Taxa de poluare auto ar urma sa scada comparativ cu valorile avansate in luna ianuarie in cazul masinilor noi, pentru care emisiile de CO 2 vor reprezenta un criteriu de calcul, si va inregistra o crestere pentru masinile vechi, poluante, noile valori fiind inca in discutie.
"Propunerea este ca taxa auto sa scada pentru masini noi si sa creasca pentru autovehicule vechi non-euro, decizia finala urmand sa fie luata de catre Guvern. A fost acceptata cresterea coeficientilor in functie de care este calculata taxa in cazul masinilor vechi", au declarat agentiei Mediafax surse guvernamentale.
Comisia Europeana a acceptat principiile ultimei formule de calcul a taxei auto propusa de Guvern, in care emisiile de CO2 sunt luate in considerare la taxarea masinilor Euro 4 si Euro 3, criteriul principal de calcul fiind emisiile poluante, au declarat, anterior, agentiei Mediafax surse ministeriale.
Emisiile de dioxid de carbon vor fi luate in calcul si pentru masinile Euro 3 care au inclus acest indicator in cartea tehnica. Proprietarii masinilor Euro 3 pentru care emisia de CO2 nu este inclusa in cartea tehnica vor putea opta intre a evalua gradul emisiilor poluante la Registrul Auto Roman (RAR), ceea ce va implica insa cheltuieli suplimentare, sau a accepta impozitarea in functie de celelalte emisii de poluanti.
"Variantele sunt fie evaluarea la RAR, dar asta costa suplimentar, fie impozitare pe catalizator", au afirmat sursele citate.
Noua varianta privind taxa auto va fi prezentata, probabil, pentru o prima lectura, in sedinta de saptamana viitoare a Guvernului, a afirmat ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian.
Reamintim, Comisarul european pentru Multilingvism, Leonard Orban, a declarat, la sfarsitul saptamanii trecute, ca noua varianta de modificare a normelor privind taxa de prima inmatriculare transmisa CE este considerata, la o prima evaluare, compatibila cu aquis-ul comunitar.
La jumatatea lunii martie, Vosganian a confirmat, la Bruxelles, ca taxa auto va fi calculata in functie de emisiile de CO2 si pentru masinile Euro 3 care au inclus acest indicator in cartea tehnica si a aratat ca suma va fi redusa cu 5% pentru fiecare an de vechime al masinii. Reprezentantii Guvernului si cei ai Comisiei Europene au negociat asupra acestei formule, iar expertii europeni au cerut ca taxa sa fie calculata in functie de emisiile de CO2 si pentru masinile Euro 3. Solicitarea Comisiei a ridicat o serie de probleme autoritatilor deoarece nu pentru toate autovehiculele de tip Euro 3 este inclus in cartea tehnica nivelul emisiilor de dioxid de carbon. Anul trecut, Romania a intrat in procedura de infrigement din cauza taxei auto, considerata de UE discriminatorie pentru masinile vechi, si a serviciului 112, care functioneaza necorespunzator.