Ziua Logo
  Nr. 1659 de joi, 9 decembrie 1999 
 Cauta:  
  Detalii »
Dezvaluiri
Pasagerii "Egypt-Air"au fost victimele pilotului sinucigas
-- Toate conversatiile din cabina au fost decodificate si traduse in engleza * Ancheta nu s-a finalizat, insa anchetatorii sunt convinsi ca pilotul egiptean a provocat deliberat catastrofa
Cercetarile cu privire la cauzele ce au dus la prabusirea avionului Boeing 767, aptinand companiei "Egypt Air", sunt aproape de final. Anchetatorii sunt convinsi insa ca principala cauza a dezastrului a fost actul sinucigas comis de pilotul egiptean. Zborul 990, avand traseul Los Angeles - New York - Cairo, s-a prabusit in Atlantic, in dreptul statului Massachusetts, la data de 31 octombrie, la numai 30 de minute dupa decolarea de pe aeroportul new yorkez "JFK", bilantul victimelor fiind de 217 morti (199 de pasageri si 18 membri ai echipajului). Inca de la inceputul anchetei, cu mult inaintea decodificarii celor doua cutii negre, au existat voci care sustineau ipoteza unui act sinucigas, inexplicabil, comis de pilotul egiptean Gamil El Battouti in varsta de 59 de ani. O alta ipoteza a fost ca avionul ar fi fost tinta unui atac terorist, ca urmare a conflictului dintre grupurile militar-islamiste si guvernul egiptean, iar ultima ipoteza, defectiuni tehnice majore. Oficialitatile americane in colaborare cu specialisti egipteni au demarat ancheta si ieri, dupa mai bine de o luna de cercetari, au terminat transcrierea si traducerea, din araba in engleza, a inregistrarilor conversatiilor din cabina, precum si a celorlalte sunete redate pe banda. Rezultatele cercetarilor au exclus varianta unei defectiuni tehnice si cea a atentatului terorist, anchetatorii stabilind ca pilotul egiptean a provocat deliberat catastrofa aeriana. Probele ce au stat la baza acestei concluzii au fost inregistrarile din cabina, pilotul rostind in repetate randuri o rugaciune in araba: "Imi pun destinul in mainile lui Dumnezeu", precum si inregistrarile manevrelor efectuate de pilot, care au demonstrat clar ca acesta a comis un act sinucigas. Purtatorul de cuvant al Biroului National de Securitate al Transporturilor nu a confirmat oficial acest lucru, datorita faptului ca metodologia acestui tip de ancheta prevede si reconstituirea zborului, precum si a recuperarii integrale a partilor componente a avionului, si nu in ultimul rand a ramasitelor omenesti, probe care, potrivit celor direct implicati in ancheta, nu vor aduce nimic nou. Pentru reconstituirea zborului au fost trimisi la Seattle doi piloti si doi ingineri care vor introduce toate datele obtinute pana acum intr-un simulator Boeing, iar pentru recuperarea resturilor avionului, aflate la mai mult de 80 de metri adancime, anchetatorii au trimis in Atlantic vaporul "Smit Pioneer", o nava performanta, de 158 de metri lungime, echipata cu o macara, un elicopter si cu tehnica de varf in domeniul cautarilor subacvatice.
Ioan Radu BUDEANU 
A r h i v a
  Isterie colectiva la Suceava    
  Rappaport l-a mituit pe Shimon Peres    
  Armata intra in anul 2000 cu tancul modernizat TR 85 M1    
  Cavalerii presei    
  Apelul Conventiei Nationale a CRP adresat clasei politice    
 Top afisari / comentarii 
 Armata intra in anul 2000 cu tancul modernizat TR 85 M1 (1807 afisari)
 Ieri s-a semnat acordul de imprumut al BNR cu un grup de banci straine (67 afisari)
 PUNR si PRM au contestat Legea functionarilor publici la Curtea Constitutionala (63 afisari)
 Eltin si Lukasenko au parafat constituirea Uniunii Rusia-Belarus (52 afisari)
 Aspirantii la integrare au sase luni pentru a-si elabora agenda aderarii (44 afisari)
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-1999 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01213 sec.