Ziua Logo
  Nr. 3327 de vineri, 20 mai 2005 
 Cauta:  
  Detalii »
Anchete
Spaga pe fata
-- Aurel Balut, directorul Companiei Nationale de Autostrazi, a fost filmat in timp ce conducea o limuzina a firmei italiene ASTALDI * Compania italiana a primit de la CNADNR lucrari de reabilitare de sosele de 477 de miliarde de lei * Balut este cercetat penal de PNA pentru abuz in serviciu, legat de reabilitarea dezastruoasa a autostrazii Bucuresti - Pitesti
Directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR - fosta Administratie Nationala a Drumurilor), Aurel Balut, este cercetat penal de catre PNA, in dosarul 355/P/2004, pentru aspecte care vizeaza reabilitarea defectuoasa a autostrazii Bucuresti - Pitesti, care a inceput sa se degradeze vizibil imediat dupa ultimele interventii, care au costat statul roman zeci de milioane de dolari. Alaturi de Balut, mai sunt cercetate de procurori si alte doua persoane de la varful CNADNR, sub aspectul infractiunilor de abuz in serviciu. Momentan, responsabilitatile directorului general Aurel Balut au fost preluate pe durata cercetarilor penale de catre adjunctul acestuia Mircea Pop, fost director al Directiei Regionale de Drumuri Cluj.
Cu toate acestea, este de neinteles de ce ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, il mentine la varful CNADNR pe Aurel Balut, pe care l-a numit concomitent in doua functii de conducere, atat cea de director general al CNADNR, cat si cea de presedinte al Consiliului de Administratie al CNADNR. Aceasta conducere, cu doua capete, dar un singur trup, este considerata de multi incompatibila dat fiind faptul ca in cauza este vorba o companie de stat prin care se ruleaza sume enorme din banul public.
Trecutul apropiat al lui Aurel Balut demonstreaza ca acesta are obiceiul de a se "inhaita" cu marile companii, care obtin importante lucrari de reabilitare de sosele in Romania, in conditii care ar trebui elucidate cat mai grabnic de catre procurorii PNA. Astfel, Aurel Balut s-a complacut intr-o situatie inedita, care alimenteaza banuiala legitima ca a profitat la lumina zilei de pe urma atribuirii de catre CNADNR a lucrarilor de la nodul rutier al Aeroportului Otopeni, fimei italiene ASTALDI Spa - Sucursala Bucuresti. Saptamani in sir, Aurel Balut a fost observat atat de subalternii sai, cat si de catre cei care-l cunosc, la volanul unui Volskwagen Passat TDI, de culoare gri, cu nr. de inmatriculare B 87 ASL, pe care il parca chiar in fata casei sale. Autoturismul apartine companiei ASTALDI Spa Italia, adica compania care a contractat recent de la CNADNR suma de 477 de miliarde de lei (din care pana in primul trimestru al anului 2005 a primit peste 56 miliarde de lei), pentru doua obiective strategice: construirea unui nod rutier la Aeroportul Otopeni, pe DN 1 si largirea la sase benzi a Pasajului Otopeni, inclusiv rampe pe DN 1.
"Mertanele" lui Balut
Evident, imediat dupa ce a aflat ca este cercetat de procurori, Aurel Balut a renuntat sa se mai afiseze cu luxoasa limuzina, insa momentele de placere pentru orice automobilist au fost imortalizate de reporteri, care l-au filmat in timp ce beneficia de avantajele oferite de ASTALDI. In prezent, Balut foloseste masina CNADNR, un jeep Land Rover cu nr. B 64 NAR, vehicul care nu se stie cum a fost achizitionat, cata vreme o hotarare de guvern din perioada lui Adrian Nastase interzice achizitionarea de masini pentru institutii publice, altele decat cele de fabricatie autohtona (Dacia sau Daewoo).
Pe langa toate acestea, directorul Balut se mai afla intr-o situatie delicata: pe site-ul oficial al CNADNR declaratia sa de avere lipseste cu desavarsire, desi pentru toate celelalte persoane din conducerea Companiei, acestea exista fara nici o exceptie.
Contactat telefonic, Aurel Balut ne-a declarat vizavi de plimbarile sale cu VW firmei italiene "Va confirm ca merg cu acea masina, dar in mod legal. Imi place si mie sa conduc. Va confirm ca merg si cu jeep-ul companiei de care vorbiti, ce, n-are voie un director sa aiba o masina, mai am un Mercedes bej, si el legal, si AND mai are si alte doua Mercedes-uri daca vreti sa stiti. De ce nu merg cu o masina autohtona!? Lasati chestiile astea ca nu ma impresionati. De ce nu-l intrebati mai bine pe premier, el cu ce masina merge!?"
Razvan SAVALIUC 
 Afisari: 150  |  Tiparire pagina  |  Tiparire articol (optimizat)  |  Trimitere pe e-mail 
A r h i v a
  Iskandarani in instanta pentru arestare    
  Seculici a cerut PNA sa se autosesizeze in cazul RECONS - Arad    
  GRIVCO da replica    
  Miting de solidaritate cu ziaristii rapiti in Irak    
  Miron Cozma: Regimul lui Ion Iliescu mi-a propus functia de ministru de Interne    6 comentarii
  CSM descopera hibele din dosarul Tiriac jr.    
 Top afisari / comentarii 
 Sacalul lui Talpes a razbit prin santaj (470 afisari)
 Podurile nimanui (427 afisari)
 Basarabenii i-au scris lui Basescu (172 afisari)
 Spaga pe fata (150 afisari)
 Cutremure prognozate online (67 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2005 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.00916 sec.