Ziua Logo
  Nr. 1948 de miercuri, 8 noiembrie 2000 
 Cauta:  
  Detalii »
Actualitate
Ziaristi adevarati au facut figuratie la Buftea pentru Nae Caranfil
-- Am fost Filantrop pentru o zi
Nae Caranfil face ce face si iese din tipare, cautand sa incite, sa agite si apoi sa socheze. Si toate acestea cu mult farmec, firesc, integrandu-se el insusi perfect in micile sale inovatii. La scenariul filmului "Filantropica", s-a gandit ca in rolul ziaristilor sa foloseasca ca figuranti chiar un grup de adevarati ziaristi, dintre cei pe care-i vedeti la televizor. Asa ca, intr-o dimineata (luni) de toamna, cetoasa si umeda, sapte ziaristi infrigurati au ajuns la Buftea. Stiam ca suntem chemati la filmari si ca putem discuta cu cei prezenti. Pagina noastra de scenariu avea numarul 104 si mai erau de filmat scene descrise pana la numarul 110. Am aflat ca filmarile se vor incheia marti. Erau trecute replicile noastre, intrebari de genul: "Ce aveti de gand sa faceti cu banii?, V-ati gandit la un apartament mai mare? Vreti sa investiti? Sa va deschideti o firma? Ati visat sa calatoriti in strainatate?", tipul de curiozitati specifice presei. Acestea trebuiau sa-i fie adresate lui Ovidiu, interpetat de Mircea Diaconu, un profesor obscur de liceu, indragostit nebuneste de o tanara superba, pentru care ajunge sa traiasca periculos, intre protipendada si cersetorimea de astazi a Bucurestiului.
Pe platou, printre decoruri, l-am dibuit pe Mircea Diaconu discutand cu Nae Caranfil si operatorul Vivi Dragan. Acesta din urma, un personaj inimitabil, cautand si sugerand noi unghiuri de filmare, schimbarea optima de replici pentru a avantaja lumina, camera sau actorul, omul multi-functional care nu doar vede, dar simte jocul si pelicula. De undeva apare, frumoasa si discreta, Mara Nicolescu, o actrita de teatru aflata la debutul in film, venita de la Teatrul "Sica Alecsandrescu" din Brasov. Ea ne povesteste cu rabdare despre probe, despre cele doua zile de filmare cu Florin Calinescu care si-a interpretat propriul rol din "Chestiunea Zilei", despre scena nuditatii dintre ea si Mircea Diaconu, cum s-a acomodat cu propria sa goliciune si cum echipa a fost solidara si dornica ca totul sa iasa perfect. Ne mai spune ca rolul sau este unul cameleonic, o femeie - Miruna - care se da drept sotia lui Ovidiu, pentru ca in final sa ramana impreuna cu bietul profesor. Ne descrie emotionata "ziua record, a celor 18 ore si jumatate" de filmari, vorbind despre incantatoarea oboseala a echipei, avida sa dea ce e mai bun.
Mai aflam ca subiectul filmului se invarte in jurul manipularii, din toate punctele de vedere si ca cei doi protagonisti vor "cadea in picioare" in cele din urma. Este vorba de Pepe (un superb Gheorghe Dinica), presedintele Fundatiei Filantropica, si de profesorul Ovidiu. Rolurile principale sunt perfect secondate de cele doua vedete feminine, Mara Nicolescu si Viorica Voda - un fotomodel venit din Republica Moldova. Mai apar Cristi Gheorghe (Robert), Dan Astileanu (Piedone) si Marius Vizante Florea (Simpaticul).
Suntem chemati la machiaj, costumiera nu este de acord cu faptul ca toti purtam haine inchise la culoare si mai schimba pe ici, pe colo, cate o bluza. Suntem gata si intram in platou - un interior modest al unui apartament - unde trebuie sa-i asteptam pe Ovidiu si Miruna pentru interpelari. Suntem indemnati sa fumam sau sa bem cafea - asa... ca ziaristii aflati in asteptare - ni se impart microfoane si noi ne scoatem reportofoanele, camerele si bliturile. Cineva pomeneste ca trebuie "sa pandim" precum pe holurile Guvernului. Se rade, se vorbeste, dar toti suntem crispati (ce vor de fapt de la noi?). Apare regizorul si ne povesteste scena, ne spune ca este doar rolul nostru, ca pentru inceput trebuie sa mimam discutiile, ca... este simplu. Apar cei doi actori, insostiti discret de Gheorghe Dinica - domnu' Pepe Puiut - care intreaba ce are de facut? Vivi Dragan ii raspunde: "Simte-te! Fii prezent!" Incepe filmarea. Sarim de pe fotolii si "Stop". Suntem prea agresivi, apoi suntem prea moi, nu se aud vocile, se reia scena. Nu e nevoie decat de patru duble, dar aflam ca un metru de pelicula costa 1,70 dolari, pare mult. Apoi camera se muta, vrea sa ne vada si din fata. Vrea sa-i vada pe fotoreporteri si pe cameramani. Sarim in timp ce ne vin tot soiul de alte intrebari in minte si ne dam seama ca scenariul lui Caranfil poate fi imbunatatit. Si el ne lasa sa ne jucam.
Urmeaza o scena incantatoare cu Gheorghe Dinica: el trebuie sa dea o declaratie si ne roaga - spuneti la sfarsit "Va multumesc!", imi place la nebunie asta! Si ne conformam, iar Pepe da replica: "Si eu va multumesc!", rade satisfacut in rolul personajului, apoi devine Dinica si ne spune ca a fost strasnic, hai sa mai facem odata!. Orele trec si constatam ca fumul e obositor, ca este cald de la lumini si ne rasfatam. Dar apare o alta idee a regizorului sau a operatorului si ne ridicam dornici sa mai "producem" ceva. E nevoie de un fundal de voci, cand ziaristii continua cu intrebarile adresate doamnei Miruna Popescu si lui dom' Puiut. Aici iar fabulam, o intrebam pe Mara daca e sigura ca vrea un apartament cu trei camere din banii veniti pe nepusa-masa?, daca da, unde il va cumpara?, in Primaverii?, la mare sau la munte? daca nu-si cumpara o blana? sau cum va avea grija de banii sotului sau? la ce banca ii va depune? Dom' Puiut se gandeste sa investeasca in Cultura, sa-i ajute pe tinerii actori... Dinica afla uimit ca nu se filmeaza si ca se lucreaza doar la fundalul sonor, "Dar ce facem aici!".
Nae Caranfil pare multumit si ne spune ca putem pleca sa luam masa. Trecusera deja sase ore, extenuante pentru noi. Flamanzi, luam pranzul, insa apare regizorul si ne dam seama ca n-am apucat sa-l intrebam nimic. Ne revenim, intram in propria piele si curg intrebarile. Are rabdare, dar ne conditioneaza, spunand ca mai vrea sa inregistreze niste replici pentru mixajul sonor. Acceptam, caci ne-am obisnuit. Echipa ne multumeste, ne lauda si nu stim cat adevar spun. Suntem ametiti de oboseasla, de incantare ca am dus la bun sfarsit ceva la care nu ne pricepem. Afara este aceeasi ceata groasa de toamna si e seara. Cei sapte ziaristi, chiar daca n-au fost magnifici, au fost Cornelia Popescu si Zoltan Lorencz de la "Evenimentul Zilei", Larisa Ionescu - "Cronica Romana", Ioana Popescu - "VIP", Diana Popescu - "Adevarul" si cele doua...
Manuela GOLEA 
A r h i v a
  Neseriozitate    
  Sondajele: unul mai masluit ca altul    
  Giorgios Michailides a fost arestat in Italia    
  "Pasagerii mortii" stau in total 60 de ani la inchisoare    
  Crestinii ii sarbatoresc astazi pe Sfintii Arhangheli Mihail si Gavriil    
  Misiunea OSCE s-a instalat in Romania    
  Nostalgicii lui Stalin au iesit pe strazi cu seceri si ciocane    
  Sentinta in dosarul "Frumusanu-Crainiceanu" se da pe 28 noiembrie    
  Sofia face pe dracu-n patru sa scape de vize    
  STIRI    
  Se reduc taxele portuare pentru navele de croaziera    
  Led Zeppelin, cea mai buna formatie rock a tuturor timpurilor    
  Se acorda Premiile "Margareta Sterian" pentru doua editii    
  "La Steaua" - coruri pe versuri de Eminescu    
 Top afisari / comentarii 
 Belis taie si spanzura la morga (100 afisari)
 Zaher Iskandarani a comandat asasinarea lui Emil Constantinescu (27 afisari)
 Executivul COR a inaugurat Complexul Izvorani (22 afisari)
 Sondajele: unul mai masluit ca altul (20 afisari)
 Ziaristi adevarati au facut figuratie la Buftea pentru Nae Caranfil (15 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2000 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.04784 sec.