Ziua Logo
  Nr. 3944 de vineri, 1 iunie 2007 
 Cauta:  
  Detalii »
Anchete
Avioane la comun
-- Romania si Bulgaria vor sa faca un parteneriat pentru dotarea cu avioane de lupta * Romania are nevoie de 48 de aparate, iar Bulgaria de 20 * Batalia se va da intre Saab J39, F-16 si Eurofighter Typhoon
Teodor Melescanu, ministrul Apararii, i-a propus omologului sau bulgar un parteneriat in domeniul achizitiilor. Oficialul roman a precizat in conferinta de presa sustinuta, miercuri, la Sofia, impreuna cu Veselin Bliznakov, ministrul bulgar, ca "noi ne-am oferit sa ne unim eforturile pentru un contract in viitoarea achizitie de avioane de lupta multirol." In acest sens, Melescanu a avansat ideea ca ambele tari sa poata imparti costuri de mentenanta si pregatire profesionala. "Separat, Romania si Bulgaria nu reprezinta o piata suficient de mare, astfel incat sa-si impuna interesele, dar, impreuna, avem o sansa mai buna", a declarat ministrul roman. Din declaratiile celor doi ministri a rezultat faptul ca, in cazul in care aceasta propunere se va materializa, una din tari va asigura pregatirea pilotilor si exploatarea simulatorului, iar cealalta tara se va ocupa de mentenanta avioanelor multirol.
Typhoon versus Saab J39
Romania se afla pe ultima suta de metri in privinta organizarii licitatiei pentru achizitia noilor avione multirol care vor inlocui MiG-urile 21 LanceR. In acest sens, Ministerul Apararii a anuntat ca a alocat un buget de aproximativ 3,5 miliarde de euro pentru acest proiect. In cursa pentru dotarea aviatiei noastre militare vor intra trei competitori. Este vorba despre firma Gripen, producatorul avionului Saab J39, Lokheed Martin, firma care produce avionul F-16, si Eurofighter cu avionul Typhoon. Potrivit informatiilor oficiale, Romania ar avea nevoie de 48 de avioane, iar Bulgaria de 20 de aparate. Statul Major al Fortelor Aerine din Romania a elaborat caietul cu cerintele operationale pentru noul avion multirol. Din punct de vedere tehnic, cea mai buna oferta va veni din partea Eurofighter care produce Typhoon-ul. Acesta este considerat la ora actuala al doilea avion din lume, dupa F-22, dar are un pret de achizitie dublu fata de Saab J39 si de cinci ori mai mare in privinta costurilor de operare si mentenanta. In legatura cu F-16, specialistii in domeniul militar ne-au declarat ca acest aparat a ajuns la limita superioara a programelor de modernizare si ca pe liniile de asamblare ale F-16 de la Lokheed Martin urmeaza sa intre in productia de serie celebrul F-35.
In aceste conditii, este interesant ce decizie se va lua la Bucuresti, deoarece in afara de pretul de achizitie, oficialii romani vor trebui sa ia in calcul si costurile de operare si mentenanta ale viitorului avion pe o perioada de aproximativ 30 de ani. Acestea pot depasi 8 miliarde de euro.
Doru DRAGOMIR 
 Afisari: 1437  |  Tiparire pagina  |  Tiparire articol (optimizat)  |  Trimitere pe e-mail 
 Comentarii: 2 Afiseaza toate comentariile  
Precis F 16   de the
Tovarashul Melshcan face greseala sau nu stie caci noi, securistii romani, baza republicii ne-am   de ionion
A r h i v a
  Dosarul Hidroelectrica ar putea fi suspendat    2 comentarii
  Strada blocata chiar la usa cortului    2 comentarii
  Stiri pe scurt    
  Basescu si Securitatea in "Razboiul nevazut"    6 comentarii
  Probleme de management la DGA    
  Procesul lui Hayssam la final    
 Top afisari / comentarii 
 Moscova a dirijat Revolutia (8933 afisari)
 M-am intors! Si cer Steaua Romaniei! (4412 afisari)
 Basescu si Securitatea in "Razboiul nevazut" (2839 afisari)
 Cutia neagra (2520 afisari)
 O noua alianta toxica (1702 afisari)
 Moratoriu politic pe sase luni (229 afisari)
 O chelnerita devine vedeta dupa ce a cantat pentru George Clooney (87 afisari)
 Romanii, mai pasnici decat francezii si americanii (86 afisari)
 Motiunea PD, depusa si retrasa pentru a doua oara (58 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2007 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01709 sec.