vazute de zeci de mii de oameni, desi ei au platit pentru a fi la vederea a milioane. Trustul detinator de drepturi reactioneaza de-a dreptul cinic la solicitarile oamenilor care vor sa vada fotbal, invocand faptul ca echipele mari nu isi gasesc locul in grila Antenei 1, care difuzeaza meciul etapei "la liber". "Nu gasim intelegere la LPF pentru a obtine zile si ore de disputare in avantajul telespectatorului. Antena 1 nu isi poate bulversa grila", a explicat Radu Naum, director general la gsp TV. Curioasa aceasta pozitie, dupa ce in campionatul trecut A1 isi "strica" grila in fiecare sambata seara cu un meci din Liga I, care, dupa toate masuratorile specifice, era si lider de audienta!
Bogdan GHEORGHE 
 Afisari: 1788  |  Tiparire pagina  |  Tiparire articol (optimizat)  |  Trimitere pe e-mail 
 Comentarii: 1 Afiseaza toate comentariile  
d'ale lui Mitica   de Andrei1232000
A r h i v a
  Sat Olimpic de vis    
  Senocico in tribune    
  Stiri pe scurt    
  Argaseala da din casa    
  Sepsi dorit in "Groapa"    
 Top afisari / comentarii 
 Ridicarile Ontanu-Ciuclea (2066 afisari)
 Alegeri mascate (1843 afisari)
 Steaua si Dinamo, vehicule de santaj (1788 afisari)
 Testul Morar (1383 afisari)
 Sfarsitul lumii vechi sau ce va face "generatia mea" (1307 afisari)
 Parasit de nevasta dupa ce extensia penisului a cedat in timpul actului sexual (3947 afisari)
 Acuzata de impostura intr-un mail remis presei, Printesa Brianna Caradja spune ca e hartuita de sotul pe care l-a parasit (2937 afisari)
 "Veronica" se intoarce si cere 20 de mii de euro drepturi de autor (2764 afisari)
 Cel mai vechi banc din lume dateaza din 1600 i.Hr (2533 afisari)
 Hugh Hefner, atras de o ucraineanca sexy (2191 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01123 sec.