Ziua Logo
  Nr. 2194 de sambata, 1 septembrie 2001 
 Cauta:  
  Detalii »
Eveniment
ZIUA continua seria dezvaluirilor privind adevarul ascuns al afacerii "Tigareta 2"
Ghilotina serviciilor secrete
-- ZIUA dovedeste ca transporturile speciale, cu arme sau tigari, s-au realizat prin retele paralele care au avut ca legatura ofiteri MApN, un spion precum Jamal Al Atm, un diversionist profesionist ca SPP-istul Gheorghe Trutulescu si un broker care si-a facut datoria pana la capat * Peste acestia, a tronat incompetenta complice a SIE * SRI si-a facut interesul * Anchetatorii si judecatorii l-au facut scapat pe personajul-cheie Jamal * "Acvila AIR" a aparut sub bagheta gen. Victor Stanculescu * Firma a realizat trafic cu arme prin Ion Menciu si brokerajul lui Dumitru Popescu * Menciu a fost exclus din reteaua transporturilor speciale la un an dupa Popescu, prin scandalul "Filiera Arme" * Gen. Dohotaru a fost sacrificat de fatada, pentru a salva imaginea MApN
"Tigareta 2" a fost, de la deconspirare si pana la deznodamantul imbacsit de erori din Justitie, un bluf al serviciilor secrete, care s-au calcat in picioare intr-un domeniu practicat de fiecare dintre ele: transporturile speciale. "Tigareta 2" a fost transport special, unul din marele lant al afacerilor Mafiei statale, in care culisele apartin serviciilor secrete pre si postdecembriste. Acesta este adevarul pe care l-au ocolit cu abilitate anchetatorii, pe care n-au avut curajul sa-l spuna inculpatii angrenati in coordonarea "de teren" a operatiunii, adevarul pe care l-au ascuns cu grija mai-marii SRI, mai-marii MApN, SIE, Statului Major General al Aviatiei si ai Apararii Antiaeriene si, nu in ultimul rand, ai Consiliului Suprem de Aparare a Tarii. ZIUA a aratat opiniei publice, in premiera, un act ce face parte din benzile de evidenta progresiva a zborurilor in spatiul A.C.C. Bucuresti, care dovedeste, prin codificarile avionului IL-76 care a aterizat la Bucuresti in 16 aprilie 1998, ca transportul a fost unul special. Tot in premiera, ZIUA a pus la dispozitia opiniei publice, pana azi, doua documente care demonstreaza ca Dumitru Popescu, unul dintre condamnatii din "Tigareta 2", realiza, cel putin din 1995, brokeraj de transporturi speciale care apartineau, prin marfa importata sau exportata, unor institutii de prim rang ce faceau "cartile" prin diverse firme interpuse. A fost motivul pentru care - aratam ieri - Dumitru Popescu a trebuit sa cada.
In 27 iulie 1998, ZIUA scria: "Rechizitoriul prin care a fost finalizata ancheta de catre procurorii militari este opera unor diletanti. Sau a unor mari smecheri. Nu a unor aparatori ai legii care sa-si onoreze statutul de magistrati. De aceea sunt de prevazut surprize mari in instanta. (...) Acum, avand in mana rechizitoriul, putem afirma ca afacerea "Tigareta 2" a fost musamalizata sau dosarul intocmit de Parchet a fost o sinistra farsa judiciara. Principalul vinovat este colonelul Mihai Popov, seful Parchetului de pe langa Curtea Militara de Apel. (...) Au fost inculpate 17 persoane si invinuite alte opt. (...) Dar acestia sunt plevusca. Si nimic mai mult".
SRI a furat reteta transporturilor speciale
ZIUA a publicat, ieri, mai multe documente care dovedesc ca reteaua transporturilor speciale, din care a facut parte si "Tigareta 2", s-a derulat fara incidente printr-o serie de firme, precum "Chirtrade Company" SRL, "AMA International", "Gruba" SRL si "Business Women". Cu multa vreme inainte de izbucnirea scandalului din aprilie 1998. De asemenea, am dovedit printr-un alt facsimil implicarea "Quick AeroService" - firma lui Dumitru Popescu - in afacerile cu armament patronate de institutii ale statului de "grad zero", precum MApN. Se stie ca "Quick AeroService" a aparut sub coordonarea din umbra a celebrului general "gipsat" Victor Athanasie Stanculescu. Comertul cu arme a fost intotdeauna o afacere profitabila pentru orice stat din lume si inclusiv pentru gruparile mafiote din spatele fronturilor desfasurate in zonele de conflict armat. Dumitru Popescu a fost folosit in astfel de tranzactii pentru ca era un specialist in brokeraj aviatic. O alta dovada a fost aceea prin care aratam ca activitatea firmei "Acvila Air Romanian Carrier Impex" SRL a decurs la fel de lin, fara scurt circuite. Patronul, Ion Menciu, fusese ofiter MApN. Concomitent cu afacerile cu armament s-au desfasurat, ca moneda de schimb, afacerile cu tigari sau cafea. Fiecare serviciu secret si-a disputat controlul asupra acestor segmente, iar rocadele au deranjat. Asa cum a fost si cu "Tigareta 2". In 1998, piata afacerilor cu tigari era disputata de doua grupari. Una a lui Amer Obeid, presedintele Ligii irakienilor din Romania, care avea legaturi cu Marian Chiata (patronul discotecii "Black & White" si coasociat la firma "Business Women"), dar si cu Costel Ciuca, fost ofiter DIE. Cea de-a doua era condusa de sirianul Jamal Al Atm, personaj straniu, care facea joc dublu de spionaj. Acesta s-a "evaporat" odata cu declansarea scandalului, a fost retinut de greci si protejat intr-o inchisoare de maxima securitate, iar "textul" cu cererea de extradare facuta de autoritatile romane a fost doar o pielita pusa pe ochii opiniei publice. Jamal nu mai este demult in Romania si nici in Grecia. Dar, ramane persoana-cheie in "Tigareta 2". Anchetatorii lui Popov nu s-au ostenit sa-l aduca in fata instantei. Asa cum nici magistratii nu s-au ostenit sa solicite comisie rogatorie in momentul in care el se afla in Grecia. Motivul este simplu: Jamal a fost "fisura" dintre plevusca trasa la raspundere si factorii decisivi care au coordonat-o din umbra. Si, fara declaratia lui Jamal, legaturile dintre trunchiul "Tigaretei 2" si radacinile afacerilor de acest gen au fost taiate. SRI si-a ras in barba. Ii facuse pe toti. In razboiul "rece" dintre serviciile secrete, "Tigareta 2" n-a fost inceputul vendetei.
Legaturi primejdioase
Pe tot parcursul scandalului, Directia de Informatii Militare (DIM), nascuta din cenusa DIA, s-a facut ca ploua. Ca si cum habar n-ar fi avut de astfel de transporturi speciale si ca si cum opinia publica ar fi uitat ca mai-marii Inzestrarii Armatei dadusera OK-ul unei alte "Tigarete". "Tigareta 1". Legaturile dintre MApN si "Tigareta 2" trec prin filtrul Trutulescu. Fostul sepepist era unul din specialistii Batalionului 404 de Cercetare-Diversiune de la Buzau. El a fost folosit de MApN si in decembrie '89, in macabrul episod al asasinarii USLA-silor chiar in fata sediului Ministerului Apararii. Deci, Trutulescu era un instrument verificat ca bun de folosit la "inaintare". Directia de Informatii Militare avea obligatia sa supravegheze ce se intampla in unitatile militare asa cum era si Baza Militara "Sud" a Aeroportului Otopeni. Pentru a salva imaginea beteaga a institutiei, imediat dupa izbucnirea scandalului "Tigareta 2" a fost sacrificat generalul Dohotaru. Ministrul a ramas pe loc. Ca si seful DIE, cu toate ca neglijenta la nivelul Serviciului de Informatii Externe a iesit cu prisosinta la iveala. Implicarea anumitor personaje din Serviciul de Informatii Externe in afacerea "Tigareta 2" reprezinta un segment de care ne vom ocupa intr-un episod viitor.
Deocamdata, redam trei facsimile care dovedesc miscarile spectaculoase ale unora din transporturile speciale realizate de fostul ofiter MApN Ion Menciu, prin "Acvila Air". Unul reprezinta un transport realizat in 02.04.1997, printr-un AN-124 care a aterizat la Baza Militara "Sud" avand ruta Kiev-Otopeni-Sanaa, iar cel de-al doilea, realizat in 16.04.1997, cu ruta Erevan-Otopeni-Kigali. Ce se poate demonstra? Transporturile speciale de armament s-au facut prin acelasi broker, Popescu. Daca transporturile nu erau stiute de institutiile statului si daca Popescu nu mai era bun de folosit, ar fi picat atunci. Daca nici Menciu n-ar mai fi fost bun, ar fi picat si el tot atunci. Popescu a picat, insa, exact cu un an mai tarziu, dupa transportul de arme din 16 aprilie 1997, iar Menciu la un an dupa decapitarea lui Popescu, in scandalul "Filiera Arme". Satarul serviciilor secrete a lucrat "curat". Prin deconspirari. Va urma
Adina ANGHELESCU Adrian ARTENE 
A r h i v a
  Vadim nu recunoaste actele semnate in fata notarului    
  Iliescu si Nastase fata in fata cu Vadim    
  Al saselea mandat in dosarul "Amfetamina"    
  Spanu a fugit cu banii incasati de la 200 de asociatii de locatari    
  Cannabis la Husi    
  Angajata fabricii de paine Pamukkale a murit la spital    
  Plasator de valuta falsa prins in Bucuresti    
  Groapa comuna la Vaslui    
  Depozitul clandestin de bauturi spirtoase "Jamaica" a fost inchis    
 Top afisari / comentarii 
 Depozitul clandestin de bauturi spirtoase "Jamaica" a fost inchis (135 afisari)
 Zece somalezi prinsI in Vaslui se credeau in Germania (86 afisari)
 3rei Sud Est, eclipsati de Antero Boys (46 afisari)
 Aaliyah a fost inmormantata ieri (44 afisari)
 Al saselea mandat in dosarul "Amfetamina" (42 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2001 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.04160 sec.