Fraudarea accesarii reclamelor are loc in momentul in care anumite site-uri incearca sa pacaleasca sistemul de publicitate online prin cresterea numarului de accesari ale unei reclame, desi aceasta nu a fost, practic, vazuta de un utilizator real.
Al doilea operator de servicii de publicitate "pay-per-click" (plata pentru accesare) din lume, Yahoo, a mai anuntat miercuri ca 12 - 15% din numarul de accesari de reclame online sunt catalogate ca fiind invalide. in acest caz, Yahoo nu taxeaza clientii de publicitate.
Liderul pietei de publicitate pe internet, Google, a anuntat luna trecuta ca respinge pe motiv de invaliditate aproximativ 10% din numarul de accesari pe reclame. Totusi, nu exista o intelegere standard in aceasta industrie care sa defineasca exact ce inseamna un acces invalid pe o anumita reclama.
Compania de internet Google a propus marti clientilor sai de publicitate un nou sistem prin care acestia vor plati doar daca vor obtine rezultate. Noul sistem ofera publicitarilor posibilitatea de a plati doar daca o reclama online produce o reactie din partea consumatorilor, cum ar fi cumpararea unui produs sau abonarea la un newsletter.
Grupul Yahoo trece, momentan, printr-o perioada de restructurare, ca urmare a presiunii exercitate de rivalul direct, Google, care, in ultima perioada, a inregistrat mai multe succese, mai ales prin achizitionarea site-ului specializat in continut video YouTube.com. in plus, Yahoo se confrunta cu o scadere a profitului net. Profitul net inregistrat in al patrulea trimestru al anului 2006 a scazut cu 60,7%, ajungand la nivelul de 268,6 milioane de dolari, fata de aceeasi perioada a anului 2005.