Ziua Logo
  Nr. 3897 de miercuri, 4 aprilie 2007 
 Cauta:  
  Detalii »
Magazin
Catacombele secrete ale lui Stalin
-- Guvernul de la Moscova a decis recent sa aprobe crearea unor "teritorii underground", un soi de "oras sub oras", ceea ce inseamna ca sub Moscova se vor construi sosele, parcari, mall-uri, sali de sport, muzee etc.
Mai mult decat atat, se va mai construi inca o linie de metrou, in afara celei existente.
Construirea acestei metropole subterane va duce cu certitudine la aflarea unuia dintre cele mai mari secrete ale Rusiei: metroul lui Stalin. Serviciile secrete ruse au in jurisdictie kilometri intregi de tuneluri de metrou si buncare care erau destinate vip-urilor epocii sovietice.
Desi nu a existat niciodata o confirmare oficiala a existentei acestor tuneluri, sute de povesti si legende mentioneaza existenta acestora.
Metro-2 a fost construit la comanda lui Stalin, cunoscut de KGB sub numele de cod D-6. Liniile faceau legatura intre Kremlin, comandamentele FSB, aeroportul Guvernului Vnukovo-2 precum si catre alte locatii de importanta strategica nationala.
Scriitorul Vladimir Gonik a explorat "teritoriile underground" ale Moscovei de 25 de ani; el este cel care a consacrat termenul de "Metro-2", iar in 1990 a scris un roman intitulat "Preispodnyaya" (Lumea din adancuri).
Gonik a descris lumea de sub Moscova atat de detaliat, incat a fost nevoit dupa aceea sa poarte mai multe discutii neplacute cu serviciile speciale.
Scriitorul a declarat ca liniile secrete de metrou ar putea si ar trebui sa fie folosite pentru a degaja traficul metroului "oficial" moscovit, care este extrem de aglomerat.
Gonik a mai relatat ca cele doua linii de metrou arata identic: au aceleasi diametre si aceeasi infrastructura.
Singura diferenta este ca Metro-2 are sinele ingropate in beton, astfel incat, in situatii extreme, tunelurile sale sa poata fi folosite si de catre alte vehicule cu motor. Scriitorul sustine ca unele linii secrete de metrou au fost deja deschise publicului, cum ar fi Linia Filevskaya.
La origine, linia a fost construita pentru a duce vip-urile spre casa rezidentiala a lui Stalin. Constructia acesteia a fost partial finalizata insa, nu se stie din ce motive, proiectul a fost abandonat.
In afara de tuneluri, mai exista si alte constructii ale metroului secret care ar putea fi foarte folositoare, cum ar fi unele statii de metrou care nu au fost deschise niciodata.
Mikhail Poltoranin, vicepremier al Guvernului rus din perioada 1990-1992, a declarat ca linia secreta de metrou include de asemenea o retea de tuneluri si un extra post de comanda care poate fi utilizat pentru dirijarea si controlarea armelor nucleare ale Rusiei, in cazul declansarii unui razboi.
Zecile sau sutele de persoane care ar trebui sa lucreze la acest post de comanda si-ar gasi cu usurinta aici unde sa stea pe o perioada mai lunga, pentru ca exista toate conditiile necesare.
In principal, uriasele adaposturi secrete de sub pamant au fost construite pentru uzul exclusiv al membrilor comitetului central al Partidului Comunist si al celor din Biroul Politic.
Statii de metrou din Moscova
Constructiile la scara larga de sub Moscova au inceput si au continuat in timpul si dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial, cand acolo au aparut buncare, hale pentru depozitare, precum si generatoare de energie.
Adaposturile foarte bine echipate si tunelurile de transport au fost construite mult sub pamant, pentru a putea face fata unui eventual atac nuclear.
Fiecare membru al Biroului Politic avea un apartament spatios de peste 180 de metri patrati in buncarul central.
Aceste apartamente includeau un birou, un dormitor, baie, precum si bucatarii si sufragerii.
Se spune ca biroul subteran al liderului sovietic Leonid Brejnev arata aproape identic cu cel localizat la suprafata. Designerii au facut ce-au putut mai bine astfel incat liderul partidului sa nu simta nici un fel de disconfort atunci cand se afla in buncar.
Membrii Biroului Politic aveau si ei apartamentele lor in tunelurile secrete, insa erau mai mici si mai putin confortabile decat cele ale lui Brejnev si ale celorlalti lideri importanti.
De fapt, politicienii nu au utilizat niciodata buncarele, si, mai mult decat atat, majoritatea acestora nu a intrat niciodata in tunelurile secrete.
Numai Bresnev a intrat o data in buncarul principal, la inceputul anilor '70, si s-a declarat incantat de ceea ce a vazut, pentru ca, desi erau destinate gazduirii vip-urilor doar pentru scurta vreme, erau foarte luxoase.
Constructia acestor adaposturi a durat cativa zeci de ani, iar sistemul nu a fost finalizat complet niciodata. In momentul caderii Uniunii Sovietice, acesta era finalizat in proportie de 80%.
Oricum si liniile publice de metrou ale Moscovei sunt impresionante, pentru ca s-a dorit ca acestea sa reprezinte un model de arta socialist-realista, fiind considerate de multi specialisti drept un fenomen arhitectural.
Monica BICA 
 Afisari: 3038  |  Tiparire pagina  |  Tiparire articol (optimizat)  |  Trimitere pe e-mail 
 Comentarii: 2 Afiseaza toate comentariile  
Din aceasta cauza se manifesta sindromul "cartitza" , care treptat specilistii ORL   de ionion
Dar despre catacombele lui Ceausescu cand se va scrie ?   de Aladin
A r h i v a
  BB, primul model anorexic al omenirii    3 comentarii
  Cersetorii de 600 de dolari pe zi    5 comentarii
  Cald aproape peste tot    
 Top afisari / comentarii 
 BB, primul model anorexic al omenirii (4587 afisari)
 Guvernul a murit! Traiasca Guvernul! (3517 afisari)
 Presa straina plange dupa Macovei (3480 afisari)
 Catacombele secrete ale lui Stalin (3038 afisari)
 Rusia avertizeaza SUA pentru Iran (2551 afisari)
 Curtea Constitutionala a decis ca modificarea Legii referendumului e neconstitutionala (353 afisari)
 Crima pasionala la sediul CNN (111 afisari)
 Stanculescu si Chitac, cate 15 ani de detentie (69 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2007 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01179 sec.